Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 19:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Drankspelletje nu in Nederland

Het drankspelletje is overgewaaid uit Australië en sinds dit weekend ook te zien op veel Nederlandse Facebookpagina's: filmpjes waarin vrienden elkaar uitdagen om een halve liter bier in een keer achterover te slaan. Als iemand dat heeft gedaan, nomineert hij twee of drie vrienden die dat binnen 24 uur ook moeten doen. Als het niet lukt, moeten ze een kratje bier kopen voor de uitdager.

De 'nominatie' moet zo origineel mogelijk gebeuren. Het spel wordt gefilmd en op grote schaal gedeeld via sociale media. Deze nieuwe hype wordt Neknomination genoemd.

Goudvis doorslikken
Het lijkt een onschuldig spelletje, maar op internet zijn de meest bizarre filmpjes te zien waarin mensen op een creatieve manier 'nominaties' bekendmaken.

Zo is er een jongen die zijn goudvis doorslikt, een vrouw die op de groente- en fruitafdeling van een supermarkt haar kleren uittrekt en een vrouw die met haar paard een supermarkt inrijdt, een drankje pakt en dit opdrinkt terwijl ze op haar paard blijft zitten. Er worden overigens niet alleen alcoholhoudende dranken gedronken, op de filmpjes wordt ook bleekwater gedronken.

In Ierland zijn twee jongens omgekomen door het spel en ook in Engeland is een Neknomination-slachtoffer gevallen. De Ierse regering waarschuwt jongeren om het spel niet te spelen.

'Geen aandacht geven'
Daan van der Gouwe van het Trimbos-instituut vertelt dat we dit soort acties geen aandacht moeten geven. "Met meer aandacht maak je slapende honden wakker en zorg je dat het spel nog bekender wordt. Dit soort hypes komen en gaan en jongeren weten zelf wat de gevolgen kunnen zijn van alcohol."

Facebookpagina's die zijn opgericht voor deze hype worden door Facebook snel offline gehaald. Van der Gouwe zegt dat het offline halen niet helpt. "Andere sociale media pikken het dan op, dus de filmpjes van het spelletje blijven online", zegt hij.

http://nos.nl/artikel/609031-drankspell ... rland.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 19:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn vraag uiteraard: wat is jullie mening over deze nieuwe hype?

Ik vind het ronduit saai. En dan met name hier in NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor mij bewijst het alleen maar dat Darwin gelijk had met zijn 'survival of the fittest'. Hier aan meedoen kwalificeert je direct als een ontzettende mongool xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 21:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het wel lachen maar ik wacht wel tot het weekend als ze mij nomineren. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 22:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig waait deze onzin ook wel weer over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 22:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Gelukkig waait deze onzin ook wel weer over.

Tot die tijd log ik voorlopig niet meer in op FB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 23:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Voor mij bewijst het alleen maar dat Darwin gelijk had met zijn 'survival of the fittest'. Hier aan meedoen kwalificeert je direct als een ontzettende mongool xd

Hoppaaa lekker jezelf boven anderen stellen omdat anderen het leuk vinden om mee te doen aan een vrij onschuldig spelletje. Goed bezig man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 23:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Goudvis doorslikken
Het lijkt een onschuldig spelletje, maar op internet zijn de meest bizarre filmpjes te zien waarin mensen op een creatieve manier 'nominaties' bekendmaken.

Zo is er een jongen die zijn goudvis doorslikt, een vrouw die op de groente- en fruitafdeling van een supermarkt haar kleren uittrekt en een vrouw die met haar paard een supermarkt inrijdt, een drankje pakt en dit opdrinkt terwijl ze op haar paard blijft zitten. Er worden overigens niet alleen alcoholhoudende dranken gedronken, op de filmpjes wordt ook bleekwater gedronken.

In Ierland zijn twee jongens omgekomen door het spel en ook in Engeland is een Neknomination-slachtoffer gevallen. De Ierse regering waarschuwt jongeren om het spel niet te spelen.


Inderdaad, compleet onschuldig, ik neem het terug -.-

Maar laten we duidelijk zijn, dit is niks meer dan een basisschoolspelletje 'bluf'. Wat je daaraan hecht moet iedereen lekker zelf weten
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol:

Dan is echt helemaal niks meer onschuldig als je gaat kijken naar een aantal gevallen waar mensen rare dingen doen. Het gaat er om dat er in de meeste gevallen gewoon een pilsje wordt gedronken en verder niks. Wat je ook wel eens op de zaterdagavond doet, maar dan in een filmpje op Facebook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De hype is in Australië begonnen en volgens mij gaat het er juist niet om om slechts één pilsje te drinken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
:lol: :lol:

Dan is echt helemaal niks meer onschuldig als je gaat kijken naar een aantal gevallen waar mensen rare dingen doen. Het gaat er om dat er in de meeste gevallen gewoon een pilsje wordt gedronken en verder niks. Wat je ook wel eens op de zaterdagavond doet, maar dan in een filmpje op Facebook.

Dat ene pilsje is het nuchtere Hollander idee ja. Er zijn al genoeg gevallen bekend waarbij de ideeën een stuk geschifter waren en dus blijkbaar zwakzinnige mensen het een leuke uitdaging vonden bleekwater weg te werken om iets te noemen. Weet niet wat jij op een zaterdagavond doet, maar ik sla zoiets liever af :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Gelukkig waait deze onzin ook wel weer over.

Is er in je glazen bol toevallig ook iets te zien over die "Tag iemand die.." onzin? Wat een tyfus fenomeen is dat zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die mensen die bleekwater gaan zuipen, hadden iets dergelijks waarschijnlijk op een ander moment toch nog wel gedaan.

Ging mij er meer om dat het hier leek alsof de mensen die 'gewoon' een biertje leeg drinken dan weggezet worden als ontzettende mongool.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Die mensen die bleekwater gaan zuipen, hadden iets dergelijks waarschijnlijk op een ander moment toch nog wel gedaan.

Ging mij er meer om dat het hier leek alsof de mensen die 'gewoon' een biertje leeg drinken dan weggezet worden als ontzettende mongool.

Bij een biertje kun je ook niet echt van "survival" spreken he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 00:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Bij een biertje kun je ook niet echt van "survival" spreken he?

Eens, maar deze quote liet mij wel denken dat je iedereen bedoelde die mee doet/heeft gedaan aan de challenge:
Steffnov schreef:
Hier aan meedoen kwalificeert je direct als een ontzettende mongool xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 01:00 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Voel je je aangesproken? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 08:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Enigszins. Maar het ging mij in eerste instantie meer om het zichzelf boven anderen stellen dan de belediging naar anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 09:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan niet meer even op Facebook kijken zonder dat het vol staat met deze 'onzin'. Jammer, ik doe er iig niet aan mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 10:35 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Enigszins. Maar het ging mij in eerste instantie meer om het zichzelf boven anderen stellen dan de belediging naar anderen.

Ik stel mijzelf ook boven mensen die levensgevaarlijke dingen doen vanwege een hype om stoer te zijn voor een groep (uberhaupt al aan al die hypes meedoen). In de basis is iedereen voor mij gelijk, omdat je er niets aan kunt doen dat je bijvoorbeeld als allochtoon of met een lager iq geboren wordt. Echter zijn acties als deze gewoon een keuze en dan ben je in mijn ogen gewoon zielig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 11:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik stel mijzelf ook boven mensen ...


Opvallend vaak, dus;

Citaat:
Narcisme.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 14:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik ben een klein beetje narcistisch ja, welk mens is dat niet. Overigens kan ik mij prima inleven in anderen en neem ik het ook vaak op voor anderen, als je internetfora als voorbeeld neemt, omdat je dat kunt controleren, de allochtonen (terwijl ik 100% autochtoon ben) of destijds zelfs op Global Hardstyle waar de nieuwe generatie hardstyle luisteraars inclusief de mensen hier op Hardtraxx voor alles werden uitgemaakt. Maar ik kies altijd wel de kant van de mensen die onterecht worden neergesabeld en deze mensen hebben het toch echt aan hunzelf te danken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het over de mensen die 1 biertje drinken, niet de mensen die er gelijk 4 drinken. 1 biertje leegdrinken kan echt geen kwaad.
Ik vind de (in mijn kring onschuldige) sneeuwbalreactie en de hype in dit geval wel leuk omdat er soms gewoon hele vermakelijke filmpjes tussen staan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 15:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het gaat volgens mij ook niet om het drinken, maar de nominatie waardoor het zo uit de hand loopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben nog geen enkel filmpje tegengekomen gelukkig
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 15:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
ik ben nog geen enkel filmpje tegengekomen gelukkig

In welke provincie woon je? Hier in Friesland zijn alleen maar zulke nominaties op FB.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel