Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 20:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In Londen is gisteravond meer dan 2,5 miljoen pond (ruim 3 miljoen euro) betaald voor een onopgemaakt bed. Het is natuurlijk niet zomaar een bed, maar het kunstwerk My Bed, in 1998 gemaakt door Tracey Emin.

Afgelopen week poseerde de 51-jarige Britse kunstenares bij veilinghuis Christie's nog naast het bed, dat een van haar bekendste werken is. De kunstenares zou een week in het bed hebben gelegen na een verbroken relatie. Het is omringd door afval als een lege wodkafles, sigarettenpeuken en gebruikte condooms.

Het kunstwerk leidde tot een discussie over de betekenis van kunst, toen het in 1999 werd genomineerd voor de Turner Prize en in Londen werd tentoongesteld. Een jaar later kocht verzamelaar Charles Saatchi het bed voor 150.000 pond. De opbrengst bedroeg ruim tweemaal zoveel als de hoogste schatting. Het bedrag van 3,1 miljoen euro is een record voor een werk van Emin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wij mensen zijn echt niet goed wijs. Kunst. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 19:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Wij mensen zijn echt niet goed wijs. Kunst. :lol:


Ik werd door mijn vriendin mee geloodst naar een moderne kunst museum met als pronkstuk een blauw canvas xd
Als dat tegenwoordig kunst moet voorstellen pffff
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 12:05 
 
Hardtraxxer

Dat is dan ook de achterliggende gedachte misschien. Denken waarom dit kunst is en wat jij kunst vindt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 12:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Parvuz schreef:
Wij mensen zijn echt niet goed wijs. Kunst. :lol:


Ik werd door mijn vriendin mee geloodst naar een moderne kunst museum met als pronkstuk een blauw canvas xd
Als dat tegenwoordig kunst moet voorstellen pffff


en daar betaal je ook dik geld voor :lol: :lol: :lol:

als ik zoiets maak moet ik geld toeleggen wil ik het kwijtraken xd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2014 15:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Parvuz schreef:
Wij mensen zijn echt niet goed wijs. Kunst. :lol:


Ik werd door mijn vriendin mee geloodst naar een moderne kunst museum met als pronkstuk een blauw canvas xd
Als dat tegenwoordig kunst moet voorstellen pffff


Deze:

http://twentytwowords.com/canvas-painte ... -pictures/

:woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2014 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:

Doe gvd normaal. :lol: Eigenlijk moet je naar zo'n veiling gaan en dan kneiterhard in een deuk gaan liggen als hij afhamert voor 44 miljoen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2014 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

"“Onement VI” should not be confused with Newman’s earlier work “Cathedra” from 1951…"
:lol:

Wat een baas die vent.
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel