Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2014 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een Jemeniet in New York die op zijn werk steeds voor Bin Laden en terrorist werd uitgescholden krijgt een schadevergoeding van 4,7 miljoen dollar (bijna 3,5 miljoen euro).

Dat heeft de rechtbank in New York geoordeeld, schrijft New York Daily News. Jemeniet Osama Saleh werkte als magazijnbediende in een vrouwenmodezaak. Daar vond een lollige collega het nodig om de man om de haverklap uit te maken voor terrorist en Bin Laden. "Op die manier uitgescholden worden is een belediging voor mij en mijn ras", zei de 27-jarige kersverse miljonair.

Ook werd Saleh door de collega aangevallen, waarbij hij zijn jukbeen brak. Toen Saleh naar de manager stapte wuifde die de klachten weg als onschuldig "klieren tussen collega's". De jury was het daar niet mee eens en oordeelde dat de winkeleigenaar 4,7 miljoen dollar aan Saleh moet overmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2014 18:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dan mogen ze mij ook wel een paar keer voor terrorist uitmaken :D
Wel een extreem hoog bedrag voor uitschelden en mishandeling/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2014 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

toffee schreef:
Dan mogen ze mij ook wel een paar keer voor terrorist uitmaken :D
Wel een extreem hoog bedrag voor uitschelden en mishandeling/


only in muricaaaaaa

een te heet kopje koffie kan je ook al miljoenen opleveren xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2014 18:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
toffee schreef:
Dan mogen ze mij ook wel een paar keer voor terrorist uitmaken :D
Wel een extreem hoog bedrag voor uitschelden en mishandeling/


only in muricaaaaaa

een te heet kopje koffie kan je ook al miljoenen opleveren xd


Sterker nog, door alleen maar een blikje erwten soep op je schoen kun je al een stevig bedrag ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2014 19:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Of je kat in de magnetron.

Dat eerste dat zou ik dan maar half/half geloven omdat sommigen inderdaad iedereen willekeurig aanklagen voor schadevergoedingen om zo maar geld te vangen. Maar als ze hem inderdaad mishandelen dan mag zo'n bedrijf van mij wel failliet of door een flinke financiele domper gaan daardoor. Anders leren ze het ook niet. Maar 4,7 mil is inderdaad best veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2014 16:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik vraag me af hoeveel het eerste deel van het bericht te maken heeft met de 3.5 miljoen die hij krijgt. Want het artikel is zo geschreven alsof hij de 3.5 miljoen krijgt, omdat hij uitgescholden wordt.

Edit: Ik zie het al, bron is Powned. Onbegrijpelijk dat deze vorm van journalistiek betaald wordt door belastingcenten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2014 17:26 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Edit: Ik zie het al, bron is Powned. Onbegrijpelijk dat deze vorm van journalistiek betaald wordt door belastingcenten.


In tegenstelling tot wat? dingen zoals de NOS die al meerdere keren artikelen en uitzendingen heeft gehad, over "alle gabbers zijn racisten" met 0 research whatsoever (rond 2003-2005 vooral) en dan bewust slecht opgenomen fragmenten van donkere kleine party's laat zien in de trant van "kijk deze gekken" i.p.v. gewoon een MoH DVD erbij pakken, zodat Ruffneck en Ophidian later moeten komen uitleggen (in een ander programma) wat voor een onzin dat is, en niet dat NOS daarna een rectificatie doet maar gewoon doen alsof er niks gebeurt is.

Dan heb ik 100 keer liever Pownews :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2014 18:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Lyst schreef:
Edit: Ik zie het al, bron is Powned. Onbegrijpelijk dat deze vorm van journalistiek betaald wordt door belastingcenten.


In tegenstelling tot wat? dingen zoals de NOS die al meerdere keren artikelen en uitzendingen heeft gehad, over "alle gabbers zijn racisten" met 0 research whatsoever (rond 2003-2005 vooral) en dan bewust slecht opgenomen fragmenten van donkere kleine party's laat zien in de trant van "kijk deze gekken" i.p.v. gewoon een MoH DVD erbij pakken, zodat Ruffneck en Ophidian later moeten komen uitleggen (in een ander programma) wat voor een onzin dat is, en niet dat NOS daarna een rectificatie doet maar gewoon doen alsof er niks gebeurt is.

Dan heb ik 100 keer liever Pownews :thumbup:

https://partyflock.nl/topic/835586:NOS- ... er-racisme
Tekst is destijds verkeerd geïnterpreteerd door mensen, en zoals het er staat klopt het taaltechnisch ook gewoon. Ook is er een rectificatie, want ze vinden dat die vorm van interpretatie nooit mogelijk had mogen zijn. Over 0 research gesproken, het was op basis van een onderzoek van de Anne Frank stichting en Leidse Universiteit.

Sorry, maar dat is in mijn ogen toch wel een compleet ander niveau journalistiek dan Powned. Bovendien is dit een fout gemaakt in 2005; ik kan je dagelijks artikelen van Powned geven van journalistiek dramatisch niveau. Overigens zeg ik daarmee niet dat de NOS journalistiek altijd alles goed doen, maar daarom kan het verschil in niveau nog wel bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2014 00:26 
 
Hardtraxx Addict

Nou een mailtje terug aan de mensen die een reactie stuurden, en een paar zinnen op de NOS site vind ik niet bepaald rectificatie, in vergelijking met een uitzending (die helaas niet online te vinden is :/ ) waarin ze duidelijk uitmaakten dat gabbers racistisch zouden zijn, en naar feesten gaan om extreem rechtse ideeën uit te wisselen, er racistische teksten in Hardcore zouden zitten, en dan zoals ik al hiervoor zei, videobeeld gebruiken van een een feest in een donker hol ipv MoH/Thunderdome ect. terwijl die dvd's toen ook al bestonden. Vooral dat laatste doe je niet per ongeluk, of als slechte interpretatie van een onderzoek.

Later bij het programma "De leugen regeert" waar gabbers werden verdedigd door Ruffneck & Ophidian, kwamen vragen van de andere partij langs zoals "Hoe zit het dan met dat nummer Sieg Heil van Neophyte", het kost je 20 seconden Discogs om te zien dat die track niet van Neophyte is, of uberhaupt nooit een release heeft gehad (https://web.archive.org/web/20050728102 ... t/Neophyte <-- Discogs had toen die informatie ook al).

Of even dingen zoals dit opzoeken:

http://www.discogs.com/Hardcore-United- ... ase/478145
https://partyflock.nl/party/40193:Hardcore-United

Dat feest staat ook in dat onderzoek vermeld.
Als die research niet al gedaan was zegt dat eigenlijk al genoeg. Daarbij bedoel ik met de tegenpartij niet eens de NOS mee, want die konden niet vanwege andere verplichtingen (lees: kutsmoes want we kunnen onze uitzending niet goedpraten).

Ik ben daar nogal zuur over omdat ik die hele heisa met gabber = racisme stigma zelf heb meegemaakt, klein stukje met de fiets en ik ben in Venray, wat samen met Venlo de regio's waren waar het meeste gezeik over dit onderwerp was :P

Onderzoek link (altijd handig):
http://www.annefrank.org/ImageVaultFile ... editie.PDF (Nogal een lang stuk, en flink "meh" naar mijn mening, ik raad em af :P )


Maar los van dit specifieke punt vind ik dat de NOS nu niks doet (of rapporteert over) wat NU.nl of RTL Nieuws niet doet. PowNed daarentegen wel, hun staan vaak aan de andere kant van traditionele media, of brengen dingen van de politiek in het licht waar je normaal niks over hoort (van NOS etc.), zoals de aso diplomaten, of de politici in de EU die geld ontvangen voor inklokken en dan direct terug naar huis, of dingen zoals #DEFEMBER (al was dat meer Geenstijl, maar dat komt op hetzelfde neer). En een heel belangrijke: ze houden zich gelukkig niet stil onder het mom van politiek correct zijn, waar die anderen dat wel vaak doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2014 09:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat maakt dat uit. Nieuws is nieuws. NOS heeft maar een korte tijd om dat elke dag te doen. NU.nl heeft daarentegen weer veel meer ruimte.

Pownieuws heeft sommige confronterende dingen die ik wel goed vindt maar voor de rest is het inderdaad nieuws in een internethelden taaltje.
Vooral die reportages zijn idioot, expres domme confronterende vragen stellen in ter plaats van gerichte genuanceerde vragen waarmee je hetzelfde antwoord krijgt. Als ze maar de held kunnen uithangen en zodra ze in de aanval schieten zijn ze opeens het bange vosje die zichzelf vooral het slachtoffer vindt.

Echt zo'n klein kind dat een bepaald dier loopt te pesten en vervolgens een bijt/klauw/schop van het beest krijgt en jankend wegrent alsof het dier het deed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2014 04:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Wat maakt dat uit. Nieuws is nieuws. NOS heeft maar een korte tijd om dat elke dag te doen. NU.nl heeft daarentegen weer veel meer ruimte.

Pownieuws heeft sommige confronterende dingen die ik wel goed vindt maar voor de rest is het inderdaad nieuws in een internethelden taaltje.
Vooral die reportages zijn idioot, expres domme confronterende vragen stellen in ter plaats van gerichte genuanceerde vragen waarmee je hetzelfde antwoord krijgt. Als ze maar de held kunnen uithangen en zodra ze in de aanval schieten zijn ze opeens het bange vosje die zichzelf vooral het slachtoffer vindt.

Echt zo'n klein kind dat een bepaald dier loopt te pesten en vervolgens een bijt/klauw/schop van het beest krijgt en jankend wegrent alsof het dier het deed.


Ja, inderdaad. Want als je een confronterende vraag stelt is geweld heel gewoon, moet kunnen in Nederland. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 10:30 
 
Hardtraxxer

Bizar dit zeg, belachelijk al die hoge bedragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Goldenprei schreef:
Ja, inderdaad. Want als je een confronterende vraag stelt is geweld heel gewoon, moet kunnen in Nederland. :thumbdown:


Wel als je het 200x vraagt en ze bijna op de tenen gaat staan en de mic in hun neus duwen keer op keer. Dan zou ik ze ook even duidelijk maken dat ze even afstand mogen nemen.
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel