Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 18:42 
 

Hallo allemaal,

Ten eerste, er is nu een rode naam bijgekomen, echter dat betreft alleen het kleurtje. Er komen geen extra rechten mee met deze rode kleur in mijn geval. Vanwaar dan de rode kleur? Heel simpel, omdat wij vonden dat er een "Hoofdmoderator" nodig was, daarover is dus gestemd met het gehele team en ik ben daarvoor uitgekozen. Let wel, ik heb misschien een rode naam en in sommige gevallen het laatste woord, alles zal worden overlegd met het team en er zijn geen "egoïstische" beslissingen meer door één mod, zoals ikzelf weleens vaker heb gedaan bijvoorbeeld. Dat ligt in het verleden.

announces/beleid-faq-update-09-september-2015-t20683.html#p727828

Het beleid is aangepast. Dit alles ook weer in overleg met het team en met de goedkeuring van Jordy. Alvorens ik hier in deze post nog meer ga neerzetten, bekijk het beleid en stel je vragen erover gerust. Ik wil persoonlijk niet alles tot in detail gaan uitleggen, maar vragen kunnen wij allemaal beantwoorden :) Ik kan wel vertellen waarom het beleid is aangepast. Dit omdat er geen structuur en duidelijkheid was m.b.t. bepaalde zaken, zoals wanneer iemand een waarschuwing krijgt of wanneer een ban. Hopelijk hebben we dat nu verduidelijkt, en er zullen altijd nog "gevallen" zijn die wij samen moeten bespreken, helemaal waterdicht krijgen we het toch niet. Maar hopelijk weet men nu wel waar hij of zij aan toe is met dit nieuwe beleid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wanneer wordt een lid gezien als een nieuw lid? Hanteren jullie daar een objectieve norm voor?

Worden off-topic posts/trollposts die wel een positieve bijdrage hebben aan de sfeer nu ook strenger beoordeeld? Dan krijg je namelijk pas echt een dood forum en ik neem aan dat jullie dat willen voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 22:15 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Wanneer wordt een lid gezien als een nieuw lid? Hanteren jullie daar een objectieve norm voor?

Een account dat minder dan zes maanden bestaat. Is ook in het beleid toegevoegd, ontbrak inderdaad nog.

Joey schreef:
Worden off-topic posts/trollposts die wel een positieve bijdrage hebben aan de sfeer nu ook strenger beoordeeld? Dan krijg je namelijk pas echt een dood forum en ik neem aan dat jullie dat willen voorkomen.

Iedereen weet denk ik wel wat wel en niet kan. Soms zijn er gewoon mensen die hier alleen een account maken om te trollen en dat willen we tegengaan. Off-topic staat niet gelijk aan trollen in mijn ogen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 12:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Een liveset die je plaatst moet al te downloaden zijn. Dus ga geen aankondigingen plaatsen.


Dient deze tekst niet te worden aangepast?

Er worden sets gepost van live.beatport.com of niet te downloaden Soundcloud/Mixcloud links. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 12:39 
 

hoebedoelje schreef:
Citaat:
Een liveset die je plaatst moet al te downloaden zijn. Dus ga geen aankondigingen plaatsen.


Dient deze tekst niet te worden aangepast?

Er worden sets gepost van live.beatport.com of niet te downloaden Soundcloud/Mixcloud links. :thumbup:

Heb dat inderdaad effe aangepast, thnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien ook iets om te proberen om livesets met TL te plaatsen? Vaak veel gedoe over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 12:53 
 

patrickjeb schreef:
Misschien ook iets om te proberen om livesets met TL te plaatsen? Vaak veel gedoe over.

Daar hebben we het al over gehad, dat kunnen we niet gaan verplichten. Dit omdat er vaak dus setjes zijn zonder TL in eerste instantie en dan kunnen die dus niet worden geplaatst en dan missen mensen ze dus misschien. Er zijn altijd wel mensen die ID-en.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vandaar het 'proberen'. Geen idee hoe je het zou willen verwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 13:14 
 

Kunnen er wel iets bij vermelden dat wanneer iemand een liveset neerzet, ze ook hun best doen om de TL erbij te zetten. En dit dan inderdaad beter verwoorden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 15:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Idd, dat er word gestreefd naar volledige TL, en dat de persoon die het topic aanmaakt hier ook actief aan mee moet werken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 15:36 
 

MeneerEend schreef:
Idd, dat er word gestreefd naar volledige TL, en dat de persoon die het topic aanmaakt hier ook actief aan mee moet werken?

Dat laatste hebben we het nog niet echt over gehad inderdaad, dat de poster er actief aan mee moet werken. Vind ik een goeie om eens in de groep te gooien. Wat vind de rest ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 16:48 
 

We hebben het er even over gehad "achter de schermen" en we hebben besloten om het volgende in het beleid toe te voegen:

"We moedigen iedereen aan om ook een tracklist erbij te vermelden, of, wanneer de tracklist onbekend is, eraan proberen mee te werken om deze compleet te krijgen."
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap best dat je niet altijd de volledige tracklist weet maar dat mag iemand niet weerhouden om een setje niet te posten. Veel mensen volgen zoals ik niet alle social media (Facebook/Youtube/Soundcloud) van artiesten/organisaties, dus ik vind het fijn dat ik hier meteen een nieuw setje kan beluisteren.

Echter wanneer Q-Dance of B2S alle 120 livesets van Defqon/Dominator/Decibel noem maar op vrij gaat geven komt het wel eens voor dat er een individu is dat in de livesets-sectie 20 setjes zonder tracklist post en vervolgens weer verdwijnt. Daar irriteer je je kapot aan.

Als je de moeite neemt om een setje te posten hier dan vind ik ook dat je hem op zn minst interessant vind en hem geluisterd hebt. Dan kan je echt wel iets van een gedeelte van een tracklist plaatsen. Als dat niet het geval is post je hem gewoon niet, want dat lijkt me niet de bedoeling hier..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:06 
 

yowan schreef:
Ik snap best dat je niet altijd de volledige tracklist weet maar dat mag iemand niet weerhouden om een setje niet te posten. Veel mensen volgen zoals ik niet alle social media (Facebook/Youtube/Soundcloud) van artiesten/organisaties, dus ik vind het fijn dat ik hier meteen een nieuw setje kan beluisteren.

Echter wanneer Q-Dance of B2S alle 120 livesets van Defqon/Dominator/Decibel noem maar op vrij gaat geven komt het wel eens voor dat er een individu is dat in de livesets-sectie 20 setjes zonder tracklist post en vervolgens weer verdwijnt. Daar irriteer je je kapot aan.

Als je de moeite neemt om een setje te posten hier dan vind ik ook dat je hem op zn minst interessant vind en hem geluisterd hebt. Dan kan je echt wel iets van een gedeelte van een tracklist plaatsen. Als dat niet het geval is post je hem gewoon niet, want dat lijkt me niet de bedoeling hier..

Zijn wij het allemaal wel mee eens denk ik, echter, wat doe je eraan? Moeten we dan de topics maar verwijderen? Dan komt er namelijk weer iemand anders die precies hetzelfde gaat doen. En ja dat is jammer, maar het gebeurt wel. Zoals het nu gaat, gaat het toch vrij goed denk ik. Zijn zat mensen die goed meehelpen over het algemeen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er valt inderdaad niet veel aan te doen nee, maar het voelt wel aan als een soort spam. Van de zomer met geloof ik Defqon was dit wel erg storend. Als het vaak bij dezelfde persoon gebeurd kan hij dan niet iets van een waarschuwing krijgen?

Verder staan er tegenwoordig ook heel veel radioshows, contest setjes en warm-up mixjes van mensen die hier alleen maar komen voor plays/likes. Dat is in mijn ogen gewoon reclame voor de mensen zelf. Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind dat het zo erg onduidelijk en onoverzichtelijk word.. Al die setjes van Broken Balance bijvoorbeeld stel ik erg op prijs. Alleen al die One Man Army/Shockerz contestjes en radioshows zoals deze vind ik echt onnodig:

hardstyle/soulgaps-the-purge-callofraw09-locafmhard-06-11-2015-t53050.html
hardstyle/collision-shockerz-dj-contest-t53059.html
hardstyle/resonance-shockerz-dj-contest-demo-t53070.html
hardstyle/kursez-radioshow-8-loca-fm-hard-16-10-15-t52747.html
hardstyle/010-rawstylenation-podcast-hosted-by-bionic-rage-guest-rebelion-t52976.html
hardstyle/mortal-madness-neroz-77-rhr-fm-19-10-15-t52880.html

Dit word niet gepost voor luisterplezier, alleen maar voor zelfpromotie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yowan daar is al vaker over gesproken, persoonlijk vind ik dat de Livesets anders ingedeeld moeten worden, maar zolang Jor-D zelf bijna niets meer doet op hardtraxx, zal er weinig aan veranderen

algemeen/hardtraxx-vandaag-de-dag-t40643-350.html#p1438201
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Verder staan er tegenwoordig ook heel veel radioshows, contest setjes en warm-up mixjes van mensen die hier alleen maar komen voor plays/likes. Dat is in mijn ogen gewoon reclame voor de mensen zelf. Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind dat het zo erg onduidelijk en onoverzichtelijk word.. Al die setjes van Broken Balance bijvoorbeeld stel ik erg op prijs.

Op zich is er niets mis met amateur Dj's die hun setje willen posten lijkt mij. Als het oninteressant is zakt het vanzelf wel weer weg in de livesets. Je begint nu zelf namelijk ook al een onderscheid te maken tussen setjes van de ene slaapkamer dj met de andere omdat je de ene meer interessant vindt dan anderen. Dat onderscheid maken is heel persoonlijk en daarom niet goed in te schatten naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:24 
 

provehito schreef:
Persoonlijk vind ik dat de Livesets anders ingedeeld moeten worden

Vind ik zelf ook. Echter zoals je zelf zegt ... :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Op zich is er niets mis met amateur Dj's die hun setje willen posten lijkt mij. Als het oninteressant is zakt het vanzelf wel weer weg in de livesets. Je begint nu zelf namelijk ook al een onderscheid te maken tussen setjes van de ene slaapkamer dj met de andere omdat je de ene meer interessant vindt dan anderen. Dat onderscheid maken is heel persoonlijk en daarom niet goed in te schatten naar mijn mening.


Klopt, heeft ook met smaak te maken, maar er zou prima onderscheid gemaakt kunnen worden tussen amateur en pro dj setjes. Vroeger toen ik hier nog geen lid was kwam ik hier puur voor de livesets, toen viel het echt wel mee met die ''slaapkamer setjes''. En nu is het soms het geval dat iemand een account aan maakt, hem hier post onder het mom van ''hier hebben jullie me setje luister maar en like maar doei''. Dit vind ik erg storend maar zoals je al zei kan je op basis daarvan geen onderscheid maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat zou op zich wel kunnen, ik denk alleen niet dat er erg veel mensen dan bij de amateur sectie zouden kijken en dat is soms wel jammer. Maar goed, dit is slechts mijn mening, ik weet niet hoe anderen daar over denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:59 
 
Hardtraxxer

Gewoon lekker laten zo. Je kiest zelf wat je aanklikt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dat zou op zich wel kunnen, ik denk alleen niet dat er erg veel mensen dan bij de amateur sectie zouden kijken en dat is soms wel jammer. Maar goed, dit is slechts mijn mening, ik weet niet hoe anderen daar over denken.

Bij geen interesse zouden mensen er dan ook niet op hoeven te klikken. Dat is nu sowieso al het geval als ik de verschillen in reacties/aantal keer bekeken tussen de amateur en ''professionele'' setjes mag geloven. Dan behoud je het zelfde effect maar blijft het wel overzichtelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dat zou op zich wel kunnen, ik denk alleen niet dat er erg veel mensen dan bij de amateur sectie zouden kijken en dat is soms wel jammer. Maar goed, dit is slechts mijn mening, ik weet niet hoe anderen daar over denken.


Zoals in het andere topic stond, vinden meerdere personen dit, maar dit moet allemaal via Jor-D, maar die doet er niets aan. Heb hem hierover al een pb gestuurd, hardist is het er ook mee eens dat het sowieso anders moet, en volgens mij veel meer mensen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2015 06:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Khadber schreef:
Op zich is er niets mis met amateur Dj's die hun setje willen posten lijkt mij. Als het oninteressant is zakt het vanzelf wel weer weg in de livesets. Je begint nu zelf namelijk ook al een onderscheid te maken tussen setjes van de ene slaapkamer dj met de andere omdat je de ene meer interessant vindt dan anderen. Dat onderscheid maken is heel persoonlijk en daarom niet goed in te schatten naar mijn mening.


Klopt, heeft ook met smaak te maken, maar er zou prima onderscheid gemaakt kunnen worden tussen amateur en pro dj setjes. Vroeger toen ik hier nog geen lid was kwam ik hier puur voor de livesets, toen viel het echt wel mee met die ''slaapkamer setjes''. En nu is het soms het geval dat iemand een account aan maakt, hem hier post onder het mom van ''hier hebben jullie me setje luister maar en like maar doei''. Dit vind ik erg storend maar zoals je al zei kan je op basis daarvan geen onderscheid maken.

de tijd dat je hier geen lid was was zeker niet heel lang? aangezien deze site bekend is geworden doordat amateur dj's muziek en mixjes met elkaar konden delen. toen deze site net bestond werden er amper sets opgenomen van feesten, in 2008(dacht ik) kwamen pas de eerste sets die live uitgezonden waren, bijvoorbeeld Qlimax, waar letterlijk 1 set van goed is uitgezonden en opgenomen, online. dat vind ik wel een beetje de charme van hardtraxx. Als je nu de livesets sectie gaat verdelen in Amateur DJ's en Pro DJ's, krijg je later geen dj's als Xiphias, Mind Illusion of San Miquel die bekend zijn geworden om hun mixwerk, en niet om hun producties.

En dan nog iets, ik ben 50% van D-Verze, maar ik maak ook nog wel eens setjes onder mijn solo alias 'Distinctive' moet ik dan die solo setjes in de amateur sectie plaatsen, ook al ben ik geen amateur want mijn D-Verze setjes mag ik immers in de pro-dj sectie plaatsen(mocht het zo ver komen) ?
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen