Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2016 23:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi allen,

Eerst even een korte inleiding. Samen met een paar andere leden/mods willen we per direct iets nieuws lanceren in de hoop wat meer verdieping op Hardtraxx te brengen: Blogs. Zoals je wellicht al opgevallen was, is er in de navigatie bovenin de pagina nu ook een aparte sectie voor gemaakt. We mikken erop om iedere maand een nieuwe blog te posten. Deze zullen niet alleen van mij komen, maar ook van bijvoorbeeld TiMOTHYb en pim0412. Daarnaast staat deze sectie ook 'open' voor andere leden. Mocht je ook zin/interesse hebben om (al dan niet eenmalig) een blog te schrijven over welk harddance-gerelateerd onderwerp dan ook, neem dan even contact op. Zoals ik een tijdje geleden in een ander topic al zei, kan Hardtraxx best wat meer gebruik maken van haar grootste bezit, de community en haar kennis. Dit is daar denk ik een mooie gelegenheid voor :)

Dat gezegd hebbende, de eerste blog staat nu online en is hier te vinden:
http://hardtraxx.nl/blogs/blog-de-ident ... style.html

Dit topic is voornamelijk bedoeld voor (inhoudelijke) discussie. Dus als je het met het stuk eens/oneens bent, leg ook uit waarom aub :thumbsup: Veel leesplezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 08:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed initiatief dat daadwerkelijk wat toevoegt aan ht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoewel inderdaad early vaak genoemd voor de stijl van 2005-2010, zie je toch ook genoeg line-ups waar het wel goed benoemd wordt. Op bijvoorbeeld Beat the Bridge staan Thera en Psyko Punkz geboekt met een 'classic set' en niet met een 'early set'. Als men dit nu blijft volhouden het zo te noemen, zal de echte early hardstyle gewoon early hardstyle kunnen blijven heten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 10:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Hoewel inderdaad early vaak genoemd voor de stijl van 2005-2010, zie je toch ook genoeg line-ups waar het wel goed benoemd wordt. Op bijvoorbeeld Beat the Bridge staan Thera en Psyko Punkz geboekt met een 'classic set' en niet met een 'early set'. Als men dit nu blijft volhouden het zo te noemen, zal de echte early hardstyle gewoon early hardstyle kunnen blijven heten.

Jep, het gaat ook zeker niet overal 'verkeerd' om het zo maar even te noemen. Maar ik heb wel het idee dat het steeds vaker gebeurt. Gisteren werd bijvoorbeeld de timetable van Hardfest bekendgemaakt, waarbij Noisecontrollers en Wildstylez een 'early set' gaan draaien. Zo krijg je vanzelf een sneeuwbaleffect, want die term wordt steeds meer overgenomen. Zeker nu de muziek uit die latere periode zo snel aan populariteit wint dat men er een benaming voor wil hebben.
Overigens zijn het niet alleen organisaties die hierin voorop lopen, maar ook nieuwssites en artiesten (en dan volgen de fans vanzelf). De MC bij de laatste editie van Nostalgia (muziek uit de jaren 2005-2012) heeft geloof ik wel 100 keer geroepen dat dit 'The True Early Hardstyle Sound' is.

Er zijn zeker nog instanties/personen die dezelfde definitie van early hardstyle hanteren als ik, maar ik heb wel het idee dat het er met de dag minder worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Gisteren werd bijvoorbeeld de timetable van Hardfest bekendgemaakt, waarbij Noisecontrollers en Wildstylez een 'early set' gaan draaien.


Auw das wel pijnlijk, zeker aangezien ze het bij de line-up wel gewoon 'classic set' noemen :/
http://www.hardfest.nl/areas/hardfest-main/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 10:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind 'classic hardstyle' een prima benaming eigenlijk voor de hardstyle van 2005-2010. Net als 'classic rock' :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eeuwige discussie, maar ook het punt want je aanhaalt dat het van voor 2004/5 is gaat niet helemaal op. De muziek tussen 2002/3 en 2004/5 had ook wel degelijk een andere stijl. De term 'early hardstyle' heeft juist zijn intrede gedaan in 2004 door de toenmalige hardstyle te scheiden van de hardstyle voor 2002/3. Als je het heel strak bekijkt zou ik dus zeggen early hardstyle is de stijl die gedraaid/gemaakt werd tussen 1998-2002/3.

https://partyflock.nl/news/3008:Extra-z ... -Hardstyle

Overigens maakt het voor mij totaal niet uit wat de benaming van een soort muziek is, het gaat om eraan dat men gewoon luistert wat men vet vindt. Hoe het dan heet zal mij een worst zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 11:23 
 

Eén tip die ik wil geven in het algemeen, zet er wat plaatjes of youtube filmpjes tussen, voor mijn part in bovengenoemde blog gewoon één of twee filmpjes van wat early platen ofzo. Nu is het één grote lap tekst die mij persoonlijk niet uitnodigd om gelezen te worden. Ja ik weet dat dat persoonlijk is, maar 800+ woorden is vaak al erg veel en je wilt de lezer niet afschrikken. Maak het wat meer uitnodigend, zeg maar. Nu is het gewoon één grote lap tekst. Gelukkig wel nog alinea's gebruikt :P

Doe ermee wat je wilt :cool:

PS. Ik heb de blog niet gelezen. Komt misschien nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Overigens maakt het voor mij totaal niet uit wat de benaming van een soort muziek is, het gaat om eraan dat men gewoon luistert wat men vet vindt. Hoe het dan heet zal mij een worst zijn.


Als het voor muziek is die je thuis opzet of in de auto ofzo, boeit het inderdaad niet welk hokje het is. Op een feest, zou het wel fijn zijn als de juiste hokjes gebruikt worden. Zeker wanneer artiesten met een lange staat van dienst in meerdere hokjes passen (of het nu early, classic, euforisch, raw, hardcore is doet er in deze ff niet toe) zodat je weet als bezoeker wat je kan verwachten van de artiest. Zo verwacht ik van bijvoorbeeld Deepack een heel andere set als ze voor early (Craft OJK-stage) of voor een classic (Intents Relive-stage) set geboekt zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 11:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Eeuwige discussie, maar ook het punt want je aanhaalt dat het van voor 2004/5 is gaat niet helemaal op. De muziek tussen 2002/3 en 2004/5 had ook wel degelijk een andere stijl. De term 'early hardstyle' heeft juist zijn intrede gedaan in 2004 door de toenmalige hardstyle te scheiden van de hardstyle voor 2002/3. Als je het heel strak bekijkt zou ik dus zeggen early hardstyle is de stijl die gedraaid/gemaakt werd tussen 1998-2002/3.

Eeuwige discussie inderdaad; in dit geval hanteer ik een iets andere definitie van early hardstyle dan jij, maar dan aan de andere tijdskant :P
Ik ben van mening dat hardstyle rond 2000/2001 pas een echte eigen sound kreeg, en vanaf toen dus ook echt een volwaardig eigen genre was. Voor die tijd hadden de tracks die jij ook als hardstyle bestempelt nog dusdanig veel invloeden van andere stijlen (hardtrance, house, techno, noem maar op) dat het imo nog geen apart genre was.

Moet er wel bij zeggen dat ik die beginjaren niet (bewust) heb meegemaakt, en dus niet precies weet hoe er destijds tegenaan werd gekeken. Ik snap dat het discutabel is :P

Hardist schreef:
Eén tip

:thumbup: Dit is voor ons ook nieuw allemaal, dus is welkom :P

Overigens @ Hokjesdiscussie, toevallig was ik van plan om hier ook een stukje over te schrijven, aangezien ik volgens mij een van de weinige voorstanders van hokjes ben op Hardtraxx :P En dan niet alleen qua early/classics, maar ook raw/mainstream
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit zijn echt wel volwaardige hardstyle tracks (1999). :)

https://www.youtube.com/watch?v=aBFHnltOVlg
https://www.youtube.com/watch?v=DhP7EV6nuGA
https://www.youtube.com/watch?v=7flmUrfjRQI
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg zelf altijd dat early hardstyle tot en met 2005 is, hoewel er in 2005 ook al wel wat nieuwer klinkende platen zijn gemaakt. Voor die tijd hadden tracks veelal gated kicks, reverse basses en minimale melodielijnen. Natuurlijk klinken platen uit 2001 anders dan uit 2004, maar platen uit 2012 klinken ook anders dan uit 2016.

Wanneer voor de periode 2005-2010 (dan is er inderdaad een overlap jaar tussen deze stijl en early, beetje vreemde logica heb ik eigenlijk :P ) dan als naam classic hardstyle wordt gekozen, ben ik tevreden.

Sowieso vind ik het erg jammer om te merken dat op feesten als Hardclassics de tijdsspanne verandert. Waar het voorheen tot en met 2004 was (de Stile Italiano editie uit 2012 :loving: https://partyflock.nl/party/224660:HardClassics ) is dat nu verschoven naar 2008 geloof ik... Wel leuke tracks hoor, maar dan krijg je dus heel erg de tweedeling op het feest tussen DJ's die echt een early set neerzetten en DJ's die meer focussen op de classics. En dat vind ik jammer. Bijkomend probleem is dat er nu dus 1998-2008 wordt gedraaid, wat in de praktijk vaak betekent dat 1998-2002 wordt vergeten. Helaas :cry:

We beginnen als Lyst te klinken, jongens xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 15:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daarom vind ik het wel een goed iets van HC dat ze bij OTB gewoon twee area's hebben. Een met classics en een met early. Net als LYM een OJKB en een Tijdmachine heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Net als LYM een OJKB en een Tijdmachine heeft.

Bij OJKB komen de platen van de allereerste jaren ook niet aan bod.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook opmerkelijk. timetable van Hardfest: http://www.hardfest.nl/wp-content/uploads/2016/04/HARDFEST_Timetable_DEF.jpeg

Eerst werd er nog gesproken over Classic Sets van NC en Wildstylez, nu staat er Early Set achter hun naam.
Weet verder niet of er nu bewust voor die benaming is gekozen, of dat de organisatie nou ook niet precies weet hoe ze tracks uit die tijd nu het beste kunnen noemen (tip: noem het gewoon Classic Hardstyle.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog een paar voorbeelden van de grondleggers :)




Maar ik denk ook dat het te maken heeft met bekendheid. Tussen 1998 en 2002 was Hardstyle nog zó onbekend voor vele mensen en leek het allemaal nog te veel op subgenres (hardcore, techno, hardhouse etc) Het begon echt pas te lopen vanaf 2003-2005 (Correct me if Im wrong) toen het een eigen duidelijke stijl kreeg

Early Hardstyle zou dan ook het meest dateren vanaf 2004 op de huidige stages/setjes.
Bij Classic Hardstyle denk ik eerder aan 2006-2009
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2016 14:30 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nah het ligt anders. Zover ik weet is het product en daarmee de term hardstyle pas in leven geroepen rond 2001. Dat er tracks bestaan uit de periode daarvoor die aan de eigenschappen van een hardstyle track voldoen en daarmee ook als hardstyle kunnen worden bestempeld klopt, de sound is immers niet van de ene op de andere dag ontstaan en is een mix van meerdere stromingen waaronder hardtrance, hardcore, hardhouse en italian nog wat waarvan ik zo niet op de naam kan komen. Deze vormingsperiode werd door enkele actieve fans oorspronkelijk aangeduid met early hardstyle, al kan ik me niet echt meer herinneren dat het in die tijd echt een ding is geweest, ik bedoel ik was 12. In de periode 2006-2009 is er een ellenlange discussie geweest over de nieuwe hardstyle (dat wat jullie nu classic noemen), over dat het niks meer met hardstyle te maken had en dat het zich moest afsplitsen van het genre, omdat de harde kern er niets mee te maken wilde hebben. De meeste artiesten en de organisaties wilden hier echter niks van weten, omdat het merk hardstyle al behoorlijk aan de weg aan het timmeren was. Door het gebrek aan identiteit en artiesten die overstapten naar de veel populairdere nieuwe stijl raakte de oorspronkelijke hardstyle een beetje in het verdomhoekje. De discussies hierover zijn hevig geëscaleerd op GHF (oud hardstyle forum, net als hardtraxx, maar dan internationaal), met bedreigingen en alles aan toe. De fans vonden dat hun muziek van hun werd afgepakt en reageerden dat vaak af op de nieuwe generatie die van de nieuwe hardstyle hield, aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant luisterden jullie ook alleen maar naar wat jullie mooi vonden en konden jullie daar verder ook weinig aan doen, al waren er ook een aantal wijsneuzen die de situatie totaal niet begrepen en zodoende liep de situatie uit de hand. Ik heb me in die tijd ook redelijk veel met die discussie bemoeid. Hoewel ik aan de kant stond van de oude garde en ik het eigenlijk met hun principes eens was, vond ik dat het vasthouden aan diezelfde principes de situatie alleen maar verslechterde. Het principe was dat de nieuwe hardstyle zich af moest splitsen en er werd geforceerd de term nustyle geïntroduceerd, die echter nooit werd opgepikt door de organisaties en het gros van de artiesten. Omdat de term nustyle veelal gepaard ging met negatieve associaties en het kwam vanuit een kamp dat continu de nieuwe generatie alleen maar wegzette, is het vanuit die nieuwe generatie ook nooit opgepakt. Ondertussen liepen alle evenementen en releases gewoon door en werd de identiteit van de oude hardstyle eigenlijk afgepakt, omdat beide stromingen dezelfde term hanteerden. Ik heb daarom in die tijd ook hard gepleit voor de term early hardstyle, ook al was die term niet ideaal vanwege een bepaalde tijdsaanduiding en het was natuurlijk tegen onze eigen principes. Maar ik vond dat onze muziek een eigen identiteit nodig had om überhaupt nog iets van een toekomst te hebben en zag al vrij snel in dat we het toch niet van de grote jongens gingen winnen en dat nustyle een utopie was. Ik heb in die periode daarna geprobeerd om met een radioshow (Early Hours) en een eigen forum het genre nog een beetje in leven te houden, maar het grote kwaad was natuurlijk 3 jaar eerder al geschied. Maar goed, uiteindelijk zijn er wel feesten gekomen als Hard Classics en kregen de festivals na lang aandringen ook eindelijk hun eigen early hardstyle areas en groeide een van die area's weer uit tot een apart feest: Remember. Zoals Bouke terecht aangeeft, zijn we op een punt beland waar de geschiedenis zich herhaalt en de hardstyle van 2006-2010? opnieuw de identiteit van het oorspronkelijke genre lijkt te delen, terwijl die twee van origine eigenlijk helemaal niet met elkaar door 1 deur kunnen. Schijnbaar ontbreekt dat kleine beetje respect, maar ik kan me er niet al te druk meer om maken. Het genre is op sterven na dood en de feesten waren toch iedere keer hetzelfde. Maar goed, voor de mensen die dergelijke feesten nog actief bezoeken kan ik t wel begrijpen. Sorry voor de lap tekst en het onsamenhangende, mijn concentratie is eigenlijk te slecht om nog aan dit soort discussies deel te nemen, maar kon het dit keer toch niet laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2016 19:52 
 

dafuq
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2016 20:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2016 22:03 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Kan wel lacherig over gedaan worden maar dit was nog altijd interessanter om te lezen dan de andere 99% van HT tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2016 22:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou het graag willen lezen, maar zo zonder alinea's vind ik het helaas niet zo makkelijk leesbaar :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Ik zou het graag willen lezen, maar zo zonder alinea's vind ik het helaas niet zo makkelijk leesbaar :thumbup:


Zin die je aan het lezen bent even (voor een deel) selecteren hielp bij mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat ik me goed kan vinden in Lyst zijn verhaal, heb ik er een paar 'enters' tussen gezet :)
Lyst schreef:
Nah het ligt anders.

Zover ik weet is het product en daarmee de term hardstyle pas in leven geroepen rond 2001. Dat er tracks bestaan uit de periode daarvoor die aan de eigenschappen van een hardstyle track voldoen en daarmee ook als hardstyle kunnen worden bestempeld klopt, de sound is immers niet van de ene op de andere dag ontstaan en is een mix van meerdere stromingen waaronder hardtrance, hardcore, hardhouse en italian nog wat waarvan ik zo niet op de naam kan komen.
Deze vormingsperiode werd door enkele actieve fans oorspronkelijk aangeduid met early hardstyle, al kan ik me niet echt meer herinneren dat het in die tijd echt een ding is geweest, ik bedoel ik was 12. In de periode 2006-2009 is er een ellenlange discussie geweest over de nieuwe hardstyle (dat wat jullie nu classic noemen), over dat het niks meer met hardstyle te maken had en dat het zich moest afsplitsen van het genre, omdat de harde kern er niets mee te maken wilde hebben. De meeste artiesten en de organisaties wilden hier echter niks van weten, omdat het merk hardstyle al behoorlijk aan de weg aan het timmeren was.

Door het gebrek aan identiteit en artiesten die overstapten naar de veel populairdere nieuwe stijl raakte de oorspronkelijke hardstyle een beetje in het verdomhoekje. De discussies hierover zijn hevig geëscaleerd op GHF (oud hardstyle forum, net als hardtraxx, maar dan internationaal), met bedreigingen en alles aan toe. De fans vonden dat hun muziek van hun werd afgepakt en reageerden dat vaak af op de nieuwe generatie die van de nieuwe hardstyle hield, aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant luisterden jullie ook alleen maar naar wat jullie mooi vonden en konden jullie daar verder ook weinig aan doen, al waren er ook een aantal wijsneuzen die de situatie totaal niet begrepen en zodoende liep de situatie uit de hand.

Ik heb me in die tijd ook redelijk veel met die discussie bemoeid. Hoewel ik aan de kant stond van de oude garde en ik het eigenlijk met hun principes eens was, vond ik dat het vasthouden aan diezelfde principes de situatie alleen maar verslechterde.
Het principe was dat de nieuwe hardstyle zich af moest splitsen en er werd geforceerd de term nustyle geïntroduceerd, die echter nooit werd opgepikt door de organisaties en het gros van de artiesten. Omdat de term nustyle veelal gepaard ging met negatieve associaties en het kwam vanuit een kamp dat continu de nieuwe generatie alleen maar wegzette, is het vanuit die nieuwe generatie ook nooit opgepakt. Ondertussen liepen alle evenementen en releases gewoon door en werd de identiteit van de oude hardstyle eigenlijk afgepakt, omdat beide stromingen dezelfde term hanteerden.
Ik heb daarom in die tijd ook hard gepleit voor de term early hardstyle, ook al was die term niet ideaal vanwege een bepaalde tijdsaanduiding en het was natuurlijk tegen onze eigen principes. Maar ik vond dat onze muziek een eigen identiteit nodig had om überhaupt nog iets van een toekomst te hebben en zag al vrij snel in dat we het toch niet van de grote jongens gingen winnen en dat nustyle een utopie was. Ik heb in die periode daarna geprobeerd om met een radioshow (Early Hours) en een eigen forum het genre nog een beetje in leven te houden, maar het grote kwaad was natuurlijk 3 jaar eerder al geschied.
Maar goed, uiteindelijk zijn er wel feesten gekomen als Hard Classics en kregen de festivals na lang aandringen ook eindelijk hun eigen early hardstyle areas en groeide een van die area's weer uit tot een apart feest: Remember.

Zoals Bouke terecht aangeeft, zijn we op een punt beland waar de geschiedenis zich herhaalt en de hardstyle van 2006-2010? opnieuw de identiteit van het oorspronkelijke genre lijkt te delen, terwijl die twee van origine eigenlijk helemaal niet met elkaar door 1 deur kunnen. Schijnbaar ontbreekt dat kleine beetje respect, maar ik kan me er niet al te druk meer om maken. Het genre is op sterven na dood en de feesten waren toch iedere keer hetzelfde. Maar goed, voor de mensen die dergelijke feesten nog actief bezoeken kan ik t wel begrijpen.

Sorry voor de lap tekst en het onsamenhangende, mijn concentratie is eigenlijk te slecht om nog aan dit soort discussies deel te nemen, maar kon het dit keer toch niet laten.

Wat mij betreft trouwens: leuk om je toch een beetje mee te zien doen in deze discussie, Lyst :) Dit is inderdaad toch wel een onderwerp waarbij ik vrijwel meteen aan jou moest doen denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 16:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Interessant stuk Lyst :thumbsup: Was er wel redelijk bekend mee, maar dit verhaal maakt alles toch een stukje duidelijker :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 13:24 
 
Hardtraxx Elite

@Lyst

Ik weet niet of je nog een keer de moeite wilt nemen om op mijn vraag te reageren. Maar uit wat haal jij dat de hardstyle scene op sterven na dood is? En binnen hoeveel tijd denk je dat het daadwerkelijk dood is?
Vind het zelf een beetje raar om te zeggen; aangezien er steeds weer een vernieuwende sound gecrëerd word door de artiesten (Thera - The New Era bijvoorbeeld), lang niet alle artiesten doen dit hoor, denk hierbij aan de f#ck mainstream artiesten, je weet zelf wel waar ik op doel. Maar naar mijn idee proberen de producers steeds vernieuwender te worden. Kijk naar een Warface die d.m.v. een band erbij te doen weer wat nieuws probeert. Natuurlijk kun je discusiëren of dit leuk is maar het word wel geprobeerd en gedaan.

Ook komen er geregeld nieuwe festivals bij, ondertussen verdwijnt er hier en daar eentje of kan het niet op "eigen benen" staan (Hardshore). Maar dit lijkt volgens mij gewoon in evenwicht te blijven. En ook verkopen geregeld feesten uit.

Als je doelt op het uitsterven van de "Mainstream" hardstyle kan ik je wel een punt geven, dit is inderdaad wat minder geworden in mijn ogen, dat komt denk ik vooral door het rauwe gebeuren. Maar juist door de "Classic's" stage's te introduceren op festivals (met échte hardstyle) heb ik het idee dat dit nog lang niet dood bloed.

Alvast sorry voor de spelfouten maar Nederlands is niet mijn goedste vak :P
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen