Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Free Record Shop Gaat Over Op Games

Dat het slecht gaat met platenzaken is eigenlijk geen nieuws meer. Ook Free Record Shop verkoopt de laatste jaren zo weinig cd’s, dat het bedrijf heeft besloten zich meer te gaan richten op de verkoop van games. Het bedrijf van Hans Breukhoven bouwt het komende jaar zo’n dertig Van Leest filialen om tot gameshops en sluit tevens het Van Leest distributiecentrum in Eindhoven. “We hebben het zo lang mogelijk willen uitstellen, maar gezien de huidige marktomstandigheden moeten we wel”, aldus Breukhoven.

“In sommige winkelstraten in Nederland zit nu zowel een Free Record Shop als een Van Leest filiaal, met nagenoeg hetzelfde assortiment. Dat ging vroeger prima, maar gezien de huidige muziekmarkt is het zeer moeilijk rendabel te houden”, zegt Breukhoven. “Het gaat al jaren slecht met de muziekverkoop, maar nu moeten ook wij echt maatregelen nemen. En met de verkoop van games gaat het momenteel ontzettend goed.”

Dus worden komend jaar ongeveer dertig Van Leest filialen omgebouwd tot Game Mania winkels. Breukhoven sluit niet uit dat er volgend jaar meer zullen volgen. Game Media, een van oorsprong Belgisch bedrijf, is sinds 2006 onderdeel van de Free Record Shop Holding, net als Van Leest. Het is nog niet bekend om welke filialen het precies gaat. “We zijn nog aan het onderzoeken welke filialen we het beste kunnen ombouwen. Ook moet de ondernemingsraad nog toestemming geven”, aldus Breukhoven, die aangeeft dat er in de winkels geen banen zullen verdwijnen.

Tot de financiële maatregelen behoort ook de sluiting van het Van Leest hoofdkantoor in Eindhoven. De Eindhovense activiteiten zullen worden ondergebracht op het hoofdkantoor van Free Record Shop Holding in Capelle aan den IJssel. Hierdoor zullen zo’n dertig mensen hun baan verliezen.

De Free Record Shops blijven vooralsnog zoals ze nu zijn, met zowel cd’s als dvd’s en games in het assortiment. De winkels krijgen wel een nieuw jasje. Het bekende blauw en geel wordt ingeruild voor een moderner zwart met blauw logo. “De winkels worden wat moderner”, zegt Breukhoven. “Je moet zo nu en dan ook een nieuw pak kopen. Het oude logo is een beetje zeventiger jaren”.

Bron: 3voor12.nl


Dit krijg je van (il)legale downloads, met name hetgene tussen de haakjes..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 12:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik denk niet dat het noodzakelijk aan het illegaal downloaden van muziek ligt. Onze technologie is constant aan het veranderen, en elk tijdperk kent zo z'n medium, ik zelf ben nog jong maar weet nog wel dat ik CD's ging kopen bij de Free Record Shop bij ons in t dorp, die heeft daar maar een halfjaar gezeten en toen ging ie weer weg, dit komt omdat het internet een steeds grotere markt wordt, en is het niet zo dat FRS de muziek op internet gaat aanbieden als pay-per-download(om het maar even zo te noemen)?

Ik geef zelf toe dat ik ook muziek download, gewoon omdat het makkelijk is, maar ik probeer toch wel zo vaak mogelijk wat te kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 15:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb mijn Zany album nog bij de Van Leest gehaald.

Naast het illegaal downloaden heeft het legaal downloaden natuurlijk ook invloed hierop. Als ze die Van Leest winkels nog eens nog eventjes laten staan, want het zou best wel eens kunnen dat we binnenkort SD kaartjes met muziek in de winkels krijgen. SanDisk, het bedrijf achter de SD kaartjes en de MP3-spelerlijn Sansa is hier in ieder geval druk mee bezig, of het gaat werken weet ik natuurlijk niet. Zelf lijkt het me niet zo ideaal, online muziek kopen vindt ik veel prettiger, maar SanDisk heeft Universal, Sony BMG en Warner al achter zich staan dus ze hebben al flinke support.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer. Maar zo zie je maar dat het ooit helemaal afgelopen zal zijn. En dat is erg jammer.
Ik koop namelijk nog wel om de twee weken een cd bij de free record shop of een andere cd winkel. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 16:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Jammer. Maar zo zie je maar dat het ooit helemaal afgelopen zal zijn. En dat is erg jammer.
Ik koop namelijk nog wel om de twee weken een cd bij de free record shop of een andere cd winkel. ;)

Wat vind je er jammer aan? Ik vind CDs namelijk maar onhandige dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon het gevoel van lekker een cdtje kopen in de winkel dan ef iets bestellen op het net. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 17:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Gewoon het gevoel van lekker een cdtje kopen in de winkel dan ef iets bestellen op het net. ;)

Je kan niet alles hebben :P
Je krijgt er wel veeel voordelen voor terug:
- Nummers die JIJ wil (dus je hoeft nu niet meer alle nummers uit een album te kopen)
- Goedkoper
- Mp3's nemen geen fysieke ruimte in, je kunt er dus zoveel van meenemen als je wil
- Mp3's zijn makkelijker te categoriseren
- Mp3's gaan niet kapot door slijtage
- Sommige site's bieden aan dat je de mp3 later weer kan downloaden, je kunt dus niks kwijtraken/stuk maken zoals bij Cd's
- Niet meer uit huis hoeven

Me loves the mp3'z :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 17:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat _dp_ zegt, en verder heb je inderdaad gelijk dat het kopen van een album een bepaalt gevoel met zich meebrengt, maar ik ging gister voor het eerste online mp3tjes kopen en dat vond ik ook erg leuk hoor... Voelt behoorlijk goed om ineens al die tracks te hebben waar je al tijden naar zocht :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 18:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als je het mij vraagt hebben de artiesten dit over zichzelf uitgeroepen. Zulke prijzen voor een cd'tje - vooral vroeger - waren schandalig hoog. Nu zijn de prijzen wel wat gedaald, maar dat is omdat ze anders geen omzet meer draaien.

Ik ben ook voor cd's kopen, maar dit hebben ze zelf veroorzaakt. Stelletje smaaiers met die hoge prijzen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cd's zijn zooo 2004
en wel weer beter dat ze zich meer op games gaan storten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 19:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
Gewoon het gevoel van lekker een cdtje kopen in de winkel dan ef iets bestellen op het net. ;)

- Niet meer uit huis hoeven



Je hebt toch geen pleinvrees, en ik vind CD's wel wat hebben,,,je kan er namelijk echt een verzameling van maken, van MP3 hebk dat gevoel veel minder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 19:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Je hebt toch geen pleinvrees, en ik vind CD's wel wat hebben,,,je kan er namelijk echt een verzameling van maken, van MP3 hebk dat gevoel veel minder!


Ik ben het met Wouter eens! Daarbij komt dat de kwaliteit vaak ook veel beter is dan dat je het allemaal download, ook al download ik zelf ook aardig wat muziek voor onderweg. Toch vind ik het super om naar de winkel te lopen en een bepaalde cd te kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 19:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Saimen schreef:
Citaat:
Je hebt toch geen pleinvrees, en ik vind CD's wel wat hebben,,,je kan er namelijk echt een verzameling van maken, van MP3 hebk dat gevoel veel minder!


Ik ben het met Wouter eens! Daarbij komt dat de kwaliteit vaak ook veel beter is dan dat je het allemaal download, ook al download ik zelf ook aardig wat muziek voor onderweg. Toch vind ik het super om naar de winkel te lopen en een bepaalde cd te kopen.

+1 voor jou!:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Je hebt toch geen pleinvrees, en ik vind CD's wel wat hebben,,,je kan er namelijk echt een verzameling van maken, van MP3 hebk dat gevoel veel minder!

Is toch gewoon handig als je net een leuk nummer heb gehoord, dat je hem meteen kan downloaden ipv meteen naar de stad te moeten gaan? Bovendien sluit internet nooit.
En dat de kwaliteit beter is, dat hoor jij waarschijnlijk niet. Of je moet onder gedownloade mp3's, cheap-ass rips van limewire verstaan ;)
Als je 320kb/s MP3 file koopt zou dat echt niet zwaar onder moeten doen voor een CD'tje hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 14:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Saimen schreef:
Citaat:
Je hebt toch geen pleinvrees, en ik vind CD's wel wat hebben,,,je kan er namelijk echt een verzameling van maken, van MP3 hebk dat gevoel veel minder!


Ik ben het met Wouter eens! Daarbij komt dat de kwaliteit vaak ook veel beter is dan dat je het allemaal download, ook al download ik zelf ook aardig wat muziek voor onderweg. Toch vind ik het super om naar de winkel te lopen en een bepaalde cd te kopen.

Onzin man, ik heb het over muziek online KOPEN hè, geen verneukte Limewireversietjes downloaden. Als je muziek online koopt kun je, als je echt wilt, WAV bestanden rechtstreeks uit de studio krijgen en dat is de beste kwaliteit die er bestaat, zowel vinyl als CD doen daar voor onder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 20:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En jij denkt dat verschil te horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je een goede speakerset hebt.. Ja. Wel degelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff.. doe toch normaal.. Je hoort geen verschil tussen een mp3 en een kwalitatief goede vinyl. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 21:29 
 
Hardtraxx Addict

Dennis Aka Mash schreef:
Pff.. doe toch normaal.. Je hoort geen verschil tussen een mp3 en een kwalitatief goede vinyl. ;)


vinyl is stuk helderder hoor. 'bij sommige mp3's lijkt et wel of ze bij bepaalde toonhoogte's het volume omlaag hebben gegooid waardoor et nogal dof klinkt. zelfs als je ze online koopt bij bijv. dance tunes.

zet hetzelfde nummer op vinyl en mp3 maar is naast elkaar op met fatsoenlijke speakers en weet zeker dat je verschil hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat mp3s wat missen ja dat hoor je! Maar je hoort niet dat ze mp3s betere klank hebben. ;)

Dan heb ik de vorige 2 posts ook een beetje verkeerd gebracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 21:55 
 
Hardtraxx Addict

klopt ook. kben allang blij met de veelal hoge kwaliteit van tegenwoordig van de mp3's op de webshops
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2009 00:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je vinyl een beter geluid vindt hebben, dan vindt je gewoon het karakteristieke geluid van de LP als medium mooi. De muziek die je in dit geval luistert (hardstyle) is namelijk digitaal gemaakt, ditigaal afgemixt en gemasterd, dus dan lijkt het me logisch dat je, om 'het origineel' het beste te benaderen, de muziek ook digitaal luistert. Wave is daarom perfect en mp3 imo beter dan vinyl.

Verder kun je niet met een platenspeler op zak rondlopen, en als je dan moet kiezen tussen een mp3 kopen of een vinyl kopen en daarvan de mp3 rippen, is sowieso de gekochte mp3 beter.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen