Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2017 15:49 
 
Hardtraxx Veteran

A.s. zaterdag de mijne aan laten meten bij Beter Horen.

Wat is het verschil tussen vlak filter en geen vlak filter? En voor festivals/indoor welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2017 20:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Deanster schreef:
Verhaal

Ik kom hier nog even op terug!

ErikZ schreef:
A.s. zaterdag de mijne aan laten meten bij Beter Horen.

Wat is het verschil tussen vlak filter en geen vlak filter? En voor festivals/indoor welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?
:thumbup:

Een vlak filter zorgt voor een algehele demping van het geluid over alle frequenties (zie het als een soort volumeknop). Een niet vlak filter heeft op verschillende frequenties verschillende dempingswaarden. Hierdoor kan (in dit geval de muziek) vervormen en anders klinken dan gewenst. Ik raadt altijd aan een vlak filter te nemen, zo klinkt de muziek natuurlijker.

Zie deze link voor een simulator van hoe het klinkt:
http://pluggerz.com/nl/dempingssimulator/

Custom fit DM is vlak
Custom fit Music (en uni fit) is niet vlak

Tevens nog even deze tip voor iedereen, we hebben op dit moment weer een 50 Euro kortingsactie op de Custom fit DM doppen!:

Kortingsvoucher: http://pluggerz.com/media/foto/music1.jpg

Meer info over de actie: http://pluggerz.com/nl/acties/
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2017 21:53 
 
Hardtraxxer

Ik heb trouwens de custom-fit music DM. Leg ze nu na feest in bakje lauw water en maak ze na uurtje schoon met bijgeleverd soort van naaldje! Verder zitten ze wel top en zou ik altijd 25 db aanraden omdat je de muziek toch super hard en zuiver hoort! Kan je het beste voor optimale bescherming zorgen. Tevens raadde ze mij aan om in november (na 1 jaar) weer een gratis dichtheidstest te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2017 23:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Break Zero schreef:

Wat is het verschil tussen vlak filter en geen vlak filter? En voor festivals/indoor welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?
:thumbup:

Een vlak filter zorgt voor een algehele demping van het geluid over alle frequenties (zie het als een soort volumeknop). Een niet vlak filter heeft op verschillende frequenties verschillende dempingswaarden. Hierdoor kan (in dit geval de muziek) vervormen en anders klinken dan gewenst. Ik raadt altijd aan een vlak filter te nemen, zo klinkt de muziek natuurlijker.
/[/quote]
Mij is juist verteld dat je beter geen vlak filter kan nemen omdat je oor ook nietr elke frequentie even duidelijk hoort, midden komt harder door en is minder schadelijk dus daarom zou een vlak filter juist relatief meer vervormen...? (was advies bij Schoonenberg... dus mss vanaf heden toch maar naar de concurrent gaan xd )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2017 09:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Break Zero schreef:
Tevens nog even deze tip voor iedereen, we hebben op dit moment weer een 50 Euro kortingsactie op de Custom fit DM doppen!:


Klinkt interessant! Maar wat is nu het verschil tussen deze Custom-Fit Music DM en de ProActiv Music Customized Professional?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2017 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik kan zelf geen keuze maken dus zou ik graag jullie ervaringen horen, ik twijfel tussen de NOIZEZZ Premium Green Medium of de Alpine MusicSafe Pro, hoor over beide best veel positieve verhalen. Is er een beter dan de ander of is het alleen maar persoonlijke voorkeur?

Alvast bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2017 23:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Persoonlijke voorkeur. Heb zelf die Alpines gehad, prima dingen voor de prijs, maar hoorde ook van sommige mensen dat ze kut zitten. Maarja dat hoor je ook over de Noizezz van andere mensen :P Geen pijl op te trekken dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2017 20:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Deanster schreef:
Echter heb ik wel veel last van oorsmeer en heb ik daardoor vaak dat ze toch een beetje beginnen te bewegen in mijn oor of het is de tik dat ik er elk uur ff aanzit om aan te duwen. Dit omdat ik gewend was aan de alpine oortjes. Hoe kan ik deze oortjes het best schoonhouden? bakje lauw water met filter en al en deze dan schoonmaken daarna?


Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd voor je. De vlakke filters kunnen slecht tegen water, dus zeker niet in een bakje met water leggen! Je kan het filter er in principe uit wippen (wel even een priegelwerk) en dan alleen het gegoten deel schoonmaken. Pluggerz zelf raadt aan om een schoonmaakspray te halen (kost een paar euro) om ze mee schoon te maken. Ook een spray tegen oorsmeer in je oor kan je misschien helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2017 20:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Break Zero schreef:
Tevens nog even deze tip voor iedereen, we hebben op dit moment weer een 50 Euro kortingsactie op de Custom fit DM doppen!:


Klinkt interessant! Maar wat is nu het verschil tussen deze Custom-Fit Music DM en de ProActiv Music Customized Professional?

Volgens mij is er qua geluidsdemping weinig verschil, beide zijn vlakke filters. Het ER filter systeem is echter wat ouder en iets groter van stuk, vandaar dat er bij ons (Beter Horen) voornamelijk alleen nog met het DM systeem wordt gewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2017 13:16 
 
Hardtraxxer

Apart bij beter horen zeiden ze dat ik ook in lauw water kon leggen. Maar goed heb dat nu 2/3 keer gedaan, is de schade dan groot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2017 13:31 
 
Hardtraxxer

Op de site staat namelijk alleen schoonmaken met chemische middelen moet vermeden worden. Hoor graag van je of deze filters nog werken na 2/3 keer in bakje water van ongeveer uur of twee uur. Anders moet ik bij beter horen nieuwe filters halen, als dit mogelijk is....
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2017 18:07 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Deanster schreef:
Apart bij beter horen zeiden ze dat ik ook in lauw water kon leggen. Maar goed heb dat nu 2/3 keer gedaan, is de schade dan groot?

Dat is meestal inderdaad het geval, vandaar dat ik het voor de zekerheid maar even nagevraagd had voor je. Nee hor de schade is dan niet groot, maar als je het te vaak doet kan je filter achteruit gaan volgens Pluggerz. Als je het 2/3x heb gedaan zal er geen schade zijn, maar voor het vervolg zou ik het zoals hierboven beschreven doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2017 18:10 
 
Hardtraxxer

Thanks voor de antwoorden man! Top dat er dan geen schade is en ik zal ze voortaan op jouw manier schoonmaken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2017 10:26 
 
Hardtraxxer

Ik maak m'n oordoppen altijd schoon met alcohol (ketonatus) 70%. Kan je kopen bij de plaatselijke drogisterij. Werkt perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2017 21:28 
 
Hardtraxx Veteran

Crashee schreef:
Ik maak m'n oordoppen altijd schoon met alcohol (ketonatus) 70%. Kan je kopen bij de plaatselijke drogisterij. Werkt perfect.

Ik altijd met een baby doekje. Lekker fris.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2017 13:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Crashee schreef:
Ik maak m'n oordoppen altijd schoon met alcohol (ketonatus) 70%. Kan je kopen bij de plaatselijke drogisterij. Werkt perfect.

Ik altijd met een baby doekje. Lekker fris.


Dan ben ik benieuwd hoe jij de binnenbehuizing (van filter naar je trommelvlies) schoonmaakt met een babydoekje

Edit: @Break Zero, thanks voor de antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2017 15:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tot nu toe altijd zonder oordoppen gedaan. Ik heb er eigelijk nooit last van, wel wat licht gesuis/piepje als ik net van een feestje thuis in bed lig maar volgende ochtend altijd weg.

Gezien er nu zoveel feestjes op de planning staan wil ik er toch maar aan geloven.

Er is nu een actie bij Earproof. (50%korting met code: imin17). komt je op €16,45 inclusief verzending. zijn deze beter/slechter als bijvoorbeeld Alpines?

Ze geven aan dat de filters volledig vlak zijn. Ik heb de basic Alpines al wel eens in gehad maar hiermee vond ik het geluid te zacht en lastig een gesprek te voeren nog. Zelf zit ik te denken aan de -10DB of -15DB demping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2017 19:45 
 
Hardtraxx Veteran

Patjee410 schreef:
RTM93 schreef:
Crashee schreef:
Ik maak m'n oordoppen altijd schoon met alcohol (ketonatus) 70%. Kan je kopen bij de plaatselijke drogisterij. Werkt perfect.

Ik altijd met een baby doekje. Lekker fris.


Dan ben ik benieuwd hoe jij de binnenbehuizing (van filter naar je trommelvlies) schoonmaakt met een babydoekje

Edit: @Break Zero, thanks voor de antwoorden!

Wattenstaafje. Babydoekje in het watten gedeelte knijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2017 13:49 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
A.s. zaterdag de mijne aan laten meten bij Beter Horen.


Zaterdag de 13e laten aanmeten, afgelopen zaterdag kon ik ze al ophalen :thumbsup:

Zitten echt als gegoten ( ;) ) en ga ze zaterdag testen op Emporium

Gekozen voor een vlak filter (-25DB demping) en hard materiaal, dit voor het makkelijker schoonmaken
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2017 14:08 
 
Hardtraxx Veteran

Getest op Emporium en eigenlijk een beetje teleurgesteld :x

De demping is echt veel te veel, we staan altijd 3/4 tot achteraan in het publiek en het geluid was echt veeeel te zacht, wel heel helder dat moet ik toegeven.

Natuurlijk was het onwijs heet zaterdag en zweten ik flink maar daardoor bewogen ze onwijs in mijn oor, vooral met breeduit lachen (wat ik nogal vaak doe, helemaal met iets op) voelde ik ze omhoog gaan/verplaatsen en daardoor het geluid onwijs vervormen of lekken.

Zsm terug naar de winkel, hopelijk op tijd klaar voor DQ :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2017 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twijfel zelf nog enorm tussen -15dB of -25dB. De Alpine's die ik altijd heb gehad liggen rond de -18dB en vaak vond ik het geluid te zacht staan. Echter hoor ik van veel anderen dat ze met op maat gemaakte -25dB het geluid nog op prima volume is.

Zit er dan zo'n enorm verschil in die universele oordoppen en op maat gemaakte qua volume demping? Of zal dit puur aan persoonlijke voorkeur liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2017 12:29 
 
Hardtraxxer

MelvinFR schreef:
Twijfel zelf nog enorm tussen -15dB of -25dB. De Alpine's die ik altijd heb gehad liggen rond de -18dB en vaak vond ik het geluid te zacht staan. Echter hoor ik van veel anderen dat ze met op maat gemaakte -25dB het geluid nog op prima volume is.

Zit er dan zo'n enorm verschil in die universele oordoppen en op maat gemaakte qua volume demping? Of zal dit puur aan persoonlijke voorkeur liggen?

Heb zelf het idee dat mijn op maat gemaakte Elacin ER15 met -16dB een heel stuk beter dempen dan de universele Green Noizezz met zogenaamd -24dB. Als je je universele doppen op -18dB al veel vind dempen, dan is -25dB helemaal zacht voor je gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2017 18:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb ook Elacin15 en hoor van de meeste om mij heen dat ze zoiets hebben. -25 lijkt mij ook te veel demping
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2017 16:43 
 
Hardtraxxer

Ik heb de Elacin25. De 15 heb ik ook gehad, maar uiteindelijk is 25 top wat mij betreft. (iig niet te zacht.)

Plus meestal kan je de filters gewoon wisselen hoor. Heb ik ook gedaan na 1 feestje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2017 07:38 
 
Hardtraxxer

Gisteren bij Beter Horen de Custom-Fit Music DM laten aanmeten. Twijfelde tussen een 20db filter of een 15db filter. Uiteindelijk gekozen voor een 15db filter. Maar nu vraag ik mij toch af hoe jullie ervaringen hier mee zijn?
Vorige  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen