Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 21:38 
 
Artiest

Bass Modulators schreef:
wij gebruiken Studio One op PC

- Welke DAWs hebben jullie voor Studio One gebruikt?
- Zouden jullie Studio One aanraden, en waarom?

:kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 21:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q1: Wat vinden jullie van Atmozfears zijn meer rouwe kant, en gaan jullie ooit ook zoiets doen (misschien met Atmozfears een track samen)
Q2: Gaan jullie ooit misschien een collab met Code Black doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jullie spreken heel open over NCBM, zonder nu precies te vermelden waarom dit een bijzonderdere samenwerking is dan reguliere terugkomende collabs. Wat maakt NCBM zo bijzonder, en gaat hier nog meer mee gebeuren dan een paar collabs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 21:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraag: Waar halen jullie jullie inspiratie vandaan kwa melodie? Is dit vaak aanklooien of soms wat afleiden van andere melodieën of komt het ineens in jullie op?
Vraag: Luisteren jullie zelf ook podcasts in het hardstyle genre? Zo ja, welke volgen jullie of vermijden jullie juist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 22:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Complimenten voor de snelle antwoorden en de bereidheid tot extra vragenrondes :thumbup:

1. Over kortere tracks:
Bass Modulators schreef:
We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.

Hoe kijken jullie hier als DJ's (dus niet als producers) tegenaan?

2.
Bass Modulators schreef:
Bouke schreef:
Wat is voor jullie belangrijker, dat je zelf 100% achter een productie staat, of dat de track goed aanslaat bij het publiek? Met andere woorden, releasen jullie liever een track die jullie zelf heel goed vinden maar die niet echt aanslaat op de dansvloer, of een track waarbij jullie iets hebben van 'dat kunnen we beter', maar die wel een grote hit wordt?

Wij nemen hier altijd de gulden middenweg. Alleen maar maken wat je zelf mooi vind doe je als huis tuin en keuken producer op je zolder voor jezelf. Als je een following hebt en mensen je willen zien optreden, is het belangrijk om ook aan een bepaalde vraag te kunnen voldoen. Je maakt in beginsel altijd wat je zelf wilt, alleen met het bouwen van de track is rekening houden met de dansvloer heel belangrijk.

Vinden jullie het jammer dat jullie creatieve vrijheid beperkt wordt door de verwachtingen van jullie fans (zelfs al is die beperking misschien maar een paar procent)? Jullie zijn ongetwijfeld ook ooit begonnen als die 'huis tuin en keuken producer' die kon doen waar hij zin in had. Is het moeilijk om dan op een bepaald moment rekening te moeten gaan houden met wat mensen verwachten?

3. Over pitchkicks:
Bass Modulators schreef:
De hardstyle kick anno 2015 is de bassdrum (attack) en bass (tail) in een.

Bass Modulators schreef:
Bouke schreef:
Hebben jullie wel eens overwogen/geprobeerd te experimenteren met het ‘scheiden’ van de kick en de bassline?

De kick en bassline zijn al gescheiden, alleen hoort niemand dat.

Hier zijn jullie mij even kwijt, wat is het nou? :P

Bass Modulators schreef:
Een melodie bestaat uit akkoorden. Deze akkoorden hebben een zogenaamde onderlijn. Deze "bassline" moet gevolgd worden om de akkoorden te vormen.

Hoe verklaren jullie dat bijvoorbeeld een reverse bassline zelden meegaat met de akkoorden? Dat over andere muziekstijlen ben ik ook niet met jullie eens trouwens.

Bass Modulators schreef:
De hardstyle kick anno 2015 is de bassdrum (attack) en bass (tail) in een. De tail moet dus de onderlijn volgen, doe je dit niet, dan klinkt het vals.

Laat ik een iets andere vraag stellen dan; hebben jullie wel eens overwogen om de tail wat korter te houden?

Mijn punt is een beetje dat het op mij overkomt dat artiesten die pitchkicks gebruiken dit altijd aanduiden als noodzakelijk. Bijvoorbeeld ook uit jullie antwoorden; 'Kicks gaan dus nooit "onnodig" hoog. Je kan er simpelweg niets anders mee doen'. Hier ben ik het niet mee eens. Volgens mij is het prima mogelijk om een track harmonieus te houden zonder pitchkicks te gebruiken. Dat het moeilijker/meer werk is geloof ik graag, maar onmogelijk is het volgens mij niet. Jullie hebben het ook specifiek over 'de hardstyle kick anno 2015', waarmee jullie volgens mij al een beetje impliceren dat het ook anders kan. Jullie zeggen bijvoorbeeld fan te zijn van hardtrance, de meeste hardtrance tracks hebben geen pitchkicks, klinken die dan 'vals' volgens jullie?
Als jullie graag pitchkicks gebruiken vind ik dat verder prima hoor, maar ik vraag me altijd af waarom het vaak uitgelegd wordt als noodzakelijk en onvermijdelijk terwijl er ook zat artiesten zijn (geweest) die zelden tot nooit pitchkicks gebruiken.

4.
Bass Modulators schreef:
SpiRiT schreef:
Wel eens een pilletje gesnoept voor, tijdens of na een optreden?
Voel je vrij om deze vraag te negeren, pure nieuwsgierigheid :)

Nooit tijdens een optreden, dat kan je natuurlijk niet maken!

En wat vinden jullie van alcohol voor/tijdens een optreden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 22:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
Bass Modulators schreef:
wij gebruiken Studio One op PC

- Welke DAWs hebben jullie voor Studio One gebruikt?
- Zouden jullie Studio One aanraden, en waarom?

:kiss2:


- Wij hebben ervoor met FruityLoops gewerkt/
- Zeker, gebruiksvriendelijk, intuïtief en overzichtelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 22:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Complimenten voor de snelle antwoorden en de bereidheid tot extra vragenrondes :thumbup:

1. Hoe kijken jullie hier als DJ's (dus niet als producers) tegenaan?

2. Vinden jullie het jammer dat jullie creatieve vrijheid beperkt wordt door de verwachtingen van jullie fans (zelfs al is die beperking misschien maar een paar procent)? Jullie zijn ongetwijfeld ook ooit begonnen als die 'huis tuin en keuken producer' die kon doen waar hij zin in had. Is het moeilijk om dan op een bepaald moment rekening te moeten gaan houden met wat mensen verwachten?

3. Hier zijn jullie mij even kwijt, wat is het nou? :P

4. Hoe verklaren jullie dat bijvoorbeeld een reverse bassline zelden meegaat met de akkoorden? Dat over andere muziekstijlen ben ik ook niet met jullie eens trouwens.

5. Laat ik een iets andere vraag stellen dan; hebben jullie wel eens overwogen om de tail wat korter te houden?

6. Mijn punt is een beetje dat het op mij overkomt dat artiesten die pitchkicks gebruiken dit altijd aanduiden als noodzakelijk. Bijvoorbeeld ook uit jullie antwoorden; 'Kicks gaan dus nooit "onnodig" hoog. Je kan er simpelweg niets anders mee doen'. Hier ben ik het niet mee eens. Volgens mij is het prima mogelijk om een track harmonieus te houden zonder pitchkicks te gebruiken. Dat het moeilijker/meer werk is geloof ik graag, maar onmogelijk is het volgens mij niet. Jullie hebben het ook specifiek over 'de hardstyle kick anno 2015', waarmee jullie volgens mij al een beetje impliceren dat het ook anders kan. Jullie zeggen bijvoorbeeld fan te zijn van hardtrance, de meeste hardtrance tracks hebben geen pitchkicks, klinken die dan 'vals' volgens jullie?
Als jullie graag pitchkicks gebruiken vind ik dat verder prima hoor, maar ik vraag me altijd af waarom het vaak uitgelegd wordt als noodzakelijk en onvermijdelijk terwijl er ook zat artiesten zijn (geweest) die zelden tot nooit pitchkicks gebruiken.

4. En wat vinden jullie van alcohol voor/tijdens een optreden?


1. Erg Jammer, soms is een langer opbouwende Midintro erg vet om te draaien.

2. Zeker! Er komt ook bij kijken dat het begint als hobby en ontspanning. Als het werk word, mis je een groot deel ontspanning en komt er eigenlijk meer spanning bij.

3. Dat het in een sample samen zit, betekent niet dat er geen ruimte tussen zit ;)

4. Een reverse bassline word nooit gebruikt onder een melodie maar onder een anti of midintro. Deze anti's en midintro's zijn altijd op dezelfde toonhoogte in het laag. Doe je dat wel gaat hij rechtdoor omdat het pitchen van een reverse bass over het algemeen niet mooi is.
In welke muziekstijl speelt de bassist 1 noot? Dan kan iedereen bassist worden ;). In hardtrance wordt een bassline om de attack heen gesidechained, wat dus in principe hetzelfde is als in hardstyle, alleen die bassline is minder gedistort dus die hoor je niet zo goed.

5 en 6. Je kan zeker een akkoorden schema gebruiken waarbij de pitchkick maar 2 of 3 noten omhoog of omlaag moet. Helaas kan ons buurjongetje van 6 die schema's inmiddels maken. Wil je de wat originele en interessantere melodieën maken en gebruiken in hardstyle, komen daar 9/10 keer complexere onderlijnen qua toonhoogte bij kijken.
Nogmaals in hardtrance worden soms nóg hogere of lagere toonhoogtes in het laag gebruikt, alleen hoor je deze niet. De hardheid in hardstyle zit hem in het "kong" geluid. Dit is een combinatie van een gedistorte attack en een gedistorte staart. Neem bijvoorbeeld craving for the beat. Het 4e akkoord is een "bevrijdend" akkoord. Dit zorgt voor een totale vorm van euforie. Dit wordt bepaald door de overgang en het akkoord, dus moet die kick daar zo hoog. doe je dit niet wordt het vals, of je maakt een ander akkoord wat niet hetzelfde gevoel geeft. Hier zijn overigens duidelijke muzikale wetten voor. Misschien is het verstandig dit eens na te slaan. Als je begrijpt wat akkoorden en akkoordenovergangen doen met een melodie of muziekstuk, is het misschien ook makkelijker te begrijpen dat producers tegenwoordig voor de complexere melodieen en akkoordenschema's gaan, omdat de rest al te vaak gedaan is.
De tail korter houden klinkt natuurlijk vrij lelijk. Dit gebeurd al vaak in mixintro's en zorgt ervoor dat je track niet losgaat. Ik denk dat de dit wel even gaan aanhalen in de aanstaande video.

Alcohol gebruiken wij wel. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 22:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Jullie spreken heel open over NCBM, zonder nu precies te vermelden waarom dit een bijzonderdere samenwerking is dan reguliere terugkomende collabs. Wat maakt NCBM zo bijzonder, en gaat hier nog meer mee gebeuren dan een paar collabs?


Wij spreken er zo over omdat wij ons zo ook voelen. Het is allemaal niet zo spannend. Wij hebben elkaar gevonden rond en in de studio, maar maken er geen grote poeha omheen. We hopen dat de muziek die er is en gaat komen voor zichzelf spreekt. Er is inmiddels vraag naar sets dus zullen wij die vraag hoogstwaarschijnlijk zeker gaan beantwoorden, maar er een label aan hangen of er een groot uitgepakt iets van te maken is onze ambitie niet. Het bijzondere in onze ogen is dat de muziek het woord voert. Wij gaan geen pakjes aantrekken, NCBM pagina's maken of andere dingen om de "act" te boosten. Wij willen gewoon muziek maken :), dat boost in onze ogen de act, en de solo projecten, op precies de goede manier
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 22:49 
 

Bass Modulators schreef:
4. Een reverse bassline word nooit gebruikt onder een melodie maar onder een anti of midintro. Deze anti's en midintro's zijn altijd op dezelfde toonhoogte in het laag. Doe je dat wel gaat hij rechtdoor omdat het pitchen van een reverse bass over het algemeen niet mooi is.


:innocent:

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 23:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kudo's voor de uitgebreide antwoorden op alle vragen en ook de snelheid. De laatste tijd zijn jullie erg goed bezig met tracks als Solar, Oxygen en Radiance. Dus ga vooral zo door! Ben ook zeer benieuwd naar de toekomstige NCBM tracks.

1. Jullie geven aan dat raw hardstyle niet echt jullie ding is. Aan de andere kant heb je wel al lang een afspraak om met B-Front een track te maken, dan ga ik er van uit dat jullie zijn stijltje in ieder geval wel kunnen waarderen. Is dit soort hardstyle dan de uitzondering op de regel? Ik zie zijn stijltje niet als de typische raw hardstyle maar meer als hardstyle met een duister tintje.

2. De ''raw'' scene is naar mijn mening eindelijk uit een put van ellende aan het klimmen. Tracks als bijvoorbeeld Getting Off en Wolfpack van Frequencerz (& collega's) of Contrast en Just A Memory van Prefix & Density laten zien dat er meer dikke melodieën moeten komen. Wat vinden jullie van deze ontwikkeling die hopelijk nog verder gaat groeien en dat soort tracks?

3. Luisteren jullie thuis veel hardstyle? Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat jullie sommige of alle van de tracks die ik bij 2 noem niet kennen omdat je er bijvoorbeeld geen tijd voor hebt, niet wil worden afgeleid door collega's of simpelweg liever andere soort muziek luistert in je vrije tijd.

4. Veel van jullie collega's maken soms of regelmatig house tracks en een van jullie released ook house tracks onder een ander alias. Hebben jullie de ambitie om zelf ook house sets te draaien op festivals onder eventueel een ander alias of focussen jullie je liever op hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 00:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Bass Modulators schreef:
4. Een reverse bassline word nooit gebruikt onder een melodie maar onder een anti of midintro. Deze anti's en midintro's zijn altijd op dezelfde toonhoogte in het laag. Doe je dat wel gaat hij rechtdoor omdat het pitchen van een reverse bass over het algemeen niet mooi is.


:innocent:



Wauw :lol:

Dit is een bassline synth (hoor hem los op 1:05), dit heeft toch niets te maken met een hardstyle reverse bass?

nice try though!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 00:59 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
Kudo's voor de uitgebreide antwoorden op alle vragen en ook de snelheid. De laatste tijd zijn jullie erg goed bezig met tracks als Solar, Oxygen en Radiance. Dus ga vooral zo door! Ben ook zeer benieuwd naar de toekomstige NCBM tracks.

1. Jullie geven aan dat raw hardstyle niet echt jullie ding is. Aan de andere kant heb je wel al lang een afspraak om met B-Front een track te maken, dan ga ik er van uit dat jullie zijn stijltje in ieder geval wel kunnen waarderen. Is dit soort hardstyle dan de uitzondering op de regel? Ik zie zijn stijltje niet als de typische raw hardstyle maar meer als hardstyle met een duister tintje.

2. De ''raw'' scene is naar mijn mening eindelijk uit een put van ellende aan het klimmen. Tracks als bijvoorbeeld Getting Off en Wolfpack van Frequencerz (& collega's) of Contrast en Just A Memory van Prefix & Density laten zien dat er meer dikke melodieën moeten komen. Wat vinden jullie van deze ontwikkeling die hopelijk nog verder gaat groeien en dat soort tracks?

3. Luisteren jullie thuis veel hardstyle? Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat jullie sommige of alle van de tracks die ik bij 2 noem niet kennen omdat je er bijvoorbeeld geen tijd voor hebt, niet wil worden afgeleid door collega's of simpelweg liever andere soort muziek luistert in je vrije tijd.

4. Veel van jullie collega's maken soms of regelmatig house tracks en een van jullie released ook house tracks onder een ander alias. Hebben jullie de ambitie om zelf ook house sets te draaien op festivals onder eventueel een ander alias of focussen jullie je liever op hardstyle?


Thanks!

1. Precies dat. In het verleden hebben wij twee collabs gemaakt. Die waren ook totaal niet rauw. Wij vinden Bob zijn muziek supertof en een best of both worlds track zou best iets heel leuks kunnen worden :)

2. Helaas kennen wij deze tracks niet, we zouden ons er dus wat meer in moeten verdiepen voor een goed antwoord. Zoals wij al eerder genoemd hebben vinden wij het belangrijk dat er een goeie emotie rond een track hangt. Dit kan ook met de wat meer duistere, dissonantere melodieën. Als de bovengenoemde heren dit in hun muziek aan het verwerken zijn juichen wij dat alleen maar toe! :clap:. Feit blijft dat dat niet echt direct effect heeft op wat wij aan het doen zijn.

3. We luisteren in onze vrije tijd sowieso veel andere soorten muziek. We luisteren hardstyle vaak om te checken of wij het willen draaien, of als inspiratie.

4. Dit zou best wel eens kunnen. Het is alleen wel zo dat wij hardstyle echt heel vet vinden om te draaien. Mochten wij zoiets doen zal het dat niet echt in de weg gaan zitten, en moet het wel echt iets anders zijn. Een hype volgen is denk ik niet onze ambitie. Onze carrière in de hardstyle is eigenlijk net pas zijn tweede jeugd in gegaan, dus wij blijven ons hier natuurlijk primair op focussen.

Bedankt voor de vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 01:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Vraag: Waar halen jullie jullie inspiratie vandaan kwa melodie? Is dit vaak aanklooien of soms wat afleiden van andere melodieën of komt het ineens in jullie op?
Vraag: Luisteren jullie zelf ook podcasts in het hardstyle genre? Zo ja, welke volgen jullie of vermijden jullie juist?


- Dit kan serieus van alles zijn; Reclames, films, een pianostuk op youtube, wakker worden met een melodie in je hoofd. Het kan ook aanklooien zijn, dit is vaak wanneer je in dienst van een feest produceert zoals bij een anthem. Hierbij ga je opzoek naar de juiste vibe.

- We volgen opzich geen podcasts. We checken wel of onze tracks gesupport worden, dit is natuurlijk leuk om te weten en om te kijken hoe de feedback is. Bij hardstyle podcasts vist iedere DJ natuurlijk in dezelfde vijver, waardoor de podcasts elke maand best overeenkomen. Dit is natuurlijk niet zo erg, want nieuwe vette tracks wil je vaak horen. Wij hebben alleen vaak die tracks dan al en we draaien ze ook al, niet echt een reden om dan ook nog een podcast te gaan luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 01:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Antergy schreef:
Q1: Wat vinden jullie van Atmozfears zijn meer rouwe kant, en gaan jullie ooit ook zoiets doen (misschien met Atmozfears een track samen)
Q2: Gaan jullie ooit misschien een collab met Code Black doen?


- Super om te zien dat Tim zo'n allround geskillde producer is. Niet alles van die kant vinden we even goed, maar het is kwalitatief wel echt hoogstaand. We zullen Tim zometeen gelijk even appen om een afspraak te maken ^^

- We kennen Corey wel, maar we hebben niet zo vaak contact. We vinden zijn muziek vet maar het is tot op heden nog niet ter sprake gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 01:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
SAIN7 schreef:
Vraag: Waar halen jullie jullie inspiratie vandaan kwa melodie? Is dit vaak aanklooien of soms wat afleiden van andere melodieën of komt het ineens in jullie op?
Vraag: Luisteren jullie zelf ook podcasts in het hardstyle genre? Zo ja, welke volgen jullie of vermijden jullie juist?


- Dit kan serieus van alles zijn; Reclames, films, een pianostuk op youtube, wakker worden met een melodie in je hoofd.


Vervolgvraagje, wat is de vreemdste bron van inspiratie voor een track van julie geweest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 01:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Terug op de vraag van die BF1942 tool voor Q-Base.

Hij was eerst altijd ergens op Youtube te vinden, is ie nog ergens te vinden? Wil m wel weer eens horen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 06:04 
 
Hardtraxx Veteran

Goedemorgen heren, de eerste vragenronde was interessant om te lezen. En heb besloten in te springen op een vraag over tracks onder de noemer RAW hardstyle.

1. Ik lees erover dat jullie tracks als Wolfpack en contrast niet kennen, ik ben heel benieuwd naar de gedachtegang van jullie als hardstyle producers. Volgen jullie collega's aan de wat rauwere kant gewoon niet en hebben jullie zo'n hekel aan rauwere hardstyle? Ik vind hardstyle in de breedste zin van het woord fijn maar ik merk vooral bij de mainstream artiesten dat ze een soort afkeer hebben tegen rauw terwijl het toch allemaal in het einde hardstyle is.

2. Wat is jullie mening over het drugs gebruik op de vloer bij feesten waar jullie draaien.

3. Zijn jullie wel eens getuige geweest van iemand die tijdens een gig van jullie out gaat (om welke reden dan ook)
Zo ja, wat doet dat met jullie.

4.Hebben jullie persoonlijk ook ervaring met (soft) drugs in jullie jeugd .
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 09:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Fluxion schreef:
2. De ''raw'' scene is naar mijn mening eindelijk uit een put van ellende aan het klimmen. Tracks als bijvoorbeeld Getting Off en Wolfpack van Frequencerz (& collega's) of Contrast en Just A Memory van Prefix & Density laten zien dat er meer dikke melodieën moeten komen. Wat vinden jullie van deze ontwikkeling die hopelijk nog verder gaat groeien en dat soort tracks?


2. Helaas kennen wij deze tracks niet, we zouden ons er dus wat meer in moeten verdiepen voor een goed antwoord. Zoals wij al eerder genoemd hebben vinden wij het belangrijk dat er een goeie emotie rond een track hangt. Dit kan ook met de wat meer duistere, dissonantere melodieën. Als de bovengenoemde heren dit in hun muziek aan het verwerken zijn juichen wij dat alleen maar toe! :clap:. Feit blijft dat dat niet echt direct effect heeft op wat wij aan het doen zijn.




Betere kwaliteit is nog niet te vinden helaas, maar ben wel heel benieuwd of dit een beetje de richting is die jullie bedoelen? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 09:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
"Verstand" hebben van een scene is sowieso een zeepbel. Je kan simpelweg geen verstand hebben van zoiets ongrijpbaars. Er zijn teveel factoren waar mensen geen weet van kunnen hebben. Praten over pitchkicks terwijl je niets weet van toonhoogtes of harmonieën, praten over evenementenorganisaties, terwijl je de mensen en beweegredenen erachter niet kent, praten over setjes online waar je live niet bij bent geweest. Dit is allemaal relatief.

Je kunt prima over een aantal van dat soort onderwerpen voldoende verstand hebben om bijvoorbeeld kritisch te zijn op een forum. Praten over setjes waar je live niet bij bent geweest relatief? Relatief omdat je thuis nuchter naar het geblèr van een dronken MC zit te luisteren, en dat live niet zo erg opvalt omdat je zelf uit je plaat bent. Snap bovendien niet wat die voorbeelden met 'verstand van een scene' te maken hebben.

Citaat:
Het marktaandeel van deze eerder genoemde "liefhebbers" is ook overigens behoorlijk overrated. Als we een Defqon zouden moeten vullen met alleen de fanatieke forumgebruikers, hebben we denken wij aan een half voetbalveld genoeg.

Door wie is dit overrated dan? Want volgens mij staat elke zelfbenoemde liefhebber bij voorkeur niet op een mainstage en weet derhalve dondersgoed dat hij tot een kleine minderheid behoort. Als je het marktaandeel van deze eerder genoemde liefhebbers overschat ben je niet goed snik.

Vraag 1: Waarom draait niemand, jullie zelf niet, Freqz niet en verder nooit van iemand anders gehoord, Bring Back the Funk (meer). Lijkt me nou echt een plaat dit het goed doet op de vloer, iets wat ik DJ's altijd als reden zie geven om een plaat te draaien.
Vraag 2: Hoe doen jullie dat met schakelen. Vooral zo op het randje festivalseizoen. Bijvoorbeeld zaterdagmiddag een boeking, zaterdagnacht en dan zondagavond nog eentje. Hoe ziet de maandag er dan uit en in wat voor ritme probeer je de rest van de week te komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 09:51 
 

Bass Modulators schreef:
4. Een reverse bassline word nooit gebruikt onder een melodie maar onder een anti of midintro. Deze anti's en midintro's zijn altijd op dezelfde toonhoogte in het laag. Doe je dat wel gaat hij rechtdoor omdat het pitchen van een reverse bass over het algemeen niet mooi is.
In welke muziekstijl speelt de bassist 1 noot? Dan kan iedereen bassist worden ;). In hardtrance wordt een bassline om de attack heen gesidechained, wat dus in principe hetzelfde is als in hardstyle, alleen die bassline is minder gedistort dus die hoor je niet zo goed.


Een reversed bassline word niet vaak met een melodie gebruikt zullen jullie denk ik eerder bedoelen, want
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 11:21 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Pommer schreef:
Q1: Volgens mij zag ik hem nog niet staan, dus bij deze: Wat is jullie favo hardstyle nummer aller tijden?

1. The Pitcher - Serenity


Nice! Dan hoop ik er stiekem op om hem op XQlusive voorbij te horen komen :whistle:

Heb nog 4 vraagjes:

Q1: Hebben jullie wel eens een enorme fout gemaakt tijdens het draaien? Ik heb bijvoorbeeld wel eens de cue knop ingedrukt van de lopende plaat (toevallig op Dedicated in Studio A12, waar jullie daarna ook draaiden :P ) Zo ja hoe heb je het toen aangepakt?

Q2: Van welke track lijkt het jullie vet om een remix te maken? En wat is de overweging om dat over het algemeen gezien uiteindelijk wel of niet uit te gaan voeren?

Q3: Is het wel eens voorgekomen dat er een track van jullie geremixed wordt, waarbij jullie het resultaat eigenlijk niet vet vinden? Zo ja, zeg je er dan wat van?

Q4: Zijn jullie nog te boeken voor middelgrote discotheken of zijn jullie dat stadium inmiddels voorbij? En hoe en door wie wordt dat eigenlijk bepaald?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 12:14 
 
Artiest
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Je kunt prima over een aantal van dat soort onderwerpen voldoende verstand hebben om bijvoorbeeld kritisch te zijn op een forum. Praten over setjes waar je live niet bij bent geweest relatief? Relatief omdat je thuis nuchter naar het geblèr van een dronken MC zit te luisteren, en dat live niet zo erg opvalt omdat je zelf uit je plaat bent. Snap bovendien niet wat die voorbeelden met 'verstand van een scene' te maken hebben.

Door wie is dit overrated dan? Want volgens mij staat elke zelfbenoemde liefhebber bij voorkeur niet op een mainstage en weet derhalve dondersgoed dat hij tot een kleine minderheid behoort. Als je het marktaandeel van deze eerder genoemde liefhebbers overschat ben je niet goed snik.

ok :)

Citaat:
Vraag 1: Waarom draait niemand, jullie zelf niet, Freqz niet en verder nooit van iemand anders gehoord, Bring Back the Funk (meer). Lijkt me nou echt een plaat dit het goed doet op de vloer, iets wat ik DJ's altijd als reden zie geven om een plaat te draaien.
Vraag 2: Hoe doen jullie dat met schakelen. Vooral zo op het randje festivalseizoen. Bijvoorbeeld zaterdagmiddag een boeking, zaterdagnacht en dan zondagavond nog eentje. Hoe ziet de maandag er dan uit en in wat voor ritme probeer je de rest van de week te komen?


1. Nou vanuit Freqz snappen wij het wel ;). We zullen hem er weer eens bij pakken.

2. De maandag hoort dan sowieso bij het weekend ;). Dat kan nogal lastig zijn, zeker als je wilt sporten, de studio in wilt, en nog even sociaal wilt doen met deze of gene. we "proberen" toch op tijd op te staan en een dagelijkse routine te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 12:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
@bass modulators, een reversed baszline word niet vaak met een melodie gebruikt zulleb jullie bedoelen, volgens mij gebeurd dat gewoon in Tuneboy - Devotion


Prima voorbeeld eigenlijk. Een melodie met eigenlijk maar een akkoord. Aan het eind krijg je wel twee afsluit akkoordjes, waar hij, omdat het pitchen van een reverse bass niet zo lekker klinkt, de kick gelijk in het filter gooit. De kick blijft dus op een hoogte en eigenlijk heb je geen melodie. Als deze main gebruikt zou worden in een andere euforische mid, zou het ook gekunt hebben.

EDIT.
Luister bijvoorbeeld de mid van Wildstylez - No Time To Waste, dat is hetzelfde idee maar dan in een midintro. Zo'n soort melodie bedoelden wij dus hiervoor niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 12:29 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Bass Modulators schreef:
Pommer schreef:
Q1: Volgens mij zag ik hem nog niet staan, dus bij deze: Wat is jullie favo hardstyle nummer aller tijden?

1. The Pitcher - Serenity


Nice! Dan hoop ik er stiekem op om hem op XQlusive voorbij te horen komen :whistle:

Heb nog 4 vraagjes:

Q1: Hebben jullie wel eens een enorme fout gemaakt tijdens het draaien? Ik heb bijvoorbeeld wel eens de cue knop ingedrukt van de lopende plaat (toevallig op Dedicated in Studio A12, waar jullie daarna ook draaiden :P ) Zo ja hoe heb je het toen aangepakt?

Q2: Van welke track lijkt het jullie vet om een remix te maken? En wat is de overweging om dat over het algemeen gezien uiteindelijk wel of niet uit te gaan voeren?

Q3: Is het wel eens voorgekomen dat er een track van jullie geremixed wordt, waarbij jullie het resultaat eigenlijk niet vet vinden? Zo ja, zeg je er dan wat van?

Q4: Zijn jullie nog te boeken voor middelgrote discotheken of zijn jullie dat stadium inmiddels voorbij? En hoe en door wie wordt dat eigenlijk bepaald?


1. Oh Ja zeker ^^ . Cue knop indrukken, verkeerde USB stick eruit halen. 2x dezelfde plaat draaien, omdat je de de volgende track niet goed de selectorknop indrukt zodat hij de vorige weer afspeelt als je op cue drukt. Tjah wat doen je dan? We hebben weleens een track opnieuw ingestart en live doorgespoeld. Dezelfde plaat draaien is simpel, na de midintro weer uitmixen.

2. Serenity. De overweging om dat niet te doen is natuurlijk omdat als het fout gaat je een mega classic verpest ;)

3. Tot op heden nog niet. We krijgen weleens promo's opgestuurd van mensen die net aan het produceren zijn en een midi file van ons gebruilt hebben, maar dit kan je amper remixen noemen natuurlijk.

4. Wij zijn zeker te boeken voor discotheken, graag zelfs :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 12:34 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Seneeq schreef:
Bass Modulators schreef:
Fluxion schreef:
2. De ''raw'' scene is naar mijn mening eindelijk uit een put van ellende aan het klimmen. Tracks als bijvoorbeeld Getting Off en Wolfpack van Frequencerz (& collega's) of Contrast en Just A Memory van Prefix & Density laten zien dat er meer dikke melodieën moeten komen. Wat vinden jullie van deze ontwikkeling die hopelijk nog verder gaat groeien en dat soort tracks?


2. Helaas kennen wij deze tracks niet, we zouden ons er dus wat meer in moeten verdiepen voor een goed antwoord. Zoals wij al eerder genoemd hebben vinden wij het belangrijk dat er een goeie emotie rond een track hangt. Dit kan ook met de wat meer duistere, dissonantere melodieën. Als de bovengenoemde heren dit in hun muziek aan het verwerken zijn juichen wij dat alleen maar toe! :clap:. Feit blijft dat dat niet echt direct effect heeft op wat wij aan het doen zijn.




Betere kwaliteit is nog niet te vinden helaas, maar ben wel heel benieuwd of dit een beetje de richting is die jullie bedoelen? :$


Dit klinkt inderdaad niet onaardig zo vanaf die video. :thumbsup:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen