Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 14:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Leuk dat jullie dit doen

Enige vraag is,
Hebben jullie ooit een plaat gemaakt met het thema van Battlefield 1942 (de game) er in gemaakt? Of waren dit Beat Providers? Of weten jullie wie deze heeft gemaakt?

Als hij wel van jullie is, komt deze nog uit als free?


Graag gedaan!

Ja die hebben wij zeker gemaakt, tenminste, aan begonnen. Dit deden we toen voor Q-Base en vonden het leger thema heel vet uit die theme. Dit project ligt wel ergens goed begraven, misschien leuk voor volgend jaar Q-Base? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 14:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Leuk dat jullie dit doen :)

1. Ooit zei één van jullie per mail tegen mij dat jullie de definitie van euforie waren. Wat bedoelde jullie daar exact mee?
2. Wat is jullie doel?
3. Gaan we ooit een raw kant merken van jullie?
4. Zijn er andere genres waar jullie in willen experimenteren
5. Ghost producen jullie voor iemand? (ik vraag maar niet voor wie haha)

Thanks voor het antwoorden en ga door met jullie platen bouwerij



1. We weten de context zo even niet meer, maar als we al zoiets gezegd zouden hebben, bedoelde we waarschijnlijk dat we qua stijl in alle opzichten binnen de definitie van Euforische Hardstyle passen.

2. Vette muziek blijven maken en dit over de hele wereld verspreiden. En als onze muziek en DJ sets mensen raken op wat voor manier dan ook, dan is dat misschien wel ons grootste doel.

3. Een echte Raw kant zoals die nu heel erg populair is denk ik niet. Maar daarentegen zijn we zeker niet vies van een hardere plaat zo nu en dan. Daarnaast hebben we al wel wat rauwere platen gemaakt afgelopen jaren zoals 'Bring back the funk' en recent bijvoorbeeld 'R U ready'.

4. Sowieso staan we altijd open voor nieuwe invloeden en stijlen. We experimenteren regelmatig met nieuwe stijlen maar meestal dan weer in een hardstyle jasje. Dus bijvoorbeeld klassieke elementen in een break of dubstep achtige geluiden in een mid of bpm's die variëren. Daarnaast maak ik (Rick) ook af en toe house platen onder mijn alias 'Rick Mitchells' die ik uitbreng bij Mainstage Music (Armada) van W&W.

5. Tot nu toe niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 14:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

SpiRiT schreef:
Q1:
Hoe kijken jullie terug op jullie oudere tracks zoals The Cube ( :love: :love: ), In The Game / The Strongest, Take It Back / Sequel, NRGizer, Give It Up?
Denken jullie: het was toen leuk, maar nu kwalitatief ver onder de maat.
Of denken jullie: wat een geweldige tijd was dat toch, konden we soms maar eens terug in de tijd!

Ik volg jullie al sinds 2008, en de bovengenoemde tracks vind ik persoonlijk het hoogtepunt van jullie carriere! Jullie denken er zelf ongetwijfeld anders over, maar ik ben even nieuwsgierig :)

Q2:
Bestaat de mogelijkheid dat jullie ooit eens een kick-edit maken van Rocked Up, of vinden jullie 'm perfect zoals 'ie is?

Q3:
Wat vinden jullie je beste track ooit, Solar daar buiten gelaten (aangezien ik het gevoel heb dat jullie Solar gaan noemen)?

Q4:
En als we dan toch bezig zijn: wat vinden jullie de beste Noisecontrollers plaat ooit?

Q5:
Kunnen we binnenkort weer eens een lekkere reversebass verwachten zoals de reversebass in de edit van NRGizer? :drool:

Q6:
Wel eens een collab met Wildstylez overwogen?

Q7:
De hardstyle scene is door de jaren heen heel erg veranderd. Zijn er dingen die jullie graag anders hadden gezien, of zijn er dingen die jullie missen?

Q8:
Defqon of Decibel?
Qlimax of Hardbass?

Q9:
Hadden jullie ooit nog graag een collab met Headhunterz gemaakt?

Q10:
@ Rick:
Nog wel eens bezig met je Rick Mitchells alias?

Q11:
Om maar even heel brutaal te zijn;
Wel eens een pilletje gesnoept voor, tijdens of na een optreden?
Voel je vrij om deze vraag te negeren, pure nieuwsgierigheid :)


1. Die tijd was mooi en onbezorgd, we deden eigenlijk maar wat ;). Als je het vergelijkt met nu, komt er toch wel kwalitatief betere muziek uit onze studio.

2. Wie weet, leuk voor een liveset ofzo ;). Moet zeggen dat wij de kick uit Rocked Up wel echt super tof vinden.

3. Radiance.

4. Deze is lastig:
- voor wat het in de scene teweeg heeft gebracht: Cntrl. Alt. Delete (De kick der kicks).
- Voor de zieke mixing en sounddesign skills: Down Down.
- Voor het beste anthemgevoel: Craving for the Beat.

5. Zou wel weer eens leuk zijn! staat genoteerd ;)

6. Zeker! zelfs al een paar keer besproken, helaas zijn we allemaal erg druk, dus wie weet.

7. Wij hebben In Qontrol gemist. Erg jammer. Voor de rest missen we eigenlijk niets. Behalve dan dat het digitale tijdperk niet veel goeds doet aan onze Buma ;)

8. Defqon & Qlimax.

9. Zeker! en misschien doen we dat nog wel eens :).

10. Ja. Er komt binnenkort wel weer een nieuwe plaat uit op Mainstage.

11. Nooit tijdens een optreden, dat kan je natuurlijk niet maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 14:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Appelsapman schreef:
Tof dat jullie dit doen!

Aangezien ik veels te laat ben en alle goeie vragen al gesteld zijn toch maar wat verzonnen.

Rick: Hoe actief ben je nog bezig met je Rick Mitchells alias? Zijn toch wel wat leuke plaatjes van gekomen. (Met name Nasty)

Na Rocked Up en Solar is het aardig duidelijk dat jullie + Bas een gouden combinatie zijn en mijn vraag is dus wat jullie daar in de toekomst mee willen gaan doen. Zoiets als een live-act of iets anders speciaals?

Elke dag wakker worden met een kater of alleen nog maar naar death metal luisteren?


1. Op dit moment staat het op een laag pitje door de drukte met Bass Modulators. Er komt nog wel binnenkort een nieuwe Rick Mitchells plaat uit bij Mainstage Music die nu al een tijdje als ID plaat in de setjes van W&W zit.

2. Op dit moment zitten we vooral samen in de studio met Bas om nieuwe platen te maken. Maar wie weet komen er inderdaad nog wel meer mooie NCBM dingen aan ;)

3. We worden al bijna dagelijks wakker met een kater dus we weten niet beter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 14:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker

geert3ssen schreef:
Ten eerste tof dat jullie dit doen en bedankt voor het signeren van mijn Bass Modulators pet op the Qontinent :thumbsup:

Vraag 1: Hoe staan jullie tegenover ghostproducing, en produceren jullie wel eens voor anderen?
Vraag 2: Halen jullie je inspiratie uit meer dan enkel hardstyle? Zo ja wat inspireert jullie voor jullie muziek?
Vraag 3: Hebben jullie huisdieren?


Graag gedaan! :thumbup:

1. We staan hier open tegenover. Het ding is dat er dj's zijn die graag en goed kunnen draaien maar niet kunnen produceren en producers die graag produceren en niet kunnen draaien. Als je die samen brengt heb je 2 gelukkige mensen en als het een beetje meezit een goedlopende act. Zelf doen we het op dit moment niet omdat we er geen tijd voor hebben. We maken liever muziek voor Bass Modulators, maar we sluiten niet uit dat we het nooit zullen doen.

2. Deze vraag hebben we een paar vragen hiervoor al beantwoord

3. Deze vraag hebben we een paar vragen hiervoor al beantwoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 15:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Heren!

Pasgeleden heb ik een stuk tekst gepost op Hardtraxx en ik kreeg via Twitter door dat jullie dit stuk hebben gelezen. Het is leuk om te zien dat jullie mijn tweet een 'favoriet' gaven, maar ik zou er graag op doorgaan.

Zie: off-topic/het-enige-wat-ik-nog-hoorde-was-een-saxofoon-t51944.html

Ik ben erg benieuwd wat jullie aansprak in dit stuk, naast het feit dat ik later aan mijn kinderen Solar zal laten horen, haha! Kunnen jullie je vinden in het stuk over de steeds groter wordende muziekstijl Hardstyle en dat de marketing een grotere rol krijgt dan de kwaliteit van muziek...

Voor mijn gevoel zijn de echte liefhebbers opgeslokt door de grote massa, en hoe kijken jullie hier tegenaan als je naar je eigen publiek kijkt. Zie je het als pure liefhebbers of een deel als schaapjes over de dam...Of is dit te zwart/wit?

Beetje complex deze vragen, maar zeker het bedenken waard.

Besides: Heel veel respect voor wat jullie voor elkaar krijgen! Keep up the good work!


Allereerst thanks voor de aardige woorden, much appreciated!

Wat bepaald nou of iemand een echte liefhebber is? Dat is een moeilijk vraagstuk. Een huismoeder van 39 die al onze platen netjes op iTunes koopt en de hele dag onze melodieën neuriet , of die Forumgebruiker die van zichzelf vind dat hij of zij een liefhebber is en alles via zippyshare download? Het is in ieder geval voor ons duidelijk dat je een stijl of scene niet kan "claimen". Is iemand een echte liefhebber en een "kenner" als hij weet wie er in 2003 de eerste remix maakte van een Technoboy plaat? Of ben je misschien wel nét zo'n liefhebber als je sinds Radiance ons volgt en er met net zoveel passie naar luistert?

Wij vinden dat als je onze muziek leuk vind, dat je de ruimte moet krijgen om dat te uitten. Hoe vaak je onze muziek nou daadwerkelijk koopt of hoe vaak je nou daadwerkelijk naar een feest gaat, maakt in deze niet uit.

"Verstand" hebben van een scene is sowieso een zeepbel. Je kan simpelweg geen verstand hebben van zoiets ongrijpbaars. Er zijn teveel factoren waar mensen geen weet van kunnen hebben. Praten over pitchkicks terwijl je niets weet van toonhoogtes of harmonieën, praten over evenementenorganisaties, terwijl je de mensen en beweegredenen erachter niet kent, praten over setjes online waar je live niet bij bent geweest. Dit is allemaal relatief.

We begrijpen veel frustraties ook wel weer, neem bijvoorbeeld het "Year Of Summer effect". Je bent 17 en je luistert naar hardstyle. Je vind dit stoer want niet iedereen luistert ernaar en ZEKER je ouders niet (wat tijdens de puberteit toch zeer belangrijk is). Opeens komt je moeder thuis en neuriet YoS feilloos na, omdat zij dit net na het boodschappen doen in de auto op de radio hoort. Dan vind je dat niet zo tof. Nu is hardstyle niet stoer meer op school, want je ouders luisteren er ook naar. Daar gaat het afzetten tegen de maatschappij.
Het rare is dat dit al sinds het begin van de muziekindustrie gebeurd en niemand heeft het door. Bruce Springsteen was een behoorlijk underground gerespecteerde protestzanger totdat hij met "The River" kwam en elke huisvrouw het mee kon zingen. Elke criticus ging over z'n zuiger, terecht?
Kiss was een behoorlijk stevige rockband, totdat ze "I Was Made For Loving You" maakten, commercieel?

Het mooie van dit verhaal is dat wij zelf dus ook totaal geen verstand van de "hardstyle-scene" hebben. Waar wij wel verstand van hebben is om op elk moment ons idee in de studio om te zetten, in iets wat op dat moment het beste klinkt.
Hoe mooi is het dan, dat ineens een track van ons op de radio zou kunnen komen. Wij maken iets vol passie waar op dat moment heel veel mensen naar kunnen luisteren.

Het marktaandeel van deze eerder genoemde "liefhebbers" is ook overigens behoorlijk overrated. Als we een Defqon zouden moeten vullen met alleen de fanatieke forumgebruikers, hebben we denken wij aan een half voetbalveld genoeg. Dus de in de minderheid verkerende partij schreeuwt het hardst, over de partij die eigenlijk zorgt dat alles wat we doen knaaktechnisch te verantwoorden is.

Conclusie:
1. Laat iedereen lekker zijn ding doen zonder erover te oordelen.
2. Een scene is leuk, maar eindig, laten we er gewoon het beste van maken.
3. Laten we stoppen met onszelf "kenners" te noemen en anderen "slaven van de commercie", de een kan niet zonder de ander.
4. We moeten met zn allen deze muziek zo veel mogelijk delen, want misschien zijn er producers in andere genre's die hele dikke hardstyle kunnen maken.
5. Vind je een track niet leuk, skip dan naar de volgende, in plaats van jezelf te frustreren over eventuele beweegredenen.

Dit is overigens onze mening en geen wet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 15:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Nice dat ook jullie de tijd willen nemen voor een Q&A hier, en complimenten voor jullie nu al flinke stapel aan topplaten! ^^

Q1: Met de steeds veranderende hardstyle-sound, opsplitsing in raw/euforisch, enorme groei van het aanbod in feesten en festivals in gedachten..
Hoe lang zien jullie jezelf nog actief in de muziekwereld, zowel hardstyle-gerelateerd als daarbuiten? Hebben jullie ambities die verder reiken dan deze scène?
Q2: Jullie aantal boekingen blijft steeds groeien door jullie populariteit. Dan kunnen wel eens problemen ontstaan om een goede balans te blijven houden tussen het aantal boekingen en tijd kunnen doorbrengen met familie/vrienden/relatie. Hebben jullie hier al eens last van gehad, met als gevolg dat jullie een boeking hebben afgewezen of wilden afwijzen? Of houden jullie altijd voldoende tijd vrij in jullie planning voor andere bezigheden?
Q3: Wat is de meest grappige of memorabele gebeurtenis die jullie tot nu toe hebben meegemaakt met een fan?

En dan heb ik nog een paar keuzevragen:
Q4: Nooit meer mogen produceren of nooit meer mogen draaien op feesten/festivals?
Q5: Afsluiter zijn op een festival (vuurwerk, eindshow, alles erop en eraan) of een anthem mogen maken voor een festival?
Q6: Een Bass Modulators album of een Bass Modulators hosting op een feest/festival? (in het geval van de hosting, welk festival heeft jullie voorkeur?)



Bedankt man! :)

1. Eigenlijk zijn we hier niet zo mee bezig. We doen nu wat we vet vinden en waar we zin in hebben en laten ons niet teveel beïnvloeden door wat er om ons heen gebeurt. Sowieso zullen we altijd in de muziek blijven werken. Dit is voor ons beiden een enorm grote passie. We houden er van om te experimenteren met nieuwe technieken en soms ook andere invloeden of stijlen. Zolang we ons ei kwijt kunnen blijven we dit doen.

2. We merken zeker verschil hierin ten opzichte van een paar jaar geleden. Op dit moment missen we veel feestdagen met familie of verjaardagen van vrienden, maar gelukkig begrijpt onze omgeving het goed en staan ze allemaal achter onze carrière. Gelukkig zijn we eigen baas en kunnen we door de weeks tijd vrij maken wanneer we willen om alsnog met iedereen af te spreken. Daarnaast nemen we ook vaak familie en vrienden mee naar onze gigs. Dat is dan wel weer een voordeel. We hebben er in ieder geval nog nooit echt een boeking voor laten schieten zover we kunnen herinneren.

3. Dat zijn er nogal wat. We hebben al een paar keer meegemaakt dat een fan ging huilen als die ons zag, of mensen die complete kunstwerken hadden gemaakt voor ons. Maar het toppunt was een Fan in Chili die zijn scooter verkocht had om ons te kunnen zien bij 'The Sound of Q-Dance' terwijl hij daardoor nu elke dag 2 uur met de bus naar zijn werk moest.

4. Een onmogelijke vraag. Draaien is lang niet zo leuk als je geen eigen platen draait, en muziek maken is aanzienlijk minder boeiend als je het niet kan draaien voor publiek.

5. Deze 2 liggen ook vrij dicht bij elkaar maar een anthem heeft waarschijnlijk meer positieve effecten op onze carriere en geeft nog meer een langere voldoening als deze goed ontvangen wordt dan een eenmalige afsluit set.

6. Een Bass Modulators hosting n.a.v. een album ;)
Maar als we moeten kiezen denk ik een album, aangezien het eindresultaat hiervan waarschijnlijk meer voldoening geeft en meer mensen zal bereiken dan een eenmalige hosting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 15:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Mijn dank richting de Bass Modulators voor de snelle en uitgebreide antwoorden. Het topic is nu open ter discussie, maar nieuwe vragen zijn natuurlijk ook welkom!

PS: binnen een week zal de video met de drie beste antwoorden gaan verschijnen, dus houd deze in de gaten als je vragen nog niet beantwoord zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ten eerste wil ik zeggen dat ik jullie goed vind. Sets bevallen me altijd uitstekend, supertof dat jullie veel oudere platen draaien. Die mix tussen oud en nieuw is mijns inziens wat de scene mist en die mix tussen oud en nieuw is naar mijn mening de optimale situatie. Door oud en nieuw te mixen behouden artiesten denk ik ook de continuïteit van de oudere Hardstyle. Ook jullie tracks zijn altijd prima, met als redelijk recente toppers Feel Good & Solar :loving:

Ook leuk om de vragen van leden en antwoorden van jullie te lezen!

Vraag 1: Als jullie nog maar 5 platen mochten luisteren in jullie leven, welke platen zouden dat dan zijn?
Vraag 2: Welk nummer is jullie guilty pleasure?
Vraag 3: Bij welk nummer waren jullie verbaasd dat dat nummer zó goed aansloeg bij het publiek?
Vraag 4: Zijn jullie wel eens uitgefloten terwijl jullie aan het draaien waren?
Vraag 5: Zouden jullie ook wel eens andere genres willen draaien in jullie sets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 19:43 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Ten eerste wil ik zeggen dat ik jullie goed vind. Sets bevallen me altijd uitstekend, supertof dat jullie veel oudere platen draaien. Die mix tussen oud en nieuw is mijns inziens wat de scene mist en die mix tussen oud en nieuw is naar mijn mening de optimale situatie. Door oud en nieuw te mixen behouden artiesten denk ik ook de continuïteit van de oudere Hardstyle. Ook jullie tracks zijn altijd prima, met als redelijk recente toppers Feel Good & Solar :loving:

Ook leuk om de vragen van leden en antwoorden van jullie te lezen!

Vraag 1: Als jullie nog maar 5 platen mochten luisteren in jullie leven, welke platen zouden dat dan zijn?
Vraag 2: Welk nummer is jullie guilty pleasure?
Vraag 3: Bij welk nummer waren jullie verbaasd dat dat nummer zó goed aansloeg bij het publiek?
Vraag 4: Zijn jullie wel eens uitgefloten terwijl jullie aan het draaien waren?
Vraag 5: Zouden jullie ook wel eens andere genres willen draaien in jullie sets?


(Roland).

First of all thanks voor de complimenten, hier doen wij het voor!

1. - Led Zeppelin - Stairway To Heaven
- Simon & Garfunkel - Sound Of Silence
- Queen - Innuendo
- Jimi Hendrix - Purple Haze
- Crosby, Stills, Nash & Young - Suite Judy Blue Eyes

2. Anita Meijer - Why Tell Me Why ( :$ )

3. Voor mij Anthem Of Summer. Dit was de eerste keer dat hij vaker gedraaid werd, opgepikt werd door bijvoorbeeld Wildstylez en behoorlijk vaak in aftermovies zat.

4. Ha! We hebben een keer een boeking gehad in Belgie nog niet eens zo lang geleden. Er stonden statafels in het publiek en niemand keek ons aan. Bij de afkondiging bleef iedereen borrelnootjes knabbelen en een iemand riep "Boeh!". Vrij awkward.

5. Zeker! Dat zou alleen geen breed gewaardeerde actie zijn. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
4. Ha! We hebben een keer een boeking gehad in Belgie nog niet eens zo lang geleden. Er stonden statafels in het publiek en niemand keek ons aan. Bij de afkondiging bleef iedereen borrelnootjes knabbelen en een iemand riep "Boeh!". Vrij awkward.


haha wat voor een boeking was dit dan? Word nu nieuwsgierig :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 19:54 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Leuke uitgebreide antwoorden tot nu toe, interessant om te lezen :)

Q1: Volgens mij zag ik hem nog niet staan, dus bij deze: Wat is jullie favo hardstyle nummer aller tijden?
Q2: Favo non-hardstyle nummer aller tijden?
Q3: Welk optreden hebben jullie je slechtste herinnering aan?
Q4: Hebben jullie wel eens solo opgetreden/moeten optreden?
Q5: Hebben jullie alles altijd zelf gedaan en uitgevogeld m.b.t. produceren of hebben jullie daar hulp in gehad?
Q6: Spelen jullie instrumenten?

Verder wou ik nog even zeggen dat jullie samen met Noisecontrollers en Josh & Wesz één van de weinige zijn die mij nog bijna altijd weten te boeien, zowel qua sets al producties, ga zo door!

Edit: Stairway To Heaven en Innuendo, nice :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk om te lezen! Ook snelle antwoorden! :)

- Deze vraag horen jullie vast heel vaak maar voor beginnende dj's / Producers is het tegenwoordig moeilijk op te vallen tussen de vele "collega's. Wat vinden jullie belangrijk naast goede marketing en een goede track. (Of anders: hoe kunnen nieuwe producers bij jullie opvallen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Leuke uitgebreide antwoorden tot nu toe, interessant om te lezen :)

Q1: Volgens mij zag ik hem nog niet staan, dus bij deze: Wat is jullie favo hardstyle nummer aller tijden?
Q2: Favo non-hardstyle nummer aller tijden?
Q3: Welk optreden hebben jullie je slechtste herinnering aan?
Q4: Hebben jullie wel eens solo opgetreden/moeten optreden?
Q5: Hebben jullie alles altijd zelf gedaan en uitgevogeld m.b.t. produceren of hebben jullie daar hulp in gehad?
Q6: Spelen jullie instrumenten?

Verder wou ik nog even zeggen dat jullie samen met Noisecontrollers en Josh & Wesz één van de weinige zijn die mij nog bijna altijd weten te boeien, zowel qua sets al producties, ga zo door!

Edit: Stairway To Heaven en Innuendo, nice :worship:


Tnx 4 the compliments! :thumbsup:

1. The Pitcher - Serenity
2. van top 5 hiervoor naar top 1 comprimeren, is niet te doen ;)
3. Die ene in België een post eerder ;)
4. Dat is weleens voorgekomen door een vakantie. Rick draaide vorig jaar CRAFT in z'n eentje.
5. Wij hebben eigenlijk nooit echt hulp gehad. Ook was toen wij begonnen YouTube nog niet zo handig en gevuld met tutorials. We hebben hier en daar kennis vergaard, maar het meeste is gekomen door te doen.
6. We spelen allebei een beetje keyboard, maar voor de rest (helaas) geen echte instrumenten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:12 
 
Hardtraxxer

Boys, jullie zijn 1 van de kleine groep hardstyle djs / producers die voor mij hardstyle nog interessant houden. Ik kan me nog goed herinneren dat jullie op emporium 2009 draaide en dat 1 van jullie ouders en zusje in het publiek stonden als ik het goed heb? Echt vette set was dit toen. Tof te zien dat jullie nu ook erg gewaardeerd worden!

Q1 draaien jullie liever aan knopjes hardware of liever software plug-ins ?
Q2 gebruiken jullie voor Kicks ook clipdistortion van Logic?
Q3 wat is het laatste wat jullie hebben aangeschaft voor jullie studio?
Q4 masteren jullie je tracks zelf?

Gasten, veel succes verder en hoop dat jullie nog vele mooi pareltjes maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:14 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Leuk om te lezen! Ook snelle antwoorden! :)

- Deze vraag horen jullie vast heel vaak maar voor beginnende dj's / Producers is het tegenwoordig moeilijk op te vallen tussen de vele "collega's. Wat vinden jullie belangrijk naast goede marketing en een goede track. (Of anders: hoe kunnen nieuwe producers bij jullie opvallen)


Deze is moeilijk. Het is natuurlijk zo dat een "artiest" bepaalde facetten moet beheersen. Denk hierbij aan podiumpresentatie, mediaskills en productieskills. Sommige artiesten komen erdoorheen door een zogenaamde kruiwagen, anderen hebben mazzel dat hun promomailing beluisterd word door een label. Hier is niet een eenduidig antwoord op te geven. Wat wij belangrijk vinden is dat je met alles dicht bij jezelf blijft. Allemaal poeha verzinnen om op te vallen op het podium, of allemaal acties en mega veel geld investeren in social media promotie, ligt wat ons betreft iets te ver af van de basis. Het kan zijn dat dingen bij ons misschien wat langer duren (branding, likes etc.), maar het gaat wel op een manier waar wij later met trots op terug kunnen kijken. "We did it our way" ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Boys, jullie zijn 1 van de kleine groep hardstyle djs / producers die voor mij hardstyle nog interessant houden. Ik kan me nog goed herinneren dat jullie op emporium 2009 draaide en dat 1 van jullie ouders en zusje in het publiek stonden als ik het goed heb? Echt vette set was dit toen. Tof te zien dat jullie nu ook erg gewaardeerd worden!

Q1 draaien jullie liever aan knopjes hardware of liever software plug-ins ?
Q2 gebruiken jullie voor Kicks ook clipdistortion van Logic?
Q3 wat is het laatste wat jullie hebben aangeschaft voor jullie studio?
Q4 masteren jullie je tracks zelf?

Gasten, veel succes verder en hoop dat jullie nog vele mooi pareltjes maken!


Thanks! Dit klopt, er was zeker toen vaak familie present!

1. Dan zeggen we toch software matig, het werkt gewoonweg wat sneller (Virus Ti).
2. Nee, wij gebruiken Studio One op PC. Wij zijn meestal aangewezen op distortions als Trash.
3. Virus Ti2 White Out limited edition :love:
4. Dit doen wij inderdaad sinds een jaar of twee zelf. Zo blijft de sound van je plaat hoe je het zelf wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:23 
 
Artiest
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Citaat:
4. Ha! We hebben een keer een boeking gehad in Belgie nog niet eens zo lang geleden. Er stonden statafels in het publiek en niemand keek ons aan. Bij de afkondiging bleef iedereen borrelnootjes knabbelen en een iemand riep "Boeh!". Vrij awkward.


haha wat voor een boeking was dit dan? Word nu nieuwsgierig :corn:


We kunnen hem zo snel even niet terug vinden. Het was in een soort kantine van de plaatselijke sportclub.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Netjes dat jullie zo snel hebben gereageerd en zeker met de hoeveelheid vragen er gesteld worden en de uitgebreide antwoorden. Goed bezig! :thumbup:

Vraag: Hebben jullie misschien nog iets exclusiefs voor ons? Een verhaal, informatie, iets?
Vraag: Zijn jullie van plan om na deze Q&A vaker nog Hardtraxx te bezoeken om te kijken of te reageren?
Vraag: Als jullie sinds morgen niet meer werken als producer en dj. Wat zouden jullie dan gaan doen in jullie leven kwa werk of vrije tijd?
Vraag: Ik heb het idee dat jullie Scantraxx niet echt meer nodig hebben. Jullie masteren zelf, kunnen goed produceren etc. Geen plannen om een eigen label te beginnen of is Scantraxx jullie daar te dierbaar voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk dat jullie dit doen! :thumbsup:

geen hele waslijst, de meeste vragen hebben jullie al beantwoord. Maarrr... iets wat ik mij altijd heb afgevraagd. Ondervinden jullie on stage soms hinder van de diverse Showeffects / FX zoals luidruchtige CO2, ergerlijke stageflames, lasers in het zichtveld etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:44 
 
Artiest
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Netjes dat jullie zo snel hebben gereageerd en zeker met de hoeveelheid vragen er gesteld worden en de uitgebreide antwoorden. Goed bezig! :thumbup:

Vraag: Hebben jullie misschien nog iets exclusiefs voor ons? Een verhaal, informatie, iets?
Vraag: Zijn jullie van plan om na deze Q&A vaker nog Hardtraxx te bezoeken om te kijken of te reageren?
Vraag: Als jullie sinds morgen niet meer werken als producer en dj. Wat zouden jullie dan gaan doen in jullie leven kwa werk of vrije tijd?
Vraag: Ik heb het idee dat jullie Scantraxx niet echt meer nodig hebben. Jullie masteren zelf, kunnen goed produceren etc. Geen plannen om een eigen label te beginnen of is Scantraxx jullie daar te dierbaar voor?


Als je een Q&A doet, moet je het wel goed doen natuurlijk ;)

- Iets HEEL exclusiefs niet. We kunnen wel zeggen dat er behoorlijk wat leuk nieuws aankomt uit de NCBM hoek.
- We laten hem gewoon open, zo kan iedereen ons altijd bereiken :)
- Ik denk sowieso iets in de muziek. Een label beginnen, talenten scouten, zoiets.
- Een eigen label beginnen, naast het produceren, is wat ons betreft iets teveel gedoe aan de achterkant. Wij hebben het altijd goed gehad bij Scantraxx. Wij mogen doen wat wij zelf willen en er is altijd een aanspreekpunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rick B schreef:
Leuk dat jullie dit doen! :thumbsup:

geen hele waslijst, de meeste vragen hebben jullie al beantwoord. Maarrr... iets wat ik mij altijd heb afgevraagd. Ondervinden jullie on stage soms hinder van de diverse Showeffects / FX zoals luidruchtige CO2, ergerlijke stageflames, lasers in het zichtveld etc.


Het enige wat behoorlijk vervelend kan zijn, zijn inderdaad de pyro installaties. Als je op een festival staat met 30 graden, je staat uit te sloven, en dan ook nog eens vlammen naast je hoofd geramd krijgt, begin je toch aardig te koken :). Over het algemeen vinden wij een show altijd een toevoeging en ervaren wij licht en geluidseffecten niet als iets negatiefs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nog wel een vraagje eigenlijk, misschien dat die al is gesteld, heb nog niet de tijd gehad om het hele topic te lezen.

Hoe kiezen jullie iedere keer aan die heerlijke oudere klappers? Iedere set heeft er bij jullie altijd wel een paar en daar word ik altijd erg blij van. Maar om bijvoorbeeld een redelijk ondergesneeuwde plaat als Rock Civilization (Technoboy Remix) te draaien: helden!

En dan een suggestie (al is een DJ geen jukebox haha). Technoboy - Rage (Mediterraneo Dub)? :P

Ga in ieder geval zo door! Goede producties en interesssante sets!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
- Iets HEEL exclusiefs niet. We kunnen wel zeggen dat er behoorlijk wat leuk nieuws aankomt uit de NCBM hoek.


Leuk, ben benieuwd. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Norther66 schreef:
1. Hoe kijken jullie tegen de toekomst van hardstyle aan? Bijvoorbeeld Wildstylez die aangeeft het genre breder te willen trekken, de oude sound van 2006-2010 die weer in populariteit toeneemt... Welke rol zien jullie voor jezelf in de ontwikkeling van hardstyle binnen pakweg de komende 2-3 jaar, met de bijbehorende sub-stromingen?


1. Dat is moeilijk te zeggen. Het is wel een feit dat de toegankelijke sound het langst zal duren. Dit komt natuurlijk simpelweg omdat dit een grotere groep mensen kan aanspreken. Hypes zijn er natuurlijk altijd, maar zoals wat Joram zegt, en de 2006-2010 sound (lagere bpm, toegankelijke rifs en melodieen), heeft wel de grootste mogelijkheid om te overleven en te evolueren. Blijven hangen in een genre is nooit goed. Dit zal de thuis luisteraars misschien wel blijven behagen, maar een scene moet ook kunnen overleven (winstgevende feesten, DJ's en hun brood op de plank). Als dit niet meer lukt, krijg je minder muziek en minder feesten, waardoor een genre langzaam uitsterft. Evolutie is de key. Het is natuurlijk ook zo dat veel mensen de "oude" sound als superieur en prettig ervaren, omdat ze daar een bepaalde emotionele trigger bij gehad hebben (Eerste feestje, eerste keer verliefd, eerste cd gekocht, eerste pilletje etc.).
Om een lang verhaal kort te maken; geen idee wat er gaat gebeuren ;)



Wat er gaat gebeuren is natuurlijk altijd de vraag, maar ik neem aan dat jullie voor jezelf toch wel een visie hebben welke kant jullie op willen? ;) Om zelf een richting te kiezen, ookal gaat de grote massa een iets andere richting op?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen