Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 10:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Vanaf komende maandag zijn de Bass Modulators te gast op Hardtraxx voor een Q&A! De mannen van het Scantraxx label zijn bekend van tracks als Oxygen, Radiance en de zomerhit van 2015: Solar (samen met Noisecontrollers). Dit jaar hebben ze onder andere al gedraaid op feesten als DefQon.1 en Decibel en zijn ze binnenkort te bewonderen op Q-Base en X-Qlusive Holland. Toch hebben ze tijd kunnen vinden in deze drukke planning om de vragen van de Hardtraxx community te beantwoorden, dus grijp je kans!

Hoe werkt het?
- Maandag 7 september om 9:00 zal het topic een week lang geopend worden voor vragen.
- Na deze week (dus op maandag 14 september, 9:00) sluit het topic weer om de Bass Modulators de kans te geven om te antwoorden. Uit de vragen zal een top 3 gekozen worden. Deze vragen worden beantwoord door middel van een speciale videoboodschap! De andere vragen zullen tekstueel beantwoord worden in het topic.
- Wanneer de vragen beantwoord zijn, zal het topic geopend worden voor een discussie over de antwoorden. Zowel de Bass Modulators als de leden zijn hiervoor uitgenodigd, maar de mate van discussie is natuurlijk sterk afhankelijk van de agenda van de heren.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Reageer niet op andermans vragen, maar wacht tot de discussie begonnen is. Anders wordt het topic heel snel onoverzichtelijk.

De hardtraxx crew zal het topic in de gaten houden en proberen dubbele, onduidelijke of kwetsende vragen en opmerkingen zo snel mogelijk te verwijderen. Veel succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 09:01 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

De Q&A is geopend, dus brand los!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 09:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goedemorgen,

- Roland, het klopt toch dat jij demo's luistert voor Scantraxx? Op basis waarvan zeg jij 'Dat is iemand die ik wel bij Scantraxx wil zien'? Lang antwoord: Hoe gaat dat proces in zijn gang?
- Wat is jullie favoriete film en waarom?
- Kijken jullie ook nog series, zo ja, welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 09:09 
 

Welkom!

Vraag: Hoe is jullie sterke band met Noisecontrollers tot stand gekomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 09:25 
 
Hardtraxxer

Hi!

- Hebben jullie nog tips voor leads, kicks etc voor (beginnende) producers?
- Komen er binnenkort Produceer tutorials zoals Code Black nu een beetje doet?
- Komt er ooit weer een #48HRS stream? Dat was leuk om te kijken toen :p

Dat waren (voor nu) alle vragen :D

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 09:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk dat jullie dit doen!

1. Wat is het raarste wat er op een gig van jullie is gebeurd?
2. Waarom is Hardstyle Haloween met Atmozfears nooit uitgekomen?
3. Hoe zijn jullie bij elkaar terechtgekomen?
4. Welke andere soort muziek vinden jullie leuk?
5. Met wie willen jullie ooit nog een collab doen?
6. Welke track heeft de lekkerste reversed bass?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 09:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Haai, allereerst leuk dat jullie dit willen doen!! :clap:

1. Vanaf welk punt hebben jullie besloten om 100% voor de muziek te gaan, en wat deden jullie hiervoor? :cool:
2. Wat is volgens jullie de 'gouden tip' om door te breken in de hardstyle? :thumbup:
3. Wat is de rolverdeling als jullie samen achter de decks staan...? :x

Verder bedankt voor de mooie set op defqon dit jaar! Gr! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 10:05 
 
Hardtraxx Veteran

Zijn jullie van plan om
Net als op Defqon meer diversiteit terug te brengen in de sets, door oude en nieuwe nummers te mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 10:07 
 
Artiest
Avatar gebruiker

De laatste tijd gaan er redelijk wat duo's hun eigen weg, hoe is jullie rolverdeling om te zorgen dat jullie beiden je eigen inbreng hebben en je op je plek blijven voelen? Hoe maken jullie als duo beslissingen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 10:49 
 
Hardtraxx Crew

Zijn jullie ooit nog verder gegaan met die 48hrswith plaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vet dat jullie dit willen doen! :)

1. Wat is jullie absolute hoogtepunt tot nu toe in jullie carriere?
2. Op welk feest willen jullie nog een keer staan (waar jullie nog niet hebben gestaan)?
3. Hoe is Solar tot stand gekomen, en dan bedoel ik vooral het gebruik van de saxofoon in deze track?

Bonus. zijn jullie al druk aan de slag met tools, edits etc. Voor Q-Xlusive Holland en wat kunnen we verwachten 3 oktober? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:21 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Heel erg vet dat jullie dit willen doen!

1. Zijn er naast hardstyle nog andere genres die jullie of een van jullie produceren? Ik zie vaak dat andere producers (ook ikzelf) puur voor inspiratie oid andere genres produceren. Persoonlijk vind ik dit super vet om eens 'uit te proberen'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vraag 1
Is er een mogelijkheid dat Total Recall nog eens wordt weggegeven? :innocent:

Vraag 2
Waarom zijn jullie tracks tegenwoordig veel korter? Ik noem een Oxygen (4:00), Solar (4:31) of Save the Day (4:29). Jullie vroegere werk (zeg, de releases in 2007-2009) zitten allemaal tegen de 6 minuten aan (en in de meeste gevallen daar zelfs overheen). Is dit een bewuste keuze? En zo ja, wat zijn daar de redenen voor? Ik weet dat jullie niet de enigen zijn die dit doen, maar door de korte intro’s en outro’s van tegenwoordig wordt mixen steeds saaier.

Vraag 3
Het lijkt de laatste jaren een trend te zijn om een album te maken. Hebben jullie hier ooit eens over nagedacht? En zo ja, waarom hebben jullie besloten om dit (nog) niet te doen?

Vraag 4
Wat is voor jullie belangrijker, dat je zelf 100% achter een productie staat, of dat de track goed aanslaat bij het publiek? Met andere woorden, releasen jullie liever een track die jullie zelf heel goed vinden maar die niet echt aanslaat op de dansvloer, of een track waarbij jullie iets hebben van 'dat kunnen we beter', maar die wel een grote hit wordt?

Vraag 5
In misschien wel jullie grootste hit, Anthem of Summer, zit in de intro/outro een reverse bass. Mijn vraag is eigenlijk, waarom? Dit komt verder niet terug in de track, en het zorgt er (in mijn ogen) voor dat de intro eigenlijk het ‘hardste’ deel is van de hele track, wat niet echt logisch is qua opbouw. (Of eigenlijk moet ik de vraag andersom stellen, waarom komt die reverse bass verder niet terug in de track).


Vraag 6
Kunnen jullie mij nou eens uitleggen, en dan het liefst op een manier die een niet-producer ook begrijpt, waarom de kicks in jullie (recente) tracks zo hoog pitchen? Vinden jullie dat fijn klinken, vinden jullie het nodig om melodieën beter tot hun recht te laten komen, of nog een (of meerdere) andere reden(en)? Ik heb overigens niet per se iets tegen pitchkicks, maar wel tegen pitchkicks die (onnodig) hoog gaan, wat tegenwoordig een trend is in de mainstream. Om een voorbeeldje te noemen; de pitchkicks in Ring that Shit vind ik nog wel prima, die zijn in mijn ogen subtiel, maar die in Oxygen gaan mij veel te hoog. Waarom pitchen jullie kicks tegenwoordig zo veel hoger dan vroeger?

Vraag 7
Ik wil hier in een eventuele volgende vragenronde nog wel wat dieper op ingaan, maar om vast in te spelen op een potentieel antwoord op vraag 6; hebben jullie wel eens overwogen/geprobeerd te experimenteren met het ‘scheiden’ van de kick en de bassline? Of om de tail van de kick wat korter te houden?

Vraag 8
Mijn volgende vraag zit eigenlijk in dezelfde categorie. Een quote uit een interview met HardNews een jaar geleden, over hoe jullie aan een nieuw project beginnen: “De kick is dan het belangrijkst en de rest bouw je daar omheen.” Hoe moet ik dit dan voor me zien met betrekking tot pitchkicks? Volgens mij is de belangrijkste ‘functie’ van pitchkicks, zorgen dat de bassline evenredig loopt met de lead. Maar als je kicks als uitgangspunt neemt, en daar vervolgens de rest (dus ook een melodie) omheen bouwt, dan pas je toch je melodie juist aan aan de kicks (er even van uitgaand dat de kick en de bassline 1 geheel vormen)? M.a.w., beginnen jullie echt met het bepalen van hoe hoog de kicks pitchen, en bedenk je daar een melodie bij? Of heb je een ‘basis-kick’ die je vervolgens aanpast aan wat er later uit de bus komt rollen?

Vraag 9
Jullie hebben al meerdere keren de eer gehad om een anthem te mogen maken. Wat ik me dan afvraag, krijgen jullie bepaalde instructies mee van de organisatie waar de track aan moet voldoen, bijvoorbeeld qua sfeer? Ik vind bijvoorbeeld termen als duister en mysterieus bij een feest als Freaqshow passen, terwijl ik die bewoordingen niet zou gebruiken om jullie muziek te omschrijven. Krijgen jullie dan ook de opdracht om dat te verwerken in het anthem of hebben jullie complete vrijheid om het naar eigen ingeving in te vullen? Overigens vond ik dat jullie dat sfeertje prima in de track hadden gestopt hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Vraag 10
Hoe bepalen jullie welke tracks jullie draaien op een festival? Is dat puur gebaseerd op wat jullie op dat moment de leukste tracks vinden, of houden jullie ook rekening met (bijvoorbeeld) het publiek, hoe vaak een track al gedraaid is, of het wel aansluit bij jullie stijl et cetera?

Vraag 11
Een veel gebruikt argument onder hedendaagse artiesten om geen oudere tracks te draaien is dat die minder goed passen tussen hedendaagse nummers omdat ze zo verschillen in bijvoorbeeld afwerking of de kicks. Als ik jullie setjes zo eens doorneem, vind ik dat jullie echter wel een goede afwisseling hebben tussen nieuw en oud. Waarom lukt het jullie wel om oude tracks tussen nieuwer werk in te schuiven, doen jullie iets anders dan andere artiesten?

Vraag 12
Hoe staan jullie tegenover MC’s? En als jullie echt het idee hebben dat het vervelend wordt voor het publiek of voor jullie zelf (dat hij té aanwezig is of door climaxen heen staat te schreeuwen ofzo), zeggen jullie daar dan wat van?

Vraag 13
Waarom hebben jullie juist nu een account op Hardtraxx aangemaakt?

Vraag 14
Hechten jullie veel waarde aan kritiek (positief danwel negatief)? En zo ja, wat is voor jullie de belangrijkste ‘bron van kritiek’ om het zo maar even te noemen; collega-producers, mensen op fora zoals hier, mensen op sociale media als Facebook/Youtube, festivalbezoekers, vrienden, andere mensen?

Vraag 15
Hoe kijken jullie naar de splitsing tussen raw en mainstream, waartussen een steeds grotere kloof lijkt te ontstaan? Als er bijvoorbeeld een track gereleased wordt met als titel ‘Fuck the mainstream, we defend the raw’, irriteert jullie dat, of lachen jullie dat weg? Of houden jullie je überhaupt niet zo bezig met die splitsing? En zijn jullie niet bang dat de invloed van raw steeds groter wordt (steeds wat beter vertegenwoordigd op mainstages bijvoorbeeld), wat ten koste gaat van ‘jullie’ stijl?

Vraag 16
Deze vraag is eigenlijk alleen voor Roland. Je bent A&R Manager bij Scantraxx. Is het zo dat Scantraxx zich tegenwoordig meer richt op jonge talenten dan op gevestigde namen (als het gaat om nieuwe singings)? En is jouw taak nu een stuk lastiger nu veel grote namen uit de scene een eigen label beginnen? In een paar jaar tijd is Scantraxx (in mijn ogen) afgegleden van hét toonaangevende label in de scene naar een veredeld opleidingsinstituut. Hoe probeer je/jullie dit tegen te gaan?



Tenslotte, leuk dat jullie dit doen uiteraard. Ik hoop dat jullie nog tijd kunnen vrijmaken voor een eventuele tweede vragenronde, want het lijkt me best interessant om over bepaalde punten in discussie te gaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Allereerst, fan vanaf Indeep, mooi om te zien hoe jullie vanaf DJU zijn geklommen naar "de grote namen", niks anders dan lof voor jullie!

Ik reserveer deze post voor even, als ik thuis ben zal ik hier wat vragen neergooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Hoe kijken jullie naar de huidige Hardstyle? Wat vinden jullie op dit moment echt goed en wat kan naar jullie mening echt veel beter?
2. Hoe zijn jullie bij de Hardstyle terechtgekomen?
3. Wat is volgens jullie de beste plaat die jullie geproduceerd hebben?

Groetjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Hoe kijken jullie tegen de toekomst van hardstyle aan? Bijvoorbeeld Wildstylez die aangeeft het genre breder te willen trekken, de oude sound van 2006-2010 die weer in populariteit toeneemt... Welke rol zien jullie voor jezelf in de ontwikkeling van hardstyle binnen pakweg de komende 2-3 jaar, met de bijbehorende sub-stromingen?


2. Met welke niet-hardstyle gerelateerde artiest/groep/band zouden jullie weleens mee willen samenwerken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Wat is jullie favoriete game?

2. Jullie draaien niet veel echt rauwe platen, luisteren jullie het wel wat vaker, of dat ook niet?

3. Afwassen of afdrogen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 12:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof dat jullie dit doen! Altijd veel respect voor jullie en jullie muziek gehad!

1. Wat vinden jullie van het hedendaagse "alles kapot, dood verderf" aan de rauwere kant van de hardstyle?

2. Ik krijg van jullie tracks van 1 a 2 jaar terug nog altijd instant kippenvel, tracks als I want your love, anthem of summer etc vond ik echt gevoelsplaten. Hoe komt het dat jullie überhaupt deze stijl zijn gaan aanhouden in de loop der jaren? Wanneer ik bijvoorbeeld naar een Omen of Take it Back luister, komt dit niet terug. Is dit gewoon de evolutie van jullie smaak, of heeft het andere redenen zoals de splitsing die toentertijd al redelijk duidelijk begon te worden.

3. Deze vraag heeft indirect te maken met vraag 2, kunnen jullie Take it Back niet wat vaker draaien, wat een plaat is dat :love: :drool:

Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 13:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo mannen, echt top dat jullie dit willen doen. Van mijn kant eigenlijk maar één vraag:

De laatste tijd brengen jullie de ene na de andere track uit en ze zijn stuk voor stuk geweldig. Nummers als Oxygen, Solar en Our dreams gaan bij velen misschien wel in de top 10 van 2015 komen. Ook de Noisecontrollers remix van jullie track Let me see ya is zo'n pareltje.

Vraag:merken jullie zelf ook qua aandacht (fans en media) en boekingen dat het de laatste tijd fenomenaal goed gaat met Bass Modulators?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel vet dat jullie dit doen :thumbsup: behoorlijk fan, met name vanaf Radiance jullie meer gaan volgen.
Ik heb een paar vragen:

- Hoe zijn jullie in je eerste periode als artiest aan boekingen gekomen?
- Met wie zouden jullie graag nog een keer samenwerken?
- Bestaat er een reële kans dat jullie live edit van Radiance met de Music is my Life vocals nog uitkomt? :loving:

Alvast bedankt en keep up the good work!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 14:55 
 
Hardtraxxer

Jullie zijn ongeveer tegelijkertijd gestart met producen als meerdere hardstyle artiesten die op de top staan.
Hoe reageerden jullie toen die artiesten doorbraken in de scene en dit bij jullie enkele jaren later pas tot stand kwam?
Mij lijkt het dat het aardig frustrerend kan zijn, of waren jullie puur gericht op het maken van muziek?

Solar is echt een verademing voor de scene in mijn ogen en hoop dat er nog veel meer van deze tracks zullen volgen, keep up the good work :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In een ander topic heb ik deze vraag ook al gesteld. Maar aangezien jullie al zo lang met z'n tweeën zijn hebben jullie misschien een goed antwoord hier op.

Phuture Noize is het zoveelste duo dat in z'n eentje doorgaat. Hoe kan het dat er zoveel duo's uit elkaar zijn gegaan? Is dat iets dat vanuit de organisaties/labels kan komen ivm onkosten, of denken jullie dat het vooral op het creatieve aspect aankomt?

En de vraag die hierop aansluit, hoe kan het dat het bij jullie al wel zo lang goed gaat met z'n tweeën?

Het lijkt misschien een beetje op de vraag van Darycka, maar ben toch wel benieuwd naar jullie antwoord!

Super dat jullie deze Q&A doen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vet dat jullie dit willen doen!

Q: Naar welke artiest kijken jullie op binnen de hardstyle (of is jullie grote voorbeeld (geweest))
Q: Naar welke artiest kijken jullie op bij andere genres, welke dan ook? (of is jullie grote voorbeeld (geweest))
Q: Met welke artiest zouden jullie nog eens willen collabben, van welk genre dan ook, niks is te gek :cool:
Q: Komen er meer NCBM's aan?

Nogmaals, tof :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 19:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lijkt het jullie iets om met een raw-hardstyle producer de studio in te duiken, zoals Frontliner & Radical Redemption dat hebben gedaan en Atmozfears regelmatig doet.

En zo ja, met wie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 19:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraag1: Hoe is de naam BassModulators tot stand gekomen? Zijn hier meerdere namen vooraf gegaan, of hadden jullie andere namen in gedachten? Zo ja, wat stond er allemaal op het lijstje?
Vraag2: Wat is jullie kijk op de track: 'Fuck EDM'.
Vraag3: Hebben jullie huisdieren?
Vraag4: Wat is het vetste festival/evenement ter wereld in jullie ogen? Dit kan zowel hardstyle gerelateerd zijn als niet-hardstyle gerelateerd.
Vraag5: Wat is de meerwaarde van een mooie stage in jullie ogen?
Vraag6: Wat doen jullie van maandag tot vrijdag, naast het produceren?
Vraag7: Staan er nog (bijzondere) collabs op de planning, en zo ja welke? :D
Vraag8: Maakt het jullie uit hoe jullie artwork is vormgegeven?
Vraag9: Wat is jullie top 3 ergernissen in het dagelijkse leven?
Vraag10: iOS of Android? - Apple of Windows?
Vraag11: Waar liggen jullie interesses nog meer, behalve in de muziek?
Vraag12: Whiskey of vodka? Bier of wijn?

Leuk dat jullie dit willen doen, veel succes met het beantwoorden van alle vragen.
1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen