Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:22 
 
Hardtraxxer

1. Wat is je favoriete reverb plugin, en hoe proces je je reverb?

2. Favoriete soft synth?

3. Hoeveel uur besteedde je gemiddeld per week aan produceren voordat je bij een label zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:23 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Insain schreef:
V1: Hoe lang denk je nog dat Hardstyle als muziekgenre blijft bestaan? Zal het ten onder gaan aan de te weinig originele platen, de producers die massaal de hardstyle de rug keren of zal het altijd wel langzaam blijven bewegen?

V2: Wat vind je van de nieuwe CDJ-2000NXS2 met DJM-900NSX2, heeft het toegevoegde waarde aan een dj set volgens jou dat er een upgrade is van de CDJ-2000?

V3: Hoeveel invloed heeft Theracords in jouw sets? Zeggen ze wel eens dat je een track van een talent moet draaien of een track 'uittesten' van een andere artiest.. of laten ze je hier helemaal vrij in?

V4: Lekkerste soort alcoholische drank?

A1: Als ik de afgelopen 2 jaar bekijk dan is hardstyle flink aan het groeien. Ik zie deze lijn dan ook niet zo snel dalen.

A2: Ik gebruik al die extra's niet dus ik zou niet weten of het een toegevoegde waarde heeft.

A3: Geen invloed. Ik bepaal zelf wat ik draai :)

A4: Vodka :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:24 
 
Hardtraxx Addict

Hey Diana!

Top dat je dit doet! er zijn zo te zien al leuke vragen voorbij gekomen.

Ik heb 1 vraagje over 1 van je tracks.

De track Android met Delete is 1 van mijn favoriete!
Ik vind het vooral vet hoe de stemmen zo robotachtig zijn. Vooral het stukje 'Android' vind ik echt vet klinken.

Hoe heb je dit precies gedaan?? Was de stem droog al robot achtig of is dit 1 van jullie flink bewerkt??
Welke effecten heb je hier precies voor gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

SpiRiT schreef:
Hoi Diana!

1.
Hoe is het ermee? :)

2.
Ben je komende tijd nog ergens op een feestje in Groningen te vinden? :D

A1: Goed! Met jou? Weer terug in NL?

A2: Voorlopig geen boekingen in Groningen volgens mij.

Tot gauw! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
1. Wat is je favoriete reverb plugin, en hoe proces je je reverb?

2. Favoriete soft synth?

3. Hoeveel uur besteedde je gemiddeld per week aan produceren voordat je bij een label zat.

A1: Lexhall. Je kan het op vele manieren processen, dat is afhankelijk van waar je de reverb voor gebruikt. Maar ik gebruik vaak sidechain op mijn reverb en dan haal ik het laag uit de reverb.

A2: Serum

A3: Dat verschilde destijds nog erg aangezien ik gewoon werk had maar ik denk ongeveer 30 uur per week.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:36 
 
Artiest
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Hey Diana!

Top dat je dit doet! er zijn zo te zien al leuke vragen voorbij gekomen.

Ik heb 1 vraagje over 1 van je tracks.

De track Android met Delete is 1 van mijn favoriete!
Ik vind het vooral vet hoe de stemmen zo robotachtig zijn. Vooral het stukje 'Android' vind ik echt vet klinken.

Hoe heb je dit precies gedaan?? Was de stem droog al robot achtig of is dit 1 van jullie flink bewerkt??
Welke effecten heb je hier precies voor gebruikt?

Hi!

Dat was al een robot stem, daar hebben we niet veel aan hoeven doen dus.
Ik weet niet waar ze vandaan komen, Delete kwam met deze vocals aanzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 22:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1. Een tijdje terug zei je dat je nog op zoek was naar een eigen ‘identiteit’ wat betreft je (produceer)stijl. Vind je dat je die intussen al gevonden hebt? Zo ja, op welke manier vind je dat jij je echt onderscheidt van de overige hardstyle producers? Zo nee; waarom duurt dat relatief lang, waar loop je tegenaan?

2. Heb je wel eens spijt gehad van je beslissing om (grotendeels) te stoppen als paardrijleraar en fulltime te produceren?

3. Een paar maanden geleden hadden we in de shout een discussie over melodieus/raw. Je zei toen dat je graag wat melodieuzer zou willen produceren, maar dat dit moeilijker is dan je huidige stijl. Hoe bedoelde je dit precies? De algemeen heersende mening is volgens mij dat het moeilijker is om een niet-melodieuze track interessant te maken dan om een melodieuze track interessant te maken.
Of bedoelde je puur produce-technisch? Zo ja, waar zit hem dan die extra moeilijkheid in?

4. Is het een bewuste keuze geweest om (in tegenstelling tot volgens mij alle andere Theracords-artiesten) bij Platinum te tekenen in plaats van bij Limitless? Zou je die keuze eens kunnen toelichten vanuit jouw perspectief?

5.
Deetox schreef:
Ik zei namelijk 'We have build this kick from scratch' of beter gezegd, we hebben een compleet nieuwe kick gemaakt voor Fatal.

Je brengt dit alsof het iets redelijk unieks is. Pak je normaal gesproken een oudere kick waar je vervolgens aan gaat sleutelen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 23:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
A5: Mijn kicks bestaan over het algemeen uit 3 lagen/onderdelen: 1 voor de punch, 1 voor de body van de kick (het karakter) en 1 voor de tail. Het komt wel eens voor dat ik er nog een of meerdere lagen aan toevoeg voor bijvoorbeeld wat extra distortion, maar dit is niet altijd het geval.
Op deze manier kun je je kick per onderdeel aanpassen zonder daarbij de andere onderdelen van je kick aan te tasten.


Bedankt voor je antwoorden! Op deze zou ik wat verder in willen gaan :)

Als ik het goed begrijp heb je dus normaal gesproken het volgende:

Een punch, een tail die gesidechaind is aan de punch, en dus geen aparte sub layer.

Ik ben alleen een beetje verward over de rol van je body/karakter.

Q1) Je body/karakter begint al bij het begin van de kick toch? en wordt dus niet gesidechaind? Dit is dus het "pong" geluid wat meestal rond 500hz zit? of valt dat nog onder de punch? Hoelang laat je dit geluid doorlopen?

Q2) Gebruik jij EQ automation of ander soort automation in je tail?

Q3) Gebruik je wel eens reverb op je kicks? zo ja, rond welke frequentie zit deze dan, en met hoeveel delay?

Ik rip weleens kicks om ze te analyzeren maar toch vind ik het lastig om al deze onderdelen apart te ontleden.

_____________

Nogmaals bedankt voor de tijd die je hier in steekt, dit zijn vragen die je niet zo vaak kunt stellen dus ik waardeer het ontzettend! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 23:03 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
1. Een tijdje terug zei je dat je nog op zoek was naar een eigen ‘identiteit’ wat betreft je (produceer)stijl. Vind je dat je die intussen al gevonden hebt? Zo ja, op welke manier vind je dat jij je echt onderscheidt van de overige hardstyle producers? Zo nee; waarom duurt dat relatief lang, waar loop je tegenaan?

2. Heb je wel eens spijt gehad van je beslissing om (grotendeels) te stoppen als paardrijleraar en fulltime te produceren?

3. Een paar maanden geleden hadden we in de shout een discussie over melodieus/raw. Je zei toen dat je graag wat melodieuzer zou willen produceren, maar dat dit moeilijker is dan je huidige stijl. Hoe bedoelde je dit precies? De algemeen heersende mening is volgens mij dat het moeilijker is om een niet-melodieuze track interessant te maken dan om een melodieuze track interessant te maken.
Of bedoelde je puur produce-technisch? Zo ja, waar zit hem dan die extra moeilijkheid in?

4. Is het een bewuste keuze geweest om (in tegenstelling tot volgens mij alle andere Theracords-artiesten) bij Platinum te tekenen in plaats van bij Limitless? Zou je die keuze eens kunnen toelichten vanuit jouw perspectief?

5.
Deetox schreef:
Ik zei namelijk 'We have build this kick from scratch' of beter gezegd, we hebben een compleet nieuwe kick gemaakt voor Fatal.

Je brengt dit alsof het iets redelijk unieks is. Pak je normaal gesproken een oudere kick waar je vervolgens aan gaat sleutelen? :P

A1: Ik denk dat ik nog steeds geen eigen sound heb en dit komt voornamelijk omdat ik nog steeds heelveel nieuwe dingen leer en dit vervolgens weer toepas in mijn track. Ik ga niet bij 1 goede track dezelfde sounds weer gebruiken wat je bij veel 'talenten' ziet. Ik loop dus nergens tegenaan maar een eigen sound heeft nou eenmaal tijd nodig en 5 jaar produceren is nog helemaal niet zo lang vergeleken met vele anderen waarmee ik op het podium sta.

A2: Tot nu toe niet.

A3: Ik heb vooral moeite om een melodie interessant te houden in een climax. In het verleden had ik al moeite met melodieën maken maar dat gaat inmiddels steeds beter. Ik verwacht ook dat je op korte termijn een meer melodieuze plaat kunt verwachten :)

A4: Limitless bestond toen nog niet maar toen was het nog Theracords Bookings. Maar ik heb deze keuze vooral gemaakt omdat Platinum 1 van de, zo niet het grootste, boekingskantoor binnen de hardstyle is. Zij wouden mij er graag bij hebben en met al hun ervaring en middelen was dit voor mij geen moeilijke keus.

A5: Dit kwam toen voort uit iemand die zei dat hij zo moe werd van steeds dezelfde Delete kicks waarop ik aangaf dat dit een compleet andere en nieuwe kick was. Het is verder niet uniek om te doen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 23:32 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Deetox schreef:
A5: Mijn kicks bestaan over het algemeen uit 3 lagen/onderdelen: 1 voor de punch, 1 voor de body van de kick (het karakter) en 1 voor de tail. Het komt wel eens voor dat ik er nog een of meerdere lagen aan toevoeg voor bijvoorbeeld wat extra distortion, maar dit is niet altijd het geval.
Op deze manier kun je je kick per onderdeel aanpassen zonder daarbij de andere onderdelen van je kick aan te tasten.


Bedankt voor je antwoorden! Op deze zou ik wat verder in willen gaan :)

Als ik het goed begrijp heb je dus normaal gesproken het volgende:

Een punch, een tail die gesidechaind is aan de punch, en dus geen aparte sub layer.

Ik ben alleen een beetje verward over de rol van je body/karakter.

Q1) Je body/karakter begint al bij het begin van de kick toch? en wordt dus niet gesidechaind? Dit is dus het "pong" geluid wat meestal rond 500hz zit? of valt dat nog onder de punch? Hoelang laat je dit geluid doorlopen?

Q2) Gebruik jij EQ of ander soort Automation in je tail?

Q3) Gebruik je wel eens reverb op je kicks? zo ja, rond welke frequentie zit deze dan, en met hoeveel delay?

Ik rip weleens kicks om ze te analyzeren maar toch vind ik het lastig om al deze onderdelen apart te ontleden.


____________

Nogmaals bedankt voor de tijd die je hier in steekt, dit zijn vragen die je niet zo vaak kunt stellen dus ik waardeer het ontzettend! :thumbsup:


A1: Het karakter/ de body van de kick is eigenlijk inderdaad de sound van de kick en komt direct na de punch. De punch is echt de eerste 'tik' van de kick en is dus heel kort. Ik laat de sound van de kick de gehele kick doorlopen. Het is dus niet zo dat ik echt 3 delen aan elkaar plak. Van de tail gebruik ik alleen het laag en van de 'body' van mijn kick haal ik het laag juist weg. Als ik bijvoorbeeld vanaf 300hz een lowpass filter gebruik op mijn tail gebruik ik op mijn andere layer een highpassfilter op 300hz zodat ze elkaar mooi overnemen.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uit leg.

A2: EQ gebruik ik wel in de tail van de kick, omdat daar het laag van de kick in zit en het natuurlijk erg belangrijk is dat dit goed zit. Verder gebruik ik geen automation in mijn tail.

A3: Ik gebruik eigenlijk altijd reverb op mijn kicks. De reverb gebruik ik als mijn kick helemaal af is dus niet op een bepaalde frequentie van de kick. Wel gebruik ik hier ook vaak sidechain op de reverb en filter ik het laag uit de reverb.

Het analyseren kun je doen met een EQ en een analyzer. Gebruik bijvoorbeeld een lowpass/highpass filter om de kick in onderdelen per frequenties te beluisteren/analyseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 00:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey Diana,

Q1) Je ziet vaak foto's van boekingen uit het buitenland dat verschillende DJ's bij elkaar als verassing op het podium springen terwijl ze pas later op de avond zelf draaien.

Waarom gebeurt dit in Nederland minder of is dit een illusie, als je begrijpt wat ik bedoel.

Q2) Wat was het tofste feest waar je als bezoeker bent geweest?

Q3) Welk feest zou je ooit nog eens willen bezoeken waar je nog nooit geweest bent?

Q4) In welk land zou je graag een keer draaien?

Q5) Hoe kijk je op tegen bepaalde "overeenkomsten" tussen boekingskantoren en evenementenorganisaties. Om een voorbeeld te noemen tussen Most Wanted en Art of Dance. Zie je dit als iets oneerlijks of totaal niet?

Q6) Ga je nog iets speciaals doen voor Hard Bass?

Thanks voor het antwoorden en succes/veel plezier zaterdag!

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 00:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uit leg.


Zeker, bedankt voor je tijd :D

En ik durf het bijna niet te vragen maar heb je misschien wat feedback voor deze kick op 1:50 :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 10:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Tof dat je zoiets doet Diana! Lekker mee zitten lezen tot nu toe, maar kwam een puntje tegen waar ik ook wel graag op wilde reageren. Je geeft in de Q&A een aantal keren aan dat je nog niet zo'n snelle producer bent. Het lijkt soms alsof er de laatste tijd meer focus ligt op hoe snel je iets kunt maken (ook doordat bijvoorbeeld Martin Garrix even een opzetje maakt bij 538), wat vind je daar van? Is het in jouw ogen nodig om constant met nieuwe dingen te komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
Indyy schreef:
Hoi Diana, vet dat je dit wilt doen!

Bij deze mijn vraag:

Hoe kijk jij, nu je inmiddels naar mijn idee je eigen sound gevonden/ontwikkeld hebt, terug op oude tracks zoals Android, Black Magic & State Of Mind die ik persoonlijk leuker vind dan de tracks die je nu maakt? En ben je bereid ooit nog eens een track te maken in dit stijltje?

Ik heb de tracks inmiddels zo vaak gehoord dat ik ze niet meer kan horen. Als ik er vanuit produceer technische punt naar kijk dan zijn ze gewoon niet goed genoeg en laat ik dat graag achter mij :)

Ga er dus maar niet vanuit dat je nog een track met zulk soort kicks zal gaan horen. State Of Mind vind ik nog wel een redelijk toegankelijke track en in dat stijltje zou je misschien nog wel een track kunnen verwachten.


Zou je deze tracks voor variatie in je sets nog wel eens willen draaien of wil je ze het liefst volledig achter je laten? En geldt dit ook voor de Still Here remix van Delete, wat ik persoonlijk nog één van de vetste TC platen vind?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 13:34 
 
Hardtraxx Elite

Deetox schreef:
DJ_Tim schreef:
Hey Diana, supergaaf dat je dit doet!

Ik wil eigenlijk weten of je een tip hebt voor producers die willen gaan draaien? Waar kun je het best beginnen?

Hoi Tim,

Zou je iets specifieker kunnen zijn? Wil je bijvoorbeeld weten hoe je leert draaien, of welk apparatuur je nodig bent etc.?


Niet per se het leren draaien of de apparatuur maar meer hoe ik op kleine hardstyle feestjes aan de bak zou kunnen komen. Heb je misschien een tip hiervoor? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 20:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi Deetox, Nu ik je een keer heb gezien heb op dat You-tube filmpje met die Lange Frans wil ik je toch wat vragen: xd

Ik las ergens in deze Q&A dat als je een keer wat anders wilt produceren dan Hardstyle dat je dan een Cross-over track wilt maken met Noisia. Nou denk ik zelf dat die gasten dat niet doen omdat ze alleen echt DnB maken.
1- Zou 'The Outside Agency' dan niks wezen?? Dit zijn de masters of Crossbreed namelijk, dan komt er vast iets gaafs uit. :P Dark with Snares :yay:

Ook las ik dat je een Industrial track zou willen maken, (dan ben je bij deze gasten ook wel aan het goede adres trouwens :P )
2- Met welke (Hardcore) artiest zou je dat willen doen? Of misschien alleen?
3- Hardstyle is rond de 150 BPM, vind je dit op den duur niet eentonig worden? of is dit prima? Het lijkt me dat je wat meer beperkt ben namelijk.

Thanks dat je dit wilt doen en suc-6!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 23:34 
 
Hardtraxx Veteran

Hey Diana, ten eerste, nog gefeliciteerd! Grappig dat we de zelfde verjaardag delen.

Q1. Hoe ziet de verjaardag er van een producer eigenlijk uit, ís er een bepaalde dag bijvoorbeeld dat je tijd maakt voor je familie. (op de dag zelf of kies je dan een zondag.
Q2. Als je familie dan op bezoek ís, praten jullie dan veel over jou huidige carrière, en wat vinden je verschillende familie leden en eventueel relatie van je stap in het diepe. Waren er bijvoorbeeld mensen in je kringen die bijvoorbeeld niet zo enthousiast waren als dat jij dat zelf was toen je de stap maakte naar het fulltime produceren.

Q3. Deze gaat over de track erratic. Met warface. Het ís een track die ik live nooit heb gehoord en ik ga nog best wel wat feesten af waar ik jou of warface in die tijd heb aanschouwd. Ik vraag me dus af, heb ik die track gewoon over het hoofd gehoord en verbeeld ik me het of Was dit ook een track waar je niet zo blij mee Was en het niet vind passen bij je huidige tracks.
Bonus vraag: neem je erratic mee op usb naar hard bass :)

Bedankt en tot zaterdag. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 19:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Hey Diana,

Q1) Je ziet vaak foto's van boekingen uit het buitenland dat verschillende DJ's bij elkaar als verassing op het podium springen terwijl ze pas later op de avond zelf draaien.

Waarom gebeurt dit in Nederland minder of is dit een illusie, als je begrijpt wat ik bedoel.

Q2) Wat was het tofste feest waar je als bezoeker bent geweest?

Q3) Welk feest zou je ooit nog eens willen bezoeken waar je nog nooit geweest bent?

Q4) In welk land zou je graag een keer draaien?

Q5) Hoe kijk je op tegen bepaalde "overeenkomsten" tussen boekingskantoren en evenementenorganisaties. Om een voorbeeld te noemen tussen Most Wanted en Art of Dance. Zie je dit als iets oneerlijks of totaal niet?

Q6) Ga je nog iets speciaals doen voor Hard Bass?

Thanks voor het antwoorden en succes/veel plezier zaterdag!

:thumbsup:

A1: Ik heb het zelf nog niet vaak meegemaakt maar ik denk dat dat komt doordat je in het buitenland vaak op een boeking blijft hangen omdat je toch nergens heen kan en vaak gezamenlijk naar een boeking gaat waar in Nederland vele artiesten nog een 2e boeking hebben of kort voor hun optreden aankomen / na hun optreden weggaan.

A2: Defqon.1 Festival

A3: EDC Feesten in Amerika zien er altijd vet uit, lijkt me echt tof om dat eens te bezoeken.

A4: Lijkt me te gek om eens in Zuid Amerika te draaien. Als ik hoor en zie hoe het daar tekeer gaat, dan wil ik dat zeker eens meemaken.

A5: Oneerlijk niet, jammer wel. Denk alleen niet dat het met overeenkomsten oid. te maken heeft maar dat er eerder een sterke band is tussen beide bedrijven. Op deze manier helpen ze elkaar.

A6: Ik ben vooral bezig geweest met nieuw muziek. Ik heb Lose Control aangepast en mijn collab met Rebelion afgerond. Verder geen bijzondere dingen dus.

Graag gedaan en bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Q3. Deze gaat over de track erratic. Met warface. Het ís een track die ik live nooit heb gehoord en ik ga nog best wel wat feesten af waar ik jou of warface in die tijd heb aanschouwd. Ik vraag me dus af, heb ik die track gewoon over het hoofd gehoord en verbeeld ik me het of Was dit ook een track waar je niet zo blij mee Was en het niet vind passen bij je huidige tracks.
Bonus vraag: neem je erratic mee op usb naar hard bass :)

Die is begin 2014 echt grijsgedraaid, ruim voor Warface zijn eerste album.. Denk verder ook niet dat die plaat mee kan gaan in de sets van tegenwoordig. Vond hem destijds wel erg leuk, evenals Trigger. Zaten volgens mij beiden in dezelfde EP van Deetox
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 20:32 
 
Artiest
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Deetox schreef:
DJ_Tim schreef:
Hey Diana, supergaaf dat je dit doet!

Ik wil eigenlijk weten of je een tip hebt voor producers die willen gaan draaien? Waar kun je het best beginnen?

Hoi Tim,

Zou je iets specifieker kunnen zijn? Wil je bijvoorbeeld weten hoe je leert draaien, of welk apparatuur je nodig bent etc.?


Niet per se het leren draaien of de apparatuur maar meer hoe ik op kleine hardstyle feestjes aan de bak zou kunnen komen. Heb je misschien een tip hiervoor? :$

Ik ga niet tijdens de Q&A feedback geven want dan ben ik bang dat iedereen straks om feedback gaat vragen :P Voor deze keer antwoord ik het later even per PM :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 20:53 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Darycka schreef:
Tof dat je zoiets doet Diana! Lekker mee zitten lezen tot nu toe, maar kwam een puntje tegen waar ik ook wel graag op wilde reageren. Je geeft in de Q&A een aantal keren aan dat je nog niet zo'n snelle producer bent. Het lijkt soms alsof er de laatste tijd meer focus ligt op hoe snel je iets kunt maken (ook doordat bijvoorbeeld Martin Garrix even een opzetje maakt bij 538), wat vind je daar van? Is het in jouw ogen nodig om constant met nieuwe dingen te komen?

Ik denk dat dat 2 verschillende dingen zijn. Ik leer en produceer tegelijk waardoor ik momenteel langer in een track bezig ben dan de meeste artiesten waarmee ik op het podium sta. Maar als ik nou een opzetje moet maken tijdens bijvoorbeeld een radioshow dan pak ik gewoon bestaande sounds en een kick en dan kan ik je ook binnen no time iets laten horen. Maar het meeste werk zit hem uiteindelijk in het afwerken van een plaat, iets wat je niet ziet wanneer iemand snel een opzetje maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 20:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Indyy schreef:
Deetox schreef:
Indyy schreef:
Hoi Diana, vet dat je dit wilt doen!

Bij deze mijn vraag:

Hoe kijk jij, nu je inmiddels naar mijn idee je eigen sound gevonden/ontwikkeld hebt, terug op oude tracks zoals Android, Black Magic & State Of Mind die ik persoonlijk leuker vind dan de tracks die je nu maakt? En ben je bereid ooit nog eens een track te maken in dit stijltje?

Ik heb de tracks inmiddels zo vaak gehoord dat ik ze niet meer kan horen. Als ik er vanuit produceer technische punt naar kijk dan zijn ze gewoon niet goed genoeg en laat ik dat graag achter mij :)

Ga er dus maar niet vanuit dat je nog een track met zulk soort kicks zal gaan horen. State Of Mind vind ik nog wel een redelijk toegankelijke track en in dat stijltje zou je misschien nog wel een track kunnen verwachten.


Zou je deze tracks voor variatie in je sets nog wel eens willen draaien of wil je ze het liefst volledig achter je laten? En geldt dit ook voor de Still Here remix van Delete, wat ik persoonlijk nog één van de vetste TC platen vind?
Still Here Remix draai ik heel enkel nog (Ligt een beetje aan het feest waar ik sta). Voor de rest ben ik wel een beetje uitgekeken op de tracks van eerder om eerlijk te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 21:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Deetox schreef:
DJ_Tim schreef:
Hey Diana, supergaaf dat je dit doet!

Ik wil eigenlijk weten of je een tip hebt voor producers die willen gaan draaien? Waar kun je het best beginnen?

Hoi Tim,

Zou je iets specifieker kunnen zijn? Wil je bijvoorbeeld weten hoe je leert draaien, of welk apparatuur je nodig bent etc.?


Niet per se het leren draaien of de apparatuur maar meer hoe ik op kleine hardstyle feestjes aan de bak zou kunnen komen. Heb je misschien een tip hiervoor? :$

Hmm ja vanuit producer perspectief: Probeer zoveel mogelijk op te vallen met je tracks. Zorg ervoor dat ze gedraaid worden, zorg ervoor dat erover je gepraat wordt etc.
Vanuit DJ perspectief: Je kan meedoen aan contests. Je kan jezelf aanbieden met een goed verhaal dat je je graag wil bewijzen. Genoeg organisaties die je een openingsplek gunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 21:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

dave schreef:
Hoi Deetox, Nu ik je een keer heb gezien heb op dat You-tube filmpje met die Lange Frans wil ik je toch wat vragen: xd

Ik las ergens in deze Q&A dat als je een keer wat anders wilt produceren dan Hardstyle dat je dan een Cross-over track wilt maken met Noisia. Nou denk ik zelf dat die gasten dat niet doen omdat ze alleen echt DnB maken.
1- Zou 'The Outside Agency' dan niks wezen?? Dit zijn de masters of Crossbreed namelijk, dan komt er vast iets gaafs uit. :P Dark with Snares :yay:

Ook las ik dat je een Industrial track zou willen maken, (dan ben je bij deze gasten ook wel aan het goede adres trouwens :P )
2- Met welke (Hardcore) artiest zou je dat willen doen? Of misschien alleen?
3- Hardstyle is rond de 150 BPM, vind je dit op den duur niet eentonig worden? of is dit prima? Het lijkt me dat je wat meer beperkt ben namelijk.

Thanks dat je dit wilt doen en suc-6!

A1: Ik noemde Noisia omdat ik zelf wel fan ben van hun maar The Outside Agency lijkt me ook zeker wel wat.

A2: Dat zou ik alleen doen en puur voor fun/uitdaging.

A3: Ik luister al zo'n 10 jaar hardstyle en ben nog nooit flauw geweest van het BPM :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 21:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Hey Diana, ten eerste, nog gefeliciteerd! Grappig dat we de zelfde verjaardag delen.

Q1. Hoe ziet de verjaardag er van een producer eigenlijk uit, ís er een bepaalde dag bijvoorbeeld dat je tijd maakt voor je familie. (op de dag zelf of kies je dan een zondag.
Q2. Als je familie dan op bezoek ís, praten jullie dan veel over jou huidige carrière, en wat vinden je verschillende familie leden en eventueel relatie van je stap in het diepe. Waren er bijvoorbeeld mensen in je kringen die bijvoorbeeld niet zo enthousiast waren als dat jij dat zelf was toen je de stap maakte naar het fulltime produceren.

Q3. Deze gaat over de track erratic. Met warface. Het ís een track die ik live nooit heb gehoord en ik ga nog best wel wat feesten af waar ik jou of warface in die tijd heb aanschouwd. Ik vraag me dus af, heb ik die track gewoon over het hoofd gehoord en verbeeld ik me het of Was dit ook een track waar je niet zo blij mee Was en het niet vind passen bij je huidige tracks.
Bonus vraag: neem je erratic mee op usb naar hard bass :)

Bedankt en tot zaterdag. :)

Dankjewel ^^, jij ook gefeliciteerd :).

A1: Producers zijn ook gewoon mensen en vieren dus ook gewoon hun verjaardag :P Toevallig kwam het dit jaar beter uit als ik het op zondag deed, maar dat had verder niks met mijn werk te maken.

A2: Tijdens verjaardagen etc. zijn ze vaak erg geïnteresseerd. Ik moet toch altijd even over bepaalde boekingen vertellen of filmpjes laten zien. Het levert iig vaak veel gespreksstof op haha. Ze zijn verder ook altijd enthousiast geweest, ook nadat ik fulltime ben gaan produceren. Natuurlijk zijn er wel twijfels geweest maar ik ben inmiddels 29 en mijn familie vertrouwt me er dan ook op dat ik volwassen genoeg ben om mijn eigen keuzes te maken.

A3: Hier heeft iemand anders eigenlijk al antwoord op gegeven:
yowan schreef:
Die is begin 2014 echt grijsgedraaid, ruim voor Warface zijn eerste album.. Denk verder ook niet dat die plaat mee kan gaan in de sets van tegenwoordig.
En hier kan ik mij dan ook wel in vinden :). Daarnaast kwamen we na Erratic ook met Chaos Reign en die vond ik persoonlijk veel toffer en heeft voor mij Erratic een beetje onder gesneeuwd.

Ik heb Erratic altijd op mijn USB staan :P Maar ik zou niet te veel gaan hopen dat je hem hoort zaterdag :P

Tot zaterdag!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen