Exterkate schreef:
Leuk Rudy dat je mee wilt doen aan deze Q&A! Ik ga zelf volgend jaar een andere hbo opleiding volgen en wil in het 3e leerjaar de minor artist management gaan volgen. Ik ben dus uiteraard erg geïnteresseerd in jouw vakgebied
1. Wat zijn jouw belangrijkste taken als labelmanager?
2. Scantraxx heeft een hoop (jonge) artiesten onder zijn hoede. Hoe belangrijk is het om de jonge artiesten goed te begeleiden? Dwalen jonge producers snel af en/of komen ze snel met slechte dingen in aanraking? Of is dit in de hardstyle-scene nog niet zo aan de orde? En in hoeverre worden diverse dingen afgestemd met de ouders van de artiest?
3. Devin Wild is naar mijn mening het grootste talent in de scene op dit moment. Hij is op dit moment 18 jaar (?). De grote producers op dit moment zijn vrijwel allemaal eind 20 of ouder. Waar zie jij Devin Wild over 10 jaar staan? In 10 jaar zal de hardstyle wel enorm veranderd zijn. Is het een jongen die ook veel breder kan (en misschien wil) producen dan alleen hardstyle?
4. Sommige mensen zien het positief in dat de scene steeds meer lijkt te grijpen naar de raw sound. Sommige mensen zien het weer heel negatief in. Misschien een cliché vraag, maar hoe kijk jij hier tegen aan? Zoals hier boven al is vermeld krijgen jongens als Unresolved bijvoorbeeld al heel snel een kans op grote podia's, terwijl Devin Wild in mijn ogen een veel betere producer is en minder aandacht krijgt, zo lijkt het. Dit is volledig onterecht als je het mij vraagt, ook al zal Unresolved er ongetwijfeld ook veel energie en tijd in steken.
Nogmaals tof dat je mee wilt doen aan deze Q&A!
Over Q1: inmiddels ben ik labelmanager mee, maar in het verleden bij Scantraxx wel. Ik heb nu sinds enkele jaren een management organisatie. Als (label)manager ben je verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen het label. Releases, A&R (dit verschilt per label), marketing, planningen, communicatie, promo, etc.. Je bent niet met 1 specifieke taak bezig, maar heel veel tegelijk.
Over Q2: Die vraag zou je aan Scantraxx moeten stellen, ik ben daar niet meer werkzaam. Als ik kijk naar mijn verleden en hoe ik er zelf in sta hecht ik veel waarde aan een positieve controle in het geheel. Je kan niet iemand in alles begeleiden maar diegene wel ondersteunen. Niet alleen zakelijk maar ook privé. Zorg dat de basis goed is, zonder juiste basis ben je nergens.
Over Q3: Dion / Devin Wild is zeker een van de grotere talenten op dit moment. Zo zijn er nog enkele zoals bijvoorbeeld Sephyx. Het lijkt alsof de talenten steeds jonger worden. Op zich is hier een logische verklaring voor; buiten voetballen is er niet meer bij, iedereen heeft een computer tegenwoordig dus muziek maken kan nu relatief makkelijker. Software downloaden kan iedereen tegenwoordig
. Natuurlijk zullen deze jongens de komende jaren zich ontwikkelen, in welke vorm is afwachten. We worden allemaal ouder en onze smaak zal zich aanpassen / verbreden en het zal blijken of ze over 10 jaar nog hardstyle maken. Ik hoop van wel, zulke talenten wil je niet verliezen. Maar wanneer ze een uitstapje maken moet je dit ook steunen en niet gelijk afbranden. Uitstapjes zijn belangrijk, zo kan je nieuwe dingen ontdekken.
Over Q4: Wat zal ik er van zeggen. Die pollepel-koekepan-kick cultuur is niet aan mij besteed. Geef mij maar een goede opbouwende line-up i.p.v. bij de opening al 155 bpm om je oren krijgen. Sommige artiesten krijgen helaas te weinig aandacht, waardoor andere weer teveel aandacht krijgen. Dat kan je helaas niet tegenhouden en moet je ook niet willen. Ik ben hardstyle fan en ik hou van hard maar wel in een breed spectrum. We gaan het meemaken op lange termijn, ik weet wel dat kwaliteit altijd zal overleven.