Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 10:59 
 
Hardtraxx Newbie

Ultraterrorloudsound schreef:
bedankt voor de Q&A Rudy! dit kan zeer interessant worden denk ik zo.

Q1: Nu je met artist management bezig bent, verzorg je ook de shows van Gunz 4 Hire. Bij deze shows tourt er ook een VJ mee voor de visuals. Ik ga er even vanuit dat jij hier de taak van tourmanager hebt. Ooit wel eens dingen meegemaakt dat er technische aspecten niet kloppen/werken of niet nageleefd zijn door de promoters? of zijn hier grappige verhalen over te vertellen?

Q2: tijdens jouw scantaxx periode, ben jij toen ook bezig geweest met het X-Bone label? in die tijd zijn er behoorlijk wat artiesten getekend (Atmozfears, Arkaine, Adrenalize, Shockerz, The Anarchist, enz..) al dan wel niet via het X-Bone label. Een hoop van deze artiesten zijn sinds dien behoorlijk goed terecht gekomen (als artiest of achter de schermen/studio) Ben je hier trots op?


Over Q1: haha, nu kan ik hier een mooi boek over schrijven. In de hardstyle zijn ze (nog) niet gewend dat er een heel team aan komt zetten. Zonder namen te noemen, maar er gaat weleens wat mis maar dit wordt altijd goed opgelost.

Over Q2: Ik ben zeker trots op wat ik de afgelopen jaren gedaan heb. Denk aan Project One, Headhunerz, Wildstylez, Brennan Heart, Zatox, Gunz For Hire, Hard With Style podcast, Unleashed Podcast, Audiotricz, Atmozfears en ga zo maar door. Ik heb echt een fantastische lijst aan artiesten, albums, projecten waarbij ik aan de basis stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 11:00 
 
Hardtraxx Newbie

Darycka schreef:
Al vaker gezegd, maar tof dat je dit wilt doen Rudy :) Aangezien jouw taak binnen de scene zich vooral op de achtergrond afspeelt ben ik wel benieuwd op welke prestatie van jezelf jij het meest trots bent :)


Ik heb hiervoor ook al deels een reply op gegeven maar het zijn er echt zoveel dat ik geen keuze kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 11:50 
 
Hardtraxx Newbie

Exterkate schreef:
Leuk Rudy dat je mee wilt doen aan deze Q&A! Ik ga zelf volgend jaar een andere hbo opleiding volgen en wil in het 3e leerjaar de minor artist management gaan volgen. Ik ben dus uiteraard erg geïnteresseerd in jouw vakgebied ^^

1. Wat zijn jouw belangrijkste taken als labelmanager?

2. Scantraxx heeft een hoop (jonge) artiesten onder zijn hoede. Hoe belangrijk is het om de jonge artiesten goed te begeleiden? Dwalen jonge producers snel af en/of komen ze snel met slechte dingen in aanraking? Of is dit in de hardstyle-scene nog niet zo aan de orde? En in hoeverre worden diverse dingen afgestemd met de ouders van de artiest?

3. Devin Wild is naar mijn mening het grootste talent in de scene op dit moment. Hij is op dit moment 18 jaar (?). De grote producers op dit moment zijn vrijwel allemaal eind 20 of ouder. Waar zie jij Devin Wild over 10 jaar staan? In 10 jaar zal de hardstyle wel enorm veranderd zijn. Is het een jongen die ook veel breder kan (en misschien wil) producen dan alleen hardstyle?

4. Sommige mensen zien het positief in dat de scene steeds meer lijkt te grijpen naar de raw sound. Sommige mensen zien het weer heel negatief in. Misschien een cliché vraag, maar hoe kijk jij hier tegen aan? Zoals hier boven al is vermeld krijgen jongens als Unresolved bijvoorbeeld al heel snel een kans op grote podia's, terwijl Devin Wild in mijn ogen een veel betere producer is en minder aandacht krijgt, zo lijkt het. Dit is volledig onterecht als je het mij vraagt, ook al zal Unresolved er ongetwijfeld ook veel energie en tijd in steken.

Nogmaals tof dat je mee wilt doen aan deze Q&A! :D


Over Q1: inmiddels ben ik labelmanager mee, maar in het verleden bij Scantraxx wel. Ik heb nu sinds enkele jaren een management organisatie. Als (label)manager ben je verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen het label. Releases, A&R (dit verschilt per label), marketing, planningen, communicatie, promo, etc.. Je bent niet met 1 specifieke taak bezig, maar heel veel tegelijk.

Over Q2: Die vraag zou je aan Scantraxx moeten stellen, ik ben daar niet meer werkzaam. Als ik kijk naar mijn verleden en hoe ik er zelf in sta hecht ik veel waarde aan een positieve controle in het geheel. Je kan niet iemand in alles begeleiden maar diegene wel ondersteunen. Niet alleen zakelijk maar ook privé. Zorg dat de basis goed is, zonder juiste basis ben je nergens.

Over Q3: Dion / Devin Wild is zeker een van de grotere talenten op dit moment. Zo zijn er nog enkele zoals bijvoorbeeld Sephyx. Het lijkt alsof de talenten steeds jonger worden. Op zich is hier een logische verklaring voor; buiten voetballen is er niet meer bij, iedereen heeft een computer tegenwoordig dus muziek maken kan nu relatief makkelijker. Software downloaden kan iedereen tegenwoordig ;). Natuurlijk zullen deze jongens de komende jaren zich ontwikkelen, in welke vorm is afwachten. We worden allemaal ouder en onze smaak zal zich aanpassen / verbreden en het zal blijken of ze over 10 jaar nog hardstyle maken. Ik hoop van wel, zulke talenten wil je niet verliezen. Maar wanneer ze een uitstapje maken moet je dit ook steunen en niet gelijk afbranden. Uitstapjes zijn belangrijk, zo kan je nieuwe dingen ontdekken.

Over Q4: Wat zal ik er van zeggen. Die pollepel-koekepan-kick cultuur is niet aan mij besteed. Geef mij maar een goede opbouwende line-up i.p.v. bij de opening al 155 bpm om je oren krijgen. Sommige artiesten krijgen helaas te weinig aandacht, waardoor andere weer teveel aandacht krijgen. Dat kan je helaas niet tegenhouden en moet je ook niet willen. Ik ben hardstyle fan en ik hou van hard maar wel in een breed spectrum. We gaan het meemaken op lange termijn, ik weet wel dat kwaliteit altijd zal overleven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 12:01 
 
Hardtraxx Newbie

hardstyle007 schreef:
Hee Rudy! Super dat je dit wilt doen! Geeft toch weer wat inside info!

Q1: Je draaid inmiddels al flink wat jaren mee binnen de Hardstyle scene, ben je van mening dat Hardstyle zijn gloriedagen gehad heeft, of denk je dat die nog moeten komen? (Met in het achterhoofd alle veranderingen die hebben plaatsgevonden afgelopen jaren)

Q2: Hoe kijk jij aan tegen ghost-producties, vind jij dat sommige producers niet de credits krijgen die ze verdienen?

Q3: En misschien een vreemde vraag, maar begeleid je met BPM MGMT voornamelijk (ex) Scantraxx artiesten of zitten hier ook bijv. Fusion artiesten bij?

Q4: Voor welk persoon binnen de Hardstyle wereld heb je nou het meeste respect?


Over Q1: Een markt maakt altijd een golvende beweging. Wordt de markt in Nederland kleiner omdat de rauwe sound zo populair is? Ook dit is een mooi vraagstuk voor een onderzoek of in een panel. In het buitenland groeit de hardstyle ook enorm en daar beginnen we weer overnieuw maar dan wel op een veel hoger niveau. Ik hoop echt dat een de nieuwe landen ook hardstyle producers opstaan met wellicht eigen nieuwe invloeden. Ik denk dat we nog zoveel mooie jaren gaan krijgen.

Over Q2: Interessante vraag! Ghost-producties zijn in andere scenes normaal. In de popmuziek maken een hoop artiesten hun eigen muziek niet en daar wordt het algemeen geaccepteerd. Maar daar maken ze er ook geen probleem van en komen ze er open en eerlijk voor uit. Zou in de hardstyle ook zo moeten zijn misschien.

Over Q3: Ik begeleid diverse artiesten zoals B-Front, Digital Punk, Jack of Sound, Adaro en Ran-D.

Over Q4: Er zijn diverse personen, naast de artiesten waar ik mee werk, waar ik respect voor heb. Denk aan Dov (The Prophet), Jeroen (Neophyte), Fleur Kemp, Willem (Headhunterz) en zo zijn er nog enkele meer. In de afgelopen jaren heb ik zoveel mensen leren kennen dat het niet bij 1 persoon blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 12:04 
 
Hardtraxx Newbie

RTM93 schreef:
Ik heb voorlopig deze vragen.

Q: in hoeverre lezen de artiesten waar jij voor of mee werkt, mee op online fora. Is dit iets wat je ze zelf meegeeft of juist adviseert niet te doen.

Hoewel hier vaak altijd kritisch maar eerlijk gekeken wordt naar een artiest en zijn/haar tracks zit hier om het zo maar te noemen de 1% van de scène die het net iets anders ziet dan de Facebook zombie volgers.

Q: in hoeverre hechten jullie tegenwoordig nou echt waarde aan de Facebook reacties.
Deze zijn vaak positief want niemand wil natuurlijk zijn of haar voorbeeld de grond in trappen. Maar dit zorgt er mijn inziens voor dat artiesten minder moeite in hun muziek of act stoppen 'want iedereen blijft het toch slikken'


Over Q1: Ik lees zo nu en dan reviews / fora m.b.t. wat wij doen en in vergelijking wat er gebeurd op de dansvloer. Artiesten doen dit ook. Online is absoluut geen weergave wat er speelt op de dansvloer. Het komt niet eens bij elkaar in de buurt.

Over Q2: zo werkt het niet, wij willen altijd het maximale er uit halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 12:06 
 
Hardtraxx Newbie

Hard4Us schreef:
Beste Rudy,

Leuk dat je dit doet!

Q: Waar haal jij voldoening uit in je werk? Bijv: dat een DJ voldoening haalt uit blije fans, volle zalen etc.

Q: Misschien een beetje een onbeschofte vraag maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben, hoe word je betaald? En dan bedoel ik, dat bijvoorbeeld een DJ betaald word voor een gig en nummers die verkocht worden. Hoe jij dan?


Zeker leuk om hier aan mee te werken. Keertje open en kritische vragen beantwoorden is leuk;).

Over Q1: ik haal enorm veel voldoening uit de fans die los gaan om alles wat we doen. Elke keer kippenvel!

Over Q2: haha, ik krijg een hongerloontje :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 12:10 
 
Hardtraxx Newbie

Daveytl schreef:
Hallo Rudy,

Gaaf dat je onze vragen wil beantwoorden :)

1. Naar welke muziek luister je het liefst?
2. Wat zijn jouw favoriete Hardstyle artiesten?
3. Welke trends zie jij in de scene?
4. Wat is 'the next big thing' binnen de Hardstyle?
5. Hoe spelen jullie in op hypes in de scene?
6. Worden artiesten geïnstrueerd om muziek te maken dat op het moment populair is?



Over Q1: Tijdens het werk luister ik progressive trance (Rodg => AANRADER!), Indie Pop, Bass / Trap en ik check alle promo's van artiesten. Ik luister hardstyle elke week op de events, aangezien ik misschien wel elke week naar een event ga.

Over Q2: Lastige vraag, maar naast mijn roster ben ik fan van Audiotricz, Sephyx, Devin Wild, Andy SVGE, etc..

Over Q3: Wat is een trend? Ik hoop dat we met zijn allen kwaliteit weer gaan waarderen i.p.v. content-muziek.

Over Q4: Andy SVGE

Over Q5: Hoe bedoel je?

Over Q6: Artiesten maken waar ze zin in hebben en waar hun hart ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 12:13 
 
Hardtraxx Newbie

Brainweavers schreef:
Wat is belangrijk voor beginnende producers om zich in de spotlight te werken bij labels, gezien het grote aanbod op het moment? Misschien dat je a.d.h.v. een 'gevestigde' artiest kan uitleggen hoe het proces van zolderkamer naar grote podia verloopt?


Lastige vraag, je kan namelijk op vele manieren opvallen. Muziek is altijd de key, zonder muziek zal het niet lukken. Zorg voor kwaliteit, maak vele uren in de studio, ga aub niet slijmen / teveel e-mails sturen met vragen / etc., wees beleefd in je e-mails en wees vooral jezelf. De volhouder wint zeggen ze!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 12:15 
 
Hardtraxx Newbie

TSFH schreef:
Dag Rudy,
Tof dat je dit doet!

Ik heb ook een aantal vragen:
1. Wat zou jij graag willen veranderen of veranderd willen zien aan de hedendaagse hardstyle scene?
2. Wat is/zijn voor jou de beste hardstyle plaat/platen ooit? :)
3. En misschien ook wel een beetje een brutale vraag, maar bijna iedereen gaat ervan uit dat Alpha2 geghost worden echter, dit hebben zij nog nooit toegegeven. Mijn vraag is dus: kloppen de verhalen over Alpha2 en hun ghostproducers?

Alvast bedankt!


Over Q1: betere verdeeldheid in de bezoekers; dus meer vrouwen en met zijn allen weer genieten van de opbouwende sound i.p.v. 155+ bpm rammen.
Over Q2: WOW! Ik kan niet perse een plaat benoemen, teveel om op te noemen.
Over Q3: Ik werk niet met Alpha2, dus je moet bij hun aankloppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 13:02 
 
Hardtraxx Newbie

Norther66 schreef:
Het is helaas een trend dat sets steeds korter worden. DJ-sets van slechts drie kwartier komen steeds vaker voor (ipv 1 of 1,5 uur), waardoor sets steeds oppervlakkiger worden (er is naast de standaard hitjes minder ruimte om de diepte in te gaan).

-Wat vind jij van die ontwikkeling?
-En heb je daar als artist manager enige invloed op?



Ik ben zelf voorstander van langere sets, maar dat ligt wel aan de line-up. Een dj set van minimaal 60 - 90 minuten vind ik heel fijn om naar te luisteren. Dj sets korter dan 60 minuten vind ik al vreemd worden. Het probleem is dat er een situatie is ontstaan waar de line-up bestaat uit teveel artiesten. Iedereen heeft hier zeker invloed op en soms zeggen we ook 'nee' tegen boekingen wanneer het niet past in het profiel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 13:10 
 
Hardtraxx Newbie

Bouke schreef:
1. Wat is BPM MGMT nou eigenlijk precies? Wat doen jullie voor artiesten wat niet door bijvoorbeeld hun label of boekingskantoor (kunnen) worden geregeld? En hoe ziet een typische werkdag er van jou er ongeveer uit?

2. Je bent direct betrokken geweest bij (het opzetten van) in ieder geval Gunz for Hire (en vast nog wel wat andere liveacts). Voor mij zijn zulke acts (en het succes daarvan), waarbij de muziek ondergeschikt is aan randzaken als show en aankleding, een soort belichaming van de toegenomen commercie in de scene. Hoe kijk jij hier tegenaan?

3. Je bent ook betrokken geweest bij het opzetten van Hard with Style en Unleashed, volgens mij de twee populairste hardstyle podcasts. Er zijn intussen ontelbaar veel podcasts; waarom denk jij dat HWS en Unleashed zo veel populairder zijn?

4. Wat vind jij van het feit dat er nauwelijks een onderscheid is tussen een DJ en een producer? Sommige producers die bijna niet kunnen draaien staan wekelijks geboekt, terwijl een DJ zonder eigen tracks nooit door zal breken. Wat is jouw kijk hierop?


Over Q2: Ik kijk hier totaal anders tegenaan. Muziek is niet ondergeschikt, bij geen een dj / act. Zonder hits, geen positie in de absolute top van de markt. De show er omheen is alleen maar en plus-plus voor iedereen. Een show erbij produceren is jezelf onderscheiden van de rest. Dat is belangrijk, weg met die eenheidsworst en laten zien wat je in huis hebt.

Over Q3: Ik kan alleen maar concluderen dat wij met HWS en Unleashed een totaalproduct leveren met een kwalitatief sterk team. Niemand anders doet dit. Unleashed is op dit moment de meest toonaangevende podcast in de hardstyle scene.

Over Q4: Dat is de hedendaagse "trend". Je moet muziek hebben om te mogen / kunnen draaien. Kan en zou daar ook niks aan willen veranderen moet ik bekennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 13:13 
 
Hardtraxx Newbie

SpiRiT schreef:
Hoi Rudy,
Erg gaaf dat je dit doet :thumbsup:

1. Het is me opgevallen Scantraxx het afgelopen jaren op o.a. Facebook steeds minder goed doet. Ik heb al gezien dat er op veel posts van Scantraxx (en A2 Records) likes worden gekocht, wat ik opzich wel snap. Meer likes betekent meer interactie, wat betekent dat jullie weer meer in timelines naar voren komen.
Hebben jullie gewoon pech gehad met het nieuwe (waardeloze) algoritme van Facebook, of komt het omdat Scantraxx in zijn geheel aanzienlijk minder populair is geworden? In mijn ogen lijkt het een beetje alsof het komt door de enorme raw-hype van de afgelopen jaren, en ook omdat er veel 'grote' namen zijn weggegaan bij Scantraxx door de jaren heen.

Lang verhaal kort; kun je iets vertellen over jouw visie op de huidige positie van Scantraxx in de scene?

2. Welke artiesten zijn in jouw ogen de toekomst van de hardstyle?

3. Wat is je relatie met Q-dance? Ben je wel eens betrokken geweest bij het meedenken over feesten of lineups?

Alvast bedankt! :thumbsup:


Over Q1: Daarvoor moet je bij Scantraxx wezen, ik ben daar niet werkzaam. Social media is sowieso een interessant onderwerp om een keer verder op te gaan. 'likes' kopen of adverteren is bij iedereen aan de orde. Vroeger gingen we posters plakken, nu adverteren we online. We leven in een digitale wereld waar cijfers tellen. Heel interessant om een keer verder op in te gaan.

Over Q2: Zie mijn andere post over dit onderwerp.

Over Q3: Ik heb een goede relatie met Q-Dance. We werken op een hele prettige manier samen, net zoals ik met elke promotor goed samenwerk. Ik heb het hele jaar door contact met alle programmeurs en we overleggen altijd om te kijken wat interessant is om te plaatsen in de line-ups.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 13:23 
 
Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Tof dat je hier een Q&A wilt doen! :thumbup:

1. Hoe belangrijk is het managen/begeleiden van artiesten volgens jou en hoe pak jij dit aan als je bijvoorbeeld een nieuwe artiest bij het management krijgt.

2. Wat zijn meest voorkomende "fouten" die artiesten begaan en hoe ga jij hier mee om?

3. Welke ontwikkelingen vind jij belangrijk in de "loopbaan" van een artiest.(vooral als je net bekend begint te worden e.d.)

4. Hoe ben jij "vroeger" begonnen en hoe ben jij uiteindelijk gekomen op het punt waar je nu bent?
4.2. Wat wou vroeger worden of wat was plan B als het allemaal niet lukte?


Over Q1: Ook een interessante vraag waar we nog heel lang over kunnen praten. Kort gezegd vertegenwoordig ik de artiest qua profilering, branding, contracten / deals met labels / promotors / agencies / publishers.

Over Q2: haha, tja wat is een fout? Misschien dat artiesten in hun enthousiasme te snel tracks draaien / uitdelen zonder dat ze afgerond zijn. Hierdoor loop ik altijd achter de feiten aan. Maar wat zijn fouten? Iedereen heeft weleens onhandige acties, denk ik maar zo.

Over Q3: Ik vind het belangrijk dat een artiest snap en begrijpt wat hij doet. Niet alleen muzikaal maar ook qua marketing, communicatie en administratie. De muziekwereld is voor vele een grijs gebied. Artiesten willen zeer graag muziek releasen wat ze gemaakt hebben in de donkere uurtjes in hun studio. Ik begeleid de artiesten van begin tot eind waarbij ze kunnen ontwikkelen tot de persoon die ze willen / echt zijn. Dit is ook een hele interessante vraag waar we nog heel lang over kunnen praten.

Over Q4: Ik heb hier al meer duidelijkheid over gegeven in een eerdere vraag. Er was eigenlijk geen plan B. Als ik iets wil, dan komt dat ook goed ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 13:27 
 
Hardtraxx Newbie

RadicelArmy schreef:
Het is inderdaad erg tof dat je dit wil doen! ^^

1. Ben jij betrokken bij het verkrijgen van de rechten van bepaalde vocals in een track voor jouw artiesten?

2. Zo ja, in hoeverre mag een artiest vocals/samples uit films en muziek van anderen gebruiken in zijn tracks?

3. Welke werkwijze hanteer jij bij het verkrijgen van rechten van de vocals? Gunz For Hire heeft bijvoorbeeld verschillende tracks, zoals Military, De Weg Kwijt en Inside My Head, welke tot op heden (nog) geen (free) release hebben gekregen. Heeft dit te maken met de rechten op de vocals? Aangezien jij erg nauw betrokken bent bij Gunz For Hire weet jij mij dit hopelijk te vertellen. :P

4. Mogen jullie deze tracks wel gratis weggeven, of kiezen jullie er bewust voor om dat risico niet te nemen? Zo weet ik bijvoorbeeld dat Frequencerz - Hollow ook geen betaalde release kon krijgen vanwege de rechten op de vocals. Deze track is echter wel gratis weggegeven.


Over Q1: Ik ben zeker betrokken bij het releasen van muziek. Helaas worden er weleens samples gebruikt en soms moeten deze "gecleared" worden. Samen met het label / publisher gaan we dit dan oplossen.

Over Q2: Dit is een heel mooie / grijs onderwerp waar vele discussies over zijn. Als ik heel zwart / wit ben mag je niks gebruiken van een ander zonder toestemming maar dit is niet op elk onderwerp van toepassing. Gebruik je samples, dan is dit op eigen risico en soms zijn de gevolgen nadelig voor de artiest / label. Online kan je hier veel over vinden, erg interessant.

Over Q3: Sommige tracks brengen artiesten niet uit om diverse redenen.

Over Q4: Dit is per situatie anders, kan ik niet zo 1,2,3 uitleg over geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 14:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt voor je antwoorden Rudy!

Er is nu weer gelegenheid om te reageren op de beantwoorde vragen, of om misschien nog een nieuwe vraag te stellen :)

Een verzoek aan de leden: zorg ervoor dat je niet de hele quote van Rudy kopieert maar alleen het antwoord voor de desbetreffende vraag. Op deze manier houden we het topic overzichtelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2016 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rudy Peters schreef:
Over Q2: Interessante vraag! Ghost-producties zijn in andere scenes normaal. In de popmuziek maken een hoop artiesten hun eigen muziek niet en daar wordt het algemeen geaccepteerd. Maar daar maken ze er ook geen probleem van en komen ze er open en eerlijk voor uit. Zou in de hardstyle ook zo moeten zijn misschien.


Indien jij artiesten begeleid die geghost worden, of zelf ghosten voor een ander, heb jij het er met hun dan weleens over om er eerlijk voor uit te komen? Of heerst er daarvoor toch nog teveel een taboe-sfeer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2016 02:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Beste Rudy! Ik zit nog steeds met het hoofdstuk "Wasted Penguinz" en Scantraxx in mijn hoofd, daardoor hoop ik dus dat jij daar mij meer duidelijkheid over kan geven :P. Mijn vraag is volgt: Waarom werd destijds de wasted penguinz van Scantraxx geschrapt zonder enige aankondiging of iets in die trant. Want wat voor mij nog steeds dus onduidelijk is dat hun track Confined Thoughts destijds niet werd gereleased op Scantraxx (omdat die kwalitatief niet goed was?) Want wat ik wel weet dat Roland toentertijd ook voornamelijk over welke tracks wel en niet gereleased werden ging en dat dus zij daarom Scantraxx verlaten hebben?

Kan je dit bevestigen zo, ja en hoe ga je daar eigenlijk als label in het algemeen mee om als een artiest je label verlaat? Daar was ik in ieder geval benieuwd naar!

In ieder geval bedankt voor je tijd!
En tof dat je dit wilt doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2016 09:12 
 
Hardtraxx Newbie

Norther66 schreef:
Rudy Peters schreef:
Over Q2: Interessante vraag! Ghost-producties zijn in andere scenes normaal. In de popmuziek maken een hoop artiesten hun eigen muziek niet en daar wordt het algemeen geaccepteerd. Maar daar maken ze er ook geen probleem van en komen ze er open en eerlijk voor uit. Zou in de hardstyle ook zo moeten zijn misschien.


Indien jij artiesten begeleid die geghost worden, of zelf ghosten voor een ander, heb jij het er met hun dan weleens over om er eerlijk voor uit te komen? Of heerst er daarvoor toch nog teveel een taboe-sfeer?


Reactie over Q2: Ik heb werk met artiesten die zelf produceren, kan helaas niet oordelen op dit moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2016 09:13 
 
Hardtraxx Newbie

Fusionmania schreef:
Beste Rudy! Ik zit nog steeds met het hoofdstuk "Wasted Penguinz" en Scantraxx in mijn hoofd, daardoor hoop ik dus dat jij daar mij meer duidelijkheid over kan geven :P. Mijn vraag is volgt: Waarom werd destijds de wasted penguinz van Scantraxx geschrapt zonder enige aankondiging of iets in die trant. Want wat voor mij nog steeds dus onduidelijk is dat hun track Confined Thoughts destijds niet werd gereleased op Scantraxx (omdat die kwalitatief niet goed was?) Want wat ik wel weet dat Roland toentertijd ook voornamelijk over welke tracks wel en niet gereleased werden ging en dat dus zij daarom Scantraxx verlaten hebben?

Kan je dit bevestigen zo, ja en hoe ga je daar eigenlijk als label in het algemeen mee om als een artiest je label verlaat? Daar was ik in ieder geval benieuwd naar!

In ieder geval bedankt voor je tijd!
En tof dat je dit wilt doen :)


Over Q1: Zoals je kan begrijpen is dit iets waar niemand je duidelijkheid over kan geven. Wel kan ik reageren op het laatste: het is nooit leuk als je 'afscheid' moet nemen van iemand. Of dit nu op vriendschappelijke basis is of met een zakelijk verschil. Leuk is anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2016 10:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt Rudy voor al je antwoorden. Ik sluit het topic nu definitief, het is dus niet meer mogelijk om nog een vraag te stellen.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen