Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 11:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Een bericht van The Prophet in onze mail:

Citaat:
Hallo Hardtraxx-ers!

Ik denk dat het eens tijd is voor een Q&A met jullie omdat Hardtraxx naar mijn ervaring de meest kritische hardstyle liefhebbers heeft. Dat is iets goeds!
Wij als artiesten, label managers en artiesten managers kunnen goede feedback halen uit jullie opmerkingen.
Voor deze feedback wil ik de gebruikers van Hardtraxx graag bedanken door het beantwoorden van vragen. Ik denk dat het voor iedereen iets leuks kan zijn om het eea toe te lichten waarom bepaalde keuzes worden gemaakt en hoe zaken soms werken.

Met deze Q&A zou ik ook graag de onduidelijkheden uit het heden en verleden over The Prophet, Scantraxx en andere merken waar ik bij betrokken ben en geweest ben nader toelichten.
Het is mij namelijk opgevallen dat er al jaren een aantal onduidelijkheden zijn, waar niet altijd de juiste conclusies over worden getrokken. Niemand heeft iets aan onjuiste informatie, dus let's talk! :)

Natuurlijk is er ook ruimte voor vragen over productie, DJ-ing, events, eigenlijk alles wat met een hardstyle artiest te maken heeft.

Ik wil vooraf wel graag afspreken dat ik niet in zal gaan op financiële details, privé gegevens of vergelijkbare gevoelige onderwerpen. Ik wil het graag netjes houden. Uitleg over situaties die zich hebben voorgedaan in het verleden is prima, maar wel op een nette, respectvolle manier, zowel richting de Hardtraxx gebruikers als richting mijn collega's.

Ik ga proberen om in de komende weken meerdere sessie in te plannen om vragen te beantwoorden. Op deze manier kunnen wat meer de diepte in dan bij slechts 1 vragen moment en zo zal alles 100% helder worden. Ik zal proberen steeds zo snel mogelijk weer te antwoorden.

Reken er maar op dat ook ik vragen richting mijn Hardstyle publiek heb, ook ik heb namelijk vragen. ;)


Samenvattend:
- 25 april 2015 om 19:00 uur start Q&A, het topic wordt geopend en iedereen kan zijn/haar vraag kwijt.
- Het topic zal weer op slot gaan op 2 mei 2015 19:00 uur, wat jullie 7 dagen geeft om jullie vragen te stellen.
- Als het topic gesloten is, zal The Prophet zijn best doen om alle vragen te beantwoorden. Zoals The Prophet aangeeft, gaat hij zijn best doen om een 2e, 3e etc. ronde te houden om zodoende meer de diepte in te kunnen.
- Als jullie meerdere vragen hebben kan dat natuurlijk, maar stel deze vragen graag allemaal in 1 bericht. Zo houden we het topic overzichtelijk. Dit is wel zo fijn voor iedereen die het wil terug lezen, maar ook voor The Prophet zelf als hij de vragen gaat beantwoorden.
- Als je een vraag hebt, lees graag de andere vragen ook alvast door om zo te voorkomen dat een vraag dubbel word gestel.

En net zoals de vorige keer: even voor de duidelijkheid: dit topic wordt het vraag en antwoord topic. Dit betekent dat discussies onderling niet voor dit topic bedoeld zijn en ook door de Hardtraxx crew verwijderd worden om zo het overzicht te behouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 18:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

De eerste ronde van de Q&A is bij deze begonnen! Nog enkele verzoeken om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen:

- Stel al je vragen in 1 post. Bedenk je later nog een nieuwe vraag, voeg deze dan aan de bestaande post toe middels de knop "Wijzig". Dit houdt het overzichtelijk.
- Zoals eerder al benoemd: lees het topic goed door en probeer dubbele vragen te voorkomen. Dit scheelt voor alle partijen een hoop werk.
- Graag alleen vragen gericht aan The Prophet hier. Geen reacties op andermans vragen of nu al discussies onderling beginnen. Daardoor zou de structuur heel snel weg zijn vrees ik. :)

Dat was het voor nu wat mij betreft. Veel succes met het bedenken van de vragen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 19:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je staat met twee nieuwe acts op DefQon.
Q: Wat is precies je motivatie voor deze acts en wat hoop je ermee te brengen? Zie je er een toekomst in?
Q: Wat is je visie op de vele kritiek die je ontvangt naar aanleiding van deze acts? Vind je het ergens wel een beetje terecht of enkel kortzichtig, en waarom?

Nog wat algemene vraagjes.
Q: Wat vind je van de interactie tussen artiesten en fans in de Hardstyle scene?
Q: Zoals we de laatste tijd hebben kunnen zien worden er allerlei labels uit de grond gestampt. Wat vind je van deze ontwikkeling? Wat heeft het, volgens jou, voor effect op een label als Scantraxx?

Respect dat je dit wil doen trouwens na de shitload aan kritiek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 19:14 
 

Afbeelding

Gaat Davide Sonar ooit zijn platen nog uitbrengen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 19:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Allereerst gaaf dat je dit wilt doen!

Q: Kun/wil je eens wat vertellen over het release-beleid van Scantraxx? In hoeverre krijgen de artiesten vrijheid om hun platen te produceren/uit te brengen zoals zij dat willen. Op het internet gaan geruchten rond dat The Anarchist z'n kicks moest aanpassen in Battlescarz (ze zouden te hard zijn, origineel is overigens later wel weggegeven) en dat Adrenalize verplicht wat vocalen in een aantal tracks moest stoppen. Hoeveel is hier van waar?

Q: Wat is, nu bijna elke grote artiest zijn eigen label opstart, de toekomstvisie van Scantraxx? Willen jullie een soort "opleidings-label" worden voor talenten?

Q: Heb je plannen om weer eens platen in de stijl van Morphed, Chubby en Recession te maken? :innocent: Blijven bazennummers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 19:24 
 
Hardtraxxer

Q: Ik ben benieuwd of je je eigen tracks helemaal zelf produceert of dat je daarin 'begeleiding' krijgt. En zo ja, van wie krijg je dan hulp? Want misschien heb je genoeg ideeën voor een vette track, maar weet je niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen en iemand anders wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 19:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Allereerst, super tof dat je dit wil doen terwijl aardig wat mensen kritiek op je hebben losgelaten afgelopen tijd. :thumbsup:

Ik heb eigenlijk maar vragen m.b.t. je Elkabass-boeking op Defqon komend jaar.
Toen de line-up bekendgemaakt werd, dacht ik even terug aan het verhaal van die zieke jongen die via Make-A-Wish, Radio 538 en Noisecontrollers afgelopen Qlimax zou mogen draaien. (Dat is toen niet doorgegaan omdat hij destijds nog te jong was blijkbaar)
Diezelfde jongen staat nu op de Purple als Ignition:
http://www.djmag.nl/features/12232014-1 ... op-defqon1

Wat me alleen opviel uit dat artikel (wat al in december is gepubliceerd) is het volgende:
Citaat:
Doorbraak
Het aanbod om op te treden tijdens Qlimax kon dan wel niet doorgaan omdat hij daar net te jong voor was, maar ondertussen staat er een optreden op de mainstage gepland tijdens het hardstyle event Defqon.1. Hij verzorgt het openingsprogramma en mag een uur optreden. “Mijn optreden in Biddinghuizen kan helpen bij mijn doorbraak.”

Waarna vervolgens niet hij als openingsact op de mainstage staat, maar jij in de vorm van Elkabass.
Voor die jongen is het natuurlijk super tof dat hij überhaupt op Defqon staat, maar ik vind het een rare gang van zaken om hem ineens op een talent-stage te zetten als hem eerst de mainstage beloofd was..

Q1: Was je al bekend met dit verhaal of lees je dit voor het eerst? En wat vind je ervan dat dat zo geregeld is?

Q2:Hoe is het Elkabass-project destijds tot stand is gekomen. Was dit een initiatief vanuit jou zelf om Defqon te willen openen? Of was het andersom, en heeft Q-Dance je benaderd of je Defqon wilde openen, waarna je met deze act kwam?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 19:42 
 
Hardtraxx Elite

Tof dat je dit wilt doen! ^^

Q: De vraag is ondertussen standaard geworden bij de Q&A's op hardtraxx, maar ik ben extra benieuwd naar jouw antwoord aangezien je al jaren meedraait. Hardstyle is door de jaren heen geëvolueerd, en er hebben enorm veel veranderingen plaats gevonden (zowel op muzikaal vlak als op commercieel vlak). Wat vind je van al deze veranderingen en welke periode was jouw favoriete tijd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 20:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vet dat je een Q&A houdt, heb zin om alle antwoorden te lezen. :D

Q:
Hoe word de artwork geregeld voor een artiest, mij lijkt dat er maar een paar man zijn die dat maken en er moeilijk tussen te komen is voor een beginnende freelancer, of is dat totaal niet waar? & hoe belangrijk word het artwork gezien door een artiest of label?

Q: Ik zie dat je enorm veel aliassen door de jaren heen heb gehad, hoezo?

Q: Wat vind jij van de huidige raw scene?

Q: Welke verandering verwacht jij de komende jaren in de Hardstyle scene?

Q: Wat vind jij van het feit dat er veel mensen drugs nemen op Hardstyle feesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg leuk dit!

Q: Naast hardstyle, ga jij je nog op andere muziek focussen? en zo ja welke?

Q: Ooit gedacht om een nieuwe collab te beginnen met Mental Theo om toch weer de oude stijl te krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 20:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hulde dat je dit wil doen na de vele kritiek die je door de jaren heen hiervandaan hebt gehad :thumbsup:

Q: Wat is er gebeurd met alle sublabels van Scantraxx? Waarom eerst zo veel en waarom nu meer onder één noemer?
Q: In hoeverre is Scantraxx betrokken geweest bij labels als Digital Age en Italian Hardstyle? En waarom zijn deze opgeheven?
Q: Klopt het dat Scantraxx ook betrokken is (geweest) bij Tillt?

Q: Je hebt hier destijds heel veel kritiek gekregen op je remuxx van Frontliner - Spacer (topic van 6 pagina's). Hoe kijk je hier op terug? Sta je nog steeds achter die plaat of kun je je achteraf enigszins vinden in de kritiek?
Q: Vanwaar eigenlijk de term 'remuxx'? :P

Q: DJ Stephanie heeft onlangs getekend bij Scantraxx, terwijl er door bijna iedereen werd/wordt aangenomen dat de heren van Saifam haar tracks altijd geproduceerd hebben. Hoe gaat dit in zijn werk nu Stephanie weg is bij Saifam? Of klopt de aanname van het Saifam-team als ghostproducers niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2015 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat je hier aan mee wil werken :)

Q Zie / spreek je nog wel eens de andere leden van 't Dreamteam ?
Q Zouden er wat jou betreft meer early Hardstyle feesten gegeven mogen worden? De early Hardcore feesten zijn er iig voldoende geweest door de jaren heen.
Q Hoe zit een gemiddelde dag er voor jou uit zo ongeveer?
Q Heb je ook nog hobby's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 01:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Q Waarom ben je gestopt met The Masochist/The Prophet op het hardcore gebied?
The Masochist had vrij veel solide platen op MOH, waarom daar opeens mee stoppen? Want ik heb altijd een beetje het idee gehad dat je populairder in de hardcore wereld was dan in de hs wereld (observatie).

QHet lijkt, in mijn ogen, of je heel erg de trends volgt met jouw platen. Je kwam eerst met wat euforische platen met Audiofreq. Vervolgens kwam je met Louder, wat weer raw was, wat toen groeide en nu kom je met Elkabass, wat weer richting Harddrop gaat (heb ik het idee). Is dit bewust of zit er iets anders achter? Ik kan namenlijk nooit echt een stijl achter The Prophet bedenken, omdat deze vaak verandert.

QZou je ook geïnteresseerd zijn om platen in de trend van de classics/tijdmachine te gaan draaien/maken?

QIs er een groot merkbaar verschil nu Rudy een tijdje weg is? Of is het beleid altijd nog het zelfde gebleven bij Scantraxx?

Q Hoe voelt het om van een van de pioniers van hardcore te wezen terwijl je zelf 25 jaar later een label manager bent van een groot HS label. Kijk je daar nog wel eens zo op terug?

Q Aansluitend op de vorige vraag, wat vind je van de huidige hardcore scene en verdeling? (Trage Mainstream/TiH, Gewone mainstream, Uptempo en Industrial?) Ligt een genre daarin jouw meer en wat vindt je van de genres?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 10:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q: Mocht deze Q&A je bevallen, is er dan een kans dat je (buiten de Q&A) ook op het forum blijft? Sommige artiesten doen dit en ik denk dat dit de beste manier is om misverstanden uit de wereld te houden. Daarnaast zijn er best wel leuke secties om ook eens te kijken en misschien eens iets te posten ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 10:49 
 
Hardtraxx Veteran

Q1: Wat vind je van dat een MANDY nu de voorkeur krijgt op defqon ipv ander djs/producers die er hard voor werken?

Q2: wat wil je bereiken met Hard Attak? Een graantje meepikken van de raw hype of verandering brengen in de hype want het is niet echt vernieuwend
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 13:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Leuk dat je het initiatief neemt om jezelf open te stellen voor vragen!

Q Wat is precies de reden geweest voor je om een eigen podcast te beginnen? Er zijn tegenwoordig al zoveel artiesten met een eigen podcast, het lijkt me lastig om er in positieve zin uit te springen.

Q Wat zijn jouw ambities voor de komende jaren? Wil je meer gaan doen met Scantraxx of wil je wellicht proberen weer zelf meer op grote events te draaien?

Q Op welke track uit het verleden ben je het meest trots? En welke track zou je graag nog willen veranderen als dat zou kunnen?

Q Wat zijn je drie favoriete hardstyle tracks all-time? En op dit moment?

Q Wat vind je van het feit dat een hoop artiesten tegenwoordig geen oudere tracks meer draaien in hun sets (één van de redenen waarom naar mijn idee sets voorspelbaar zijn), vind je het begrijpelijk of vind je dat artiesten hier best wat meer variatie in kunnen brengen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 16:59 
 

Q: Met welke collega DJ uit de scene heb je de beste band?
Q: Met wie zou je nog graag een keer een collab maken?
Q: Als je terug denkt aan het mooiste feest in jou carrière welk feest is dat dan?
Q: In welk land draai je het liefs of heb je daar geen voorkeur in?
Q: In welk land waar je nog nooit gedraaid hebt lijkt het je leuk om nog een keer te draaien?
Q: Zijn er nog dingen in je leven die je heel graag nog is zou willen doen?

en tot slot

Q: Wat is volgens jou de boodschap van hardstyle en wat betekend hardstyle voor jou persoonlijk?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen en veel succes verder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 18:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Top dat je dit wil doen :thumbup:

Q: Waar haal je je inspiratie vandaan?
Q: Wat vind je ervan dat grote artiesten een eigen label beginnen, komt dit ook doordat labels als Scantraxx niet alles willen releasen of te lang mee wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 18:32 
 
Hardtraxxer

Q: Op jouw Youtube kanaal staan veel nummers niet gereleased. Wordt hier nog wat mee gedaan?
Q: Heb je huisdieren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 18:37 
 
Hardtraxxer

Q: Wat doen zware kritieken met je als je die leest? kan je er goed mee omgaan? Vind je deze kritiek fijn of denk je ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb, wat anderen er van vinden interesseert me niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2015 11:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q: Hoelang denk/wil je "dit" nog gaan doen? (aangezien je een veteraan bent)

Q: En wat word het volgende hoofdstuk dan? Pensioen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 02:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niets meer dan respect dat je hier een Q&A wilt doen, zeker als je ziet hoe sommige mensen hier tegen je aan kijken (waaronder ik zelf ook), daar kan ik niets meer dan lof voor geven, top! :)

De meeste vragen die ik in gedachte had zijn al gesteld dus ik houd het lekker luchtig :P

Q: Wat doe je het liefste naast het met muziek bezig zijn?
Q: Voetbalfan? Zoja welke club? :D Of ergens anders fanatiek aanhanger van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar hoe gaan jullie dit oplossen?
Citaat:
Reken er maar op dat ook ik vragen richting mijn Hardstyle publiek heb, ook ik heb namelijk vragen. ;)

Die vragen gaan wij niet kunnen beantwoorden als het topic voor ons gesloten gaat worden.

Maar dan richt ik mij nu dan toch naar The Prophet.

Tof dat je dit wil doen. En hopelijk gaat deze Q&A een groter succes worden dan de vorige.
Q1: Je loopt natuurlijk al vanaf het begin mee in de hardstyle en hebt eigenlijk alle feesten, festivals en discotheken wel een keer gehad. En natuurlijk ook zo'n beetje alle "ere" baantjes (Qlimax anthem, Defqon anthem enz enz). Je bent ook al jaren ook druk aan de 'kantoor' kant van de hardstyle met o.a. Scantraxx. Op welke wijze hou je het voor jezelf spannend en leuk, hoe zoek je nieuwe uitdagingen en zijn die nog wel makkelijk te vinden voor jou?
Q2: In de begin jaren stonden alle grote namen in de hardstyle onder contract bij Scantraxx (Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, Brennan Heart...). Na een tijdje gaan dat soort namen uiteraard weg. Compleet logisch. Maar ik heb het gevoel dat Scantraxx daarna niet nog weer zo'n lichting artiesten heeft gehad. Scantraxx was opeens niet meer het "grootste" label. Wat is jouw visie hier op? Is hier specifiek voor gekozen of was die lichting artiesten eigenlijk gewoon bizar op 1 label?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 13:18 
 

Topic zal gewoon open gaan nadat de vragen zijn beantwoord tussen de sessies in. Als hij dan vragen heeft, kunnen jullie die beantwoorden na het openen van het topic. Topic zal op het einde ook (volgens mij) niet permanent op slot gaan. In ieder geval niet meteen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke top. :thumbup: Want voegt wel wat toe als er echt interactie is tussen de artiest en ons.
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen