Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 15:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Artiesten met producers achter zich?

Lees:
- Warface (Triax)
- Dailucia (Shockerz)
- Korsakoff (Catscan)
- Mandy (Hard Driver)
- Degos & Re-Done (Krijn Broekhuisen als derde producer)

etc etc.
Ben benieuwd wat er uit kan rollen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 15:50 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Interview met Hardwell over z'n hardstyle track lijkt me dus heel interessant.

Geen idee hoe bereikbaar die man voor een site als Hardnews is natuurlijk :P


Toevallig hebben we die kunnen regelen! Komt als het goed is deze maand online.

Crippled schreef:
Hey Laurens,
Een ander idee wat mij wel aan zou spreken is: een dag in de studio met....
Spreekt voor zich, zou ook leuk zijn om hier films van op te nemen. De vraag is alleen hoe goed de connectie tussen HardNews en de artiesten is, de artiesten moeten wel mee willen werken natuurlijk.


Ik denk dat we met vrijwel iedere (hardstyle) artiest wel iets kunnen regelen! Heb het geluk gehad om bij Q-dance en Fusion stage te mogen lopen, dus kan daar ook wel een balletje opgooien.

TheJoker schreef:
Ik wil wel graag eens een maandelijkse column van een kritisch iemand zien verschijnen.

Dat zou ik graag lezen.

Momenteel moet alles positief gebracht worden is mijn idee, laat eens een kritische noot vallen!


Hier hebben we met MC DV8 over zitten praten. Hij heeft best een kritische kijk op dingen en was hier wel voor te porren.

tjakevladze schreef:
Artiesten met producers achter zich?

Lees:
- Warface (Triax)
- Dailucia (Shockerz)
- Korsakoff (Catscan)
- Mandy (Hard Driver)
- Degos & Re-Done (Krijn Broekhuisen als derde producer)

etc etc.
Ben benieuwd wat er uit kan rollen.


Dit is natuurlijk super interessant, maar de vraag is of artiesten hier wel aan mee willen werken. Hoewel sommige van deze artiesten er voor uitkomen, willen ze vaak liever niet het aan de grote klok hangen. Ik zal eens gaan polsen!

@ De rest, top ideeeën! Fijn dat er zo goed op gereageerd wordt. Ik ga er meteen mee aan de slag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

laurensb01 schreef:
Rickzel schreef:
Interview met Hardwell over z'n hardstyle track lijkt me dus heel interessant.

Geen idee hoe bereikbaar die man voor een site als Hardnews is natuurlijk :P


Toevallig hebben we die kunnen regelen! Komt als het goed is deze maand online.

@ De rest, top ideeeën! Fijn dat er zo goed op gereageerd wordt. Ik ga er meteen mee aan de slag.

Ben oprecht onder de indruk dat Hardnewa een interview/q&a heeft kunnen regelen met Hardwell. Ik weet uit eigen ervaringen dat dat niet makkelijk is als nieuwsblog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan zou ik eerder een artikeltje over 'eendagsvliegen' in de hardstyle scene doen. Lijkt mij wat interessanter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 20:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardwell voor Hardnews. Ik moet zeggen: well done, well done...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alles beter dan van die artikelen als "7 manieren om de winter door te komen"
Nee, gewoon niet. Dat is pas cringeworthy. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 22:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zie dat ik hier op de een of andere manier al bij betrokken ben geraakt, ook maar eens antwoorden dan :P

Ten eerste wil ik me even aansluiten bij Stefan en in mindere mate Basshunterz. Ik denk dat je 'Hardtraxxers' en 'de lezers van Hardnews' wel als 2 aparte doelgroepen moet zien. De gemiddelde Hardtraxxer zit waarschijnlijk niet te wachten op bijvoorbeeld de artikelen die in dit topic gepost zijn (/waren). En omgekeerd denk ik dat, als ik even zo vrij mag zijn om mijn eigen topic als voorbeeld te nemen, die University-verhalen niet heel populair zullen worden op een site als Hardnews. Niet lullig bedoeld, maar volgens mij heeft de helft van de Hardnews-bezoekers geen idee heeft wie Jimmy the Sound is.

Uit je posts maak ik op dat je je wat meer op de 'kenners' wil richten. Dan ontkom je er waarschijnlijk niet aan om ook eens wat kritischer te zijn dan in de meeste posts. Ik weet niet in hoeverre Hardnews op dat gebied beperkingen oplegt en in hoeverre jullie alles journalistiek verantwoord willen doen, maar als ik hierboven naar jouw reacties op bepaalde suggesties kijk, trek je mijn interesse in ieder geval nog niet. Met 'een kritische column' wordt waarschijnlijk niet een column bedoeld van iemand bínnen de scene (DV8) die zijn collega's toch niet zal afvallen, maar een kritische blik op de scene van jouzelf. En als je een artikel schrijft over ghostproducers hoef je je van mij ook niet te beperken tot degenen die daar openlijk een interview over willen geven, aangezien iedereen hier die verhalen wel kent.
Uiteraard snap ik dat hier ook een keerzijde aan kleeft. Ik zal de oorzaak even in het midden laten, maar het is helaas gewoon zo dat artiesten die je kritisch benadert minder open zullen staan voor interviews of andere vormen van medewerking. Dat is een afweging die je zult moeten maken.

Dat brengt me bij mijn volgende suggestie; gebruik die connecties en 'grootheid' die Hardnews heeft opgebouwd. Dat is denk ik het belangrijkste voordeel dat Hardnews heeft op alle concurrenten. Maak hier gebruik van! En als je het voor 'ons' interessant wil maken, stel dan ook eens wat kritische vragen tussendoor. Al die interviews waarin artiesten hun nieuwste release mogen promoten en ze vertellen wat hun lievelingseten is, dat gelooft iedereen hier wel. Ik mis bij Hardnews interviews vaak een beetje het 'doorvragen', het heeft allemaal een te hoog mooiweer-gehalte voor mij.
Ik heb zelf ook recent geprobeerd een interviewtje op te zetten, maar ik denk dat de betreffende artieste de mail ongelezen heeft weggegooid (nog geen reactie gehad in ieder geval, alhoewel het volgens mij ook niet echt iemand is die veel op de voorgrond treedt; juist daarom leek het mij echter wel interessant). Stuur je die mail met Hard News als afzender, heb je nog dezelfde week een antwoord waarschijnlijk. Die connecties zijn misschien wel het belangrijkste 'bezit' van Hardnews, en daar kan in mijn ogen veel meer uitgehaald worden voor de doorgewinterde fans. En niet alleen qua interviews; ik vind bijvoorbeeld het idee van vergeten/verdwenen artiesten wel leuk, ik heb voor de University-reeks ook een stukje over Brainkicker. Als je bij onbekendere gevallen gaat zoeken zul je echter weinig vinden, maar met jullie connecties (of het nou direct met die artiest is of met mensen die dichtbij diegene staan/stonden) kunnen jullie dit waarschijnlijk beter invullen dan wie dan ook.

Overigens is het wel schrijnend om te zien dat er door andere sites op Hardtraxx om zulke ideeën wordt gevraagd. Allemachtig, wat is deze site hard toe aan een nieuwe eigenaar of aan iemand met admin rechten :lol: Heb het er al zo vaak met mods over gehad dat ik best bereid ben om bij te dragen aan Hardtraxx d.m.v. blogs, reviews en eventueel zelfs interviews, maar Jor-D lijkt het gewoon te vertikken om nog iets te doen. Hebben nog geluk dat de University, Classic Release en Classic Liveset gewoon in topics staan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 22:57 
 
Hardtraxxer

Hee Bouke, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Allereerst is het niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat Hard News zelf geen onderwerpen kan bedenken om over te schrijven, integendeel zelfs.

Het gaat mij er meer om dat deze hier niet goed vallen, dus ik vroeg me af wat er dan wel goed kan vallen bij jullie. Niet omdat ik jullie wil pleasen, maar omdat Hardtraxx wel een goed beeld vormt van de doorgewinterde hardstyle fan. Nogmaals, dat bedoel ik alleen maar positief.

Om even terug te komen op je deel van de interviews die diepte missen. Ik weet dat niet elk interview diepgaand is, maar wat vind je bijvoorbeeld van deze?

- Bioweapon
- Wildstylez
- Audiofreq
- Radical Redemption
- Noisecontrollers

Dit is een oprechte vraag, want ik sta altijd open voor tips en verbeteringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 23:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

laurensb01 schreef:
Hee Bouke, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Allereerst is het niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat Hard News zelf geen onderwerpen kan bedenken om over te schrijven, integendeel zelfs.

Het gaat mij er meer om dat deze hier niet goed vallen, dus ik vroeg me af wat er dan wel goed kan vallen bij jullie. Niet omdat ik jullie wil pleasen, maar omdat Hardtraxx wel een goed beeld vormt van de doorgewinterde hardstyle fan. Nogmaals, dat bedoel ik alleen maar positief.

Dat zeg ik toch ook nergens? :P Even voor de duidelijkheid, die laatste alinea gaat niet over Hardnews / was niet aan jou gericht..

Ik lees nu het interview met Noisecontrollers, paar dingen die mij opvallen en die ik anders zou (proberen te) doen. Uiteraard een smaakkwestie, en ik wil ook niet doen alsof ik het allemaal beter weet maar wat ik graag meer zou willen zien:
- 'Dat was ‘What?!’. Volgens mij is dat m’n hardste plaat. Die ‘Come Wake Up’ heb ik daarna gemaakt, maar die komt ook wel aardig in de buurt haha!' -> Hier zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen, want in mijn ogen zijn er tientallen tracks die harder zijn. Ik zou er een paar noemen en vragen waarom hij het daar niet mee eens is.
- 'Hierdoor heb ik ook eigenlijk alles gekregen wat ik wilde. Hiermee bedoel ik succes' -> Naar mijn mening moet succes nooit de drijfveer zijn van een producer (of uberhaupt een artiest), hier zou ik nadere toelichting hebben gevraagd.
- 'Voor de producties voor Noisecontrollers is er eigenlijk geen verschil, want ik heb bijna altijd alleen in de studio gezeten, op de house tracks na.' -> Hier op Hardtraxx heeft Bas in het verleden nog wel eens de moeite genomen om precies die bewering (dat Bas het brein achter de producties was) te weerleggen. Waarom was dat toen een gevoelig onderwerp, en heeft hij er nu geen enkele moeite mee om de credits op zich te nemen?
- Bas geeft aan gestopt te zijn met school om fulltime te produceren, wat een behoorlijk risico was. Dit strookt niet echt met het beeld dat ik (en vele anderen denk ik) van hem heb als berekenende, intelligente 'schaker'.
- Er is eigenlijk geen enkele vraag die ik als 'kritisch' zou bestempelen.
- Over het algemeen wel wat meer diepgang dan ik gewend ben inderdaad (ik lees lang niet alles wat op Hardnews staat), maar hier vind ik het toch ook vooral een X aantal losstaande vragen, i.p.v. een lopend geheel (doorvragen). Bij de Q&A's die we hier wel eens hebben vind ik het bijvoorbeeld leuk als er ruimte is voor meerdere rondes, zodat er daadwerkelik dieper kan worden ingegaan op de gegeven antwoorden.
- Een vraag die ik zelf nog graag had willen stellen (maar goed nu wordt het iets te mierenneukerig); het verhaal rond het Q-Base Anthem 2013 (ik zie dat het interview uit begin 2014 komt).

Even iets anders, nu we toch ideeën aan het uitwisselen zijn: Hoe doe jij dat met interviews? E-mailtje heen met de vragen, mailtje terug met de antwoorden? Of is er echt correspondentie, via Skype bijvoorbeeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 00:48 
 
Hardtraxxer

Goede tips! Ja bij sommige interviews worden de vragen opgestuurd, maar bij veel (waaronder deze) gaat het via Skype of een bezoek aan de studio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 00:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik zou juist dingen vragen die niet met muziek te maken hebben
zodat je de dj's ook van een andere kant leert kennen ipv dat je ze alleen maar kent van hun muziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 04:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
ik zou juist dingen vragen die niet met muziek te maken hebben
zodat je de dj's ook van een andere kant leert kennen ipv dat je ze alleen maar kent van hun muziek

Dan krijg je weer vragen van "wat is je lievelingseten?" "wat doe je zoal naast muziek maken?" is toch niet interessant xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 10:49 
 

Ik heb dat negatieve geneuzel zonder onderbouwing maar even weggehaald, Het hoeft echt niet alleen maar positief te zijn, maar alleen maar iets negatiefs posten om het iets negatiefs willen posten, dat doe je maar in het off-topic gedeelte, zal daar beter passen dan hier.

Aan de rest, leuke reacties om te lezen, goed bezig :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 10:57 
 

Potverdikkie Bouke wat heb jij een heerlijke stijl qua zinsopbouw evenals de inhoud van je stukken tekst. Leest echt lekker weg! Echt een aanwinst voor Hardtraxx :thumbup: #magbestgezegdworden
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
AniThing schreef:
ik zou juist dingen vragen die niet met muziek te maken hebben
zodat je de dj's ook van een andere kant leert kennen ipv dat je ze alleen maar kent van hun muziek

Dan krijg je weer vragen van "wat is je lievelingseten?" "wat doe je zoal naast muziek maken?" is toch niet interessant xd

Vind ik wel
En denk dat dj's ook wel eens andere vragen dan alleen maar muziekvragen willen beantwoorden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vragen die niets met muziek te maken hebben vind ik meestal ook wel leuk, alleen dan meer 2 vragen op het eind of ergens tussendoor, maar het moet niet de overhand hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:
Potverdikkie Bouke wat heb jij een heerlijke stijl qua zinsopbouw evenals de inhoud van je stukken tekst. Leest echt lekker weg! Echt een aanwinst voor Hardtraxx :thumbup: #magbestgezegdworden


Helemaal mee eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 11:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat pas een aanwinst voor de gehele scene zou zijn, is als Bouke werd aangenomen bij Hard News en vervolgens alle interviews mag gaan doen.

Dat laatste artikel op Hard News over die 7 manieren om de winter te overleven :lol: Dat zijn echt artikelen voor de kinderkrant van de kleuterschool.

Ik mis op Hard News eigenlijk gewoon een beetje professionaliteit, kennis/kenners, en zoals al eerder gezegd diepte en een wat kritischere kijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 14:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:
Wat pas een aanwinst voor de gehele scene zou zijn, is als Bouke werd aangenomen bij Hard News en vervolgens alle interviews mag gaan doen.



Helemaal mee eens Paul! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 14:32 
 

Paultheone schreef:
Wat pas een aanwinst voor de gehele scene zou zijn, is als Bouke werd aangenomen bij Hard News en vervolgens alle interviews mag gaan doen.


Zou een aanwinst zijn voor HN inderdaad! Maar ik zie hem liever hier :cool: #BOUKEMOETBLIJVEN!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 15:28 
 

Paultheone schreef:
Ik mis op Hard News eigenlijk gewoon een beetje professionaliteit, kennis/kenners, en zoals al eerder gezegd diepte en een wat kritischere kijk.

Ben het hier volledig mee eens, vooral de diepgang en kritischere kijk en dan vooral bij interviews.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 16:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Eigenlijk zouden we een paar van deze ideeën gewoon moeten gebruiken voor Hardtraxx. Zijn zat gasten hier (waaronder ik) die gratis stukjes zouden willen schrijven voor de homepage.

Las dat Jor-D hier geen trek in heeft, maar dat vind ik persoonlijk behoorlijk onverstandig. Leuke content zorgt al snel voor meer traffic, met als gevolg dat de site weer wat meer waard wordt en je beter in de markt komt te liggen..Zoals de site er nu bij zit verkoop je die in geen 100 jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Duke schreef:
Eigenlijk zouden we een paar van deze ideeën gewoon moeten gebruiken voor Hardtraxx. Zijn zat gasten hier (waaronder ik) die gratis stukjes zouden willen schrijven voor de homepage.

Las dat Jor-D hier geen trek in heeft, maar dat vind ik persoonlijk behoorlijk onverstandig. Leuke content zorgt al snel voor meer traffic, met als gevolg dat de site weer wat meer waard wordt en je beter in de markt komt te liggen..Zoals de site er nu bij zit verkoop je die in geen 100 jaar.

Dat is inderdaad wat ik ook wou zeggen in de laatste alinea in mijn eerste post in dit topic. Ik hebt het hier ook al vaker met het mod-team over gehad. Maar om even een concreet voorbeeldje te geven; een tijdje geleden stuurde ik een review naar Hardist (toen nog Fekete, moet je nagaan), met de vraag of het een leuk idee was om die sectie weer eens nieuw leven in te blazen. Vond hij ook leuk; hij stuurde de vraag door naar Jor-D. Inmiddels 2,5 maand verder, en nog steeds niks gehoord, geplaatst of veranderd.
Mij lijkt het ook leuk om zo nu en dan een verhaal te typen, of het nou een blog, review of interview is. En ik denk inderdaad ook dat er nog wel meer zijn. Maar blijkbaar is er 1 iemand die er niks voor voelt om zulke dingen terug te brengen op Hardtraxx, en dat is de persoon met de macht.. Ik kan mijn ei nog kwijt in de Classic Release / Liveset / University topics, maar dat leest bijvoorbeeld de helft van de nieuwe bezoekers (en dus potentiële leden) toch niet, die zien op de homepage 4 nieuwsberichten staan uit de afgelopen 6 maanden (waarvan 3 gesponsord) en concluderen dat dit een mindere versie van Hardnews is.
Ik zei tegen Laurens dat hij vooral gebruik moest maken van het grootste bezit van Hardnews (de connecties); op dezelfde manier zou Hardtraxx veel meer gebruik kunnen maken van háár grootste bezit (de community).

Overigens @ Paul / Kiloknaller een forum zal altijd mijn voorkeur krijgen boven een 'statische' nieuwssite, aangezien ik het leuk vind om te discussiëren over mijn passies. Daar is op een site als Hardnews geen ruimte voor. Ik krijg liever 5 inhoudelijke reacties op een gechreven stuk dan 10 duimpjes omhoog (alhoewel de meeste posts in het University-topic wel vleiend zijn :$).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 19:12 
 

reken er niet echt op dat jor-d snel gaat reageren, ik heb hem zowat een jaar geleden (in mn eerste maand op ht) ergens een pm over gestuurd.
hij moet nog steeds reageren
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen