Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:

Karenn bijvoorbeeld, brengt <bijna> nooit platen uit, en live staan zij gewoon een uur lang te jammen met die apparatuur en zo...


Karenn. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Wat ik echt een vette liveact vind is Karenn (techno), of wat Egbert & Secret Cinema wel eens doen... die nemen de halve studio mee naar een feest. Dat is denk ik alleen in hardstyle niet te realiseren omdat je meer vast zit aan je bekende tracks die je wil draaien/die mensen willen horen. Wat trouwens weer te maken heeft met het verwachtingspatroon van de bezoekers.


Heeft meer te maken met hoe de muziek in elkaar zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 14:47 
 

Ook 2x Karenn meegemaakt, dat was echt supervet!

In de hardstyle zijn dergelijke dingen wel degelijk mogelijk, kijkt uw maar:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 14:56 
 
Hardtraxx Addict

Wat Delt-A zegt. Techno leent zich veel meer voor zo'n live-act dan Hardstyle.

En dat filmpje hierboven, die gast heeft wel een leuke gimmick, en vond het leuk voor hem dat ie op XXlerator mocht draaien, maar het klinkt natuurlijk helemaal nergens naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 15:01 
 

Maximumraver schreef:
Wat Delt-A zegt. Techno leent zich veel meer voor zo'n live-act dan Hardstyle.


Techno is ook maar simpele kut muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 17:58 
 
Hardtraxx Veteran

stefaneke schreef:
Maximumraver schreef:
Wat Delt-A zegt. Techno leent zich veel meer voor zo'n live-act dan Hardstyle.


Techno is ook maar simpele kut muziek.

true that!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 20:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Allergrootste eindbaas hierin vind ik Crypsis! Mixwerk altijd gewaagd en erg strak! Speciale liveact tools en altijd wel een editie hier of daar. Ik ben dus ook erg benieuwd of hij mijn verwachtingen vanavond op Qapital waar gaat maken :thumbsup:

Edit: Laat maar hij heeft al mijn verwachtingen waar gemaakt en overtroffen. Dit is gewoon een liveact!! Wat een held :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2015 09:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zooo, inderdaad zeg! Alleen maar mashups en edits. Daar zat echt veel voorbereiding in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 13:44 
 
Hardtraxxer

SkiggyRapz18 schreef:
Allergrootste eindbaas hierin vind ik Crypsis! Mixwerk altijd gewaagd en erg strak! Speciale liveact tools en altijd wel een editie hier of daar. Ik ben dus ook erg benieuwd of hij mijn verwachtingen vanavond op Qapital waar gaat maken :thumbsup:

Precies dit, echt een van de weinige artiesten die live interessant is en blijft.
Daarnaast: een van mijn mooiste momenten op een feest blijft toch Crypsis Live op Hard Bass 2011.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lijkt wel alsof Crypsis deze discussie gelezen heeft haha.

Was inderdaad echt geniaal, vond de nummers opzich niet eens allemaal even geweldig, maar de drive en de manier hoe het allemaal in elkaar zat zorgde er voor mij voor dat het echt de set van de avond was :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 15:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Lijkt wel alsof Crypsis deze discussie gelezen heeft haha.

Crypsis is in mijn ogen ook hét voorbeeld hoe het ook kan in het geval van live-boekingen, die maakt er elke keer iets vets van. Kan me nog wel herinneren dat hij op Loudness 2013 in het Klokgebouw 17 platen in een half uur heeft gestopt, dat was zo heerlijk! :drool:

Het bleef maar doorgaan:


Maarja, Crypsis is sowieso 1 van mijn favoriete artiesten dusja haha :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dat hij die MC The Watcher (?) uit je filmpje heeft thuis gelaten.

Crypsis stampt zo 17 tracks in een half uur, maar die MC gooit minstens 25 x "BACKTOFRONTOTHEBACKTOTHEFRONTTOTHEBACK" in een kwartier >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 15:53 
 

pecola-tje schreef:
Rickzel schreef:
Lijkt wel alsof Crypsis deze discussie gelezen heeft haha.

Crypsis is in mijn ogen ook hét voorbeeld hoe het ook kan in het geval van live-boekingen, die maakt er elke keer iets vets van. Kan me nog wel herinneren dat hij op Loudness 2013 in het Klokgebouw 17 platen in een half uur heeft gestopt, dat was zo heerlijk! :drool:

Het bleef maar doorgaan:


Maarja, Crypsis is sowieso 1 van mijn favoriete artiesten dusja haha :$

Wat een baas :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 15:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In mijn ogen zijn er even grof genomen 3 soorten live-acts:

1) Artiesten een live-act gebruiken om 10 tracks (in een half uur) in plaats van 20 tracks (in een uur) te draaien.. en verder verandert er vervolgens niets. Gewoon hetzelfde mixwerk als normaal gesproken.

Voorbeeld:



2) Artiesten die extra tijd steken in hun live-acts door edits, cuts, mash-ups, vocal-edits etc, zoals Crypsis op Qapital of op Loudness als recent voorbeeld.

3) Meer gehypte acts, zoals Minus Militia, Gunz for Hire etc. In feite is dit in mijn ogen hetzelfde als artiesten die een live-act gebruiken om een half uur te spelen, alleen beperken ze zichzelf nog meer door telkens (bijna) alleen maar tracks te draaien van de desbetreffende live-act. Wordt pas interessant als je al veel tracks heb gemaakt (zoals Donkey Rollers), zodat er wat meer variatie in gebracht kan worden.

In mijn ogen is een live-act alleen echt boeiend / een meerwaarde als er min of meer gebruik wordt gemaakt van optie 2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 17:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Rickzel schreef:
Lijkt wel alsof Crypsis deze discussie gelezen heeft haha.

Crypsis is in mijn ogen ook hét voorbeeld hoe het ook kan in het geval van live-boekingen, die maakt er elke keer iets vets van. Kan me nog wel herinneren dat hij op Loudness 2013 in het Klokgebouw 17 platen in een half uur heeft gestopt, dat was zo heerlijk! :drool:

Het bleef maar doorgaan:


Maarja, Crypsis is sowieso 1 van mijn favoriete artiesten dusja haha :$


Dit is de vetste live-act die ik tot nu toe live heb meegemaakt idd, wat een drive in die set. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 17:46 
 
Hardtraxxer

Die Sonar van Noize Supressor vind ik ook echt wel vet :D


Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 19:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Noize Suppressor Pres. Sonar is inderdaad ook een mooi voorbeeld van hoe je een live act wat extra's mee kan geven, vooral door ook elke keer iemand uit het publiek naar voren te halen en die onderdeel te maken van de act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Noize Suppressor Pres. Sonar is inderdaad ook een mooi voorbeeld van hoe je een live act wat extra's mee kan geven, vooral door ook elke keer iemand uit het publiek naar voren te halen en die onderdeel te maken van de act.


Wat moest diegene doen dan?

Hele zieke act inderdaad! Nooit live gezien. Lijkt me behoorlijk vermoeiend haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Steffnov schreef:
Noize Suppressor Pres. Sonar is inderdaad ook een mooi voorbeeld van hoe je een live act wat extra's mee kan geven, vooral door ook elke keer iemand uit het publiek naar voren te halen en die onderdeel te maken van de act.


Wat moest diegene doen dan?


Hetzelfde als wat hij zelf doet, dus met die bewegingsgevoelige panelen spelen. Alleen dan een stuk minder in de maat en ongemakkelijker :lol: veel van de ingeladen samples staan al wel op volgorde, dus het "fout" doen is moeilijk. Het leuk laten klinken een stuk moeilijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 19:35 
 

Nog meer filmpjes met echte live acts? Vind het echt heel tof om te zien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 19:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha dat is dus alleen leuk voor die persoon >.< Wel leuk als "bewijs" dat het allemaal echt live is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Haha dat is dus alleen leuk voor die persoon >.< Wel leuk als "bewijs" dat het allemaal echt live is...




Rond 33:40 zie je ook iemand uit het publiek die uitgekozen is (wat zeker niet foutloos gaat xd ), blijft voor de sfeer leuk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 20:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb die defqon.1 pre-mix van Crypsis op mijn telefoon staan, precies zo heeft hij zijn live-set gedraaid op Qapital. Echt heerlijk mixwerk heeft hij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha oh hij wordt wel begeleid zie ik, dan is het geen totale chaos als je iemand met 0,0 ritmegevoel te pakken hebt >.<

Inderdaad heel erg vet dit! Doet hij deze act nog steeds? Dit is wel echt de definitie van hoe een live-act kan zijn.

Was trouwens die liveact van Frequencerz van een paar jaar terug met die wii-controllers niet op een vergelijkbare (veeeel simpelere?) manier gedaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2015 21:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

bloemkool schreef:
Nog meer filmpjes met echte live acts? Vind het echt heel tof om te zien :)

Geen hardstyle/hardcore, maar misschien toch leuk

Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen