Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aangezien WJD volgestort wordt, lijkt me dit beter

Wat verwacht je eigenlijk tegenwoordig nog van een live act? Volgens mij komt het tegenwoordig in 90% van de gevallen neer op een van tevoren in elkaar gezette set van een half uur ipv een uur, al dan niet met rare pakjes en shit. Het is jammer dat niet meer artiesten hier meer moeite in stoppen, zoals een AVIO of een Ophidian. Nu is "live" act sowieso in veel gevallen een verkeerde benaming...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 12:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Muziek. En daarnaast ben ik best te porren voor wat beleving zij het door wat rare pakjes of een sfeer die vooraf gecreëerd wordt. Maar wel in deze volgorde dan. En niet eerst pakjes, beleving, shows, vette inleidende teksten met veel stoere termen en vervolgens on stage geen bal uitvoeren.

En @ Duke, hier op Hardtraxx wat kieskeuriger? Je draait het om imo. Op feesten geeft (bijna) niemand een fuck. Als Magic, KOTU, Brutal 4.0 maar worden gedraaid, en het pakkie maar aan is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 12:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Muziek. En daarnaast ben ik best te porren voor wat beleving zij het door wat rare pakjes of een sfeer die vooraf gecreëerd wordt. Maar wel in deze volgorde dan. En niet eerst pakjes, beleving, shows, vette inleidende teksten met veel stoere termen en vervolgens on stage geen bal uitvoeren.

En @ Duke, hier op Hardtraxx wat kieskeuriger? Je draait het om imo. Op feesten geeft (bijna) niemand een fuck. Als Magic, KOTU, Brutal 4.0 maar worden gedraaid, en het pakkie maar aan is.


Denk dat we hier wel wat kieskeuriger zijn. Als ik naar mensen in mijn omgeving kijk die regelmatig naar hardstyle feesten gaan, maar niet op een harddanceforum zitten dan zijn ze ook in hun dagelijks omgang al helemaal te spreken over nummers als Brutal, H8M3 enzo.

Opzich is het niet heel raar dat men hier iets kieskeuriger is, want waarom zou je een account maken op een hardstyle forum als je niet je mening wil ventileren? Daarnaast lees je hier ook veel andere meningen waardoor jouw visie op een nummer weer aangepast kan worden. Ik weet van mijzelf dat ik in ieder geval de laatste jaren wel een stuk kieskeuriger ben geworden op het gebied van hardstyle, waar dit vroeger echt niet het geval was. Of dit nou te maken heeft met Hardtraxx weet ik niet (sowieso niet puur door hardtraxx), maar het heeft er in ieder geval wel een beetje aan bijgedragen.

Kieskeurig is trouwens alleen maar positief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 12:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee dat klopt wel, maar alsnog is er buiten (mensen die actief reageren op) Hardtraxx voldoende podium voor een dikke muzikale live-act. Of tenminste dat merk ik wel. En buiten dat, zoals ik eerder al zei; waarom moet het ene het andere onmogelijk maken. Je kunt toch gewoon en met een stoer pak, en met een dik live aspect optreden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 12:47 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik kan me nog live-acts van Noisecontrollers, Hardstyle Masterz en Southstylers herinneren waar ik bij ben geweest (rond 2008). Dat was gewoon puur genieten door het feit dat ze flink wat edits in elkaar hadden geknutseld. Die edits werden dan ook alleen puur voor dat feest en door die artiest gedraaid. Zo'n act kon je dan ook maar hooguit 2x in het jaar bezoeken, dus het had allemaal wat speciaals. Als je nu bijvoorbeeld een Gunz 4 Hire of Titonomachy pakt. Die kunnen goed 2x per maand een live-act hebben, dus het speciale is er dan van af. Plus het feit dat er een hele poppenkast omheen wordt gehouden met vlaggen, shirts, zweetbandjes, doggytags, schoenveters, vibrators en weet ik wat voor merchandise allemaal. En dat ze on-stage ook nog wat aparts willen doen gaat er ook nog in. Maar het moet niet ten koste gaan van je muzikale gedeelte van je act en dat gebeurt de laatste jaren helaas maar al te vaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Live-acts worden trouwens vaak geregeld vanuit organisaties (evenementen, labels). Vandaar dus alle randzaken die erbij komen kijken. Op feesten is er een show te regelen, Militia = gegarandeerd je stage vol bij afsluiter en de labels kunnen er een sappige merchandise lijn tegenaan gooien. Het is juist onbegrijpelijk vanuit het perspectief van artiesten dat zij hier niet voldoende aandacht aan besteden. Ik vind 1/2 edits voor een feest bijvoorbeeld al wel vet, al is dat vaak ook best onder de maat.

http://lsdb.nl/set/144753/gunz-for-hire ... 11-13.html
http://lsdb.nl/set/148351/moridin-freaq ... 12-13.html

Deze setjes hebben bijvoorbeeld echt geen fluit met een (traditionele) live-act te maken. In beide gevallen gaat de vlieger van eigen platen niet eens meer op. Is het dan echt niet mogelijk om een half uurtje te vullen met eigen werk, speciaal toegespitst op een evenement?

Die Gunz is eigenlijk te schandalig voor woorden. 4/10 platen zijn van anderen. Er zitten minimaal 3 ontzettend uitgekauwde platen tussen. Ik begrijp dat je die wilt draaien, maar het was echt teveel moeite om er nog even een vocal cutje van te maken? Of een Qlimax vocal mooi in te verwerken? <- Dit zijn trouwens slechts voorbeelden van elementen die ik op prijs kan stellen voordat iemand daar weer over valt.

Je hebt hier te maken met de top van de top van dat moment. Op het paradepaardje van Q. Verschrikkelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Live-acts worden trouwens vaak geregeld vanuit organisaties (evenementen, labels). Vandaar dus alle randzaken die erbij komen kijken. Op feesten is er een show te regelen, Militia = gegarandeerd je stage vol bij afsluiter en de labels kunnen er een sappige merchandise lijn tegenaan gooien. Het is juist onbegrijpelijk vanuit het perspectief van artiesten dat zij hier niet voldoende aandacht aan besteden. Ik vind 1/2 edits voor een feest bijvoorbeeld al wel vet, al is dat vaak ook best onder de maat.

http://lsdb.nl/set/144753/gunz-for-hire ... 11-13.html
http://lsdb.nl/set/148351/moridin-freaq ... 12-13.html

Deze setjes hebben bijvoorbeeld echt geen fluit met een (traditionele) live-act te maken. In beide gevallen gaat de vlieger van eigen platen niet eens meer op. Is het dan echt niet mogelijk om een half uurtje te vullen met eigen werk, speciaal toegespitst op een evenement?

Die Gunz is eigenlijk te schandalig voor woorden. 4/10 platen zijn van anderen. Er zitten minimaal 3 ontzettend uitgekauwde platen tussen. Ik begrijp dat je die wilt draaien, maar het was echt teveel moeite om er nog even een vocal cutje van te maken? Of een Qlimax vocal mooi in te verwerken? <- Dit zijn trouwens slechts voorbeelden van elementen die ik op prijs kan stellen voordat iemand daar weer over valt.

Je hebt hier te maken met de top van de top van dat moment. Op het paradepaardje van Q. Verschrikkelijk.


Ik was er zelf niet bij, maar volgens mij zijn die tracks van anderen niet gedraaid. Die zijn gewoon tijdens de uitzending vervangen door q-dance radio.

edit; Tijdens de gunz set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker





Ik post ze nog maar eens. Thera heeft er ook wel wat opgenomen, maar die kan ik niet vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Duke schreef:
Ik was er zelf niet bij, maar volgens mij zijn die tracks van anderen niet gedraaid. Die zijn gewoon tijdens de uitzending vervangen door q-dance radio.

Ohja, ik wel xd Je hebt gelijk inderdaad.

01.Gunz for Hire - Sorrow
02.Gunz for Hire - Swagger
03.Muse - Uprising (Gunz for Hire Bootleg)
04.Gunz for Hire - Kings of the Underground
05.Gunz for Hire - Bolivia
06.Gunz for Hire - Bassdrum Junkie
07.Gunz for Hire - Massacre
08.Gunz for Hire - Storm is coming
09.Gunz for Hire - Military
10. Gunz For Hire Ft. Ruffian - Immortal (Official Anthem Qlimax 2013)

Ik heb niet zoveel verstand van Gunz, maar volgens mij staan er 3 tussen die op DefQon al gedraaid werden. Dus in principe blijft de rest van het verhaal wel staan. Met het live-aspect heeft het in ieder geval weinig van doen. Hoe zit dat bij Moridin dan, zijn daar ook platen vervangen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Duke schreef:
Ik was er zelf niet bij, maar volgens mij zijn die tracks van anderen niet gedraaid. Die zijn gewoon tijdens de uitzending vervangen door q-dance radio.

Ohja, ik wel xd Je hebt gelijk inderdaad.

01.Gunz for Hire - Sorrow
02.Gunz for Hire - Swagger
03.Muse - Uprising (Gunz for Hire Bootleg)
04.Gunz for Hire - Kings of the Underground
05.Gunz for Hire - Bolivia
06.Gunz for Hire - Bassdrum Junkie
07.Gunz for Hire - Massacre
08.Gunz for Hire - Storm is coming
09.Gunz for Hire - Military
10. Gunz For Hire Ft. Ruffian - Immortal (Official Anthem Qlimax 2013)

Ik heb niet zoveel verstand van Gunz, maar volgens mij staan er 3 tussen die op DefQon al gedraaid werden. Dus in principe blijft de rest van het verhaal wel staan. Met het live-aspect heeft het in ieder geval weinig van doen. Hoe zit dat bij Moridin dan, zijn daar ook platen vervangen?


Moridin is een verhaal apart, dat is niet eens een live-act volgens mij.

Of misschien wel, maar ze draaien in ieder geval nooit alleen eigen platen. Hoe dan ook voegen ze geen reet toe :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
http://lsdb.nl/set/144753/gunz-for-hire-qlimax-2013-24-11-13.html
http://lsdb.nl/set/148351/moridin-freaq ... 12-13.html

Deze setjes hebben bijvoorbeeld echt geen fluit met een (traditionele) live-act te maken. In beide gevallen gaat de vlieger van eigen platen niet eens meer op. Is het dan echt niet mogelijk om een half uurtje te vullen met eigen werk, speciaal toegespitst op een evenement?

Die Gunz is eigenlijk te schandalig voor woorden. 4/10 platen zijn van anderen.

Moet je wel even hierop verbeteren. G4H sets zijn nooit in zijn geheel uitgezonden, dus die platen van andere artiesten zijn gewoon platen die over nummers zoals Bassdrum Junkie en andere 'exclusieve' platen worden gedraaid tijdens de stream. Waarschijnlijk dus omdat het pre-mixed is en Ran-D en Adaro hebben aangegeven dat op dat punt in hun set een ander nummer voorbij moet komen. Dat setje is dus niet echt representatief :P
Moridin staat overigens ook heel vaak niet 'Live' (of nooit?), ook al draaien ze wel maar 30 minuten, zo ook op Freaqshow niet.

edit: laat maar, al uitgebreid besproken hier in de tijd die ik nodig had om er een verhaal van te maken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dan is dat in mijn ogen juist representatief voor het probleem dat besproken wordt. Pre-mixed sets. Pfff (hoop dat Skribbler niet boos wordt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tegenwoordig zijn volgens mij 90% van de livesets op main/rawstages pre-mixed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik zie dan wel liever een pre-mixed liveset waarin alles door elkaar loopt (https://soundcloud.com/radical-redempti ... -australia bijvoorbeeld). Bovenstaand van Gunz is gewoon een pre-mixed liveset waarin niet eens de moeite is genomen iets speciaals te doen. Dan is die dus enkel premixed vanwege de show, of het feit dat er promo's in zitten (ook nog zo'n ergernis).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Dan is dat in mijn ogen juist representatief voor het probleem dat besproken wordt. Pre-mixed sets. Pfff (hoop dat Skribbler niet boos wordt).


Denk dat ze pre-mixed sets gebruiken omdat ze bang zijn dat het 'live' eventueel misgaat? Waarschijnlijk vinden ze het risico te groot dat het 'live' fout gaat. Geen idee anders. Ik heb wel eens opgelet bij Minus Militia en Gunz For Hire in de Time Out, want daar kon je redelijk goed zien wat de heren nou eigenlijk deden. Radical hoeft dus alleen maar met effecten te spelen en wat Crypsis en Chain Reaction achter de computertjes doen, is mij nog steeds een raadsel.

Ik vind een live-act overigens wel iets magisch hebben, ook al is het pre-mixed. Gunz For Hire creëert toch een bepaalde sfeer op dat moment, iets speciaals. Het probleem is dat ze gewoon veel te vaak geboekt worden. Op dit moment is Gunz For Hire al een tijdje niet meer in Nederland geweest, dus zie ze graag weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:49 
 

Waar gaat dit topic nu precies over? :$

In het WJD-topic ging het nog over de over-the-top aankleding, show en andere romkom van bepaalde artiesten. Wat ik best een interessante discussie vind, aangezien het steeds meer lijkt te gebeuren, terwijl ik dus blijkbaar niet de enige ben die er niet op zit te wachten.

In dit topic gaat het ineens over de muzikale invulling van een live-act, ook interessant, maar laat een stuk minder ruimte voor discussie. De klassieke LIVE IS NIET LIVE stelling kennen we ondertussen wel, en ik denk niet dat er veel tegenstanders zijn (in ieder geval niet op dit forum) die zullen zeggen 'joh, ik geniet veel meer van standaard pre-mixed setjes dan van livesetjes waarbij ik verrast word'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 13:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, in het geval van bijvoorbeeld Radical als hierboven snap ik de beweegredenen wel om dat te premixen. Live gaat dat hem niet worden natuurlijk. In het geval van Gunz is het nooit bijzonder hoor. Dus en premix en niet-bijzonder en geen edits/live aspecten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BeHa schreef:
Waar gaat dit topic nu precies over? :$

In het WJD-topic ging het nog over de over-the-top aankleding, show en andere romkom van bepaalde artiesten. Wat ik best een interessante discussie vind, aangezien het steeds meer lijkt te gebeuren, terwijl ik dus blijkbaar niet de enige ben die er niet op zit te wachten.

In dit topic gaat het ineens over de muzikale invulling van een live-act, ook interessant, maar laat een stuk minder ruimte voor discussie. De klassieke LIVE IS NIET LIVE stelling kennen we ondertussen wel, en ik denk niet dat er veel tegenstanders zijn (in ieder geval niet op dit forum) die zullen zeggen 'joh, ik geniet veel meer van standaard pre-mixed setjes dan van livesetjes waarbij ik verrast word'.

Dit dus haha. Dit topic is ineens n discussie over een compleet ander aspect geworden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 14:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het komt wat mij betreft op het zelfde neer. In beide gevallen wordt gewoon te weinig (of helemaal geen) aandacht besteed aan het muzikale aspect. Zij het door niet live preformen, of door de beleving waar wel veel aandacht aan wordt besteed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 14:57 
 

TiMOTHYb schreef:
In beide gevallen wordt gewoon te weinig (of helemaal geen) aandacht besteed aan het muzikale aspect.


Bedoel je hier door artiesten? Dan ben ik het niet helemaal met je eens namelijk. Iemand die een helm opzet, kan nog steeds een fatsoenlijk mixje in elkaar zetten (al dan niet live) met gecutte vocals. Zo heel veel tijd zit er niet in het opzetten van bijvoorbeeld een masker. En ja, als je een live-act op wil zetten als G4H of Minus Militia gaat daar veel meer tijd in zitten, zeker als je een bepaald imago probeert te creëren en uit te dragen, maar dat is vooral een marketingtechnisch aspect wat je waarschijnlijk geen tijd kost als je aan het draaien bent. Om even Hard Driver als voorbeeld te nemen, draait/mixt hij zonder masker anders dan dat hij met masker deed?

Als je bedoelt, door de fans, dan ben ik het volledig met je eens. De zogenaamde beleving leidt alleen maar af van waar het werkelijk om draait (of zou moeten draaien), de muziek. Zoals Lyst in het andere topic al zei, wek je dan snel de indruk dat je iets probeert te verhullen, bijvoorbeeld dat je muziek niet goed genoeg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 15:08 
 
Hardtraxx Veteran

Radical Redemption Live vind ik dan wel wat toevoegen. Het is indd gepremixt, maar hij zegt ook dat het een groot inzicht is van al zn producties. Daarom gebruikt hij in een liveset ook veel nummer en cut hij alle breaks, waardoor het 1 lang nummer lijkt. Dit zorgt er wel voor dat tempo er in blijft.
Gunz for hire is indd een ander verhaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 19:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Had dit topic gemist.
Hele discussie in WJD forum kan denk wel verwijderd worden?

MDesiqn schreef:
Ik denk dat als ze je een beleving willen geven juist meer naar een midi controller gaan grijpen.
Nu is het gewoon heel makkelijk, de meeste hardstyle luisteraars zijn die een paar feesten per jaar pakken en een paar mensen volgen op Facebook en helemaal fan zijn daarvan. Is ook allemaal prima, alleen nu word het de dj nogal makkelijk gemaakt.

'Ga in een live act en verdien zoveel meer.' 'Gooi er een livestream tegenaan en ze zijn helemaal tevreden.' 'Doe een Q&A of wees wat actiever op forums.'

Al een paar dingen die weinig tot niks met muziek te maken hebben alleen wel wat publiciteit oplevert voor hun.
Dat ze de term LIVE schrappen maar er iets anders van maken. Ik wil dat LIVE echt staat voor LIVE draaien en misschien nog wat extra leuke dingen erbij doen, niet je eigen nummers die je live speelt. Want voor mij part zou je gewoon altijd live moeten mixen (mash-ups toegestaan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Dan is dat in mijn ogen juist representatief voor het probleem dat besproken wordt. Pre-mixed sets. Pfff (hoop dat Skribbler niet boos wordt).

Op jou toch nooit Timmy :kiss:

Wat ik echt een vette liveact vind is Karenn (techno), of wat Egbert & Secret Cinema wel eens doen... die nemen de halve studio mee naar een feest. Dat is denk ik alleen in hardstyle niet te realiseren omdat je meer vast zit aan je bekende tracks die je wil draaien/die mensen willen horen. Wat trouwens weer te maken heeft met het verwachtingspatroon van de bezoekers.

Karenn bijvoorbeeld, brengt <bijna> nooit platen uit, en live staan zij gewoon een uur lang te jammen met die apparatuur en zo...
Karenn
Afbeelding

Egbert & Secret Cinema
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 20:40 
 
Hardtraxxer

Wat The Skribbler zegt. Wat Karenn live doet is echt te ziek. Dat is trouwens hetzelfde bij AnD. Laatst op Beukplaten bij Shadows ook totale chaos meegemaakt. Bij techno is het echt supervet dat ze al die apparaten gebruiken ^^

Bij hardstyle slaat het imo vaak helemaal nergens op :’)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


Denk dat je in Hardcore in ieder geval niet dichter bij live gaat komen dan Ophidian.
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen