Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende

Voor elk onderwerp een nieuw topic of een nieuw discussietopic voor het Wist-je-dat topic?
Nieuwe topics. 37%  37%  [ 17 ]
Een centraal discussie-topic. 63%  63%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 46
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 18:00 
 
Hardtraxx Elite

Centraal discussie topic, werkte best redelijk in het verleden volgens mij. Snap nog steeds niet precies wat de reden was om die te sluiten
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mij lijkt het verdelen van de nieuwsberichten op zich en de reacties/discussies naar aanleiding van de nieuwsberichten geen goed plan en wel hierom;

- Leden lezen het ''nieuwtje'' en willen reageren, dit gaat niet makkelijk omdat ze daarom een nieuw topic moeten openen. In veel gevallen zal de moeite niet opwegen tegen de ''drang'' om te reageren.
- In een centraal discussietopic zal een grote chaos worden;
-Een hoop ge-quote om de discussie nog enigzins overzichtelijk te houden. Eindeloos gescroll dus.
-Je kan maar 4 quotes in je bericht hebben dus het onderwerp kan snel verloren gaan
-Mede hierom zullen mensen die zich laat in de discussie mengen niet weten waar het aanvankelijk over ging
-Bij een hoop nieuws zullen er 10 discussies door elkaar plaatsvinden, daar is niet aan te beginnen dan: zie het voor je met al die quotes, onzinberichten etc.
-Bij een centraal discussietopic zal alleen maar meer onzin komen

Ik ben gewoon voor ''fatsoenlijke'' discussie in het WJD topic. Dan moeten moderators maar kijken wat wel en niet kan. Dat is immers gewoon hun taak. Maarja ik ben ook zon asociale lul die zijn rommel op tafel laat staan bij de McDonald's omdat er daar mensen zijn die betaald krijgen om het op te ruimen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 19:53 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Citaat:
- Leden lezen het ''nieuwtje'' en willen reageren, dit gaat niet makkelijk omdat ze daarom een nieuw topic moeten openen. In veel gevallen zal de moeite niet opwegen tegen de ''drang'' om te reageren.

Als een lid graag wil discussiëren neemt hij/zij echt wel de moeite om even een ander topic aan te klikken (zou volgens de poll gewoon een centraal discussie topic komen).

Citaat:
- In een centraal discussietopic zal een grote chaos worden;
-Een hoop ge-quote om de discussie nog enigzins overzichtelijk te houden. Eindeloos gescroll dus.

Nu heb je toch precies hetzelfde als in het WJD topic? Hier moet je ook 'eindeloos scrollen' en moet je nog opletten of je niet een nieuw weetje over het hoofd ziet.

Citaat:
-Je kan maar 4 quotes in je bericht hebben dus het onderwerp kan snel verloren gaan

Kan ik elk ander willekeurig topic ook, is tot dusver nog nooit een probleem geweest.

Citaat:
-Mede hierom zullen mensen die zich laat in de discussie mengen niet weten waar het aanvankelijk over ging

Zie punten hierboven.

Citaat:
-Bij een hoop nieuws zullen er 10 discussies door elkaar plaatsvinden, daar is niet aan te beginnen dan: zie het voor je met al die quotes, onzinberichten etc.

Zoals al eerder door anderen aangegeven, gaan de meeste discussies niet eens langer door dan één dag dus zal dit wederom geen probleem zijn. Veel nieuwe weetjes vragen ook niet om discussie (valt naar mijn idee weinig te discussiëren wanneer artiesten met elkaar in de studio zitten).

Citaat:
-Bij een centraal discussietopic zal alleen maar meer onzin komen

Wanneer dit werkelijk gerealiseerd zal worden zullen we onzinnige reacties verwijderen en zullen we maar strenger moeten optreden tegen leden die denken dat ze grappig zijn en niet de intentie hebben om mee te discussiëren.

Citaat:
Ik ben gewoon voor ''fatsoenlijke'' discussie in het WJD topic. Dan moeten moderators maar kijken wat wel en niet kan. Dat is immers gewoon hun taak. Maarja ik ben ook zon asociale lul die zijn rommel op tafel laat staan bij de McDonald's omdat er daar mensen zijn die betaald krijgen om het op te ruimen.


yowan schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Of word dit zo´n DJ Potato plaat?

Die edit die erbij staat, stond er eerst niet, maar dit noem jij in eerste instantie dan 'fatsoenlijk'? -.- Wat wel en niet kan is ook allemaal vrij subjectief en dus lastig in te schatten, ook voor ons als mods. Wij hebben naast Hardtraxx ook nog wel wat anders te doen, dan de hele dag politieagent spelen in het WJD topic als we jouw voorstel zouden 'accepteren'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg ook niet dat men mij als voorbeeld moet nemen hier, ik probeer alleen maar mee te denken. En ik denk dat het plan wat jullie hebben er allemaal wel als een goed plan uit ziet maar dat het in de praktijk (al dan niet op langere termijn) niet gaat werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer dat het nodig is. Stoor me er totaal niet aan. Sterker nog, het heeft wel wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 23:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Ik zeg ook niet dat men mij als voorbeeld moet nemen hier, ik probeer alleen maar mee te denken. En ik denk dat het plan wat jullie hebben er allemaal wel als een goed plan uit ziet maar dat het in de praktijk (al dan niet op langere termijn) niet gaat werken.


Ook is het vgm het meest bezochte topic. Als het letterlijk alleen maar tot WJD'jes wordt beperkt, en het discussietopic is een chaotische bende dan is best een belangrijk deel van het forum om zeep geholpen :P

Ik heb de oplossing ook niet hoor, vind het iig goed dat er naar de meningen wordt gevraagd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 23:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stoor me er meestal ook niet aan, tenzij het echt te overdreven wordt ( zoals het hardwell-atmozfears bericht van gisteren). Ik zou dan kiezen voor de losse topics, omdat zoals vele hier al zeggen één centraal discussie te onoverzichtelijk wordt. Dat zo'n topic snel uitsterft lijkt mij geen probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan kan je inderdaad beter losse topics gebruiken, maar dan wel in een aparte sectie(algemeen word anders 1 grote onoverzichtelijke bende.) En mensen die wist je datjes posten moeten dan ook de discipline hebben om een topic aan te maken en dit door te linken.

Dan krijg je waarschijnlijk wel een aantal topics die snel uitsterven en zelfs topics waar niet op gereageerd hebt maar ik zie het probleem daar niet van, dat kan toch geen negatieve invloed op het forum hebben?

Dan staat het in ieder geval niet door elkaar in een centraal topic waardoor t overzicht miet verneukt worden.

Zo heeft iedereen duidelijkheid en ruimte om te reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 14:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Yowan en anderen die zich afvragen of zo'n centraal topic werkt;
algemeen/discussie-topic-t11071.html

Een van de meest interessante topics in de geschiedenis van Hardtraxx, en tevens een (relatief) laag gehalte aan offtopic posts / onzin / trolls. Hoop alleen niet dat iedereen die enkel een smiley post of even wil melden dat hij/zij benieuwd is / ergens zin in heeft / grappig is dat centrale topic daarvoor gaat gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Een discussie topic is belachelijk... een forum is gemaakt om te discussiëren dus waarom alles in 1 topic stoppen. Daarmee breek je oude discussies af steeds als er wat nieuws is. Kortom ik geef Fekete groot gelijk :).

kwam dit tegen, kan me hier prima in vinden. Ik vind het toch wel raar dat allerlei discussies in 1 topic ''fijner'' is in jullie ogen. Ook vooral nu er onderhand elke dag wel iets vaags gebeurt, jan en alleman met albums komen, iedereen bij elkaar in de studio zit en het aantal mensen op dit forum dat grappig wil zijn ipv discussiëren veel groter is als 2 jaar geleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 14:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Qre8ive schreef:
Een discussie topic is belachelijk... een forum is gemaakt om te discussiëren dus waarom alles in 1 topic stoppen. Daarmee breek je oude discussies af steeds als er wat nieuws is. Kortom ik geef Fekete groot gelijk :).

en het aantal mensen op dit forum dat grappig wil zijn ipv discussiëren veel groter is als 2 jaar geleden.


Dit is de voornaamste reden dat we dit willen proberen. Het is lang geleden (lees 3 jaar) dat ik een goede discussie gezien heb (muziek gerelateerd).
En onthoudt goed dat het topic alleen voor discussies in het Wist-je-dat topic is. Niet voor andere dingen.
Het discussie-topic wat Bouke aanhaalde is wel een goed voorbeeld van hoe het ook kan, dat was wel een centraal topic, dus het idee daarvan was iets minder, zeker voor een forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 15:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan zou je eigenlijk een wist-je-dat forum categorie moeten hebben, waarbij voor ieder nieuwtje een nieuw topic wordt aangemaakt. Alleen zo hou je het echt overzichtelijk, maar dan heb je heeeel veel topics met weinig reacties. Ik zie reddit eigenlijk als voorbeeld hier.

Wat mij betreft is het prima zoals het nu is. Verwachten dat iedereen ergens anders gaat discussiëren, in een centraal topic of in losse topics, is naar mijn idee onrealistisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 16:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Dan zou je eigenlijk een wist-je-dat forum categorie moeten hebben, waarbij voor ieder nieuwtje een nieuw topic wordt aangemaakt. Alleen zo hou je het echt overzichtelijk, maar dan heb je heeeel veel topics met weinig reacties. Ik zie reddit eigenlijk als voorbeeld hier.

Wat mij betreft is het prima zoals het nu is. Verwachten dat iedereen ergens anders gaat discussiëren, in een centraal topic of in losse topics, is naar mijn idee onrealistisch.


Je hebt wel gelijk, we willen dit alleen proberen.
We willen eigenlijk dat mensen die willen discussiëren over een wjd onderwerp de ruimte krijgen in een apart topic, puur omdat het anders ook erg vol wordt wat de overzichtelijkheid weer niet ten goede komt.

Een andere reden is dat we veel reacties zien met 'leuk' ':D' 'ben benieuwd' etc. Dit is opzich niet erg, maar als je op een pagina van 25 reacties, 3 wist-je-datjes hebt en de rest allemaal smileys vanwee een vorig wist-je-datje ben je snel het overzicht kwijt.

Het heeft dus een beetje een dubbele werking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 16:35 
 

Waarom niet gewoon het forum gebruiken waar een forum voor bedoeld is? Als er iemand een bepaald onderwerp interessant genoeg vind om er een topic over te openen, dan moet die persoon dat gewoon doen, zoals op alle andere fora over deze gehele wereld. Als er in het WJD topic een discussie aan het ontstaan is, kan iemand er een topic over openen en dan in het WJD topic een link plaatsen naar het betreffende topic. Zo zullen mensen dus stoppen met het posten in het WJD topic over die betreffende discussie en kunnen ze makkelijk op het linkje klikken die over de discussie gaat en daar hun verhaal doen en ook nog andere posts over het onderwerp lezen. Eén centraal "discussietopic" is (naar mijn persoonlijke mening) grote onzin. Het hele forum is juist "één groot discussietopic".

En voor de mensen die zeggen dat die topics weinig reacties zullen krijgen, so what? Dan zakken die topics toch vanzelf weer weg. Zo gaat dat nu éénmaal. Moeten ze dan populair blijven? Nee. Je kunt niet alle topics up-to-date houden, dat is onmogelijk en ook onzin. Juist door één centraal "discussietopic" te maken maak je de zoekfunctie kapot én kap je discussies af. Als je één topic per onderwerp maakt, zoals het hoort, dan heb je drie voordelen:

- Je weet ZEKER dat de discussie in dat topic alleen maar over dat ene onderwerp gaat
- Mensen die iets zoeken d.m.v. de zoekfunctie zullen ook eerder relevante resultaten vinden omdat er een apart topic over dat onderwerp is.
- Google zal de boel beter indexeren als de spider fijn losse topics ziet. Dus krijg je meer verkeer richting Hardtraxx. Vooral als het op dat moment een hot item betreft. En ik denk dat dit nog wel de meest belangrijke is.

Juist door alles in één topic te proppen krijg je dus weinig reacties en zal de discussie eerder stoppen omdat er anderen zijn die weer over een ander onderwerp beginnen in datzelfde topic. Juist doordat je alles in één topic propt zal het onoverzichtelijk worden. Juist met losse topics krijg je betere zoekresultaten in bijvoorbeeld google en dus meer hits en meer leden. Alhoewel de SEO ver te zoeken is op Hardtraxx verder, maar dat terzijde.

@Bouke. Wat jij aangeeft over dat "discussietopic" kan wel kloppen, maar de laatste pagina's in dat topic zijn toch ook niet zoals jij het omschrijft. Dat was misschien in het begin zo, toen het topic net bestond. En nu is dit "een van de meest interessante topics in de geschiedenis van Hardtraxx". Eén. Zie enkel van jouw eigen topics van de laatste tijd. Dat zijn meerdere interessante topics. Over bepaalde onderwerpen. Dat is toch veel beter? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In elk opzichte eens met Hardist. Alleen SEO voor Hardtraxx... ik zie het nut daarvan niet echt waarom je daar moeite in zou steken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 17:34 
 

Ja goed, misschien niet. Als Hardtraxx van mij was dan zou ik daar juist wel moeite in stoppen. Maar goed, dat is ook persoonlijk denk ik. De meeste mensen kennen Hardtraxx inmiddels wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook eens met Hardist :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Ja goed, misschien niet. Als Hardtraxx van mij was dan zou ik daar juist wel moeite in stoppen. Maar goed, dat is ook persoonlijk denk ik. De meeste mensen kennen Hardtraxx inmiddels wel :P


Ja het is dat ik niet weet wat Hardtraxx oplevert, maar ik kan me niet voorstellen dat het de moeite zou zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 21:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Edit: nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2016 02:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is tenslotte ook best ironisch om op een forum alle discussies in één topic te willen stoppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2016 11:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met Hardist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2016 18:09 
 
Hardtraxxer

Ik vind het een moeilijke kwestie. Ik denk persoonlijk dat we voor de middenweg moeten gaan. Bijvoorbeeld de post van Pontuz (Wasted Penguinz) op facebook verdiend denk ik wel een eigen topic, terwijl dat bij kleine posts over bv collabs het dan weer niet nodig is. Het plaatsen van de topics in een aparte categorie vind ik ook een goed idee.

Een forum dient denk ik nog steeds om te discussiëren, en dat kan volgens mij nog steeds het best in aparte topics. Het is nu best onoverzichtelijk om te reageren op een wist je datje van 2 dagen geleden als er al 2 à 3 nieuwe zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2016 19:23 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Keeptrying schreef:
Ik vind het een moeilijke kwestie. Ik denk persoonlijk dat we voor de middenweg moeten gaan. Bijvoorbeeld de post van Pontuz (Wasted Penguinz) op facebook verdiend denk ik wel een eigen topic, terwijl dat bij kleine posts over bv collabs het dan weer niet nodig is. Het plaatsen van de topics in een aparte categorie vind ik ook een goed idee.

Een forum dient denk ik nog steeds om te discussiëren, en dat kan volgens mij nog steeds het best in aparte topics. Het is nu best onoverzichtelijk om te reageren op een wist je datje van 2 dagen geleden als er al 2 à 3 nieuwe zijn.


Precies wat we willen, we willen het zo overzichtelijk mogelijk houden. Het is niet dat er daadwerkelijk een apart discussietopic moet komen, want een forum is om te discussiëren, maar we willen ook de discussies (zoals die van WP) in een los topic (dit is al gebeurt).
Ik herhaal het weer: Wees niet bang om een nieuw topic aan te maken voor iets wat misschien erg boeiend is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2016 23:06 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Precies wat we willen, we willen het zo overzichtelijk mogelijk houden. Het is niet dat er daadwerkelijk een apart discussietopic moet komen, want een forum is om te discussiëren, maar we willen ook de discussies (zoals die van WP) in een los topic (dit is al gebeurt).
Ik herhaal het weer: Wees niet bang om een nieuw topic aan te maken voor iets wat misschien erg boeiend is.


Begrepen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pakt wel goed uit met dat Wasted Penguinz statement-topic. Nu word er alleen wel gereageerd in zowel het WJD-topic als in het specifieke topic. Kunnen we net zo goed met zn allen afspreken dat we voortaan wanneer je echt ergens op wil reageren je dat in het desbetreffende topic doet, en wanneer deze er nog niet is dat je deze netjes aanmaakt met een relevante titel zodat leden meteen weten waar het over gaat. Dan kan je de regel maken dat er niet meer gereageerd mag worden in het WJD topic, zodat het daar netjes blijft en mooie discussies kan hebben in de specifieke topics
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen