Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3

Voor elk onderwerp een nieuw topic of een nieuw discussietopic voor het Wist-je-dat topic?
Nieuwe topics. 37%  37%  [ 17 ]
Een centraal discussie-topic. 63%  63%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 46
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 11:55 
 

yowan schreef:
Pakt wel goed uit met dat Wasted Penguinz statement-topic. Nu word er alleen wel gereageerd in zowel het WJD-topic als in het specifieke topic. Kunnen we net zo goed met zn allen afspreken dat we voortaan wanneer je echt ergens op wil reageren je dat in het desbetreffende topic doet, en wanneer deze er nog niet is dat je deze netjes aanmaakt met een relevante titel zodat leden meteen weten waar het over gaat. Dan kan je de regel maken dat er niet meer gereageerd mag worden in het WJD topic, zodat het daar netjes blijft en mooie discussies kan hebben in de specifieke topics

Dit zou ik ook doen, dan hou je in één klap de hele boel overzichtelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met Wasted Penguinz was het perfecte voorbeeld. Ging nog niet helemaal goed, omdat er nu op 2 plekken gediscussieerd werd, maar dit moet even ingeburgerd worden en dan zie ik hier wel toekomst in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nog een aparte sectie voor discussies, gewoon gelabeld per artiest? Nu zwetst iedereen maar wat door elkaar heen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
yowan schreef:
Pakt wel goed uit met dat Wasted Penguinz statement-topic. Nu word er alleen wel gereageerd in zowel het WJD-topic als in het specifieke topic. Kunnen we net zo goed met zn allen afspreken dat we voortaan wanneer je echt ergens op wil reageren je dat in het desbetreffende topic doet, en wanneer deze er nog niet is dat je deze netjes aanmaakt met een relevante titel zodat leden meteen weten waar het over gaat. Dan kan je de regel maken dat er niet meer gereageerd mag worden in het WJD topic, zodat het daar netjes blijft en mooie discussies kan hebben in de specifieke topics

Dit zou ik ook doen, dan hou je in één klap de hele boel overzichtelijk.


:)

sonnebloem schreef:
nog een aparte sectie voor discussies, gewoon gelabeld per artiest? Nu zwetst iedereen maar wat door elkaar heen


De praktijk zou uit moeten wijzen wat nou het beste is. Als we nou per week maar 10 discussies met afzonderlijke topics hebben kan dat prima bij Algemeen. Worden dit er 20-25 kan je er toch beter een aparte sectie van maken.

Hopelijk blijven leden dan ook onthouden waar al over gediscussieerd is, niet dat wanneer iets weer opwaait er een nieuw topic aangemaakt word. Maar de meeste leden hebben dit al door mbt Releases/Livesets, dus dit moet ook goed mogelijk zijn met topics voor specifieke discussies
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 15:19 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Een topic zoals het WP topic is perfect, zo willen we het zien, los van het dubbele gepost en het quoten van eigen posts uit het wjd topic naar dat topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 00:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien is dit ook precies wat dit forum nodig heeft. Het WJD topic is onderhand het enige topic waar nog hardstylegerelateerd nieuws besproken word. In de andere topics zijn we daar haast niet mee bezig;
In algemeen zijn we alleen maar onze favo plaatjes/feesten/livesets aan het opnoemen e.d. en we lopen in het release gedeelte alleen maar platen de grond in de stampen of juist de hemel in te prijzen. Zelfde verhaal geld voor de livesets sectie. Alleen als er iets belachelijks gebeurt waar iedereen grappig over kan gaan doen of wat iedereen de grond ik kan trappen krijgt nog +10 paginas. Hoe triest is dat.
Met losse topics gebruiken voor onderwerpen raakt iedereen weer gemotiveerd om fatsoenlijk op elkaar in te gaan. Gewoon discussieren, zo hoort het ook op een forum. Dit is op Hardtraxx helaas een beetje verdwenen.

Maar dit kan in mijn ogen alleen een succes worden als er goed opgelet word. Commentaar/onzin in het WJD meteen verwijderen, persoon aanspreken, weet ik veel wat. Niet alleen die Mod edit: Weg want niemand neemt dat serieus. Dat is meer lief corrigeren dan iemand serieus op een fout aanspreken. Werkt in mijn ogen voor geen ene meter. Misschien is het ook een idee om wat sneller met Warnings te gaan gooien. Ook sneller mensen 2(+) weken bannen als ze zich niet kunnen gedragen.

Door al deze dingen is er weer ruimte om met elkaar te praten over muziek, op een fatsoenlijke manier. Ik lees al ongeveer 5/6 jaar mee hier en ik heb de laatste 1,5 tot 2 jaar niet echt meer de indruk gehad dat dit gebeurt. Terwijl dit toch een prachtige plek is waar muziekliefhebbers samen kunnen komen en op niveau kunt discussieren, ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt.

Ik weet dat ik in het verleden ook genoeg streken heb uitgehaald hier, maar dat kwam omdat ik het toch niet meer serieus nam omdat iedereen hier maar aan het kutten was enzo. Nu ik zie dat mensen als The Venator, Magnetron, Bouke en zelfs Hardist nog zoveel moeite doen om er toch nog iets van te maken ben ik pas in gaan zien dat dit nog gewoon een goed werkend, leuk forum is en dit forum onder een nieuwe beheerder er echt wel weer bovenop kan komen. Ik wil nu al die mensen voor zijn die anders hadden gezegd ''ja jij hebt ook genoeg bullshit gepost op dit forum''

Edit: Ik heb zelf een End Of Line topic aangemaakt aan de hand van de post over hun nieuwe lid. Zo hoeft er niet meer gespeculeerd te worden in het WJD topic. Lijkt me een fijn idee om dit met al het relatief ''kleine'' nieuws te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 01:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Misschien is dit ook precies wat dit forum nodig heeft. Het WJD topic is onderhand het enige topic waar nog hardstylegerelateerd nieuws besproken word. In de andere topics zijn we daar in haast niet mee bezig;
In algemeen zijn we alleen maar onze favo plaatjes/feesten/livesets aan het opnoemen e.d. en we lopen in het release gedeelte alleen maar platen de grond in de stampen of juist de hemel in te prijzen. Zelfde verhaal geld voor de livesets sectie. Alleen als er iets belachelijks gebeurt waar iedereen grappig over kan gaan doen of wat iedereen de grond ik kan trappen krijgt nog +10 paginas. Hoe triest is dat.
Met losse topics gebruiken voor onderwerpen raakt iedereen weer gemotiveerd om fatsoenlijk op elkaar in te gaan. Gewoon discussieren, zo hoort het ook op een forum. Dit is op Hardtraxx helaas een beetje verdwenen.

Door al deze dingen is er weer ruimte om met elkaar te praten over muziek, op een fatsoenlijke manier. Ik lees al ongeveer 5/6 jaar mee hier en ik heb de laatste 1,5 tot 2 jaar niet echt meer de indruk gehad dat dit gebeurt. Terwijl dit toch een prachtige plek is waar muziekliefhebbers samen kunnen komen en op niveau kunt discussieren, ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt.

Je initiatief wordt gewaardeerd Yowan (hoewel ik zelf weinig te zeggen heb over End of Line).. Maar ik betwijfel of het heel veel verschil gaat maken, ik hoop het uiteraard wel. Maar de ruimte voor discussie is er (buiten het WJD-topic) altijd wel geweest, de mods hebben volgens mij nooit (of iig zelden) een potentieel discussietopic gesloten. Blijkbaar is er simpelweg geen behoefte aan discussie. Waar dat aan ligt laat ik even in het midden (en is ook niet zo relevant), maar in bijvoorbeeld het Theracords topic heb ik ook al lange tijd geen interessante post gezien (interessant betekent voor mij inhoudelijk sterk / onderbouwd; dan maakt het standpunt of het onderwerp mij niet eens zo veel uit). Tevens ook de reden waarom ik de topics in bijvoorbeeld de release-sectie eigenlijk zelden nog doorlees.

yowan schreef:
Maar dit kan in mijn ogen alleen een succes worden als er goed opgelet word. Commentaar/onzin in het WJD meteen verwijderen, persoon aanspreken, weet ik veel wat. Niet alleen die Mod edit: Weg want niemand neemt dat serieus. Dat is meer lief corrigeren dan iemand serieus op een fout aanspreken. Werkt in mijn ogen voor geen ene meter. Misschien is het ook een idee om wat sneller met Warnings te gaan gooien. Ook sneller mensen 2(+) weken bannen als ze zich niet kunnen gedragen.

Voor zover ik weet gebeurt dat ook wel eens (die PB na het verwijderen van een bericht), zeker aangezien het vaak dezelfde personen zijn die offtopic gaan. Wat je echter wel in je achterhoofd moet houden is dat er op dit moment 2 mensen zijn die echt actief modereren, en het WJD-topic schoon houden is slechts 1 van de taken, op een forum met een paar duizend leden. Als we echt naar een WJD-topic met alleen maar weetjes en geen andere ongein willen gaan (wat de mods ook wel willen, getuige dit topic), gaat daar (zeker in het begin) nog veel meer tijd in zitten.
Zou ook al wel schelen als niet op iedere offtopic post of troll door minstens 5 anderen gereageerd moet worden, of als leden zich afvragen in hoeverre een post (smiley) iets toevoegt aan een topic voordat ze iets posten. Een leuker Hardtraxx begint in de eerste plaats bij jezelf. Die laatste zinnen zijn niet perse @ jou bedoeld overigens :P

Overigens is een afwezige beheerder jammer, maar ook weer niet zo belangrijk voor mij. Het gaat mij niet om de verpakking, maar om de inhoud, en die moet (ook met een actieve eigenaar) in eerste instantie vanuit de leden komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 01:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Blijkbaar is er simpelweg geen behoefte aan discussie. Waar dat aan ligt laat ik even in het midden

Ik denk dat dit er gewoon in gesleten is. Ik denk dat iedereen wel behoefte heeft in discussie. Waarom komen zoveel mensen dan elke dag even langs op dit forum? Ik denk dat mede door een combinatie van gestegen onoplettendheid van moderators, verwaarlozing van het forum door beheerder & de groei van de raw hype en daarmee meer negatief commentaar de leden steeds minder de moeite wilde nemen om fatsoenlijke discussies te beginnen/normaal op elkaar te reageren

Bouke schreef:
Wat je echter wel in je achterhoofd moet houden is dat er op dit moment 2 mensen zijn die echt actief modereren, en het WJD-topic schoon houden is slechts 1 van de taken, op een forum met een paar duizend leden. Als we echt naar een WJD-topic met alleen maar weetjes en geen andere ongein willen gaan (wat de mods ook wel willen, getuige dit topic), gaat daar (zeker in het begin) nog veel meer tijd in zitten.
Zou ook al wel schelen als niet op iedere offtopic post of troll door minstens 5 anderen gereageerd moet worden, of als leden zich afvragen in hoeverre een post (smiley) iets toevoegt aan een topic voordat ze iets posten. Een leuker Hardtraxx begint in de eerste plaats bij jezelf. Die laatste zinnen zijn niet perse @ jou bedoeld overigens :P


2 mensen is dus echt te weinig, ik denk dat er minimaal 2-3 actieve moderators bij moeten komen als men echt orde wil op dit forum. Wanneer er gewoon structureel gecorrigeerd word zal dit in de loop van de tijd echt wel mogelijk worden. Dit forum telt een hoop aanstellers en kinderachtige mensen(ik ontken niet dat ik er ook aan meegedaan heb) maar dit is voornamelijk groepsgedrag en zal snel verdwijnen wanneer iedereen ziet dat er wél met fatsoen met elkaar omgegaan kan worden. Ik heb er vertrouwen in dat elk individuele lid, (afgezien van terugkomende trolls) hier liever een fatsoenlijk forum heeft waar iedereen met elkaar en met respect met elkaar kan praten over muziek.

Maak gewoon de regel dat er niet meer op nieuws gereageerd mag worden in het Wist Je Dat topic en zorg voor goede controle (nieuwe actieve mods). Leg iedereen duidelijk uit dat het gewoon NIET de bedoeling is en dat als je het een discussie waard vind je altijd een topic aan kan maken (als dit voor het onderwerp nog niet gedaan is uiteraard). Uiteindelijk zal iedereen hier aan wennen en dit draagt alleen maar bij aan een betere omgang. Ook zullen er weer gezonde discussies ontstaan.
Ik denk namelijk(door eigen ervaring) dat sommige mensen wel willen discussieren, maar dit liever niet in het WJD topic doen omdat het ''eigenlijk niet mag'' en ook niet meer de moeite nemen om dit in een afzonderlijk topic doen puur omdat ze dit gewoon niet meer gewend zijn en ze er ook totaal niet voor gemotiveerd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 10:50 
 

Ik ga verder niet in op alle randzaken die hierboven aangehaald worden, dit topic gaat tenslotte over het WJD topic. Dé enige manier om dit écht aan te pakken (en ook snel) is om het WJD topic te gebruiken voor alléén een opsomming van wist je datjes (mocht je dat uiteraard zo willen). Dus totaal géén irrelevante off-topic reacties meer toelaten en dus dat (in eerste instantie) actief bijhouden zodat ook iedereen het weet. Enige tijd later kun je dat strenger aan gaan pakken door mensen die het dan nog niet snappen te gaan waarschuwen bijvoorbeeld. En mensen die het daarna nog niet snappen kun je gewoon verwijderen want die zullen het nooit snappen.

Op die manier worden mensen ook getriggerd om topics aan te gaan maken over die wist je datjes en krijg je in die topics (hopelijk) ook gezonde discussies. Krijg je dat niet, dan ligt dat aan de leden en niet aan het forum. Beheerders en moderators maken geen forum, dat doen hun leden door de inhoud die zij posten.

Maar goed, bovenstaande is maar een voorbeeld. Er zijn er namelijk genoeg die het WJD topic alléén voor een opsomming van wist je datjes zouden willen gebruiken, weer anderen zeggen dat er best off topic reacties gegeven mogen worden (vind ik persoonlijk overigens ook hoor). Maar als je een oplossing wilt voor het "off-topic probleem" dan is bovenstaande dus een voorbeeld over hoe je dat zou kunnen doen.

Ik denk dat alle oplossingen wel goed zijn, behalve dan zo'n "centraal discussietopic". Doe dat nou maar gewoon niet :aww: :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2016 23:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Dé enige manier om dit écht aan te pakken (en ook snel) is om het WJD topic te gebruiken voor alléén een opsomming van wist je datjes (mocht je dat uiteraard zo willen).

Gaat blijkbaar niet gebeuren. Blijkbaar te moeilijk om een beetje beleid door te voeren hier. Zo verandert hier nooit iets. Niet dat mij dat iets interesseert, maar kom dan ook niet met ideeen waar leden actief aan mee willen denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2016 21:13 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Hardist schreef:
Dé enige manier om dit écht aan te pakken (en ook snel) is om het WJD topic te gebruiken voor alléén een opsomming van wist je datjes (mocht je dat uiteraard zo willen).

Gaat blijkbaar niet gebeuren. Blijkbaar te moeilijk om een beetje beleid door te voeren hier. Zo verandert hier nooit iets. Niet dat mij dat iets interesseert, maar kom dan ook niet met ideeen waar leden actief aan mee willen denken.

Om hier nog even op in te gaan nadat het nogsteeds hetzelfde is:

Prachtig hoe je nu je vinger naar ons wijst. Wij zijn er niet om politieagentje te spelen. Als de leden zelf niks doen met de ideeën die er voorgelegd zijn dan zal er nooit iets gebeuren.

Ik citeer even uit het wist-je-dat topic:
The Venator schreef:
ThaBomba. schreef:
yowan schreef:
Ik hou op met slowpoke plaatjes posten hoor. Leest niemand dat dit topic door :cry:


Te veel discussie


Nogsteeds geen oplossing gevonden inderdaad.
Heel veel mensen ergeren zich eraan, maar doen er vervolgens niks aan.


Dus wat verwacht je verder nog van ons? Dat we alle berichten gewoon maar verwijderen die ook maar een beetje op een 'discussie' lijken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2016 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frequencerz album tracklist in het wist-je-dat topic posten, terwijl er gewoon een topic van dat album is :/
Nu krijg je weer 2 halve discussies in plaats van één fatsoenlijke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2016 18:26 
 

Ik zie één reactie op de tracklist in het Wist-je-dat Topic. Overdrijven is een kunst :P Volgens mij gaat de hele discussie nog gewoon in het juiste topic door hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2016 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Ik zie één reactie op de tracklist in het Wist-je-dat Topic. Overdrijven is een kunst :P Volgens mij gaat de hele discussie nog gewoon in het juiste topic door hoor :)

Komt omdat ik er op tijd bij was met melden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2016 09:59 
 

Chroman schreef:
Hardist schreef:
Ik zie één reactie op de tracklist in het Wist-je-dat Topic. Overdrijven is een kunst :P Volgens mij gaat de hele discussie nog gewoon in het juiste topic door hoor :)

Komt omdat ik er op tijd bij was met melden :P

Hahaha, ja das een mooie :D :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2016 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ThaBomba. schreef:
Jammer dat het nodig is. Stoor me er totaal niet aan. Sterker nog, het heeft wel wat.

Hier ben ik het eigenlijk volkomen mee eens, behalve bepaalde compleet onnodige en irrelevante discussies die op dit moment in het WJD-topic gevoerd worden.

Ik heb net zo graag als iedereen hier dat Dhr. Van Bruggen stopt met het bevuilen van het forum met zijn gedachtes en meningen, en hoe leuk het vaak ook is om die discussies te lezen, het heeft geen plaats in het WJD-topic. Dit gaat overigens niet alleen over discussies met SVB, dat haal ik hier alleen aan omdat het nu relevant is.
Helemaal stoppen met discussies in het WJD lijkt me dan ook niet nodig, want voor bepaalde onderwerpen is het 't gewoon niet waard een topic aan te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2016 16:32 
 

pim0412 schreef:
Ik heb net zo graag als iedereen hier dat Dhr. Van Bruggen stopt met het bevuilen van het forum met zijn gedachtes en meningen

Zulke uitspraken raken mij wel, zoals het dat al vanaf het begin heeft gedaan sinds dat ik hier meelees. Als je benoemt dat hij het forum "bevuilt" met zijn mening, dan kan dat net zo goed over ieder ander gezegd worden. Het is en blijft namelijk een mening, en die is persoonlijk. En dan is het jammer om zulke uitspraken te lezen, ongeacht over wie het gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2016 18:05 
 
Hardtraxxer

pim0412 schreef:
ThaBomba. schreef:
Jammer dat het nodig is. Stoor me er totaal niet aan. Sterker nog, het heeft wel wat.

Hier ben ik het eigenlijk volkomen mee eens, behalve bepaalde compleet onnodige en irrelevante discussies die op dit moment in het WJD-topic gevoerd worden.

Ik heb net zo graag als iedereen hier dat Dhr. Van Bruggen stopt met het bevuilen van het forum met zijn gedachtes en meningen, en hoe leuk het vaak ook is om die discussies te lezen, het heeft geen plaats in het WJD-topic. Dit gaat overigens niet alleen over discussies met SVB, dat haal ik hier alleen aan omdat het nu relevant is.
Helemaal stoppen met discussies in het WJD lijkt me dan ook niet nodig, want voor bepaalde onderwerpen is het 't gewoon niet waard een topic aan te maken.

Waarom komt in jouw hele verhaal de naam The Skribbler niet voor? Hij mag van mij, zeker na gisteren, ook wel stoppen met het bevuilen van dit forum met zijn gedachtes, meningen en beledigingen. Verder helemaal met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2016 18:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
pim0412 schreef:
Ik heb net zo graag als iedereen hier dat Dhr. Van Bruggen stopt met het bevuilen van het forum met zijn gedachtes en meningen

Zulke uitspraken raken mij wel, zoals het dat al vanaf het begin heeft gedaan sinds dat ik hier meelees. Als je benoemt dat hij het forum "bevuilt" met zijn mening, dan kan dat net zo goed over ieder ander gezegd worden. Het is en blijft namelijk een mening, en die is persoonlijk. En dan is het jammer om zulke uitspraken te lezen, ongeacht over wie het gaat.

Er zit natuurlijk wel een vleugje cynisme achter die uitspraak, wat vooral het resultaat is van persoonlijke ergernissen, dus ik hoop dat je dat gedeelte van mijn post achterwege kan laten als het je daadwerkelijk zo raakt. :P De rest van het voorbeeld was voornamelijk bedoelt om te illustreren dat bepaalde discussies in het WJD-topic in mijn ogen nergens op uitlopen of aan bijdragen, maar dat je niet alle discussies op 1 hoop kan gooien en geen enkele discussie meer moet toestaan, vind ik althans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2016 09:38 
 

Gangster schreef:
Waarom komt in jouw hele verhaal de naam The Skribbler niet voor?

Waarom wel? Perfecte voorbeeld dat iedereen over alles een eigen mening heeft.

pim0412 schreef:
Er zit natuurlijk wel een vleugje cynisme achter die uitspraak, wat vooral het resultaat is van persoonlijke ergernissen, dus ik hoop dat je dat gedeelte van mijn post achterwege kan laten als het je daadwerkelijk zo raakt. :P

Ja ook ik kan overdrijven, echter is het jammer dat er überhaupt zulke uitspraken gedaan worden. Het kwam er ook op neer dat die hele discussie "de schuld" wat van SVB, echter was dat dus totaal niet zo, er zijn meerdere personen nodig om een discussie te starten. Wat alleen niet iedereen hier begrijpt, is dat iedereen een andere mening ergens over kan hebben.

Mensen zijn nog altijd veel te druk bezig met hun eigen mening op te dringen aan anderen. Zie bijvoorbeeld die discussie waar jij het hierboven over hebt. Niemand doet werkelijk ook maar enige moeite om zich te verdiepen in de mening van SVB, of je het er nou mee eens bent of niet. En dat is jammer. Want daardoor ontstaan namelijk die discussie die volgens jou geen plaats hebben in het WJD topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2016 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat sommige van mijn reacties (al dan niet lichtelijk) offtopic (kunnen) zijn, maar ik wil inhoudelijk ook wel iets toevoegen. Ik geef toe dat het niet nodig/netjes is om de persoonlijke situatie van SVB er bij te halen, maar zet het wel even in het juiste perspectief: dat was één opmerking in een discussie die meerdere posts heeft geduurd. Ik kreeg een beetje de zenuwen van het feit dat SVB in mijn ogen het punt miste, waarover ik dus de discussie aan wilde gaan.

Zo, ik wilde het even een klein beetje recht zetten.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen