Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506 ... 552  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 10:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Pommer schreef:
@Fuzzy het ligt natuurlijk aan de track en hoe ie klinkt op 155 BPM, maar ik zou denk ik zelf de volgende track op 155 BPM inmixen en hem dan gelijk weer terugschuiven naar 153 of wat je ook wilt, mits die met een break begint. Als er gelijk een midintro achteraan komt zal het wel wat vreemd klinken als je hem weer terug schakelt dus dan zou ik idd op 155 doorgaan.

Ja oh my god dit bedoelde ik toch vent


Rustaaaaghh
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 10:45 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Pommer schreef:
@Fuzzy het ligt natuurlijk aan de track en hoe ie klinkt op 155 BPM, maar ik zou denk ik zelf de volgende track op 155 BPM inmixen en hem dan gelijk weer terugschuiven naar 153 of wat je ook wilt, mits die met een break begint. Als er gelijk een midintro achteraan komt zal het wel wat vreemd klinken als je hem weer terug schakelt dus dan zou ik idd op 155 doorgaan.

Ja oh my god dit bedoelde ik toch vent

Oh my god wees dan duidelijker. Dacht dat je in de break naar Yellow Minute toe bedoelde.

Fuzzylogic schreef:
Hmm, ik ga eens uitproberen hoe dat klinkt. Op de een of andere manier merk je nauwelijks dat het ineens 3 BPM meer is dus gewoon op 155 verder gaan kan eigenlijk ook best.

Tijdens het mixen niet, maar heb vaak als ik het terughoor dat ik denk oei dat BPM had wel wat lager gemogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoor het in de track zelf eigenlijk ook nauwelijks als ik 'm zo 'los' luister. Zou iemand eens kunnen luisteren om te kijken hoe het bij jullie klinkt? Kan ook aan mij liggen namelijk dat ik het nauwelijks merk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 11:13 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Heb je het nou over Yellow Minute zelf of de track die erna komt :P Want zoals ik al zei ik zou Yellow Minute zelf ook gewoon op 155 laten staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb hier niet mega veel verstand van, maar klopt het niet dat je nooit eigenaar van het nummer bent ondanks dat je het koopt via bijv hardstyle.com? Heeft het label niet alleenrecht om te kiezen via welke kanalen hun producten worden gedistribueerd? En kan het daarom dus claims indienen ondanks dat tracks al gereleased zijn?

(zo had ik het begrepen, er is vast iemand die het beter kan uitleggen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je hem koopt ben je in principe wel eigenaar van die track, het geeft je alleen niet het recht om deze dan weer op andere manieren te verspreiden. Dat recht behoort alleen toe aan de auteurs en distributeurs als ik me niet vergis :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nu het toch over mixen gaat, wat zijn de overgangstechnieken die jullie gebruiken? De standaard 2e climax -> intro overgang begint me een beetje te vervelen. 2e climax naar mid doe ik ook wel eens, maar het hangt af van de in en uit te mixen tracks of dit wel goed klinkt en of er een kickswitch mogelijk is. Iemand nog tips hoe ik creatiever kan mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon gaan kutten, eventueel met VDJ o.i.d er bij zodat je wat makkelijker dingen kan uitmeten welke nummers misschien goed in elkaar passen en dan maar gewoon gaan uitproberen. Vetste overgangen die ik gebruikt heb zijn puur toeval dat ik het een keer probeerde. Niet echt specifieke technieken voor ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is inderdaad vooral van belang dat je gewoon de platen die je draait kent. Dan kun je vanzelf eens wat anders proberen. Toonhoogte, de maat en vaak ook het soort kick zijn wel erg van belang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verschilt per plaat. Op sommige platen passen andere platen weer perfect, en hier kom je vaak achter na een hoop oefenen en kloten. Bij veel raw kan je prima kickswitch draaien, dus een mid van B op een outro van A gooien, terwijl je bij A de low wegdraait. Denk wel aan je gain, ik let er meestal op dat ik niet in het rood draai maar net in het oranje. Ook bij bepaalde platen met hoge tonen kan je de high soms iets terugdraaien, omdat een overgang anders heel druk wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Heb hier niet mega veel verstand van, maar klopt het niet dat je nooit eigenaar van het nummer bent ondanks dat je het koopt via bijv hardstyle.com? Heeft het label niet alleenrecht om te kiezen via welke kanalen hun producten worden gedistribueerd? En kan het daarom dus claims indienen ondanks dat tracks al gereleased zijn?

(zo had ik het begrepen, er is vast iemand die het beter kan uitleggen)


Precies. Als je een film of een boek koopt, mag je hem ook niet online donderen. Daar heb je aparte toestemming voor nodig en voor muziek wordt die verleend door een soort uitzendlicentie te kopen. Dan mag je muziek uitzenden zoals een radiozender dat doet, of een evenement organiseren waar muziek wordt gedraaid (ander soort licentie). Dat doe je dan niet per nummer. Je mag dan alle muziek uitzenden/draaien in principe, maar de royalties die je betaalt gaan naar de rechthebbenden.

Als je een CD of digitale release uit wil brengen met werk van iemand anders, heb je er weer een aparte licentie voor nodig, namelijk voor de distributierechten. Dat heb je dan ook in principe nodig voor een YouTube upload of een mix upload. In de praktijk krijg je nooit een rechtszaak aan je broek, maar een takedown komt wel vaker voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor de tips allen. Ik ga dan wat meer tijd investeren in het leren van de tracks qua structuur en sounds en goede combinaties van tracks zoeken. De gain zit bij mij over het algemeen wel goed, autogain staat uit en ik match de gain op basis van hoe hard het klinkt in mijn koptelefoon en de channel level LED's. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trajanusch schreef:
Bedankt voor de tips allen. Ik ga dan wat meer tijd investeren in het leren van de tracks qua structuur en sounds en goede combinaties van tracks zoeken. De gain zit bij mij over het algemeen wel goed, autogain staat uit en ik match de gain op basis van hoe hard het klinkt in mijn koptelefoon en de channel level LED's. :thumbup:


Ben zelf wel een groot fan van de mid op de outro mixen, maar ben daar tegenwoordig wat voorzichtiger mee. Als ik kijk naar mixjes van een jaar of twee jaar geleden dan koos ik er toen voor omdat ik het vooral heel vet vond dat het me lukte en omdat ik bijv Solutio/Thera/Geminizers het wel eens hoorde doen.

Het klinkt alleen lang niet altijd even goed en het wordt vrij snel chaotisch. De momenten dat het wel super vet klinkt worden ook specialer als je het niet te vaak doet. Kom je zelf snel genoeg achter, maar dat is denk ik wel een goeie tip waar ik zelf wat later achter gekomen ben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 14:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ben zelf wel een groot fan van de mid op de outro mixen, maar ben daar tegenwoordig wat voorzichtiger mee. Als ik kijk naar mixjes van een jaar of twee jaar geleden dan koos ik er toen voor omdat ik het vooral heel vet vond dat het me lukte en omdat ik bijv Solutio/Thera/Geminizers het wel eens hoorde doen.

Het klinkt alleen lang niet altijd even goed en het wordt vrij snel chaotisch. De momenten dat het wel super vet klinkt worden ook specialer als je het niet te vaak doet. Kom je zelf snel genoeg achter, maar dat is denk ik wel een goeie tip waar ik zelf wat later achter gekomen ben :P


Ja dat het chaotisch wordt heb ik bij mezelf ook al meerdere keren gemerkt. :P Ik zorg wel dat ik wat mooie combinaties vind die ik er af en toe tussendoor kan gooien zodat het speciale er niet vanaf raakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2017 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Het is inderdaad vooral van belang dat je gewoon de platen die je draait kent. Dan kun je vanzelf eens wat anders proberen. Toonhoogte, de maat en vaak ook het soort kick zijn wel erg van belang.


Ligt ook wel voornamelijk welke platen. Ik mix ook vaak 2e climax naar intro maar soms ook putto naar mid of zelfs mod door climax door kick switch. Het is maar net wat past
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 00:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Als ik kijk naar mixjes van een jaar of twee jaar geleden dan koos ik er toen voor omdat ik het vooral heel vet vond dat het me lukte en omdat ik bijv Solutio/Thera/Geminizers het wel eens hoorde doen.


Volgens mij zit ik nu een beetje in deze fase. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Dank voor uw uitleg! Begrijp het van de ene kant zeker wel maar het is zwaar irritant. Mixje gemaakt met Evolving (denkend van oh deze heeft allang een release gehad dus moet goed komen), wil ik 'm online pleuren, ja hoor, video wereldwijd geblokkeerd :P


Daar is Mixcloud voor. Zij hebben een ander soort licentie, meer zoals dat van een radiozender, waardoor je mixes mag uploaden met alle muziek erin. Zij hebben de toestemming om alle muziek uit te zenden, zodat jij dat niet hoeft te regelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trajanusch schreef:
Nu het toch over mixen gaat, wat zijn de overgangstechnieken die jullie gebruiken? De standaard 2e climax -> intro overgang begint me een beetje te vervelen. 2e climax naar mid doe ik ook wel eens, maar het hangt af van de in en uit te mixen tracks of dit wel goed klinkt en of er een kickswitch mogelijk is. Iemand nog tips hoe ik creatiever kan mixen?

Als je de vetste overgangen wilt krijgen, hoeft je je maar aan 1 regel te houden en dat is: geen regels.
Gewoon eens vanalles uitproberen, ook al denk je dat het helemaal niet gaat passen. Ik mix bijvoorbeeld zelfs weleens een break op een break. Verder gewoon heel, heel, heel veel aankloten met verschillende platen, zo kom je vanzelf achter vette overgangen. Moet je ze wel onthouden natuurlijk als je ze eens in een setje wil gebruiken maar als je echt een supervette overgang hebt gevonden dan onthou je die wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De allervetste onthoud je inderdaad wel, die vriend waarmee ik draai ramde een keer random Brutal 3.0 op Disturbia remix (of andersom), die kicks gecombineerd met die screeches gaf zo'n bizarre drive mee, en zijn nou niet bepaald tracks die je in eerste instantie bij elkaar vind passen :lol: En zo zijn er nog wel een paar!

edit: Geminizers op Loudness: Catalyst op Chemical (vooral die vocal van Catalyst "its chemical") klonk zo vet :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



1:29 :drool:

sowieso dit hele toppa: http://hardtraxx.nl/forum/dj-s-corner/de-meest-vette-of-slechte-mix-overgangen-topic-t44193.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die shit live doen op zo'n evenement, daar krijg ik meer kippenvel van dan van welke B-Front plaat ook :$ Ook al zijn het alleen maar wat vocals die hij door laat lopen, tegenwoordig doen ze dat echt niet meer :P

Daarom was die Crypsis set op Qapital 2016 ook zo bijzonder (L)

Alleen denk ik dat 75% van de mensen het niet eens opvalt...

edit: dat topic is goud inderdaad!!

elroyce schreef:

mixje van psychedelic trip naar formula (@11:00).


Wat hij doet met die vocaltjes van Psychedelic Trip is wel echt heel vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je zelf draait, waardeer je het ook meer lijkt me. Vooral als de dj er bekend om staat :innocent:
Ik heb zelf een middagje een spoedcursus draaien gehad. Was toen wel met house en techno, maar toen ik voor het eerst een plaat bijna feilloos mixte naar de andere plaat kreeg ik er zo'n kick van. Ik vroeg aan de collega of hij het hoorde, maar hij hoorde het niet. Moet wel een goed teken zijn denk ik xd

Zit nu ook te overwegen om zelf een dj-controller voor beginners te kopen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2017 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Die shit live doen op zo'n evenement, daar krijg ik meer kippenvel van dan van welke B-Front plaat ook :$ Ook al zijn het alleen maar wat vocals die hij door laat lopen, tegenwoordig doen ze dat echt niet meer :P

Daarom was die Crypsis set op Qapital 2016 ook zo bijzonder (L)

Alleen denk ik dat 75% van de mensen het niet eens opvalt...

Eens, als een dj een tracklist heeft waarvan een aantal tracks me niet veel doet, maar vervolgens wel fenomenaal mixwerk heeft dan kan ik daar zoveel energie van krijgen dat de trackkeuze me om het even is. De tracklists van Crypsis zijn bijvoorbeeld niet altijd mijn ding meer tegenwoordig, maar zijn mixwerk maakt gewoon alles goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2017 20:27 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Is deze ooit gereleased?? Of een Free?

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 19:17 
 
Hardtraxxer

Kan je ergens nog de oude shirts van Delete bestellen?

Sinds die bij theracords weg is en bij End of Line zit staat er maar 1 shirt van delete in die webshop. En die vind ik niks! Heb delete al geprobeerd te contacten maar geen gehoord helaas.
Vorige  1 ... 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506 ... 552  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen