Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 552  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2009 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je een vraag over draaien, labels, DJ's, vinyl of nog wat meer?
Stel ze hier, ik ga kijken of ik het antwoord weet!

edit - Even ter verduidelijking. Er zijn GEEN stomme vragen!! Stom ben je als je je vraag niet stelt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2009 15:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goed initiatief +1
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 01:46 
 
Donateur

Ok, kheb er wel 1tje , tis mss wel een domme vraag ma kga ze toch stellen :D

Wat is nu het verschil wanneer een dj een dj set draait of live draait, zie ik toch veel staan bv laatst D-Block & S-te-Fan voor het eerst live op Thrilogy ?

Kheb al wel zitte googlen ma das dan veel van andere muziekstijlen en misschien zit er dan verschil in uitleg ;)

alvast bedankt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 01:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
Ok, kheb er wel 1tje , tis mss wel een domme vraag ma kga ze toch stellen :D

Wat is nu het verschil wanneer een dj een dj set draait of live draait, zie ik toch veel staan bv laatst D-Block & S-te-Fan voor het eerst live op Thrilogy ?

Kheb al wel zitte googlen ma das dan veel van andere muziekstijlen en misschien zit er dan verschil in uitleg ;)

alvast bedankt ^^


Oh die kan ik ook wel even beantwoorden.

Als een DJ 'live' gaat draaien, dan gooien ze er ook meestal effecten (keyboard, samples etc..), en speciale edits erdoorheen. Waardoor het net iets extra's geeft. Ook mixen ze de nummers (meestal) wat sneller in.

Bij een normale DJ set doen ze dat wat hierboven allemaal staat niet zo snel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En Jor-D vergeet misschien nog wel het belangrijkste..
Met een LIVE optreden, gebruiken ze over het algemeen geen CD spelers of Vinyl, maar hebben ze dus een laptop en een aantal keyboards mee. Dan hebben ze dus thuis een aantal edits gemaakt die ze dan draaien, aangepast met dus ook live keyboardspel. Dus het is niet helemaal live, maar wel veel meer moeite en werk dan een DJ set..
Een supervoorbeeld van een Live-set is die van Noisecontrollers @ Emporium 2008. Helaas opnieuw gedaan in de studio, maar wel 1 van de beste sets van 2008!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 11:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Volgens mij draaien ze in een liveset ook uitsluitend eigen nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt, dat is ook niet gek, want daar heb je ook alle schema's van. Maar ik dacht dat dat ook wel duidelijk was :).

Overigens worden Live-acts alleen gedaan door mensen die veel tracks maken. Daarom kunnen de Noisecontrollers eigenlijk het hele jaar door Live een Act maken.. Sommige acts zijn alleen Live, zoals Nasty Boyz, Donkey Rollers en Southstylers.
A-Lusion heeft aangegeven begin dit jaar live te willen proberen.. Misschien wat voor InQontrol? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 13:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tis nu ook duidelijk voor mij een gedeelte wist ik nog niet :thumbup:

Goede uitleg overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2009 21:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Haha.. die vraag wou ik ook net gaan stellen, maar dat hoeft dus al niet meer.. Bedankt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 19:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarom zijn heel veel hardstyle artiesten en MC's allemaal kaal? of is dat toeval?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien om het wat hardere karakter? (Jaren '90 hakkuh-scene)? Geen idee!
Waarom hebben de meeste hardrock/metal artiesten wat langere haren?

Denk omdat het een beetje bij de Scene past. De meeste bezoekres hebben ook korter haar, sommigen kaal. Een duidelijke rede heeft het, zover ik weet, niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 19:42 
 
Hardtraxx Newbie

Waaroom zijn de meeste hardstyle feesten 18+? Terwijl je op je 16de toch al alcohol mag...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 19:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Koen schreef:
Waaroom zijn de meeste hardstyle feesten 18+? Terwijl je op je 16de toch al alcohol mag...


Grappig die link met hardstyle feesten en alcohol drinken. :P

ff gevindt, als je 18 wordt...
Citaat:
Op de dag dat iemand 18 jaar oud wordt, is hij voor de wet meerderjarig.
Je bent dan onder meer handelingsbekwaam.
Het is een wettelijk begrip en het betekent dat iemand zelfstandig 'rechtshandelingen' kan verrichten die 'niet vernietigbaar' zijn.
Als meerderjarige ben je volledig handelingsbekwaam en helemaal zelf verantwoordelijk voor de overeenkomsten die je sluit.
Je bent dus persoonlijk aansprakelijk als je schulden maakt, geld van een bank leent of op krediet koopt.


Denk dat wat hierboven staat de belangrijkste reden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 19:54 
 
Hardtraxx Newbie

Omdat de grootste reden is dat je op je 15de (wat ik dus ben) niet uit mag gaan omdat er alcohol verkrijgbaar is, daarom legde ik dat verband. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan me ook voorstellen dat je als 16jarige niet de hele nacht door wil/kan feesten. Bovendien heb je ook meestal nog wat mensen aan de drugs (die zijn over het algemeen niet vervelend, maar toch). Is ook niet echt goed voor je als 16 jarige. Bovendien heb je ook nog eens vervoer nodig, OV is niet altijd een uitkomst. Vandaar dat de grotere feesten 18 + zijn. Overigens zijn er gewoon veel feestjes ook voor 16+, die moet je zeker in de buurt proberen te vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 21:17 
 
Hardtraxx Newbie

Met wat voor programma mix je?

ik probeer zelf ook wel is wat maar ben echt een newbie dus! wilde dat wel eens weten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ikzelf mix nu meestal met CD's bij vrienden, wisselend welke apparaten.. Over 2 maanden een eigen set, ik kan deze maand namelijk niet werken in verband met tentamens, volgende maand kijken voor een fulltime-maandje..

Als je echt op wilt starten kun je het beste beginnen met Traktor gebruiken, of vergeijkbaar. Echter, Traktor word door de gebruikers hier als beste ervaren.
De website: http://www.native-instruments.com/traktormicrosite/
Een link voor de download van de DEMO: http://www.download.com/Traktor-DJ-Stud ... 87054.html

Als je denkt dat je het heel leuk vind, kun je beginnen met het kopen van een MIDI-controller. Dat is zeg maar een mengpaneel voor aan je PC. Hierop zitten eigenlijk bijna alle functies van een CD-speler, maar dan dus voor USB. Meestal krijg je dan (als je eerstehands koopt) een volledige versie van een mixprogramma erbij.
Deze MIDI-controllers kosten tussen de 100 en de 250 euro, relatief goedkoop dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 10:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb onderhand van verschillende mensen al een PB gehad over Serenity en wanneer hij uitkomt.

Mijn antwoord:
Ik ga je wel even teleurstellen! Hier komt het verhaal namelijk: De meeste tracks van Pollen worden onder Superplastik gereleased (Dat is zuster met Fusion, dat is weer van Freaky, die vinylshop). Omdat je als vinylperser niet 2 van hetzelfde label achter elkaar kan doen, wordt het wel aardig lastig! Vanwege de drukte op SuperPlastik de laatste tijd is een beetje een wachtrij ontstaan.
Namelijk: Dozer - The Legacy
Nagoom - Atmosphere/H.A.A.R.P.
Williams Syndrome - Limbo EP
en dan nu dus: Killer Clown - Tormented..
Zoals je ziet: deze kwamen vrij snel achter elkaar.

Deze hebben ze bewust gedaan, want deze stond al een tijd te wachten. Vervolgens is besloten dat de volgende plaat gaat worden:
Dozer - Relax/Hawk

Daarna zal The Pitcher - Our Core/Serenity komen. KK is dus nu uit, dus zul je eerst moeten wachten op het persen en verkopen van Dozer. Ik schat dus dat je zo eind maart zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 13:12 
 
Hardtraxx Veteran

Best wel jammer van serenity, hm nog wat langer wachten ^^ Aan de andere kant, een nieuwe dozer komt uit, Dus ik klaag niet ! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 13:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ik heb 5x liever de nieuwe Pitcher dan Dozer - Relax.. Aardige plaat, maar zeker niet geweldig. B-kant moet ik nog horen. Bij Our Core/Serenity heb ik van beide het gevoel dat ik ze HEEL vaak ga draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 13:17 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Nou ik heb 5x liever de nieuwe Pitcher dan Dozer - Relax.. Aardige plaat, maar zeker niet geweldig. B-kant moet ik nog horen. Bij Our Core/Serenity heb ik van beide het gevoel dat ik ze HEEL vaak ga draaien.


Ja kan kloppen, k ben momenteel blij dat er een nieuwe van tony uitkomt, ook al effe geleden ^^

Serenity trouwens gaat heel veel gedraaid worden ja, vocals spraken me ook al erg aan !
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 20:03 
 
Hardtraxx Newbie

Khadber schreef:
Ikzelf mix nu meestal met CD's bij vrienden, wisselend welke apparaten.. Over 2 maanden een eigen set, ik kan deze maand namelijk niet werken in verband met tentamens, volgende maand kijken voor een fulltime-maandje..

Als je echt op wilt starten kun je het beste beginnen met Traktor gebruiken, of vergeijkbaar. Echter, Traktor word door de gebruikers hier als beste ervaren.
De website: http://www.native-instruments.com/traktormicrosite/
Een link voor de download van de DEMO: http://www.download.com/Traktor-DJ-Stud ... 87054.html

Als je denkt dat je het heel leuk vind, kun je beginnen met het kopen van een MIDI-controller. Dat is zeg maar een mengpaneel voor aan je PC. Hierop zitten eigenlijk bijna alle functies van een CD-speler, maar dan dus voor USB. Meestal krijg je dan (als je eerstehands koopt) een volledige versie van een mixprogramma erbij.
Deze MIDI-controllers kosten tussen de 100 en de 250 euro, relatief goedkoop dus.


Eej bedankt man! hier heb ik wel wat aan.. zal de demo wel even downen.. en kijken wat ik ermee kan! iig bedankt:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2009 23:09 
 
Donateur

Bedankt om op mijn vraag van verschil tussen live en een dj set te beantwoorden , nu weet ik eindelijk is het verschil :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 21:21 
 
Hardtraxx Newbie

Khadber schreef:
Ikzelf mix nu meestal met CD's bij vrienden, wisselend welke apparaten.. Over 2 maanden een eigen set, ik kan deze maand namelijk niet werken in verband met tentamens, volgende maand kijken voor een fulltime-maandje..

Als je echt op wilt starten kun je het beste beginnen met Traktor gebruiken, of vergeijkbaar. Echter, Traktor word door de gebruikers hier als beste ervaren.
De website: http://www.native-instruments.com/traktormicrosite/
Een link voor de download van de DEMO: http://www.download.com/Traktor-DJ-Stud ... 87054.html

Als je denkt dat je het heel leuk vind, kun je beginnen met het kopen van een MIDI-controller. Dat is zeg maar een mengpaneel voor aan je PC. Hierop zitten eigenlijk bijna alle functies van een CD-speler, maar dan dus voor USB. Meestal krijg je dan (als je eerstehands koopt) een volledige versie van een mixprogramma erbij.
Deze MIDI-controllers kosten tussen de 100 en de 250 euro, relatief goedkoop dus.


Ik heb traktor nou full van kameraad gekregen.. mja is nog beetje wennen.


verder werkt beetje zelfde als virtual dj of niet? of is het beter? ik ben met virtual dj namelijk niet echt een held.. maar kun je de voordelen van traktor tegenover virtual dj geven? misschien tips trucks of hints?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 21:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet je even in een ander topic kijken in algemeen, daar stond een hoop in.
En die ander heeft het zeker illegaal he? ;).
1, 2, 3, 4, 5 ... 552  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen