Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 00:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wacom, een fabrikant van tekentablets, gaat zich richten op de productie van audioapparatuur. Het eerste resultaat hiervan is de NextBeat: een midi-controller voor dj's die bestaat uit een afneembare 'draaitafel' en een basisstation.

Met de NextBeat probeert Wacom zich op een voor het bedrijf nieuwe markt te positioneren. Het apparaat heeft een afneembaar deel waarop zich een aanraakgevoelige schijf bevindt. De schijf bestaat uit verschillende delen, zodat deze niet alleen voor het spoelen gebruikt kan worden maar bijvoorbeeld ook voor crossfading en voor het instellen van de pitch. Dankzij de leds op de schijf lijkt deze enigszins op de DaScratch van Stanton, een concurrerende dj-controller. Boven de 'draaitafel' bevinden zich onder andere de draaiknoppen voor de equalizing.

Het draadloze onderdeel zou dj's volgens Wacom meer vrijheid geven, zodat ze niet meer gebonden zijn aan hun plek op het podium. Heel ver zullen de dj's echter niet komen, want de headset-aansluiting bevindt zich op het basiselement. Wacom heeft het basisstation voorzien van een lcd dat informatie over de tracks weergeeft.

Technische specificaties heeft het Japanse bedrijf nog niet prijsgegeven, maar uit de afbeeldingen valt op te maken dat er in ieder geval sampling- en loop-functies aanwezig zijn. Prijzen meldt Wacom ook nog niet; wel wil de fabrikant kwijt dat de NextBeat in de zomer van dit jaar in Europa op de markt komt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: http://www.tweakers.net
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 00:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Best een net dingetje! Zal wel prijzig zijn!

Toch zie ik liever CD's dan een laptopje (of vinyl, dat is natuurlijk nog mooier om te zien, maar ook veel prijziger).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 00:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

looking good man
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 00:26 
 
Hardtraxx Veteran

zou t dan zo zijn, dat over een tijdje iedereen met een laptop en een dj-controller staat te mixen.
en dan bedoel ik ook op feesten ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 00:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ksnap het niet goed :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
zou t dan zo zijn, dat over een tijdje iedereen met een laptop en een dj-controller staat te mixen.
en dan bedoel ik ook op feesten ?

Veel meer als nu ;) Hardstyle loopt altijd een beetje achter kwa vernieuwing. Het gebruik van CDJ's kwam veel later en ook maar niet te spreken over de invoering van WEB-releases. Er zijn ook al veel top-house dj's die alleen digitaal draaien... Ding ziet er leuk uit alleen praktisch is het zeker niet, zal ook geen succes worden. Draadloos zal ook wel ramp zijn, geef mij maar gewoon mijn draden! Die zijn stukken goedkoper en werkt meestal nog beter ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_:
Volledig mee eens.. Als ik zie hoeveel mensen er lopen te klooien met draadloos en moeilijke toestanden ben ik al lang blij dat ik een draadje aan mijn spulletjes heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel erg simpel gezegd, maar zo is het ook. Rotzooi

Het kan nooit voor de volle 100% werken als het hun eerste model is. Te veel kinderziektes gewoon. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 16:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk ook niet dat dit het gaat worden,
Wel handig draadloos, maar het zal nooit helemaal perfect werken helaas :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wat schiet je er sowiezo mee op. Die draadlose rommel. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
wat schiet je er sowiezo mee op. Die draadlose rommel. ;)

effe piesen tijdens het draaien en dan nog effe lekker mixen


:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
wat schiet je er sowiezo mee op. Die draadlose rommel. ;)


Als alles precies zo zou werken als met draad, en als er geen fouten enzo in zitten is het alleen maar handig denk ik zo :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:09 
 
Hardtraxx Veteran

Makxz schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
wat schiet je er sowiezo mee op. Die draadlose rommel. ;)


Als alles precies zo zou werken als met draad, en als er geen fouten enzo in zitten is het alleen maar handig denk ik zo :thumbup:


Dat wel, maar dat zie je bijna niet, altijd werkt er wel iets niet ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als het zou werken wel ja :) Maar feit is natuurlijk dat draadloos verre van ideaal is. Zou wel mooi zijn, draden wegwerken kan soms echt een hel zijn. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk is even na hoe storings gevoelig draadloos kan zijn. Al helemaal in een club met allemaal mobieltjes en draadlose microfonen. En wat voor poepspul nog meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Denk is even na hoe storings gevoelig draadloos kan zijn. Al helemaal in een club met allemaal mobieltjes en draadlose microfonen. En wat voor poepspul nog meer.

geloof dat iedereen het daar mee eens is hoor dennis ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke mooi :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
Denk is even na hoe storings gevoelig draadloos kan zijn. Al helemaal in een club met allemaal mobieltjes en draadlose microfonen. En wat voor poepspul nog meer.

geloof dat iedereen het daar mee eens is hoor dennis ;)


Klopt, maar het zou ideaal zijn als je dit niet had, maar ja ALS :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 19:32 
 
Donateur

Ziet er wel vet uit maar dan ook op feesten te gebruiken, is nog iets te gevaarlijk ;)
Prijs zal ook wel hoog liggen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 20:40 
 
Hardtraxx Newbie

ik zie er het nut niet van in eerlijk gezegt
net alsof je een dj controller tijdens het draaien gaat verplaatsen
enja zoveel meer werk heb je niet met het aansluiten van paar kabeltjes.....
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen