Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 18:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twanneke schreef:
Leuk stuk weer! Op naar het volgende verhaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 18:52 
 
Hardtraxx Veteran

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo positief over dit artikel als de rest Bouke.

Het zit taaltechnisch weer goed in elkaar maar het is niet meer dan de (kleine) opkomst en ''ondergang'' van een artiesten duo en ondanks de lekkere platen zijn ze nooit heel groot geweest.

Vandaar dat mijn mening is dat het het saaiste stuk is.

Afsluiten met een positieve noot natuurlijk: Ga wel ermee door :) (niet dat het je ook maar iets zou tegen houden ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 20:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Ontzettend fan geweest van deze act. Gelukkig ook meerdere malen live mogen zien inclusief hun 'laatste' set in Hengelo destijds. Goeie genade wat was dat een mooie set, echt hele goede herinneringen aan zowel die set als dat hele feest, een mooie tijd :D .

toen kende ik jou nog niet eens :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 21:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pete schreef:
Henk-Jan schreef:
Ontzettend fan geweest van deze act. Gelukkig ook meerdere malen live mogen zien inclusief hun 'laatste' set in Hengelo destijds. Goeie genade wat was dat een mooie set, echt hele goede herinneringen aan zowel die set als dat hele feest, een mooie tijd :D .

toen kende ik jou nog niet eens :cry:

ik wel

Leuke stukjes Bouke ga vooral door :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 21:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Om heel eerlijk te zijn

Dat mag!
Ik snap (denk ik) wel wat je bedoelt. Dit verhaaltje is eigenlijk meer een mini-biografie geworden dan echt een specifieke gebeurtenis. Ik zal je vast waarschuwen; zo heb ik er eigenlijk nog 2 op de planning staan (1 over een artiest die imo nooit de waardering heeft gekregen die hij verdient, en 1 'ode' aan één van mijn helden). En eigenlijk is de Brennan & Heart post ook min of meer een biografie geworden, aangezien de meeste posts/info over de break zelf vakkundig lijken te zijn verwijderd (well played, Thera).
Daardoor wijkt het inderdaad wel wat af van de eerder geposte verhaaltjes, dus ik snap je punt. Ik was bijvoorbeeld eigenlijk ook van plan om nog een post over Saifam te maken, maar dat werd in de praktijk voornamelijk een opsomming van aangesloten labels, aliassen en tracks, dus die laat ik achterwege :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 09:10 
 

Bouke schreef:
ErikZ schreef:
Om heel eerlijk te zijn

Dat mag!
Ik snap (denk ik) wel wat je bedoelt.

Klopt, ik snap ook wat hij bedoelt, dat gevoel kreeg ik ook, dat het "saaier" was dan de rest. Maar het leest lekker weg en dat maakt veel goed. En afentoe zo'n verhaal ertussendoor is ook niet erg hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 11:35 
 

ErikZ schreef:
...het is niet meer dan de (kleine) opkomst en ''ondergang'' van een artiesten duo en ondanks de lekkere platen zijn ze nooit heel groot geweest.


Eens met bovenstaand! Het verhaal doet lijken of ze echt een grote naam waren. Dit was inderdaad niet het geval ;) Desalniettemin kijk ik erg uit naar de volgende stukken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 22:40 
 

Norther66 schreef:
Chroman schreef:
Waarom werden ze eigenlijk CO2 genoemd?

Omdat ze met zn 2en waren?


Hun favoriete nummer is Overload - The Anthem (Vortex & Zatox Mix), vandaar "Overload". Catatonic vonden ze wel ruig klinken en die 2 is voor het duo zijnde, en is daarnaast natuurlijk de afgekorte naam voor Koolstofdioxide wat net dat beetje extra swag meegeeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 19:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Hardtraxx University (5): Brainkicker

Hij is al sinds 2005 actief in de hardstyle scene, heeft ruim 20 releases achter zijn naam staan, runt een eigen label, heeft collabs gedaan met artiesten als Bass Modulators, Atmozfears en Noisecontrollers en heeft enkele hedendaagse helden op de goede weg geholpen. Toch zijn alle rijkdommen van het DJ-leven grotendeels aan zijn neus voorbij gegaan. In aflevering 5 van The Hardtraxx University: Brainkicker.

Frankrijk
Iedere voetballiefhebber kan er wel een paar opnoemen: voetballers die in het verkeerde land geboren zijn. Ryan Giggs (Wales), George Best (Noord-Ierland), George Weah (Liberia): allemaal voetballers die in hun generatie tot de absolute wereldtop behoorden, maar nooit de kans hebben gekregen om op het hoogste niveau (het Wereldkampioenschap) te spelen.
Hetzelfde kan eigenlijk gezegd worden over Cédric Grosius, in de hardstyle scene beter bekend als Brainkicker. Hij werd in 1976 geboren in Frankrijk, wat anno 2015 nog altijd niet echt bekend staat als een hardstyleland. Waar zijn Nederlandse en Italiaanse collega’s door de jaren heen steeds meer waardering kregen en een steeds groter publiek bereikten, stagneerde de populariteit van Brainkicker. Aan zijn producties zal het niet hebben gelegen. Wellicht was hij te duur voor de meeste Nederlandse feesten, terwijl de weinige Franse organisatoren juist erg happig waren om de populaire Nederlandse DJ’s in te vliegen.



Duizendpoot
Het bleek een vicieuze cirkel waaruit niet te ontsnappen was. Boekingen werden gebaseerd op populariteit, populariteit was gebaseerd op boekingen. Een Fransman die niet bekend is bij het grote publiek, was simpelweg niet interessant genoeg voor Nederlandse organisaties. Het aantal boekingen in Nederland (en net daarbuiten) is uiteindelijk op 2 blijven steken; Q-Base 2005 en Knock Out! 2009.
In een interview in 2010 liet hij al voorzichtig doorschemeren dat draaien toch niet zijn grootste hobby was; hij produceerde liever. Aangezien artiesten hun inkomsten voornamelijk uit boekingen halen, heeft Brainkicker gedurende zijn hele carrière ook een ‘gewone’ baan (leraar) gehad naast het produceren.
Ook binnen de scene was het echter een bezig bijtje. Bij DJ’s United Records, een sublabel van het befaamde Saifam, was hij bijvoorbeeld A&R (Artist & Repertoire) manager, en met succes. Hij ‘scoutte’ onder andere Bass Modulators en Atmozfears, die onder zijn hoede doorbraken en tegenwoordig tot de top van de scene behoren.



Hexablast Records
In 2012 begon hij zelfs een eigen label, genaamd Hexablast Records. In de aankondiging daarvan gaf hij een deel van zijn visie op de hedendaagse scene. Het uitsterven van vinyl, het feit dat entertainen een steeds belangrijkere taak van een DJ wordt, en de geslotenheid van de scene voor nieuw talent hebben het voor hem ‘verpest’. Hij wil met zijn nieuwe label dan ook juist nieuw, wereldwijd talent de kans bieden. Doordat het nu zijn eigen label is, is Brainkicker tegenwoordig vooral bezig met het ontdekken en opleiden van jonge producers. Zijn meest recente releases zijn dan ook allemaal collabs met onbekende producers die aangesloten zijn bij Hexablast. In Maart 2015 bracht Brainkicker zijn (naar eigen zeggen) laatste release uit. Wie weet hoe zijn leven eruit had gezien als hij in Nederland was geboren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 20:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier wist ik nou echt nog helemaal niks over! Weer een erg goed stuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 20:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Hier wist ik nou echt nog helemaal niks over! Weer een erg goed stuk!

Ik ook niet eerlijk gezegd, op de basis dingetjes na.. Had het er een tijdje geleden met bRt_ in een topic over dat het toch eigenlijk wel raar is dat hij nooit is doorgebroken. Uit nieuwsgierigheid ben ik naar de achtergrond gaan zoeken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 20:33 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Is voor mij ook nieuw, leuk om te lezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Is voor mij ook nieuw, leuk om te lezen :)

Dit! Altijd leuk dit soort stukjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 21:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weer een heerlijk stukje Bouke. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 22:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Goed stuk, ken hem helemaal niet en het feit dat Franse DJ's minder snel of niet doorbreken is gewoon heel jammer maar wel begrijpelijk. Hoezo een DJ invliegen of naar Nederland laten rijden + hotelovernachting voor een paar duizend euro als er nog zat talenten in Nederland zelf zijn die voor een paar honderd willen optreden.

Zeker interessante stukjes en ben benieuwd naar de volgende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 01:47 
 
Hardtraxxer

Check vooral even deze platen van hem. Over ondergewaardeerde platen gesproken...

Brainkicker vs. Hardstatic - Justice
Brainkicker vs. Hardstatic ‎– Atlantis Attack
Brainkicker vs. Hardstatic ‎– Beating & Shaking
Br41nk1ck3r ‎– Metal Licker
Br41nk1ck3r ‎– Turn It Off
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 05:08 
 
Hardtraxxer

Zit te wachten tot iemand de fittie tussen ScuL en Heady post hier :lol:

Anders zal ik het morgen zelf eventueel doen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 09:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Diamanic schreef:
Zit te wachten tot iemand de fittie tussen ScuL en Heady post hier :lol:

Anders zal ik het morgen zelf eventueel doen ^^

Zo lang je foto's maar achterwege laat :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ken Brainkicker vooral van de remixen van Anagenetic en Likquid - C'Mon 2009 (Brainkicker Remix).

Verder ken ik hem niet en dus ook het verhaal niet. Leuk stuk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 11:11 
 

vincejuh schreef:
Brainkicker vs. Hardstatic ‎– Atlantis Attack


Deze heb ik vroeger echt kapot gedraaid :love:

OT: Wederom een mooi stuk Bouke :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Hoezo een DJ invliegen of naar Nederland laten rijden + hotelovernachting voor een paar duizend euro als er nog zat talenten in Nederland zelf zijn die voor een paar tientjes* willen optreden..


Dat is ook precies waar Typhoon laatst een post over had, die baalde ook dat hij zo weinig boekingen had.

Maar als je zo inwisselbaar bent als Typhoon, waarom zou je dan iemand invliegen uit Italie, je moet wel zo uniek zijn (Vazard) om daar bijvoorbeeld een investering in te maken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 12:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je moet gewoon naar Nederland verhuizen. Misschien beetje oneerlijk, maar het is wel gewoon zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 12:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Duke schreef:
Je moet gewoon naar Nederland verhuizen. Misschien beetje oneerlijk, maar het is wel gewoon zo.


Dit is wel een enorm risico. Je spreekt geen Nederlands, dus het is ook superlastig om aan ander werk te komen. Je moet je hele leven achterlaten, en dan maar hopen dat je doorbreekt. Ik zou dit zelf ook niet durven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 12:52 
 

Rickzel schreef:
(Vazard)


Hij is misschien uniek in z'n muziek maar niet echt populair bij het grote publiek hé dus of dit dan zo'n slimme investering is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 12:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:
Rickzel schreef:
(Vazard)

Hij is misschien uniek in z'n muziek maar niet echt populair bij het grote publiek hé dus of dit dan zo'n slimme investering is ;)

Hetzelfde geldt (gold) in mijn ogen voor Brainkicker. Maarja, hoe uniek of goed je ook bent, het grote publiek zul je pas echt bereiken als je geboekt wordt op (middel)grote feesten --> vicieuze cirkel :P

Misschien had Brainkicker een Nederlandse ghost-DJ moeten zoeken, aangezien hij draaien (na het vinyl-tijdperk) toch niet meer zo leuk vond..
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen