Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ken het hele verhaal, maar wel leuk om weer eens te lezen.
Zeker op de manier zoals je het schrijft ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 19:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Hardtraxx University (3) – Headhunterz & Wildstylez – Down With the Hardstyle

Niet alles wat Headhunterz en Wildstylez aanraken verandert in goud. In 2009, toen beide artiesten al aan de top van de hardstyle scene stonden, waren zij verantwoordelijk voor een van de meest bekritiseerde tracks ooit. In deel 3 van The Hardtraxx University: Headhunterz & Wildstylez – Down With the Hardstyle.

Achtergrond
In 2008 maakten Headhunterz en Wildstylez onder de naam Project One één van de meest legendarische albums in de hardstyle scene. Mede daardoor behoorden de artiesten anno 2009 tot de grootste en populairste artiesten. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen toen Headhunterz in Oktober 2009 een video op Youtube plaatste van een nieuwe collab met Wildstylez. Het was echter duidelijk een ander stijltje dan de befaamde Project One-sounds.

Kritiek
De verwachtingen werden op z’n zachtst gezegd niet waargemaakt. Het begon al met de vocals, die vandaag de dag misschien wat gebruikelijker zijn, maar indertijd als kinderachtig en kazig bestempeld. En die beoordelingen golden eigenlijk ook voor de rest van de track. Het was veel softer, kaziger en kinderachtiger dan omstreeks 2009 gebruikelijk was. De sounds wekten de indruk dat de track gericht wat op een breder publiek (lees: top 40-publiek), wat bij de ‘vaste volgers’ in het verkeerde keelgat schoot.
Al een paar dagen nadat de video geupload werd, stonden er zoveel kritische en beledigende reacties dat Headhunterz zich genoodzaakt voelde om de reacties onder de video uit te schakelen. Weer wat later zette hij de reacties weer aan, maar de mensen waren nauwelijks positiever geworden, waardoor Headhunterz een nog drastischere maatregel nam.

Credible mix
Nog geen week nadat de preview online was gezet, was hij alweer van het internet verdwenen. Volgens de officiële lezing schond de video wat copyrights, maar de track werd nooit meer geupload met een andere video eronder. Sterker nog, de track raakte volledig in de vergetelheid. Blijkbaar namen Headhunterz en Wildstylez de kritiek zo hoog op dat ze besloten om hun collab niet te releasen.
In Oktober 2010, een jaar na de eerste versie, uploadde Headhunterz een nieuwe preview. Down With the Hardstyle had een make-over gekregen en had nu ‘Credible Mix’ achter zijn naam gekregen. De vocals en melodie waren nauwelijks veranderd, maar aan de rest van de tracks (en dan met name de kicks) was flink gesleuteld om het wat meer op hardstyle te laten lijken.
Een officiële release kwam er echter nooit. De Credible mix stond op de Thrillogy 2010 en Hard Bass 2011 CD’s en is daardoor (in tegenstelling tot het origineel) in goede kwaliteit te beluisteren. Populair werd ook deze versie echter nooit, en het lijkt een klein smetje te zijn op de verder indrukwekkende discografie van zowel Headhunterz als Wildstylez.



De tijden veranderen echter. Toen Q-Dance in 2013 voor het eerst de ‘Harder Styles top 1000’ organiseerde, stemden de luisteraars Down With the Hardstyle naar plek 613. In 2014 eindigde de track zelfs op de 137e plaats. Daarmee is het nummer een mooi voorbeeld van de veranderende tijden in de hardstyle scene. Waar men in 2009 niet gediend was van kinderachtige vocals en kazige melodieën, is dat in de huidige mainstream eerder regel dan uitzondering. Niet gek dus dat het nummer onder de huidige generaties een stuk populairder is dan onder de generatie van een paar jaar geleden. Wie weet hoe populair het nummer zou worden als het vandaag de dag tóch nog een release zou krijgen…
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het gewoon een lekker nummer van ze, maar ik ken ook alleen maar de credible mix.

Wist niet dat er zo over gedacht werd vroeger.
Denk wel dat de verwachtingen na Project One erg hoog lag over beide personen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze weet ik nog goed! De reacties onder dat YouTube filmpje gingen echt ontzettend ver. Een van de meest afgebrande nummers of all-time denk ik. Misschien samen met DQ 2008 anthem / Tatanka - I Kissed A Girl.
Ergens jammer dat die originele versie niet meer te luisteren is. Weet nog dat het ook gewoon echt bizar slecht was :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

provehito schreef:
Ik vind het gewoon een lekker nummer van ze, maar ik ken ook alleen maar de credible mix.

Wist niet dat er zo over gedacht werd vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 00:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet veel van hardstyle, maar dit verhaal heb ik helemaal gemist :cry: . Wel leuk om iets over terug te lezen dus.

En daarnaast; vind het nummer eigenlijk helemaal niet verkeerd ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 19:30 
 
Hardtraxx Addict

Het origineel

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 21:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

'Everywhere you go, you hear us on the radio.'

Is dat origineel van hun? Want het klinkt mij zo enorm bekend en dan niet hoe hun het gebruiken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 22:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind ze alle 2 wel lekker :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
'Everywhere you go, you hear us on the radio.'

Is dat origineel van hun? Want het klinkt mij zo enorm bekend en dan niet hoe hun het gebruiken..

Komt mij ook bekend voor, ik moest hier aan denken:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 22:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
SAIN7 schreef:
'Everywhere you go, you hear us on the radio.'

Is dat origineel van hun? Want het klinkt mij zo enorm bekend en dan niet hoe hun het gebruiken..

Komt mij ook bekend voor, ik moest hier aan denken:


Jaaaaaa! Dat had ik dus in mijn hoofd!

Ontopic: Voor nu een prima track maar begrijp best dat in 2009 er heel anders gereageerd werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 00:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk topic dit! Die van Hhz en Wildstylez wist ik nog niet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb beide laten kapot geluisterd. Maar wist niet dat er zo'n achtergrond achter zat :P Ik heb het altijd heerlijke nummers gevonden :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 00:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zat er in die tijd nog niet echt bovenop het nieuws, ik hoorde hier pas te laat van en heb het origineel daarom nooit kunnen luisteren.

De fix heeft me ook nooit geboeid eigenlijk, dus het origineel was ik nou ook niet bepaald nieuwsgierig naar..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 08:53 
 

Heel gaaf om te lezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Next; Matrixx incidentje van Ruffian? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Next; Matrixx incidentje van Ruffian? ;)


Ik begreep dat er al wat verhaaltjes klaar stonden, maar ben hier wel benieuwd naar, wat is er precies gebeurd dan? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat laat ik aan Bouke over. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Dat laat ik aan Bouke over. :P


Spannond :oh:

edit: uit nieuwsgierigheid en wat gegoogle al wat gevonden, totaal gemist dit :P snap ik ook dat hij niet meer op Qlimax stond >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 17:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Raven schreef:
Dat laat ik aan Bouke over. :P


Spannond :oh:

edit: uit nieuwsgierigheid en wat gegoogle al wat gevonden, totaal gemist dit :P snap ik ook dat hij niet meer op Qlimax stond >.<


Iets met een vechtpartij toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 18:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Raven schreef:
Dat laat ik aan Bouke over. :P


Spannond :oh:

edit: uit nieuwsgierigheid en wat gegoogle al wat gevonden, totaal gemist dit :P snap ik ook dat hij niet meer op Qlimax stond >.<

Link? Kan het niet 123 vinden en ook wel benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 18:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet niet of Bouke het hier over wilde hebben en dat ik nu de wind uit z'n zeilen haal, maar aangezien de rest ook nieuwsgierig is :P

https://partyflock.nl/en/party/168880/comments/page/38
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
snap ik ook dat hij niet meer op Qlimax stond >.<

Heeft dan alsnog 5 jaar geduurd voor hij z'n Qlimax plek kwijtraakte. Dat zal wel door iets anders komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2015 11:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Rickzel schreef:
snap ik ook dat hij niet meer op Qlimax stond >.<

Heeft dan alsnog 5 jaar geduurd voor hij z'n Qlimax plek kwijtraakte. Dat zal wel door iets anders komen.

Hoe hij door de set van Bass Modulators op de zaterdag Defqon afterparty liep te ouwehoeren was voor mij iig de druppel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2015 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Rickzel schreef:
snap ik ook dat hij niet meer op Qlimax stond >.<

Heeft dan alsnog 5 jaar geduurd voor hij z'n Qlimax plek kwijtraakte. Dat zal wel door iets anders komen.


Oh heb total niet gekeken wanneer dat incident was, dacht dat het wat recenter was >.<
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen