Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 09:59 
 
Hardtraxxer

Ik zie heel vaak tot me verbazing dat een favoriete artiest van mij ze tracks niet zelf produceert,
Dus daarom deze topic. na wat discussies probeer ik het een beetje overzichtelijk te houden zodat je niet alle pagina's door hoeft te gaan.
Dit zijn niet allemaal keiharde feiten, dus je mag zelf weten of je het gelooft of niet.

Alle info wat in de comments word gezegt, voeg ik toe aan de mainpost.

We doen het nu alleen met een bron dat te vetrouwen is. (Dus discogs of gehoord van een artiest zelf)

Met dank aan: PNXRMX

Label: Fusion
The Pitcher:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt. Sinds Luc er als DJ bij is gekomen, zit hij er wel eens bij voor input en ideeen. Hoe vaak dit is, weet ik niet (ik gok niet vaak).

Dozer:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt tot aan de Drop The Bomb / In Full Effect release. Dozer zit / zat er vast ook wel eens bij voor input en ideeen.

Donkey Rollers:
Geproduceerd door Pollen & Zany, met wat input van DV8 (wss alleen qua tekst) en Jowan

Pavo:
Pavo & Blutonium Boy tracks zijn van DJ Neo, wss wel met input van de andere twee. HardheadZ tracks zijn (volgens mij) door The Prophet gemaakt, met input van Pavo. Pavo & Zany tracks zijn van Zany. Elektronik is van Noisecontrollers. Tekno Musik is van Zany. Communicate, Raven en From Scratch zijn van Bas Oskam.

Label: SAIFAM Group (Saifam/Dance Pollution/BLQ/Titanic)
Vrijwel alle producties worden gedaan door een vast productieteam, waar Antonio Dona (Tuneboy) het belangrijkste deel van is. Technoboy produceert zelf niet, maar zit er vast wel eens bij voor input etc.

Label: A2Records
Alpha Twins: (is dit waar?)
Qlubtempo Big Time EP: Pila? (& The Scientist?)
Alpha2 vs Seizure platen: Wildstylez (& Ruben Hooyer?)
Solo release op Sys-X: Geen idee
Releases op Mythica: Trilok & Chiren?
The Darkside: JDX
Sinds A2 records: Wildstylez
Geen idee hoeveel input zij leveren aan de platen verder, maar als het om het producen zelf gaat, denk ik dat het bovenstaande plaatje wel redelijk klopt.

Label: TiLLT
Sasha F:
Solo platen worden door The Machine gemaakt (evt. met Sasha F erbij). Samenwerkingen worden door de andere artiest gedaan, met Sasha F erbij voor input.

Label: MINUSISMORE
Crypsis / Chain Reaction:
Crypsis zit samen met Angerfist in de studio, je hoort het ook overduidelijk in de stijlen van hun tracks. bij Chain Reaction is het hetzelfde geval denk ik zomaar.

Label: Scantraxx
Gostasa:
Headhunterz heeft al het werk voor haar gedaan, het idee was om een lekker wijf te laten draaien maar dat kon ze niet. Dus is het project afgeblazen.


Sowieso moet je het bovenstaande verhaal zo zien: De producer is degene met de technische expertise. Het zou best kunnen dat in veel gevallen de niet-producerende artiest degene is met de ideeen, en de producer het slechts voor ze uitwerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

headhunterz -> gostosa
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 10:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoezo maakt Wildstylez nummers voor Alpha²?

On:
Catscan --> Korsakoff
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 10:26 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

michel pollen > the pitcher
bas(noisecontrollers) > kasparov
zany > titan(weet niet zeker?)
technoboy > stephanie

dat is 9 vd 10 keer omdat niet elke DJ goed kan producen, en soms andersom
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 10:27 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Wat een kut topic... Wat boeit het nou wie voor wie produceert? Daarnaast weet je nog niet eens 100% of het wel waar is...

als hij dat wil weten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 10:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JP Hardstyle schreef:
michel pollen > the pitcher
bas(noisecontrollers) > kasparov
zany > titan(weet niet zeker?)
technoboy > stephanie

dat is 9 vd 10 keer omdat niet elke DJ goed kan producen, en soms andersom


Titan produceert zelf zijn tracks, hij zat al langer in de scene met een andere artiestennaam.

Ontopic:

Michel Pollen -> Dozer
Michel Pollen -> Nagoom
Michel Pollen -> Donkey Rollers
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:01 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ebbie schreef:
JP Hardstyle schreef:
michel pollen > the pitcher
bas(noisecontrollers) > kasparov
zany > titan(weet niet zeker?)
technoboy > stephanie

dat is 9 vd 10 keer omdat niet elke DJ goed kan producen, en soms andersom


Titan produceert zelf zijn tracks, hij zat al langer in de scene met een andere artiestennaam.

Ontopic:

Michel Pollen -> Dozer
Michel Pollen -> Nagoom
Michel Pollen -> Donkey Rollers


Niet meer dan een helpende hand neem ik aan, als Zany & Jowan er ook al zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:16 
 
Hardtraxx Veteran

Je kan beter stellen dat Pollen voor Fusion produceerd, betekend niet dat hij alle tracks maakt maar volgens mij heeft hij overal wel een vinger in de pap :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:17 
 

Ebbie schreef:
JP Hardstyle schreef:
michel pollen > the pitcher
bas(noisecontrollers) > kasparov
zany > titan(weet niet zeker?)
technoboy > stephanie

dat is 9 vd 10 keer omdat niet elke DJ goed kan producen, en soms andersom


Titan produceert zelf zijn tracks, hij zat al langer in de scene met een andere artiestennaam.

Ontopic:

Michel Pollen -> Dozer
Michel Pollen -> Nagoom
Michel Pollen -> Donkey Rollers

Nagoom produceerde toch zelf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JP Hardstyle schreef:
Ebbie schreef:
JP Hardstyle schreef:
michel pollen > the pitcher
bas(noisecontrollers) > kasparov
zany > titan(weet niet zeker?)
technoboy > stephanie

dat is 9 vd 10 keer omdat niet elke DJ goed kan producen, en soms andersom


Titan produceert zelf zijn tracks, hij zat al langer in de scene met een andere artiestennaam.

Ontopic:

Michel Pollen -> Dozer
Michel Pollen -> Nagoom
Michel Pollen -> Donkey Rollers


Niet meer dan een helpende hand neem ik aan, als Zany & Jowan er ook al zitten?


Zany & Pollen produceren voor Donkey Rollers. Zany, Jowan & DV8 zitten bij de live-act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:18 
 

Wasted Pinguinz produceren voor B-Front
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:20 
 
Hardtraxxer

Blazed schreef:
Wildstylez -> Alpha2


Samen bedoel je???
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

The Machine --> Sasha F
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ebbie schreef:

Titan produceert zelf zijn tracks, hij zat al langer in de scene met een andere artiestennaam.

Nightmare en Strength & Fury zijn niet door hem zelf gemaakt, maar hij produceert zelf wel idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:30 
 
Artiest

Pollen doet nu alleen maar Pitcher en 50% Donkeyrollers. Dozer producties doet hij niet meer, doet Tony nu zelf en nagoom heeft hij nooit gedaan.

en idd... wat een raar topic. Wat maakt et uit wie voor wie produceert, een DJ kan hele goeie ideeën hebben qua track maar weet niet hoe hij/zij dit moet vertalen in een programma als cubase, dan is iemand die dat wel kan makkelijk om in te schakelen. Deze producer zet de ideeën van de desbetreffende artiest om in muziek.

Wie zn track is het dan... de producer of de writer (DJ)... hmm

Marco Borsato zingt ook alleen maar alles in wat voor hem geschreven is, daar hoor je niemand over!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JP Hardstyle schreef:
zany > titan(weet niet zeker?)
technoboy > stephanie

De plaat Nightmare/Strength & Fury zijn door Jowan & Zany gemaakt. Maar Titan produceert ook zelf.

Technoboy kan nauwelijks zelf produceren (dus doet dat ook niet voor stephanie).

Alles van Saifam/Dance Pollution/BLQ/Titanic (o.a. Technoboy, TNT, 2 best enemies, KGB's, The Hose, enz.). Komt van een vast groepje producers "onder leiding van", A. Dona (Tuneboy).

Klik maar is wat door de releases op BLQ enz. op http://www.discogs.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Pollen doet nu alleen maar Pitcher en 50% Donkeyrollers. Dozer producties doet hij niet meer, doet Tony nu zelf en nagoom heeft hij nooit gedaan.

en idd... wat een raar topic. Wat maakt et uit wie voor wie produceert, een DJ kan hele goeie ideeën hebben qua track maar weet niet hoe hij/zij dit moet vertalen in een programma als cubase, dan is iemand die dat wel kan makkelijk om in te schakelen. Deze producer zet de ideeën van de desbetreffende artiest om in muziek.

Wie zn track is het dan... de producer of de writer (DJ)... hmm

Marco Borsato zingt ook alleen maar alles in wat voor hem geschreven is, daar hoor je niemand over!


2x :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 12:00 
 
Hardtraxxer

ik vind het eerlijk gezegd WEL interessant om te weten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 12:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
MeesterJ schreef:
ik vind het eerlijk gezegd WEL interessant om te weten ;)


Natuurlijk is het interessant... maar ik denk dat nog geen 2-3% hier echt weet hoe het zit. Maak je er dan een topic over aan krijg je dingen die (gedeeltelijk) niet waar zijn... wat mensen soms helaas kwakkeloos overnemen. Ook lekker eerlijk als dan blijkt dat diegene, waarvan gezegd word dat zijn/haar muziek door iemand anders geproduceerd word, wel gewoon zelf produceert en daar dus door het publiek geen credits voor krijgt.


In een heel groot deel van dit hele forum worden dingen als feiten gepresenteerd zonder officiele bron, dus waarom zou dat hier niet kunnen? Eventueel kun je je bewering kracht bij zetten door een officiele bron te geven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 12:43 
 
Hardtraxxer

ladies and gentlemen, we have ourselves an agreement :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Klementino schreef:
In een heel groot deel van dit hele forum worden dingen als feiten gepresenteerd zonder officiele bron, dus waarom zou dat hier niet kunnen? Eventueel kun je je bewering kracht bij zetten door een officiele bron te geven :P


Als je dan 'feiten' gaat posten moet het verplicht worden om bronnen erbij te zetten vind ik



MeesterJ schreef:
ladies and gentlemen, we have ourselves an agreement :P


I agree :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier is wat ik ervan afweet. Niet per se alles is helemaal waar, maar voor zover ik weet zit het zo:

The Pitcher:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt. Sinds Luc er als DJ bij is gekomen, zit hij er wel eens bij voor input en ideeen. Hoe vaak dit is, weet ik niet (ik gok niet vaak).

Dozer:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt tot aan de Drop The Bomb / In Full Effect release. Dozer zit / zat er vast ook wel eens bij voor input en ideeen.

Donkey Rollers:
Geproduceerd door Pollen & Zany, met wat input van DV8 (wss alleen qua tekst) en Jowan

Producties waar Jowan bij staat:
Hij produceert niet zelf mee, maar is er af en toe wel bij in de studio voor input

SAIFAM:
Vrijwel alle producties worden gedaan door een vast productieteam, waar Antonio Dona (Tuneboy) het belangrijkste deel van is. Technoboy produceert zelf niet, maar zit er vast wel eens bij voor input etc.

Pavo:
Pavo & Blutonium Boy tracks zijn van DJ Neo, wss wel met input van de andere twee. HardheadZ tracks zijn (volgens mij) door The Prophet gemaakt, met input van Pavo. Pavo & Zany tracks zijn van Zany. Elektronik is van Noisecontrollers. Tekno Musik is van Zany. Communicate, Raven en From Scratch zijn van Bas Oskam.

Alpha2:
Qlubtempo Big Time EP: Pila? (& The Scientist?)
Alpha2 vs Seizure platen: Wildstylez (& Ruben Hooyer?)
Solo release op Sys-X: Geen idee
Releases op Mythica: Trilok & Chiren?
The Darkside: JDX
Sinds A2 records: Wildstylez
Geen idee hoeveel input zij leveren aan de platen verder, maar als het om het producen zelf gaat, denk ik dat het bovenstaande plaatje wel redelijk klopt.

Sasha F:
Solo platen worden door The Machine gemaakt (evt. met Sasha F erbij). Samenwerkingen worden door de andere artiest gedaan, met Sasha F erbij voor input.

Activa:
Volgens mij zijn de credits hier altijd wel eerlijk ingevuld.

Crypsis / Chain Reaction:
Heb van artiesten gehoord dat Angerfist het werk doet, maar kan hier niks met zekerheid over zeggen. Lijkt me iig wel dat ze beide door dezelfde producer worden gedaan. Ga er wel van uit dat op z'n allerminst Crypsis wel 'n hoop inspraak heeft op de platen.

Sowieso moet je het bovenstaande verhaal zo zien: De producer is degene met de technische expertise. Het zou best kunnen dat in veel gevallen de niet-producerende artiest degene is met de ideeen, en de producer het slechts voor ze uitwerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Hier is wat ik ervan afweet. Niet per se alles is helemaal waar, maar voor zover ik weet zit het zo:

The Pitcher:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt. Sinds Luc er als DJ bij is gekomen, zit hij er wel eens bij voor input en ideeen. Hoe vaak dit is, weet ik niet (ik gok niet vaak).

Dozer:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt tot aan de Drop The Bomb / In Full Effect release. Dozer zit / zat er vast ook wel eens bij voor input en ideeen.

Donkey Rollers:
Geproduceerd door Pollen & Zany, met wat input van DV8 (wss alleen qua tekst) en Jowan

Producties waar Jowan bij staat:
Hij produceert niet zelf mee, maar is er af en toe wel bij in de studio voor input

SAIFAM:
Vrijwel alle producties worden gedaan door een vast productieteam, waar Antonio Dona (Tuneboy) het belangrijkste deel van is. Technoboy produceert zelf niet, maar zit er vast wel eens bij voor input etc.

Pavo:
Pavo & Blutonium Boy tracks zijn van DJ Neo, wss wel met input van de andere twee. HardheadZ tracks zijn (volgens mij) door The Prophet gemaakt, met input van Pavo. Pavo & Zany tracks zijn van Zany. Elektronik is van Noisecontrollers. Tekno Musik is van Zany. Communicate, Raven en From Scratch zijn van Bas Oskam.

Alpha2:
Qlubtempo Big Time EP: Pila? (& The Scientist?)
Alpha2 vs Seizure platen: Wildstylez (& Ruben Hooyer?)
Solo release op Sys-X: Geen idee
Releases op Mythica: Trilok & Chiren?
The Darkside: JDX
Sinds A2 records: Wildstylez
Geen idee hoeveel input zij leveren aan de platen verder, maar als het om het producen zelf gaat, denk ik dat het bovenstaande plaatje wel redelijk klopt.

Sasha F:
Solo platen worden door The Machine gemaakt (evt. met Sasha F erbij). Samenwerkingen worden door de andere artiest gedaan, met Sasha F erbij voor input.

Activa:
Volgens mij zijn de credits hier altijd wel eerlijk ingevuld.

Crypsis / Chain Reaction:
Heb van artiesten gehoord dat Angerfist het werk doet, maar kan hier niks met zekerheid over zeggen. Lijkt me iig wel dat ze beide door dezelfde producer worden gedaan. Ga er wel van uit dat op z'n allerminst Crypsis wel 'n hoop inspraak heeft op de platen.

Sowieso moet je het bovenstaande verhaal zo zien: De producer is degene met de technische expertise. Het zou best kunnen dat in veel gevallen de niet-producerende artiest degene is met de ideeen, en de producer het slechts voor ze uitwerkt.


Thanks voor je bijdrage, zit een hoop bij dat ik nog niet wist... wel een goed punt dat je er bij zet dat dit is wat jij gehoord hebt... ik zie nergens een officiele bron :P

Eerste post met bron:
Michel Pollen produceert alle tracks voor The Pitcher, waar Luc van Veghel de DJ voor is. Of Luc er bij zit voor input is onbekend, maar dat valt te verwachten.

Bron: Biografie www.thepitcher.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het meeste is ook gebaseerd op van horen zeggen, al komt het meestal wel van artiesten af. Alleen voor The Pitcher / Dozer / DR / Pavo is eigenlijk een officiele openbare bron (interviews, credits etc.) en van dat van Activa en Saifam ook deels. De info over Sasha F komt van The Machine zelf - op Dominator gevraagd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Het meeste is ook gebaseerd op van horen zeggen, al komt het meestal wel van artiesten af. Alleen voor The Pitcher / Dozer / DR / Pavo is eigenlijk een officiele openbare bron (interviews, credits etc.) en van dat van Activa en Saifam ook deels. De info over Sasha F komt van The Machine zelf - op Dominator gevraagd.


Hadden we wat aan gehad als je het had opgenomen :P Maar wel leuke feiten

Ik hoor beweringen van dat Alpha2 platen door Joram worden gedaan worden maar dan snap ik 2 dingen niet.

1. Waarvoor zijn de co-ops tussen A2 en Wildstylez nodig als het toch allemaal Joram's werk is?
2. Hoe kunnen Arjen en Anco hun label runnen terwijl ze niet zelf produceren? Het registratie en administratie deel wordt volgens mij door Scantraxx gedaan en wat kunnen zij zonder productieskills aan B-Front, Beat Providers en Ran-D leren?
1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen