Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2567, 2568, 2569, 2570, 2571, 2572, 2573 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar dat krijg je dus ook als een stijl al zo lang meedraait. Voor mijn gevoel was in 2009 die stijl écht op. 2010 vervolgens een redelijk zaadjaar voor de melodieuze hardstyle, maar bijv. fantastisch voor Fusion en Theracords. Mening natuurlijk, maar zo heb ik het in die tijd wel ervaren, terwijl ik pas in 2008 begon met luisteren en in 2009 begon met feesten. Alles ging al heel snel heel veel op elkaar lijken. Ik denk dat mensen onderschatten hoe moeilijk het is om ergens "meer" van te maken, zonder dat het duidelijk onder doet voor datgene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Bas Oskam schreef:
Als nu een track qua stijl van 2008 als demo zou worden opgestuurd zou ik hem direct afwijzen. En mocht ik hem toch releasen zou de track ook door liefhebbers van de oude stijl/tracks niet worden leuk gevonden


Dit vind ik een beetje een vreemd stukje. Heeft hij het nou over zijn eigen 2008 platen of over nieuwe platen in een 2008 jasje? Ik noem als voorbeeld maar even de nieuwe Sound Rush plaat. Die wordt toch vrij goed ontvangen naar mijn idee haha.


Ik heb t gevraagd :thumbup:
Ben benieuwd of ik antwoord krijg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 13:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Maar dat krijg je dus ook als een stijl al zo lang meedraait. Voor mijn gevoel was in 2009 die stijl écht op. 2010 vervolgens een redelijk zaadjaar voor de melodieuze hardstyle, maar bijv. fantastisch voor Fusion en Theracords. Mening natuurlijk, maar zo heb ik het in die tijd wel ervaren, terwijl ik pas in 2008 begon met luisteren en in 2009 begon met feesten. Alles ging al heel snel heel veel op elkaar lijken. Ik denk dat mensen onderschatten hoe moeilijk het is om ergens "meer" van te maken, zonder dat het duidelijk onder doet voor datgene.

Hier ben ik het heel erg mee eens. Luister zelf sinds 2003 hardstyle, dus ook de overgang in 2005/2006 "live" meegemaakt, maar het was na 2009 inderdaad op. Snap trouwens ook wel wat NC zegt (ik mag geen Bas zeggen, zo goed ken ik hem niet), over dat een demo uit 2008 het nu gewoon niet meer zou redden... heeft niet alleen te maken met extra 'bliepjes' maar ook gewoon met productiekwaliteit. Een goed gemixte en gemasterde track van nu klinkt op een dik geluidssysteem gewoon veel voller dan een early- of tijdmachineplaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 14:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het klopt dat de tracks van nu helemaal vol zitten qua geluiden, zoals hierboven al is benoemd. Het niveau ligt gemiddeld gezien zo hoog tegenwoordig. Als je kijkt naar platen van vooral Ran-D, Hard Driver etc, het is niet normaal hoeveel fx, risers en andere dingen in hun tracks verwerkt zitten. Dit zorgt ook voor heel veel drive omdat het constant gaande is.

Echter kun je daardoor ook veel verbloemen. Een sterke melodie had vroeger niks extra's nodig. In de climax hoorde je dan ook maar een paar sporen tegelijk. Nu klinkt elke middelmatige track (dat er geen enkel element weet te boeien) gewoon nog goed geproduceerd door toevoeging van sporen en een goede afmix en mastering. De vetste en grootste hits blijven toch vaak de nummers die relatief 'simpel' klinken :)

Back to the basics dan maar? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
PNXRMX schreef:
Maar dat krijg je dus ook als een stijl al zo lang meedraait. Voor mijn gevoel was in 2009 die stijl écht op. 2010 vervolgens een redelijk zaadjaar voor de melodieuze hardstyle, maar bijv. fantastisch voor Fusion en Theracords. Mening natuurlijk, maar zo heb ik het in die tijd wel ervaren, terwijl ik pas in 2008 begon met luisteren en in 2009 begon met feesten. Alles ging al heel snel heel veel op elkaar lijken. Ik denk dat mensen onderschatten hoe moeilijk het is om ergens "meer" van te maken, zonder dat het duidelijk onder doet voor datgene.


Hier ben ik het heel erg mee eens. Luister zelf sinds 2003 hardstyle, dus ook de overgang in 2005/2006 "live" meegemaakt, maar het was na 2009 inderdaad op. Snap trouwens ook wel wat NC zegt (ik mag geen Bas zeggen, zo goed ken ik hem niet), over dat een demo uit 2008 het nu gewoon niet meer zou redden... heeft niet alleen te maken met extra 'bliepjes' maar ook gewoon met productiekwaliteit. [Een goed gemixte en gemasterde track van nu klinkt op een dik geluidssysteem gewoon veel voller dan een early- of tijdmachineplaat.[/b]


Qua klinken vind ik dat niet, dus ben wel benieuwd hoe jij dat dan hoort zeg maar? Ik heb namelijk juist het idee dat door de laag die er in de bass zit veel voller klinkt, maar dat is dus blijkbaar niet zo als een track uit het huidige tijdperk veel voller zou moeten klinken, zoals jij dat hoort? Of heb je daar nou echt een producers oor voor nodig zeg maar?
Overigens als je bedoelt dat het zuiverder klinkt ben ik zeker met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen producers oor, maar wat je tegenwoordig veel ziet is dat platen constant boeiend blijven (wat deels door de afmix en mastering komt). Als je bijvoorbeeld kijkt naar een oude track die stilvalt en er vanuit heel in de verte een clap of melodie aankomt, hoor je dat op een feest pas veel later dan thuis door je oortjes. Tegenwoordig merk je dit veel minder, dit komt dus mede door de betere technieken :)

Dat er meer bass in oude platen zit (in kicks bijvoorbeeld) is een keuze van de producer, omdat kicks anders zijn vormgegeven. Dat heeft niks te maken met een al dan niet goede afmix ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah op die manier, ja dan snap ik wat je bedoelt en ben ik het volledig met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Voor mijn gevoel was in 2009 die stijl écht op. 2010 vervolgens een redelijk zaadjaar voor de melodieuze hardstyle, maar bijv. fantastisch voor Fusion en Theracords. Mening natuurlijk, maar zo heb ik het in die tijd wel ervaren, terwijl ik pas in 2008 begon met luisteren en in 2009 begon met feesten. Alles ging al heel snel heel veel op elkaar lijken.


Voor mij geldt grotendeels hetzelfde. De hardstyle volgend vanaf ongeveer 2005, eerste feesten in 2007. Ik was echt blij dat er rond 2010/11 een nieuwe sound kwam. Het is zelfs zo erg dat ik vandaag de dag (7 jaar later dus) nog steeds redelijk uitgekeken ben op die sound, en veel classics feesten dus ook niet echt boeiend vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 18:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Donkey Rollers
Citaat:
ALBUM.
After 15 years of hardstyle we decided to give you a little present. On the 6th of May we will release our very first album, containing 15 years of hits, unreleased material and remixes! The official release will be at CRAFT festival.
15 years of hardstyle released on 1 album. That's how we roll.
#DR15YRS
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh interessant. Benieuwd wat er allemaal op staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 20:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Het is zelfs zo erg dat ik vandaag de dag (7 jaar later dus) nog steeds redelijk uitgekeken ben op die sound, en veel classics feesten dus ook niet echt boeiend vind.


Juistem :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Donkey Rollers
Citaat:
ALBUM.
After 15 years of hardstyle we decided to give you a little present. On the 6th of May we will release our very first album, containing 15 years of hits, unreleased material and remixes! The official release will be at CRAFT festival.
15 years of hardstyle released on 1 album. That's how we roll.
#DR15YRS


Vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 22:18 
 

The Skribbler schreef:
Dat er meer bass in oude platen zit (in kicks bijvoorbeeld) is een keuze van de producer, omdat kicks anders zijn vormgegeven. Dat heeft niks te maken met een al dan niet goede afmix ;)


Dit heeft alles te maken met je afmix/mastering? The Pitcher heeft bijvoorbeeld voor zijn laatste album zijn platen anders gemasterd waardoor er een paar dB meer bas in de platen zit.

Wel is het zo dat kicks vroeger veel minder tonaal waren en dus op meerdere tonen zweefde wat de perceived loudness ten goede komt.

Oja en compression. Compression technieken zijn veel beter toegepast waardoor je meer luidheid uit je mix kan halen. Vroeger ging dat nog niet zo goed waardoor de keuze als snel werd gemaakt om de bas te laten overheersen (denk ik?) omdat je iig wilde dat je bas goed doorkomt want het zijn toch dansvloer plaatjes.

Uiteindelijk komt het volgens mij wel degelijk allemaal neer op je mixdown. Verder hebben een groeiend besef van tonaliteit en goed eq'en flinke invloed gehad.

correct me if I'm wrong
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 12:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

E-force en Radical Redemption samen in de studio zitten, nieuwe track in aantocht (bron: Facebook E-force)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gaat dit wat worden denk je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit jaar heeft Hard News de eer gekregen om de talentstage te hosten op Supersized Kingsday 2017. Het is belangrijk om de scene een constante toevoer te geven van jonge talenten. Het artiestenveld blijft op deze manier vers en talentvolle DJ’s worden zo gestimuleerd om hun kwaliteiten te laten zien.

Jullie waren allen zeer enthousiast met het inzenden van de livesets. Van freestyle tot (raw)hardstyle tot hardcore, alle setjes zijn beluisterd en beoordeeld. Helaas konden wij maar 6 artiesten uitkiezen om onze talentstage volledig te maken.

Als aanvulling op Ignition, JNXD, Plug ‘N Play, PYRA en Voidax zijn de volgende artiesten verkozen om de oranje kleur te vertegenwoordigen op Supersized Kingsday 2017:

– DJ Output (Freestyle)
– Authentic (Euforisch)
– Hard Energy (Raw)
– Enemy Contact (Raw)
– Soulless (Raw)
– Imperatorz (Raw)

Luister via SoundCloud naar de ingezonden livesets die de winnaars hebben gebruikt om hun plek op de line-up te bemachtigen.

Gefeliciteerd talenten! We zien jullie op 27 april op de Hard News Future stage van Supersized Kingsday om onze koning een mooi verjaardagsfeest te bezorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Altijd leuk die talent stages, maar die namen zeggen me (meestal) niks, muv Enemy contact.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 16:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B-rent schreef:
E-force en Radical Redemption samen in de studio zitten, nieuwe track in aantocht (bron: Facebook E-force)

Had liever n nooit eerder vertoonde collab gezien zoals met b-front of ran-d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 16:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Gaat dit wat worden denk je?


Brutal seven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 18:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ecstatic is bezig met een remix van NSCLT - The Rush

Bron: https://www.facebook.com/Ecstaticnl/vid ... 366265611/

Kan niet wachten ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 20:09 
 
Hardtraxx Veteran

Koen schreef:
Afbeelding

Als het net zo'n hit is als sylence....

Nog nooit van gehoord trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 23:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Geen (of enkel de live-acts) livesets van Radical Redemption: Militant Mayhem.

Radical Redemption schreef:
We hebben de opnames terug gekregen, en ze zijn niet bruikbaar. Is iets mis gegaan met het opnemen. Proberen nu in ieder geval de live-act sets nog online te krijgen.

FB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2017 00:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En daarom filmen buitenlanders dus de hele set
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2017 00:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

StevenvanKuijk schreef:
Ecstatic is bezig met een remix van NSCLT - The Rush

Bron: https://www.facebook.com/Ecstaticnl/vid ... 366265611/

Kan niet wachten ^^


Oh veeet :loving:
Vorige  1 ... 2567, 2568, 2569, 2570, 2571, 2572, 2573 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen