Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 21:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal maar een apart topic aanmaken aangezien het Techno topic nogal breed is en de meeste reacties over Deep Techno daar onder gesneeuwd worden door de grotere massa. Hier wat tracks voor een kleine impressie van Deep Techno:







:clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 04:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb de nummers net geluisterd... ik noem dit 'techno'. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik hier nog niet bekend genoeg mee ben. Ik vind het wel echt SUUUUUPER fijne techno :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 22:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind Deep/Dub Techno echt geweldig. Al eerder wat gepost in Deep House toppa.

Sowieso moet je alles willen van Drift Deeper Recordings (altijd gratis - heeft ook beetje Ambient en Deep House) / DubTechnoBlog.com
Heb zelf ook een Dub Techno nummer met de naam Star Concussion gemaakt (PM me als je m wilt, ik wil hem nog niet publiek uitbrengen) en naar Drift Deeper gestuurd :D

Zal later nog eens flink wat laten horen hier. Abstract World en Monolake maken ook geweldige Dub Techno.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:13 
 
Hardtraxx Elite

Heel erg vet dit :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Ik heb de nummers net geluisterd... ik noem dit 'techno'. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik hier nog niet bekend genoeg mee ben. Ik vind het wel echt SUUUUUPER fijne techno :love:

Voor zover ik weet (ben meer een luisteraar dan kenner) is deep techno net zo goed techno als early hardstyle hardstyle is. Met andere woorden, het behoort tot hetzelfde genre maar wel een substroming. Dit is wel degelijk wat anders/dieper dan mainstream techno.

ExoBassTix schreef:
Ik vind Deep/Dub Techno echt geweldig. Al eerder wat gepost in Deep House toppa.

Dub en Ambient is ook vet, maar ik houd het toch liever net wat dichter bij de pompende (deep) techno.

tijntjuh120 schreef:
Heel erg vet dit :oh:

Kende je het nog niet of..?

---

Vanavond Trouw, SoHaSo. Wordt vast weer een lekker avondje beneden in De Verdieping. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 16:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deep Techno pompend? Ik ken Deep Techno toch als ontzettend ambiental, als dit:


Dub Techno zou ik eerder pompend noemen:




Ik heb er zowat een half jaar op gewacht, maar EINDELIJK heeft Drift Deeper zijn tweede volume van Slow Living uitgebracht: https://archive.org/details/ddr009 (gratis download)
Bevat vooral Dub Techno, met Deep Techno, Deep House, Ambient en Dubstep een paar erbij.
Als ik het me goed herinner zijn Free en Magumera mijn favorieten.
Die synth geluiden van Magumera, mijn ultieme zwakte :love: kan de hele dag naar zo'n nummer luisteren, heerlijk wegdommelen.

Ook vet dat Subject erop staat. Hij is tevens een meester van Dungeon Dubstep en Deep'n'Dark DnB, Dub Techno kan ie dus ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 13:38 
 
Hardtraxx Elite

Edwinn schreef:

tijntjuh120 schreef:
Heel erg vet dit :oh:

Kende je het nog niet of..?

Luisterde het wel af en toe, onbewust wel is waar :P
wist niet dat dit echt een hele aparte stroming was :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://eveningeuphony.blogspot.co.uk/20 ... logue.html

:drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2014 20:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker


:worship:

Hier space ik em op los.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2015 00:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Toch graag even deze topic reviven, want ik ben gister Wax tegengekomen:




Dit is toch ongelooflijk :drool: lekker pompende rijke Dub Techno. Als het qua geld meezit komende tijd, zal ik snel wat Wax LP'tjes binnenhalen, te beginnen met deze twee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2015 00:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel ziek dit, wist niet echt dat hier een apart hokje voor was :P
Wanneer is iets nou Deep of Dub?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2015 03:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vind ik tricky. Er is onderscheid te maken, maar ze zitten dicht tegen elkaar, dus zou me niet verbazen als de meeste het zien als nutteloos mierenneuken.

Dub Techno heeft lompe kicks die maar door en door blijven gaan, en vrijwel alle Dub Techno tracks die ik ken hebben een simpel synth patroon (of een paar) die net als de kick maar blijft doorgaan, vaak met enkel beweging door filters. Uiteraard kunnen daar meer elementen bij komen, maar de kick en de synth domineren altijd (soms met de hihat erbij).
Deep Techno kent iets meer variatie, wat meer beweging. Over het algemeen is de kick meer voor de achterliggende drive, en is vaak dieper verwerkt in de mix zodat die niet domineert in het klankbeeld. Meer focus op diepgaande maar herhalende melodieën, mogelijk met extra variatie daar bovenop. Meer rustgevend, in dat aspect, waar Dub Techno meer voortstuwend is.

Dub voor drive, Deep voor melodie. Van de twee is Dub Techno zonder twijfel het meest "veel van hetzelfde", in dat de basis altijd ontzettend dicht bij elkaar ligt. Van de twee kent Dub Techno ook de meeste duidelijk bekende artiesten, Wax bijvoorbeeld. Kan niet met zekerheid zeggen, maar van wat ik heb gezien lijkt het dat Deepchord de grote headliner is in het Dub Techno genre. Heel toffe artiest, dat absoluut. Zijn oudere platen hebben de typische Dub Techno sound, vrijwel alleen kick en synth, en hypnotisch repetitief. Ik meen dat die de toon hebben gezet voor het genre. Tegenwoordig zijn zijn producties flink voller, met z'n tijd meegegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2015 19:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heerlijk

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Heerlijk



Oehh goeie idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 19:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Fothermucker schreef:
Heerlijk



Oehh goeie idd.

Ja idd lekker :O heeft typische Giriu sound ook, zo'n schrapende synths. Is dat een nieuwe release van Drift Deeper? Al een tijdje niet meer gecheckt namelijk :P

Hier ook nog even twee lekkere tracks:

http://www.musicxray.com/xrays/214594 (obscure track van een dood netlabel (Cism, hier kan je de track ook downloaden))
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 19:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Past deze ge-wel-dige plaat hier?

http://www.youtube.com/watch?v=YOKkahnneQo :loving: :loving:

Geniaal stuk muziek.

:drool: :drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 18:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Geen verkeerd idee, vooral die filmpjes quoten is een beetje onnodig :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 15:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen idee of dit hier onder valt, maar ik vind dit in vergelijking met andere techno toch wel behoorlijk diep. Fantastisch album sowieso :worship:



Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 16:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fucking geniaal album inderdaad :worship:
Het remix album is ook prachtig, deze bijvoorbeeld:


Dacht zelf meer aan techhouse, maar #fts. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 19:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



jajajajaj :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 20:51 
 
Hardtraxx Addict

Zitten leuke tracks tussen. Ik snap alleen nooit die drang van bepaalde mensen om op tracks die weer wat anders zijn een ander label te pakken. Deep Techno klinkt ook echt triest, alsof het bijzonder is dat techno diep is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 13:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lekkere modern-klinkende Dub Techno track van een vriendin van me, doe geïnspireerd was door een van mijn tracks :P



:loving: heel unieke bass ook.
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek