Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2019 13:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Zo lekkere bump en moest goed zoeken, maar was wel benieuwd of er al eens mensen naar een psytrance-feest zijn geweest.

Zaterdag misschien naar Psy-Fi en ben wel heel benieuwd hoe hippie zo'n psytrance-feest nou echt is en of dat wel iets voor mij is, aangezien ik mezelf niet echt vind passen tussen al die excentrieke figuren die ik zie op de aftermovie. Maar ik vind de muziek (psytrance/darkpsy/psycore) wel heel vet, zeker als ik aan het trippen ben.


Ja vroeger vaak geweest. Maar dan praten we over meer dan 10 jaar geleden toen ik zelf 18-19 jaar was.
Ik 'paste' ook totaal niet tussen het publiek, hoewel ik wel een beetje 'alto' was. Maar dat maakt helemaal niet uit omdat iedereen juist heel erg open, eensgezind en toegankelijk is. Wat dat betreft hetzelfde als bij hardstyle.

Als jij er heen gaat met vooroordelen over hoe vreemd iedereen wel niet is, dan is het meer jouw probleem. Zij zullen jou niet raar aan gaan kijken omdat je geen dreadlocks en yoga pants aan hebt hoor. ;)
Gewoon gaan. Genieten van de muziek en open staan voor de sfeer!

Fothermucker schreef:


Nooit verwacht dat dit in Leeuwarden zou zijn :huh:
Beetje apart volk, maar dit ziet er echt heel vet uit imo.


Ik vind dit dus juist HET psy trance volk. :lol:
Ik vind het dus ook best wel bijzonder dat psytrance na al die jaren opeens zo gegroeid is en op main stages wordt gedraaid. Dit genre bestaat echt al zo lang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2019 13:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nice! Leuk om te lezen. Ik ben heel erg benieuwd naar de sfeer, maar kan me juist voorstellen dat deze heel open is.

Koelkast schreef:
Zij zullen jou niet raar aan gaan kijken omdat je geen dreadlocks en yoga pants aan hebt hoor. ;)
Gewoon gaan. Genieten van de muziek en open staan voor de sfeer!

Nee precies. Mij maakt het allemaal verder niet uit hoe iemand erbij loopt, maar ben een beetje bang dat ik uit de toon val als ik gewoon een spijkerbroek aantrek. Maar zo te lezen valt dat wel mee dus.

Aankleding van het terrein ziet er ook altijd heel mooi uit :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2019 15:53 
 
Hardtraxx Veteran

Koelkast schreef:
Ik vind het dus ook best wel bijzonder dat psytrance na al die jaren opeens zo gegroeid is en op main stages wordt gedraaid. Dit genre bestaat echt al zo lang.


Mijn aanname is dat dit komt voor Vini Vici, hun set op Transmission 2016 samen met de show eromheen heeft het genre een enorme boost gegeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2019 21:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Is het echt zo gegroeid? Volgens mij is het nog steeds een behoorlijk niche-genre. Het is niet dat ik ineens allemaal vrienden naar dat soort feestjes zie gaan of ineens naar psytrance luisteren. Maar kan het mis hebben. Het wordt inderdaad wel vaker op mainstages gedraaid. Daar zal Vini Vici zeker aan bij hebben gedragen. Ze hebben ook een psytrance collab met Dimitri Vegas & Like Mike meende ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2019 14:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk interesseert het niemand, maar toch even een verslagje want wat heb ik genoten van Psy-Fi. Uiteindelijk vrijdagavond en zaterdag de hele dag geweest. Wauw. Ik heb met een festival altijd het gevoel alsof ik een andere wereld binnenstap, dat is denk ik ook de kracht van festivals, maar ik heb het nog nooit zo sterk gehad als afgelopen weekend. Er hangt echt een hele relaxte sfeer waar alles kan en alles mag, waar niemand elkaar veroordeelt, waar het niet uitmaakt wat je aanhebt (als je überhaupt wat aanhebt lol), hoe je danst. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Van jong (baby’s) tot oud (60+), alles danst en feest door elkaar. De hardstyle/hardcore scene is al vrij open, maar dit voelde echt als een warme deken.

Heel bijzonder ook om een festival binnen te lopen zonder gefoullieerd te worden, gewoon volle flesjes water mee het terrein op kunnen nemen. Zelfs veel mensen gezien die hele wijnflessen meenamen. Er is een open drugsbeleid en je kunt wiet en truffels/paddo’s kopen op het terrein waarbij je goed geadviseerd en voorgelicht wordt. Dit zorgt ervoor dat drugs niet stiekem op een dixie hoeft en dit draagt dan ook zeker bij aan de open sfeer. Het terrein is super schoon, nergens liggen plastic bekers of sigarettenpeuken.

Qua aankleding was het ook bizar. Je kunt zien dat het een psychedelisch feest is, met overal mooie lampen, felle kleuren en veel psychedelische kunst.

Vrijdagavond vooral bij de psycore/darkpsy geweest. Live kon je goed de overeenkomsten met hardcore horen en er stonden zowaar een aantal mensen te hakken. Maar het leuke was wel dat er niet echt een genre-specifiek dansje is, dus iedereen deed maar wat. Qua visuals ging die stage echt ziek tekeer, dus me echt goed vermaakt op de wazige muziek in combinatie met de lichten en show.

Zaterdag voornamelijk bij de mainstage geweest. Aan het begin van de dag draaiden Liquid Soul en Atmos hele chille sets. Wat later op de avond ging het bpm wat omhoog en draaide Avalon echt smerig dikke psytrance met kicks die live nog zoveel lekkerder klonken dan thuis op de koptelefoon. Daarna nog een stuk PSYSEX wat ook heel vet was met van die lekker knapperige distorted kicks met dubbele bassline. Overigens ook heel goed dansbaar, aangezien het qua bpm bijna gelijk is aan hardstyle.

Vast niet de laatste keer dat ik naar een psy-festival zal gaan. Jammer dat het de laatste keer was in Leeuwarden. Benieuwd naar de nieuwe locatie, want dit smaakte zeker naar meer.

Hieronder nog wat kiekjes om een idee te geven van de aankleding.

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2019 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jawel hoor, is ook nog altijd wel een festival op mn verlanglijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2019 22:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goed om te lezen dat je het tof vond Sarabande! :D
Goede foto's ook :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2019 08:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vet om te lezen haha! Ziet er super dik uit :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2019 09:26 
 
Hardtraxx Addict

Unknown schreef:
Jawel hoor, is ook nog altijd wel een festival op mn verlanglijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2019 12:20 
 
Hardtraxxer

Unknown schreef:
Jawel hoor, is ook nog altijd wel een festival op mn verlanglijst.


Dit inderdaad, helaas nog nooit geweest omdat de keuze steeds op andere feestjes/vakanties viel, klinkt allemaal erg fijn en ziet er top uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2019 18:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker



I have a universe inside me
Deze brengt me weer eventjes bij m’n trip van afgelopen zaterdag. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2019 18:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ontdekt net deze. Gvd wat vet.

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2019 18:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In m’n eentje dit topic lekker volspammen. (L)

Altijd leuk om vocals die ook in hardstyle tracks zijn gebruikt terug te horen in een ander genre.

Nieuwe van Shadow Chronicles met vocals die ook zitten in Cyber / Josh & Wesz – (World At) Peace:


En van Avalon’s nieuwe album de vocals uit City Hall die Crypsis en Luna ook gebruikt hebben in Choices. Die albumvisuals zijn overigens zo fucking vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2019 13:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kaartje voor Psy-Fi 2020 gekocht :$
Eerste fase, dus scheelt mooi 20 ekkies. MAAR. Het valt dit jaar tegelijk met Decibel </3 en ik twijfel heel erg welke van de twee ik het liefste naartoe ga, dus er gaat tegen die tijd nog een moeilijke keuze gemaakt moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2019 13:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Kaartje voor Psy-Fi 2020 gekocht :$
Eerste fase, dus scheelt mooi 20 ekkies. MAAR. Het valt dit jaar tegelijk met Decibel </3 en ik twijfel heel erg welke van de twee ik het liefste naartoe ga, dus er gaat tegen die tijd nog een moeilijke keuze gemaakt moeten worden.


Je kan technisch gezien toch een week vakantie nemen en doordeweeks naar Psy-Fi gaan en in het weekend naar Decibel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2019 15:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Haha, zou wel kunnen inderdaad, maar vorig jaar stonden alle vette namen op vrijdag t/m zondag, dus denk dat ze dat komende editie ook wel weer zullen doen. Wel super kut in elk geval dat het tegelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2021 12:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker



:$ :loving: :love: (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2021 20:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deze sfeer/vibes ^^
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek