Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 14:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hallo allemaal,

Ik wil echt serieus gaan beginnen met mixen en ik dacht dus dat als ik met VirtualDJ begon dat een goede stap zou zijn, zo kan ik ook kijken of ik 't leuk vindt.

Nou had ik wat vragen:

1] Is dit een goede keus?

2] Zijn er wat tutorials over hardstyle mixen met VirtualDJ? De tips die ik hier vind ga alleen over 'n echt mengpaneel enz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 15:09 
 
Hardtraxx Veteran

ik zou gewoon op marktplaats ofzo kijken voor cd spelers en een mengpaneel. want als je virtualDJ gaat gebruiken leer je nooit egt mixen want je drukt op een knop en en je 2 platen zijn ge synct. als je dan later in een club moet draaien met gewone cd spelers weet je niet wat je moet doen. je kan altijd een demo van virtualDJ downloaden om te kijken of je mixen leuk vind. maar (egt) mixen is wel lastiger dan virtualDJ!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 15:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Syncen gebruik ik al niet, ik heb van een vriend geleerd dat ik hem moet cue'en op de eerste clap/kick en dan als de outro begint de andere erin mixen, dus syncen wil ik niet gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan moet je wel een tweede geluidskaart hebben om voor te kunnen beluisteren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 16:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarom? Ik cue hem, en als de outro van track A begint speel ik de 'cue' van B af, en dan moeten ze gelijk lopen? (als 't goed gaat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 16:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Spanjer schreef:
Waarom? Ik cue hem, en als de outro van track A begint speel ik de 'cue' van B af, en dan moeten ze gelijk lopen? (als 't goed gaat)


Om te horen of Deck B goed op Deck A ligt, moet je het kunnen horen in je koptelefoon, dus externe geluidskopen ofzo.
(Je hebt ze al voor 10 Euro)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ElSalvaje schreef:
Spanjer schreef:
Waarom? Ik cue hem, en als de outro van track A begint speel ik de 'cue' van B af, en dan moeten ze gelijk lopen? (als 't goed gaat)


Om te horen of Deck B goed op Deck A ligt, moet je het kunnen horen in je koptelefoon, dus externe geluidskopen ofzo.
(Je hebt ze al voor 10 Euro)


In VirtualDJ kun je dit gewoon zien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 18:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 19:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spanjer schreef:
Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?


Het duurt jaren/maanden om te begrijpen hoe je bepaalde dingen maakt dus practice makes perfect :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 19:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spanjer schreef:
Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?


Dat kan haast niet meer tegenwoordig. Zeker niet als je op Q-Dance feesten wil draaien. Kijk naar sommige sets, ze kunnen zelf geeneens draaien, het is gewoon een kwestie van de crossfader over gooien.. Je kan beter goed producen, naar je draaikunsten kijken ze amper. Terwijl het toch echt zonde is, je kan beter een goede dj er neerzetten die niet zelf produceert maar wel goed kan draaien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 19:57 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Spanjer schreef:
Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?


Dat kan haast niet meer tegenwoordig. Zeker niet als je op Q-Dance feesten wil draaien. Kijk naar sommige sets, ze kunnen zelf geeneens draaien, het is gewoon een kwestie van de crossfader over gooien.. Je kan beter goed producen, naar je draaikunsten kijken ze amper. Terwijl het toch echt zonde is, je kan beter een goede dj er neerzetten die niet zelf produceert maar wel goed kan draaien..

ja net als gostosa die kan geen van bijden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 21:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Spanjer schreef:
Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?


Dat kan haast niet meer tegenwoordig. Zeker niet als je op Q-Dance feesten wil draaien. Kijk naar sommige sets, ze kunnen zelf geeneens draaien, het is gewoon een kwestie van de crossfader over gooien.. Je kan beter goed producen, naar je draaikunsten kijken ze amper. Terwijl het toch echt zonde is, je kan beter een goede dj er neerzetten die niet zelf produceert maar wel goed kan draaien..


Zo gaat dat nu wel idd.
Maar misschien is dat over 10 jaar wel helemaal anders.

Verder, schaf idd een digitale gear aan, oefen daar een paar mee en dan kan je weer uitbreiden.
Maar om echt een bekendje DJ te worden, tja das wel heel lastig. Maar draaien op feestjes van je kameraden is ook leuk hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 21:17 
 
Hardtraxx Veteran

ElSalvaje schreef:
Edwinn schreef:
Spanjer schreef:
Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?


Dat kan haast niet meer tegenwoordig. Zeker niet als je op Q-Dance feesten wil draaien. Kijk naar sommige sets, ze kunnen zelf geeneens draaien, het is gewoon een kwestie van de crossfader over gooien.. Je kan beter goed producen, naar je draaikunsten kijken ze amper. Terwijl het toch echt zonde is, je kan beter een goede dj er neerzetten die niet zelf produceert maar wel goed kan draaien..


Zo gaat dat nu wel idd.
Maar misschien is dat over 10 jaar wel helemaal anders.

Verder, schaf idd een digitale gear aan, oefen daar een paar mee en dan kan je weer uitbreiden.
Maar om echt een bekendje DJ te worden, tja das wel heel lastig. Maar draaien op feestjes van je kameraden is ook leuk hoor.

dat doe ik op dit moment ook ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 21:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb nog een hercules steel in de kast staan :P,
Voor 100 eurotjes mag je hem komen halen.
Werkt prima voor te zien of je het wat vind of niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 21:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

lorennzkee schreef:
Heb nog een hercules steel in de kast staan :P,
Voor 100 eurotjes mag je hem komen halen.
Werkt prima voor te zien of je het wat vind of niet!


Maar heb ik dan ook niet nog 2 poineers erbij nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 21:55 
 
Artiest

ik ben in 2004 begonnen met VDJ, maakte in 2005/2006 de overstap op gear :thumbup:

als je voor VDJ wilt gaan zoek dan naar v1.02, meer heb je niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 22:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ben ook begonnen met VDJ

maar luisterde al wel livesets enzo dus wist wel hoe t moest,,

toen hercules dinges gehaald maar dat is echt zo kut hahah

toen maar gear gehaald 10x leuker :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 23:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe 't nog steesd met VDJ, maar ik heb laatst effe gedraait met 2 x zo'n CDJ-1000, en ik ben echt verkocht! Kijk eerst financieel maar 's of je 't kunt aanschaffen, want een dure hobby is het zeker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 00:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

lorennzkee schreef:
Heb nog een hercules steel in de kast staan :P,
Voor 100 eurotjes mag je hem komen halen.
Werkt prima voor te zien of je het wat vind of niet!


Check ff je MSN.
Ik ben net van plan zon ding te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ElSalvaje schreef:
Edwinn schreef:
Spanjer schreef:
Nu een hele raar vraag:

Ik heb laatst wat geprobeert met FL9, maar dat lukt echt voor geen reet - komt dit gewoon omdat ik er geen aanleg voor heb, en kun je nog een sucessvolle DJ worden zonder iets te producen (ja ik droom té veel!)?


Dat kan haast niet meer tegenwoordig. Zeker niet als je op Q-Dance feesten wil draaien. Kijk naar sommige sets, ze kunnen zelf geeneens draaien, het is gewoon een kwestie van de crossfader over gooien.. Je kan beter goed producen, naar je draaikunsten kijken ze amper. Terwijl het toch echt zonde is, je kan beter een goede dj er neerzetten die niet zelf produceert maar wel goed kan draaien..


Zo gaat dat nu wel idd.
Maar misschien is dat over 10 jaar wel helemaal anders.

Verder, schaf idd een digitale gear aan, oefen daar een paar mee en dan kan je weer uitbreiden.
Maar om echt een bekendje DJ te worden, tja das wel heel lastig. Maar draaien op feestjes van je kameraden is ook leuk hoor.

Als je daar dan draait, neem je dan je gear mee. Ik weet niet of ik mijn setje mee zou nemen, misschien wel teveel risico dat er iets overheen gaat..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 16:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja oke, maar als de jarige of feestgeven het spul niet heeft, ben je meteen weer verplicht om een tent te huren die het spul wel heeft.
En dat kan een dure grap zijn.
Maarja, als je gewoon een digitale gear heb zou ik het wel doen.
15 Mei heb ik al het eerste feest waar ik met mn geartje ga draaien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 16:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben zelf nu een maandje of 4 bezig met een Reloop Digital Jockey 2.. Daarvoor al wel is wat lopen kloten met Traktor, maar nooit echt serieus.. Werd namelijk helemaal gek van alle handelingen die ik moest doen met de muis :P

Ik zou zeggen koop eerst een controller, en ga daarmee aan de gang. Controllers zijn niet zo duur, en je kan daarop wel degelijk goed leren mixen, mits je van de SYNC knop afblijft, en leert beatmatchen op gehoor in plaats van naar de BPM counter kijken op je scherm.

Als je dan wat verder bent, en het gaat goed, kan je altijd nog doorsparen voor een set met CD spelers ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 16:23 
 
Artiest

TakkU schreef:
en leert beatmatchen op gehoor in plaats van naar de BPM counter kijken op je scherm.

dat is een tip die ik de hele wereld kan geven

djs van tegenwoordig kijken teveel naar bpm counters, ik zal je eerlijk zeggen dat ik nog nooit bpm counters heb gebruikt tijdens mn mixen
't maakt je alleen maar nerveus en die krengen zijn net weermannen : hebben het nooit goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 17:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

BPM counter van CD spelers/mixers zitten er iid vaak naast! De BPM counters van programma's als Traktor of VDJ zitten vaak wel goed.. Alhoewel ik ook wel is heb gezien dat The First Cut als 71 BPM werd gelezen.. Als je dan niet op gehoor kan beatmatchen heb je een flink probleem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 17:33 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
BPM counter van CD spelers/mixers zitten er iid vaak naast! De BPM counters van programma's als Traktor of VDJ zitten vaak wel goed.. Alhoewel ik ook wel is heb gezien dat The First Cut als 71 BPM werd gelezen.. Als je dan niet op gehoor kan beatmatchen heb je een flink probleem :P

ja bij mij is dutch master fly like a rocket 74 maar hij is wel te beatmatchen!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner