Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 17:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardkick 10 zit in blutonium boy sample pack 1
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 17:42 
 
Donateur

Die Hardkick 10, wie heeft die eigelijk gemaakt ? Is dat B-Boy zelf ? Want al die kicks in die sample packs zijn toch niet zelf gemaakt ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 16:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Thorrrrrrrrrrrrrrrr :thumbup:
(zit in Reason, dus GEEN VST ;))


waar kan ik die in reason vinden
want heb er meer over gehoord maa zie hem niet
welke reason heb jij?
Ik 4 dacht ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 18:24 
 
Hardtraxxer

kick kan je opbouwen uit 3 dingen:

- de punch (de tok)
- de subbass (basslaag)
- distortion

punch kan je vanuit van alles maken, uit het tokje van een snare, of gewoon uit een vst zoals hydra.

subbass kan je uit hydra of junglist maken met een preset als Dirt kick, bij die preset zou je de punch eraf kunnen halen door middel van de percussion knop uit te zetten. Verder moet je de distortion eraf halen en evt minder res. je kan ook nog met de waveshapes spelen in osc. 1 en osc. 2.

De distortionlaag is de drive op je bass om het zo te noemen. die zou je ook gewoon met hydra kunnen maken, distort het niet teveel anders klinkt t ook weer nergens naar. je zou ook kunnen distorten met een filter zoals camelphat, vind ik zeker een aanrader als het om distortie gaat want je zal niet veel betere plugins vinden voor distortion.

hoop dat ik hier beetje mee heb kunnen helpen, vragen zijn altijd welkom ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 18:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dj C-Mind schreef:
San Miquel schreef:
Thorrrrrrrrrrrrrrrr :thumbup:
(zit in Reason, dus GEEN VST ;))


waar kan ik die in reason vinden
want heb er meer over gehoord maa zie hem niet
welke reason heb jij?
Ik 4 dacht ik

Thor Polysonic Synthesizer in het rack hangen ;)
Ik gebruik ook versie 4...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 18:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Dj C-Mind schreef:
San Miquel schreef:
Thorrrrrrrrrrrrrrrr :thumbup:
(zit in Reason, dus GEEN VST ;))


waar kan ik die in reason vinden
want heb er meer over gehoord maa zie hem niet
welke reason heb jij?
Ik 4 dacht ik

Thor Polysonic Synthesizer in het rack hangen ;)
Ik gebruik ook versie 4...

Thnx man gevind
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2009 20:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oja, voor tutorials enzo moeten jullie toch maar:

www.globalhardstyle.com

gaan gebruiken, hier staat echt heel veel nuttige info en tutorials en alle zooi op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 20:18 
 
Donateur

stynch schreef:
oja, voor tutorials enzo moeten jullie toch maar:

www.globalhardstyle.com

gaan gebruiken, hier staat echt heel veel nuttige info en tutorials en alle zooi op.

zeg eej ik doneer niet voor niks aan Hardtraxx. we posten het gewoon lekker allemaal hier :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2009 22:20 
 
Hardtraxxer

Global Hardstyle Forum heeft inderdaad heeeel erg veel tips, leer ik persoonlijk erg veel van. :)

Kicks maken blijft naar mijn mening echt het lastigste om te maken.

Mensen die zeuren dat ze Hardkick10 willen hebben: Ja hij zit inderdaad in Blutionium Boy Vol 1. Maar, gebruik em asjeblieft niet! gebruik je eigen sound, of geef er iig je eigen sound aan.
En zoals iemand al terecht opmerkte, je kunt wel allemaal YT filpmjes gaan kijken, maar dan gaat iedereen dezelfde kicks maken (kijk maar naar de Junglist kick).

Kicks maken kan met Junglist, Hydra, Microtronic (aanrader), en zelfs 3xOsc. Just try it out :).

Ikzelf ben echt geen ster in kicks maken, bak dr eerlijk gezegd niet heel veel van, maak wel eens wat leuks, voor de rest ook niet ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2009 12:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Diamanic schreef:
En zoals iemand al terecht opmerkte, je kunt wel allemaal YT filpmjes gaan kijken, maar dan gaat iedereen dezelfde kicks maken (kijk maar naar de Junglist kick).


Dan krijg je dit:
http://chapter-3.net/productions/bass1.mp3

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2009 14:51 
 
Hardtraxxer

haha inderdaad ja, precies wat ik bedoel :P

je kan het altijd gebruiken ofc, vooral als je flink gaat bewerken met effecten en gaat layeren met andere kicks :)

Maar om dit als normale kick te gebruiken, doe ik hooguit alleen om te kijken hoe een melo klinkt als er een kick onder staat ( zoals ik gedaan hebt bij mijn preview :) ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2009 20:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben ook druk bezig met het maken van kicks,
http://www19.zippyshare.com/v/18117608/file.html

Dit is ene intro kickje, heb er erg veel tijd ingestoken maar het klinkt nog steeds nergens naar eigenlijk.
Ik gebruik junglist met een aantal effecten, en EQ's. Het is inderdaad echt moeilijk en als je echt vast komt te zitten probeer dan andere dingen te maken zoals screeches en synths (iets waar ik ook erg veel problemen mee heb (gehad))

Aternatieven zijn Microtonic en hydra. Ze komen eignelijk op het zelfde neer.

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2009 20:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ok ff een aantal tips voor de mensen hier:

Ten eerste zal een producer met een vette kick niet snel zijn kicks delen met een tut of iets dergelijks. In een gem kick gaat toch snel al een weekje tijd in zitten. Verder moet je gewoon erg veel geduld hebben en eerst 100 x falen voordat je een kick hebt, thats just part of the bussiness :P

Waar ik veel beginnende producers de fout mee in zie gaan is dat ze een kick willen maken vanuit 1 sample. Eerst wat je moet doen is dat vergeten. Een kick bestaat altijd uit gelayerde samples. Voor mijn punch gebruik ik meestal 2 tot 4 verschillende samples. Voor die punch gebruik ik dan Hydra/junglist soms een snare wat veranderen, maar ik blijf toch een vst het fijnst vinden.

Zoals gezegd is een kick niet alleen een punch en kijk ook niet raar op als kick gwn echt kut lijkt te klinken en je je bass uit je punch probeert te versterken. Vooral niet doen. Probeer bijv eens naar een nummer te luisteren en dan in gedachten die kick uit elkaar te trekken en eens te luisteren hoeveel verschillende samples je nou daadwerkelijk hoort.

Naast de punch heb je dus ook een bass nodig. Een bass zou niet het moeilijkste moeten zijn aan een kick. In hydra/junglist zitten een aantal kick presets (dirt kick, phat kick, deep kick). Uit die kicks kun je zowel je punch als je bass halen. Stop deze dan wel in aparte kanalen en niet allemaal in dezelfde vst.

En dan heb je dan nog de distortion. Hoewel niet iedere kick een distortion heeft, kijk maar naar de early hardstyle, hebben de kick van de tegenwoordige hardstyle toch wel redelijk wat distortion. Veel beginnend producers zijn behoorlijk fan zo te zien van camelphat, persoonlijk vind ik dat echt een kut ding :sick: Ik gebruik zelf Tone 2 Filterbank. Filterbank is een onwijs brede distorter. Die kun je voor allerlei soorten kicks gebruiken. Distortion is eigenlijk gewoon een kwestie van beetje kutten met de knopjes. Maar let er wel op dat je niet teveel een hardcore kick krijgt :P Wat je verder nog kunt doen om echt een nc of hh kick te krijgen is wellicht wat high pass/low pass filters gebruiken. Dan kun je iig een cleane dist maken zonder al te veel bass.

Tot slot ff nog een lijstje met de vst's :P
Punch: Hydra/junglist, of microtonic
Bass: Hydra/Junglist, voor de fl gebruikers 3xosc en eigenlijk iedere vst met osc kan je daarvoor gebruiken.
Distortion: Filterbank, Camelphat maar ook eq transient modifiers en dat soort grut kun je ook altijd gebruiken als je maar een beetje speelt met de knopjes.

Tot slot niet vergeten je kick te compressen :P Doe dit vooral niet op het eind anders kan je kick nog wel eens veraderlijk veranderen ivm met de distortion.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 16:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Mijn kick tot dusver, ongeveer week mee bezig geweest (na 3 maanden oefenen):

http://www20.zippyshare.com/v/31785208/file.html

Alleen de punch moet nog wat beter vind ik zelf :P. Heb deze nu gemaakt met alleen Junglist (5 lagen) en snare/clap samples.


Ik zou idd de punch nog wat harder maken en dan met name daar echt een kick in stoppen, zeg maar een stoot/knal ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 13:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hier ook weer een nieuwe brouwseltje van mij!

Nu wat mooi gedistort met een mooie roffel erin!

http://www19.zippyshare.com/v/49313030/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 19:54 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Persoonlijk vind ik het maken van een bepaalde toon het lastigst, Kick's maken is heel makkelijk net als effects.

Kan iemand mij de manier om in FL Studio 9 XXL tonen als Scrap Attack of Creation of Life te maken? (Bijv, welke Addon zoals - Parametric EQ en ong. hoe af te stellen) :love: :woot:

Iemand kan dan wel mooie melodiƫn hebben, maar zonder een mooie toon aan dat melodie klinkt 't als bagger.. :bomb: :bomb:

TY!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 19:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sicarius schreef:
Persoonlijk vind ik het maken van een bepaalde toon het lastigst, Kick's maken is heel makkelijk net als effects.

Kan iemand mij de manier om in FL Studio 9 XXL tonen als Scrap Attack of Creation of Life te maken? (Bijv, welke Addon zoals - Parametric EQ en ong. hoe af te stellen) :love: :woot:

Iemand kan dan wel mooie melodiƫn hebben, maar zonder een mooie toon aan dat melodie klinkt 't als bagger.. :bomb: :bomb:

TY!


Koop sonnox plugins, en vervolgens een access TI Virus. Dan kun je vette sounds maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 14:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

vergeet met het maken van een kick niet de effecten, in FL vooral Blood Overdrive en Parametric EQ 1-2
compressor wil ook leuk zijn.

denk meld het ff want ik was te gefocussed op de kale kicks, klonk niet altijd even vet, maar met FX dan weer wel.

is het misschien ook een idee om een project te maken met wat verschillende soorten kicks e.d. zodat mensen kunnen kijken wat je er aan hebt gedaan?


en welke toonhoogte gebruiken jullie vaak voor een kick?
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner