Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2

CD/MP3 of Vinyl?
CD/MP3 75%  75%  [ 21 ]
Vinyl 25%  25%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 13:16 
 
Hardtraxxer

Kaap schreef:
Overload schreef:
cd

- werkt makkelijker
- branden is een heel groot voordeel
- als ie beschadigd brand je een nieuwe ipv dat je een nieuwe vinyl moet kopen
- webreleases kan je branden, maar niet op vinyl krijgen

maar vinyl blijft toch het orgineelst, maar aan cd's hangen toch meer voordelen vind ik.

1. Waarom werkt het makkelijker? Kwestie van leren/kunnen omgaan met de apparatuur?
2. Branden is inderdaad een groot voordeel, helaas voor de scene ook een nadeel in de vorm van illegaal downloaden
3. Ik heb na al die jaren nog nooit een plaat beschadigd als ik heel eerlijk moet zijn, maar op zich heb je gelijk
4. Webrelease staat gewoon voor dat het online verkocht wordt, webrelease betekent niet dat het alleen online te krijgen. Ik heb nog nooit een nummer dat te koop was als download niet kunnen krijgen op vinyl


oke even reactietje op:
1. Het leert veel makkelijker aan, dat bedoel ik.. vinyl is moeilijker om aan te leren aangezien je daar al die handige tooltjes niet hebt die het een stuk makkelijker maken.
2. Als je op sites zoals dance-tunes tracks koopt is er toch niks mis mee?
4. Webreleases zijn meestal wel 320kbps, dat krijg je niet op een vinyl hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 15:32 
 
Donateur

The Anim0l schreef:
mijn voorkeur blijft uitgaan naar vinyl

warom?

omdat k draaien met cd's veel te simpel vind en je er gewoon bijna niks meer voor hoeft te doen
met vinyl mixen is naar mijn id ten minste nog een uitdaging

en als er een kras op je vinyl zit zijn er maar max 2 nummer gefokt voor korte tijd (ligt aan de kras natuurlijk)
zit er een kras op je cd ken je zo je hele cd weggooien en dus ook meer dan 1 nummer
cd's zijn misschien wel goedkoper maar ik vind het iig minder leuk met draaien


ik brand altijd maar 1 nummer op een cd als ik hem heb gekocht.
ik post ook alleen maar sets met betaalde nummers, en als je ergens wil draaien moet je toch ook aantonen dat je alles wat je draait hebt gekocht??
vinyl is ook nog te duur voor mij, als je niet achter wil blijven moet je elke maand wel een vast bedrag uitgeven aan vinyls
en ze beschadigen sneller,
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je netjes met je vinyls om gaat beschadigen ze bijna niet. ;)

Het klopt wel wat je zegt over een bepaald budget wat je per maand kwijt bent aan vinyls, bij mij is dat zo'n 50 euro per maand. Soms wat meer en soms ook minder.

Achja, ik zeg maar zo. Hier thuis is het een hotel. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 22:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Overload schreef:
Kaap schreef:
Overload schreef:
cd

- werkt makkelijker
- branden is een heel groot voordeel
- als ie beschadigd brand je een nieuwe ipv dat je een nieuwe vinyl moet kopen
- webreleases kan je branden, maar niet op vinyl krijgen

maar vinyl blijft toch het orgineelst, maar aan cd's hangen toch meer voordelen vind ik.

1. Waarom werkt het makkelijker? Kwestie van leren/kunnen omgaan met de apparatuur?
2. Branden is inderdaad een groot voordeel, helaas voor de scene ook een nadeel in de vorm van illegaal downloaden
3. Ik heb na al die jaren nog nooit een plaat beschadigd als ik heel eerlijk moet zijn, maar op zich heb je gelijk
4. Webrelease staat gewoon voor dat het online verkocht wordt, webrelease betekent niet dat het alleen online te krijgen. Ik heb nog nooit een nummer dat te koop was als download niet kunnen krijgen op vinyl


oke even reactietje op:
1. Het leert veel makkelijker aan, dat bedoel ik.. vinyl is moeilijker om aan te leren aangezien je daar al die handige tooltjes niet hebt die het een stuk makkelijker maken.
2. Als je op sites zoals dance-tunes tracks koopt is er toch niks mis mee?
4. Webreleases zijn meestal wel 320kbps, dat krijg je niet op een vinyl hoor.

1. Beatmatchen, op pattern ingooien, en mixen zijn dingen die met gevoel en gehoor gedaan worden. Een cd-speler of een mixer, en dus ook een draaitafel, laten jou niet beter horen of je 2 tracks gelijk lopen, ze vertellen je ook niet wanneer je je inkomende track moet inzetten en ze leren je ook niet mixen. Dit moet je aanleren en trainen.

2. Sites zoals dance-tunes is ook niks mis mee. Helaas zijn er hordes mensen die nummers gewoon van limewire/usenet of whatever downloaden. En das helaas zo jammer. Elke dj die ik ken die van tijd tot tijd ergens live draait koopt zijn muziek. Ik durf te wedden dat lui die jong zijn en alleen op hun slaapkamer draaien veelal hun muziek gewoon downloaden zonder ervoor te betalen. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten!

4. Als je in een club draait merken jij, en het publiek al helemaal niet, hoe goed de geluidskwaliteit is. Het geluid is daar veelste hard voor. Daarnaast is het niet zo dat vinyl klinkt als een 96kbps mp3, het geluidskwaliteit verschil is echt niet zo groot dat dat je meteen opvalt.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner