Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 20:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Aangezien ik atm druk bezig met m'n eigen mapping te maken voor m'n RDJ2 ben ik best benieuwd
wat jullie zelf gemapped hebben. Welke effecten pakken jullie uit Traktor en waarom?
Ik heb zelf m'n loop size op een draaiknop gezet, 2 knoppen loop in,loop out, plus 1 knop auto-loop.
Als ik m'n effecten goed gemapped krijg, ben ik al een eindje op weg. Laat me jullie ervaringen weten,
misschien heb ik er nog wat aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 21:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Loop size, loop in/out en auto loop staan toch standaard al zo gemapped?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 21:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Loop size en auto-loop bij mij niet.. die andere 2 wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 21:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Loop size en auto-loop bij mij niet.. die andere 2 wel :)

vreemd, ik heb hier direct onder mn gain de volgende knoppen:

in
out
auto loop
loop active

en als ik Shift + Dry/Wet draaiknop gebruik heb ik loop size!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 21:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb in principe de shift weg gehaald :P Dry/Wet ga ik op de Trax knop mappen.
Je zit ook op een RDJ2 met 1.2.4?

BTW heb je eigen mapping er voor gemaakt, of gebruik je 'm standaard? Neem aan standaard?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 23:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik weet zo niet welke firmware ik heb, heb hm net een week of 2 :P Maar ik gebruik nu nog de standaard mapping, en deze bevalt me eigenlijk wel! De shift toets gebruik ik eigenlijk nergens voor, en voor dry/wet pak ik ook nog wel is de jog wheels :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2010 19:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb nu overigens wel een kleine wijziging doorgebracht in mn mapping, ik heb nu de ledjes die naast de EQ knoppen zitten, die normaal gesproken oplichten bij de kill functie, gebruikt om de levels van de kanalen te laten zien :P De linker ledjes zijn dus voor het volume van deck A, en de rechter voor deck B ;) Ziet er best tof uit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 14:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Even een flinke schop naar voren :P Ik heb voor de Reloop Digital Jockey 2 een trucje gevonden om te zorgen dat je de pitchfader op 4% kan zetten, in plaats van de 8% die traktor ondersteund.

Wat je moet doen:

Ga naar de MIDI instellingen in Traktor. Zoek dan Tempo op. Hier staan er als het goed is 2, Deck A en Deck B. Zorg eerst dat je fader in het midden staat, en dat traktor aangeeft dat er ook daadwerkelijk 0,0% pitch ingesteld is.
Verander dan de Interaction mode van Direct naar Relative. Zet vervolgens de Rotary Sensitivity op 70%. Doe dit voor beide decks.

Zorg wel dat je voordat je Traktor afsluit je pitch weer op 0 zet! Als je dit niet doet, ziet traktor namelijk het punt waar je hem gelaten hebt als 0,0%. Als je vergeet de pitch weer terug te zetten, moet je weer terug naar het menu, en de interaction mode weer op direct zetten. Zet je fader dan weer op 0,0%, en je kan de interaction mode weer op relative zetten.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner