Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2017 14:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goedemiddag,

Zo'n 7 jaar geleden ben ik begonnen met draaien. Ik draaide destijds voornamelijk (tech)house en heb mezelf op den duur leren draaien met 3 of 4 decks tegelijk, om alles wat interessanter voor mezelf te maken. Een groot onderdeel hiervan was het live mixen met acapella's (waar dan ook vandaan: bekende (pop)nummers van welk tempo dan ook, acapella's van andere housetracks en soms zelfs van andere genres. Er was, en is, hier voor house gigantisch veel voor te vinden) en dit dan ook d.m.v. hotcue's nog interessanter te mixen. Een kleine 3 jaar geleden heb ik ook de overstap gemaakt naar hardstyle en ik zou het erg leuk vinden om hier ook veel meer met acapella's te klooien tijdens het draaien. Het mixen met popacapella's/houseacapella's zie ik niet zitten met hardstyle (housemuziek in een discotheek met 16-20 jarigen leent zich hier toch net iets meer voor), maar ik kan ook bijzonder weinig hardstyle acapella's vinden op het internet: in de house-scene werden destijds ook veel acapella-packs online gezet (denk aan bijvoorbeeld de Defected Acapella packs).

Lang verhaal kort: heeft iemand toevallig tips voor een (grote) hoeveelheid hardstyle acapella's? Ik kan ze soms wel zelf knippen uit tracks (denk aan een Scantraxx Roots of een Music Made Addict), maar dan krijg ik ze nooit zo 'clean' als de studio acapella. Ik heb tot nu toe maar 1 pack kunnen vinden, met daarin onder andere de Wild Motherfucker acapella.

Thanks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2017 14:38 
 
Artiest

Hardstyle acapella's zijn idd wel lastig te vinden.

Je zou eens kunnen kijken naar waar de acapella's in de tracks vandaan komen en dan de originele aanpassen en gebruiken. Radical bijvoorbeeld heeft heel veel vocals van Biggie etc.

The Prophet heeft ooit een acapella pack van zijn album 'Louder' aangeboden, hier zitten ook wel wat leuke in!

Link: https://www.hardstyle.com/album/the-pro ... pack/58307
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2017 23:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In een aantal oude scantraxx releases/scantraxx unreleased vrijgaves zitten ook nog acapella's in het pack zelf. Heb het zo even niet bij de hand maar wellicht dat je daar naar zou kunnen zoeken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2017 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
In een aantal oude scantraxx releases/scantraxx unreleased vrijgaves zitten ook nog acapella's in het pack zelf. Heb het zo even niet bij de hand maar wellicht dat je daar naar zou kunnen zoeken!


Dit dus en volgens mij heeft Zanzatraxx dat ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2017 15:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bedankt mannen! Vanavond eens op onderzoek uit, hoop dat ik wat leuke dingen tegen kom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2018 12:37 
 
Hardtraxx Veteran

Nog wat gevonden? Ben benieuwd! Lijkt me ook vet om meer met vocals te gaan spelen
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner