Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 16:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zHey mensen,

Ik mix nu al ongeveer een jaar met mijn Numark Mixtrack Pro.
Fijn ding, vind het mixen ook super!Ik kan ondertussen zonder de sync mixen en dat gaat prima af.
Nu heb ik nog nooit op de echte setjes gemixt, bijvoorbeeld; Pioneers.

Ik wil heel graag de stap gaan maken om op feestjes te gaan draaien, kleine feestjes.
Nu hebben ze daar bijna altijd Pioneers, en kan ik dus niet mijn Mixtrack komen aankakken.. Ook zou ik het niet aandurven zomaar op de pioneers te gaan draaien zonder enige voor ervaring met CD's.

Ik wil graag van jullie weten wat de beste optie is; prijs & prestatie technisch.

Hoe kan ik thuis goed in de hardware-mix-feeling komen. Zodat ik niet bang hoef te zijn om op een party opeens pioneers voorgeschoteld te krijgen.

Het liefste geef ik geen duizenden euro's in een keer uit, ik heb het namelijk niet zoooo breed :whistle: .

Iemand tips? suggesies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik draai zelf met 2x Numark NDX waarmee je alles op gehoor leert. De eerste keer dat ik live ging draaien moest ik even wennen aan de lay-out van de Pioneers, maar na 15 minuten had ik het door en ging het prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 14:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oké, intresting.

Reloops, daar heb ik ook goeie verhalen over gehoord.
Ook met die reloops zou de overstap naar pioneers niet zo groot zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 17:32 
 

Frazyr schreef:
Oké, intresting.

Reloops, daar heb ik ook goeie verhalen over gehoord.
Ook met die reloops zou de overstap naar pioneers niet zo groot zijn.

Als je geinteresseerd bent, ik heb nog 2 Reloop RMP 2.5 Alpha's te koop staan ;) zo goed als nieuw nog. Ik ga echter overstappen op een controller :thumbup: . Je laat maar iets weten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je krijgt sowieso Pioneers voorgeschoteld op degelijke feestjes.. En dat is juist een goede zaak. ;) Werkt gewoon super strak allemaal, het is een kwestie van een paar keer op oefenen.

Verder zou ik voor thuis gewoon een leuk instapsetje kopen zoals bijv. Reloops (grote aanrader) heb deze zelf ook, de RMP-1 editie, jogwheel oogt ook beetje het zelfde als bij Pioneer CDJ's. Dus maakt het oefenen ook een stuk makkelijker. Prijs/kwaliteit verhouding van Reloops vind ik heel sterk, als je goed zoekt kun je misschien eerst wel een mooi 2e handssetje op de kop tikken. Want iedereen wilt natuurlijk op feestjes gaan draaien maar eerst moet je er maar is achter komen of het echt allemaal wat voor je is voor je er heel veel geld in gaat steken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 19:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Je krijgt sowieso Pioneers voorgeschoteld op degelijke feestjes.. En dat is juist een goede zaak. ;) Werkt gewoon super strak allemaal, het is een kwestie van een paar keer op oefenen.

Verder zou ik voor thuis gewoon een leuk instapsetje kopen zoals bijv. Reloops (grote aanrader) heb deze zelf ook, de RMP-1 editie, jogwheel oogt ook beetje het zelfde als bij Pioneer CDJ's. Dus maakt het oefenen ook een stuk makkelijker. Prijs/kwaliteit verhouding van Reloops vind ik heel sterk, als je goed zoekt kun je misschien eerst wel een mooi 2e handssetje op de kop tikken. Want iedereen wilt natuurlijk op feestjes gaan draaien maar eerst moet je er maar is achter komen of het echt allemaal wat voor je is voor je er heel veel geld in gaat steken!


Het stadia van ontdekken ben ik inmiddels gepasseerd. Ik ben dus niet ook alleen aan het orienteren op een passende set om erin te komen zodat ik zonder al te grote problemen op pioneers kan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 21:09 
 
Hardtraxx Veteran

Pioneer draait juist veeeeeel makkelijker dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Koop gewoon 2 CDJ-800's (staan er 2 te koop bij Aanbod) en een goedkope mixer om mee te beginnen. Heb je direct het Pioneer gevoel voor niet te veel geld. Check wel of alles goed werkt. Ik heb ze hier met een DJM-350, en live draaien gaat prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 17:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Oké, intresting.

Reloops, daar heb ik ook goeie verhalen over gehoord.
Ook met die reloops zou de overstap naar pioneers niet zo groot zijn.


Reloop is inderdaad prima om mee te beginnen.
Ik heb nog een setje voor een mooi prijsje te koop:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... mympSeller
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 20:18 
 
Hardtraxx Elite

Had ook de mixtrack en ben toen op dj workshop gegaan en 2 jaartjes gedaan en dan na 2 jaar heb je echt goed onder controllen :cool:

Dus ik raad je aan om dj workshops te gaan volgen of om gewoon een set tekopen en oefenen oefenen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 21:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dylan-E schreef:
Had ook de mixtrack en ben toen op dj workshop gegaan en 2 jaartjes gedaan en dan na 2 jaar heb je echt goed onder controllen :cool:

Dus ik raad je aan om dj workshops te gaan volgen of om gewoon een set tekopen en oefenen oefenen :thumbup:



Workshops.... mooie tip! Daar ga ik me eens op orienteren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ Workshops? Wat een onzin, gewoon je eigen alles aanleren! Iedereen heeft z'n eigen draaitechniek..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2012 04:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

beste is idd om gewoon jezelf alles aan te leren, zo ontwikkel je je eigen stijl qua mixen en weet ik 't. ik ben zelf ook begonnen met een controller en later overgestapt op reloop, enige verschil tussen reloop en pioneer is dat je bij reloop wel een pitch bend hebt(+ en - knoppen) en de pioneer niet, dus bij pioneer moet je met jogwheel gelijk leggen. was bij ons eerste optreden aan het begin even onwennig omdat wij(D-Verze) die pitch bend veel gebruiken :P maar dat is dus gewoon kwestie van wennen.

EDIT: setje reloops( 2 cd spelers en een mixer) heb je al voor ong. 700 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2012 09:45 
 
Hardtraxx Elite

93Wesley93 schreef:
DJ Workshops? Wat een onzin, gewoon je eigen alles aanleren! Iedereen heeft z'n eigen draaitechniek..


Dat is natuurlijk je eigen mening, Ik kreeg het wel 2 jaar gratis :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 11:17 
 
Hardtraxx Veteran

heb zelf Reloop RMP-1 en werkt prima :) helaas wel vaak problemen mee gehad maar las ergens dat Rellop dat vaker heeft. zelf ben ik van plan om ook binnenkort verder te gaan dan Reloop. mijn vraag is het verstandiger om door te gaan op Reloop of is het handig om iets anders te nemen? Pioneer of denon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die cue buttons? Dat is heel makkelijk te repareren zelf als je een soldeerbout, tin en een beetje tijd hebt. Verder totaal geen moeite met die reloops :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 11:35 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Die cue buttons? Dat is heel makkelijk te repareren zelf als je een soldeerbout, tin en een beetje tijd hebt. Verder totaal geen moeite met die reloops :).

ja de Cue buttons. maarja als je dat niet weet (ik wist het niet dat het zo makkelijk kon) dan ga je er ook niet van uit dat het zo kan :P heb mijn reloop er al 2x voor weggebracht en soms zegt mijn CD-speler 'Error' als ik er een cd in doe! het vage is dat het niet bij alle cd's zo is :P
maar is van Reloop RMP-1 naar Reloop RMP-2 of 3 een goede overstap? of is het handiger gelijk door te gaan naar Pioneer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 15:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Van Reloop overstappen naar andere Reloops zou ik niet doen. Kost je een aardige klap geld, en vooruitgang is het niet. Ga dan gewoon voor een setje Pioneers!

Ik ben overigens met een Reloop controller begonnen, en heb me vervolgens ingeschreven bij wat DJ Contests.. 1e keer live draaien op een contest, was ook meteen de eerste keer draaien op Pioneers... Daarvoor alleen op mn controller gedraaid.
Zolang je jezelf op de juiste manier leert mixen, dus de pitch fader gebruiken, GEEN Sync knop, niet naar de waveforms blijven kijken, niet naar de BPM meters kijken enz, kan je in principe overal op draaien. Elk apparaat heeft zn eigen feeling, wat altijd even wennen is met het pitchbenden bijvoorbeeld. Staar je niet blind op de apparatuur die je 'zou moeten hebben' maar zorg ervoor dat je gewoon goed kan mixen!

overigens, wat betreft de CUE buttons van de Reloops, repareer ze zelf.. Als je ze laat fixen zetten ze dezelfde reloop buttons erin, en die gaan echt heel snel naar de klote. Heb dit zelf bij mn controller vaak zat meegemaakt.. Om de 2/3 maanden waren de CUE/Play knoppen weer verrot.. Heb vervolgens de knoppen gekocht die in de Pioneer CDJ's zitten, en deze er zelf in gesoldeerd. Is al een aardige tijd geleden, en t werkt nu nog prima ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 19:31 
 
Hardtraxx Veteran

thanks man! dan ga ik eens kijken naar een pioneer setje.. aanrader? niet gelijk de duurste :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 17:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb afgelopen zondag ook een workshop gekregen van mn vriendin (heb nu traktor s2). Moet zeggen dat dit wel een aanrader is als je nog onbekend bent met pioneers maar het draaien en tellen wel snapt. Heb 1.5u gehad en zou nu prima kunnen draaien op pioneers, zo moeilijk is het niet. Het is voor mij ook een motivatieboost aangezien ik anders wss te lang aan het prullen zou zijn geweest met alle functies en nu zou ik er zo in kunnen stappen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2013 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tommeh schreef:
Heb afgelopen zondag ook een workshop gekregen van mn vriendin (heb nu traktor s2). Moet zeggen dat dit wel een aanrader is als je nog onbekend bent met pioneers maar het draaien en tellen wel snapt. Heb 1.5u gehad en zou nu prima kunnen draaien op pioneers, zo moeilijk is het niet. Het is voor mij ook een motivatieboost aangezien ik anders wss te lang aan het prullen zou zijn geweest met alle functies en nu zou ik er zo in kunnen stappen.

wat houd zo'n workshop in dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onder het mom van een serieuze start maken:
Vandaag een Pioneer cdj/djm 350 setje besteld :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 11:34 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

b-ram schreef:
Onder het mom van een serieuze start maken:
Vandaag een Pioneer cdj/djm 350 setje besteld :love:

Netjes :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn eerste pioneer was ook een 350 set. Prima spul! Ze zeggen zelfs dat als je op een 350 kan draaien dst een 2000 dan een eitje is. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2013 16:20 
 
Hardtraxx Veteran

b-ram schreef:
Onder het mom van een serieuze start maken:
Vandaag een Pioneer cdj/djm 350 setje besteld :love:

Laat even weten hoe het bevalt, zit nog te twijfelen tussen onder andere 350's. :P
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner