Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 13:40 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Tegenwoordig heb ik een Pioneer XDJ-R1 i.c.n. Rekordbox en dat werkt toch wel erg lekker. Zeker om gigs voor te bereiden.

Blijft echter zo. Nu heb ik mijn muziek veelal op de C-schijf opgeslagen. Van deze C-schijf maak ik elke week een back-up via Acronis TrueImage. Ook had ik een Externe HDD waar enorm veel muziek op stond. Deze is vorige week helaas overleden.

Ik probeer nog steeds de juiste oplossing te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf al mijn muziek op mijn vaste computer, laptop, en externe harde schijf staan. De externe dient alleen als back-up. Tot nu toe nooit problemen gehad op deze manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil een blaadje voor m'n cd's stoppen met de tracks die op de cd staan....iemand dit dit nog meer doet? En hoe is de makkelijkste manier?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:09 
 
Hardtraxxer

Ik doe dit altijd met Nero zelf, die heeft na het branden een optie(coverdesign) z'n ''blaadje'' te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die heb je helaas niet voor de mac.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 11:39 
 
Hardtraxx Elite

sierdb schreef:
Ik doe dit altijd met Nero zelf, die heeft na het branden een optie(coverdesign) z'n ''blaadje'' te maken.

MEEN JE DAT?

en ik alles handmatig typen steeds.... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefan_helmond schreef:
Ik wil een blaadje voor m'n cd's stoppen met de tracks die op de cd staan....iemand dit dit nog meer doet? En hoe is de makkelijkste manier?

iTunes, afspeellijst, printen, klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 12:48 
 
Hardtraxx Newbie

stefan_helmond schreef:
Ik wil een blaadje voor m'n cd's stoppen met de tracks die op de cd staan....iemand dit dit nog meer doet? En hoe is de makkelijkste manier?


Heb een vast Word bestandje waar ik alles handmatig intyp. Duurt iets langer maar zo ziet het er wel netjes uit. Doe 10 tracks per CD, mainstream en industrial apart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 15:50 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hoe doen jullie het dan als je 2 nummers achter elkaar wil afspelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 nummers achter elkaar? Je bedoelt als ze op dezelfde cd staan?
Of even op USB zetten of dubbele cd's branden. Dan kun je sws alles met elkaar mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 17:34 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ok, is dat niet wat omslachtig omdat je dan i.p.v. bijvoorbeeld 40 CD's er 80 krijgt? Ben wel erg benieuwd hoe andere dit doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 17:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jordypapier schreef:
Ok, is dat niet wat omslachtig omdat je dan i.p.v. bijvoorbeeld 40 CD's er 80 krijgt? Ben wel erg benieuwd hoe andere dit doen.

Als ik bijvoorbeeld Theracords releases 96-100 op één CD heb en ik wil er één van 97 en 99 achter elkaar spelen heb ik pech. Ik heb ze niet dubbel gebrand, want dat zou de enige oplossing zijn. Dan draai ik er eerst een ander nummer tussendoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 22:38 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Dat is geen gekke gedachte. Dank voor jullie antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 09:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En als je gewoon wat nummers die je vaker draait 2 keer op cd hebt staan, dan lost dat ook al veel op. Je hoeft natuurlijk niet alle tracks dubbel te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 16:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon een andere plaat draaien, en daarna de plaat die je eigenlijk wou draaien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 22:59 
 
Hardtraxx Addict

Jordypapier schreef:
Ok, is dat niet wat omslachtig omdat je dan i.p.v. bijvoorbeeld 40 CD's er 80 krijgt? Ben wel erg benieuwd hoe andere dit doen.


Als ik een cd brand, maak ik zelf 'Releases' (koppels van twee a drie tracks van een producer) vervolgens brand ik 10 nummer op een cd. Als ik van een nummer denk:"Dit nummer (B) zal ik nooit in mixen op A of andersom", dan brand ik ze op dezelfde cd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 15:43 
 
Hardtraxx Elite

Iemand die een simpel programma'tje weet waarmee ik nette tracklists kan maken voor in mn cd map?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 22:29 
 
Hardtraxx Addict

ramon038 schreef:
Iemand die een simpel programma'tje weet waarmee ik nette tracklists kan maken voor in mn cd map?


Itunes heeft een cd cover functie ingebouwd, die simpel en goed werkt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordypapier schreef:
Hoe doen jullie het dan als je 2 nummers achter elkaar wil afspelen?

Ik heb op 1 CD vaak nummers staan die ik toch niet achter elkaar wil draaien, dan heb je daar nooit last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2014 20:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand een beter oplossing voor het 'blaadje met tracklist voor cd' principe? Hels karwei om ze erin te krijgen en alles kreukelt en scheurt altijd bij mij :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 12:02 
 
Hardtraxxer

Sterker papier gebruiken of plactiviceren. Plactiviveren is mischien wel de beste optie aangezien er bijvoorbeeld een keer drinken of iets dergelijks op je map komt. Hoef je je covers niet weg te gooien en het is harstikke stevig .
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Iemand een beter oplossing voor het 'blaadje met tracklist voor cd' principe? Hels karwei om ze erin te krijgen en alles kreukelt en scheurt altijd bij mij :thumbdown:

Standaard maat is inderdaad een heel gedoe om erin te proppen, dus zou ik de blaadjes iets kleiner maken, zodat ze er wat makkelijker ingaan. Niet té klein natuurlijk, want dan kunnen ze er weer uitvallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 18:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Iemand een beter oplossing voor het 'blaadje met tracklist voor cd' principe? Hels karwei om ze erin te krijgen en alles kreukelt en scheurt altijd bij mij :thumbdown:

Als dit je grootste probleem is heb je een prima leven. :P
Met iTunes geven ze aan hoe groot een cd hoesje is, knip m gewoon uit binnen die maten en dan past het altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 23:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lamineren is zeker een goeie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2014 01:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Lamineren is zeker een goeie!

Dan wordt het alleen maar meer douwen en gescheld denk ik want zonder tracklist op papier is het al redelijk strak in me map... Kun je ze beter aan de buitenkant van het vakje plakken...
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner