Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2009 22:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zit met de volgende vraag.
Ik zat te denken om een MIDI controllertje bij te halen, dacht zelf aan de Numark Omni Control voor Traktor. Maar omdat ik niet volledig wil overstappen, en nog met cd-spelers wil werken zat ik te denken om niet een zwaardere investering te doen en 2 CDJ-400's te kopen.

De CDJ-400 kan ik net zoals de Omni Control gebruiken als MIDI controller. Alle knoppen en sliders kunnen MIDI gegevens versturen via USB. Aangezien mijn mengpaneel ook 2 USB aansluitingen heeft en 2 ingebouwde geluidskaarten heeft, kan ik de laptop dan weer aan mijn mengpaneel aansluiten.

Maar ik zit toch nog te twijfelen:
- Mijn huidige Sync dubbele cd-speler (waar ik helemaal niks over te klagen heb) en Numark Omni Control(en mijn laptop dan) en mijn JB Systems BEAT6

of

- 2x CDJ-400 (Kan ik gebruiken als controller, of cd-speler) en m'n JB Systems BEAT6

Heeft er iemand misschien al ervaring met de CDJ-400 ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 09:04 
 
Donateur
Avatar gebruiker

A2BNixke schreef:
Heeft er iemand misschien al ervaring met de CDJ-400 ?

Ja ik heb er 1 staan en binnenkort ga ik de 2e erbij halen.
Ding werkt echt perfect!

Heb hem overigens niet als midi controller gebruikt, maar ik veronderstel dat dat natuurlijk ook gewoon perfect werkt aangezien het Pioneer is :D

Lees snelheid cd's is perfect, bediening vergelijkbaar met de overige modellen van Pioneer.
Usb functie werkt goed (iets trager met laden tracks...)
Scratchen klinkt top, hetzelfde als bij de 800 en de 1000 (alleen een kleiner jogwheel).
En er zitten effecten op die zeer bruikbaar zijn! (dit hebben de 800 en 1000 NIET!)

Kortom, top apparaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Enige probleem van de CDJ400 is het uiterlijk, wat ik werkelijk te afgrijselijk voor woorden vind hahah!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 10:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vind het 1 vd vetste op de markt kwa looks... maar is vrij persoonlijk denk ik... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 10:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja die ziet er idd een stuk minder uit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 11:48 
 
Hardtraxx Veteran

ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 16:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Enige probleem van de CDJ400 is het uiterlijk, wat ik werkelijk te afgrijselijk voor woorden vind hahah!


Ik vind het een mooi ding, vind 'm mooier dan de 800 ^^

dj-rico01 schreef:
ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)


Ja is waar, MAAR ik kan deze 400 als midi controller en CD speler gebruiken. En omdat ik niet van plan ben volledig over te stappen op laptop en midi + kan ik ook gewoon een usb stickje erin stoppen. Dus lijkt me de 400 een goede oplossing. aleen een vrij dure.
Maar ja als je hem eenmaal kan kopen wetende dat je er voor gespaard en gewerkt geeft het je wel een goed gevoel :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 16:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ga zeer waarschijnlijk morgenavond naar een 2e hands exemplaar kijken (slechts 10 maanden oud)... :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 17:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Ik ga zeer waarschijnlijk morgenavond naar een 2e hands exemplaar kijken (slechts 10 maanden oud)... :D


Nice :) Wat is de vraagprijs als ik vragen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 18:23 
 
Hardtraxx Veteran

dj-rico01 schreef:
ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)


Hoeveel muziek heb jij,,? haha Ik zou gaan voor de cdj 400, dat is toch iets meer het idee van draaien denk ik :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 18:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
dj-rico01 schreef:
ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)


Hoeveel muziek heb jij,,? haha Ik zou gaan voor de cdj 400, dat is toch iets meer het idee van draaien denk ik :$


Ja idd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 20:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

A2BNixke schreef:
San Miquel schreef:
Ik ga zeer waarschijnlijk morgenavond naar een 2e hands exemplaar kijken (slechts 10 maanden oud)... :D


Nice :) Wat is de vraagprijs als ik vragen mag?

€ 525, maar heb € 500,- afgesproken, ga morgenavond kijken! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 20:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

is wel een nette prijs toch ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 20:52 
 
Hardtraxx Veteran

A2BNixke schreef:
Timmer schreef:
dj-rico01 schreef:
ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)


Hoeveel muziek heb jij,,? haha Ik zou gaan voor de cdj 400, dat is toch iets meer het idee van draaien denk ik :$


Ja idd :D

toch zoon 50.000+ nummers xD

maja waarom zou je met een midi controller gene idee van draaien hebben :p is toch ook gewoon precies op tijd op play drukken en de pitch eventueel iets 'benden' om hem precies gelijk te krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 21:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmhmm.. Maar ik snap zijn punt denk ik wel.. Met een CDtje in je handen is het net leuker dan alleen een laptopje.. Ik denk dat hij dat bedoelt, maar ik ben de poster niet, dus niet zeker ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 21:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Hmhmm.. Maar ik snap zijn punt denk ik wel.. Met een CDtje in je handen is het net leuker dan alleen een laptopje.. Ik denk dat hij dat bedoelt, maar ik ben de poster niet, dus niet zeker ;).


Ja dat bedoel ik :) maar ja in principe maakt het niks uit.
Denk dat ik voor de CDJ-400 ga. Alleen nog een goede maand of 2 wachten dan maar ja dat heb ik er wel voor over
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 01:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou inderdaad voor de 400tjes gaan :) Zulke fijne dingen en dat geeft meer het gevoel van draaien, vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 08:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je het geld hebt: koop CDJ400 zo'n numark midi controllertje is echt niks :sick: Goedkope midi controllertjes zijn leuk voor even.
Als je geld zat hebt voor een midi controller kijk dan eens naar de Numark NS7 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 15:35 
 
Hardtraxx Veteran

ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 15:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje

Was zelf ook aan 't twijfelen tussen deze of de Numark.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 18:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje


heb hem net 1 week ben er tevreden mee, alleen me virus scanner ( norman ) geeft aan dat traktor LE een trojan horse is :s.

Geld te veel @ die CDJ 400's :p.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 19:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

GreenX schreef:
dj-rico01 schreef:
ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje


heb hem net 1 week ben er tevreden mee, alleen me virus scanner ( norman ) geeft aan dat traktor LE een trojan horse is :s.

Geld te veel @ die CDJ 400's :p.


Nee jammer genoeg geen geld te veel anders had ik ze al :p
Moet er ook voor werken he ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 20:59 
 
Donateur

http://www.checktronic.nl/Shop/index.ph ... t&Itemid=2

CDJ-400 Nieuw in de winkel voor 599 ;)

Maar ik weet niet of de winkel betrouwbaar is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
http://www.checktronic.nl/Shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1850&category_id=272&option=com_virtuemart&Itemid=2

CDJ-400 Nieuw in de winkel voor 599 ;)

Maar ik weet niet of de winkel betrouwbaar is :)


Das wel netjes. Ik vond hem zelf nergens onder de 700 euro.
Heeft iemand misschien al ervaring met die website of winkel ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 08:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
http://www.checktronic.nl/Shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1850&category_id=272&option=com_virtuemart&Itemid=2

CDJ-400 Nieuw in de winkel voor 599 ;)

Maar ik weet niet of de winkel betrouwbaar is :)

Ik heb die winkel een paar weken geleden een email gestuurd ivm. de CDJ-400.
Je moet namelijk vooruit betalen en dat zag ik niet zitten.
Ook is de prijs wel erg laag! (zeer waarschijnlijk maar 1 ipv 2 jaar garantie!!)

Heb om opheldering gevraagd.
Heb ook gevraagd of ik hem op locatie direct kan afrekenen, maar ik heb niets meer gehoord.

Ik zou het niet aandurven bij deze winkel te bestellen!

ps. heb gisteren voor €500,- een CDJ-400 gekocht van 10 maanden oud (incl. bon en 2 jaar garantie).
Het apparaat was nog gloednieuw, slechts 3x gebruikt... :D
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner