Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2010 17:56 
 
Hardtraxxer

yoo,
ben een tijdje bezig met opnemen van setjes, en zit veel op internet te zoeken welke instellingen je moet gebruiken,
voor de beste kwaliteit. nu heb ik ergens gelezen dat als je opneemt, je moet zorgen dat je met de gain op je mixer
het level rond de 0 db houdt. en dat je de masterlevel van je mixer ook rond de 0 db houdt. en in het programma waar je mee opneemt,
moet je het ook rond de 0 db houden. mijn vraag is hoe doen jullie dit voor de beste kwaliteit?

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2010 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je zegt het zelf eigenlijk toch al? Zet op je cd/platenspeler een nummer op en draai de gain van het spelende kanaal op je mixer zover open of dicht tot het kanaalvolume tot 0dB komt. Kijk daarna naar je mastervolume en draai deze ook zover open of dicht tot je rond de nul uitkomt.

In het programma waarmee je opneemt doe je precies hetzelfde. Dit doe je door het line-in volume aan te passen tot het volume op 0dB binnenkomt. Let ook op met hoeveel kbps je opneemt. Hoe hoger hoe beter, het liefst 320kbps.

Als je trouwens geen 0dB op je mixer hebt staan kun je de gain ook draaien tot de groene ledjes overgaan naar de gele. Dan zit je namelijk op 0dB.

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2010 20:13 
 
Hardtraxxer

okee man bedankt, haha ja ik dacht misschien heeft iemand nog iets toe te voegen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2010 20:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je geeft je eigen Antwoord al wat Maarten zegt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2010 22:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Guiido92 schreef:
okee man bedankt, haha ja ik dacht misschien heeft iemand nog iets toe te voegen ;)

Nu niet meer, tenzij het nog niet lukt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2010 13:54 
 
Hardtraxxer

nou het lukt nog niet helemaal. ik heb nu namelijk een geluidskaart van behringer: uca 202. maar ik heb hem
in me usb-poort gedaan, en dan vind hij hem wel. maar hij gaat elke keer naar me microfoon ingang toe van
me onboard geluidskaart. dan staat er het volgende: je gaat naar opname apparaten bij windows, dan staat
er het volgende: microfoon, met daaronder 2 usb audio codec. dat is dus die behringer. maar ik begrijp niet waarom
hij nou naar me microfoon ingang gaat op me onboard geluidskaart, ik heb me onboard geluidskaart ook al uitgeschakelt,
maar dan kan hij dus geen ingang vinden om op te nemen. heel vaag allemaal.

dit is trouwens de geluidskaart: http://www.poweruser.be/shop/images/UCA202.jpg
weet iemand hier meer over?
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2010 15:09 
 
Hardtraxxer

ik neem trouwens op in adobe audition 3.0. het lukt me nu wel om op te nemen met me behringer uca 202.
maar ik zie wel dat hij niet heel hard opneemt. maar als ik het heb opgenomen met adobe, dan gooi ik er een
normalizer overheen en die zet alles dan naar 0-db. volgens mij moet dit geen kwaliteitverlies geven, of wel?
werken er nog meer van jullie met adobe, en heeft iemand nog handige tips of trucjes om te gebruiken met het
opnemen in adobe? :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner