Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2009 15:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hee,

Wie van de producers hier op hardtraxx gebruikt er nog samples ? en als je ze gebruikt;

- waarvoor gebruik je samples ? ( claps, snare's kicks )
- waarom gebruik je samples ?
- Probeer je wel zelf leads/kicks/basses enz te maken ?
- Als je sample gebruikt gooi je er dan wel effecten overheen ?
- Hoe sta jij tegen het gebruik van samples ?

IKZELF

- Ik gebruik alleen drumsamples, hierbij moet je denken aan snare, crash, ride, clap
- omdat het vrij moeilijk is om drumsamples te maken omdat deze vaak op zijn genomen van een echt instrument.
- mijn leads, kicks, basses en effecten zijn altijd zelf gemaakt, vooral bass+kick gaat steeds beter.
- allicht gooi ik er dan op zijn minste een eq'tje overheen.
- Ik vind dat als je net begint met produceren wel een sample voor de kick/lead mag gebruiken, maar gooi er op zijn minst wat effecten overheen.

Groeteeeen :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2009 15:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik gebruik idd ook drum samples met uiteraard een EQ + zooi effecten erover zodat het klinkt zoals ik wil.
Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk zelf uit te vogelen, maar kom ik er ff niet uit, dan maar een sample omtoveren....
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2009 16:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik gebruik soms ook samples maar die probeer ik zo om te toveren dan dat het toch mij ding is
en natuurlijk ook zelf dingen maken allemaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2009 19:30 
 
Donateur

Laatste tijd niet echt meer bezig geweest met FL Studio, maar mijn kicks maak ik zelf wel en de claps en snares neem ik van samples, en soms wat effecten erover ;) Zelf synth maken lukt me nog niet zo goed moet ik nog is goed uitzoeken hoe je dat juist doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2009 09:34 
 
Hardtraxxer

Alleen clap, snare, ride, hats enz...
En misschien een enkel effectje...
Rest is geheel home made!
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner