Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 05:45 
 
Hardtraxx Newbie

Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje over een effect. Bij sommige djs hoor je vaak de flanger voorbij komen. Bij Ran-d hoor ik vaak een soort scheiding tussen de flanger en de filter. Enig idee hoe hij dit doet? Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 08:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je username staat verkeerd gespeld :P , beste tijd om een bericht te posten hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 09:27 
 
Hardtraxx Newbie

Weet ik man, maar met 2 D's was al in gebruik. Ik start 's ochtends vroeg Haha. Btw totaal off topic :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 10:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kun je niet op bepaalde Pioneer mixers 2 effecten tegelijk gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 18:18 
 
Hardtraxx Newbie

6:12 ongeveer

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 18:25 
 
Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Kun je niet op bepaalde Pioneer mixers 2 effecten tegelijk gebruiken?

Volgens mij wel, met die draaiknopjes onder "Color" in combinatie met die 4 blauwe knopjes links, en dan het tweede effect gewoon met die effecten rechts
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 00:19 
 
Hardtraxxer

Dat kan, maar de nieuwere DJM-900 Nexus heeft ook een effect genaamd spiral. Ik vermoed dat dit het effect is wat Ran-D dan gebruikt in z'n sets.
Als voorbeeld zie dit filmpje @10.10
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 05:49 
 
Hardtraxx Newbie

Mensen bedankt, dat wordt sparen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

plafondienst schreef:
Mensen bedankt, dat wordt sparen

Alleen voor het feit dat je 2 effecten over elkaar heen kan gebruiken? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 06:48 
 
Hardtraxx Newbie

Alles kut enter. Zie je me toch niet zeggen? Het gaat om het geheel
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

plafondienst schreef:
Alles kut enter. Zie je me toch niet zeggen? Het gaat om het geheel

:huh:
Je vraagt toch specifiek hoe Ran-D dat doet? Die 2 effecten over elkaar heen?
En als dat met een Pioneer mixer blijkt te kunnen en je zegt dat wordt sparen. Dan vraag ik me terecht af of je dat alleen voor die dubbele effecten doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet precies hoe je dat specifieke effect uitvoerd, maar ik weet wel dat het niet degene is die je op bovenstaand filmpje ziet. Je moet iig iets met de time van t effect doen(knopje dat boven de level/depth zit)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 08:28 
 
Hardtraxx Newbie

Gaat goedkomen b-ram, dank uu
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 14:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ran-D maakt vaak gebruik van het echo effect. Hoor je ook wel eens bij setjes van Gunz for hire.
Dus gewoon een Echo instellen op een kleine waarde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 08:22 
 
Hardtraxx Newbie

Het is niet het echo effect, ik heb ook een pioneer met echo effect en kan er niet uithalen wat randy doet
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 02:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jubke schreef:
Ran-D maakt vaak gebruik van het echo effect. Hoor je ook wel eens bij setjes van Gunz for hire.
Dus gewoon een Echo instellen op een kleine waarde.

En toch is dit wat hij volgens mij standaard doet... Echo op 10 en langzaam opschroeven in 4 tellen. Daar krijg je dan zo'n heel hoog fluitend geluidje door. Kom anders eens met een voorbeeld plafon, ben nu wel benieuwd ook haha.

-edit-



3:10-3:17 - Echo + color filter
3:25-3:50 - Flanger
4:33-4:56 - Flanger
5:22-5:27 - Color filter + echo
5:32-5:35 - Echo op kleinste waarde en opendraaien
5:38-5:56 - Echo
6:00-6:02 - Flanger
6:37-6:40 - Echo op kleine waarde
7:15-7:40 - Echo
7:55-8:06 - Weer flanger joh? Jep.
8:37-8:45 - Echo van middelwaarde naar klein
8:49-8:55 - Flanger
9:44-9:47 - Flanger

Tot zover mijn 10 minunten analyse. Ik denk zo maar dat je de effecten op de dikgedrukte tijdcodes bedoeld, veel anders is er niet namelijk haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 10:04 
 
Hardtraxx Veteran

vraagje.... sinds kort heb ik mijn nieuwe set.. 2x pioneer cdj-850 en een reloop rmx 40 DSP.. maar nu krijg ik mijn set niet mooi afgesloten.. op mijn vorige set (cdj-200) had ik een effect waarbij is de set mooi kon afsluiten. (mooi weg halen) maar nu heb ik dat effect niet meer... iemand die mij kan vertellen ik met mijn nieuwe gear de set mooi kan afsluiten of weg faden..?? hoop dat jullie mijn vraag snappen :P

thanks :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op de RMX40 zit een echo effect, dus daarmee zou het kunnen. Al snap ik uit je verhaalje niet precies welk effect je eerst gebruikte dan ;)

Maare, hiervoor hebben we dit topic toch: dj-s-corner/mixing-tips-t2889.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 23:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

plafondienst schreef:
Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje over een effect. Bij sommige djs hoor je vaak de flanger voorbij komen. Bij Ran-d hoor ik vaak een soort scheiding tussen de flanger en de filter. Enig idee hoe hij dit doet? Alvast bedankt


Zoals hier denk ik al gezegd is dus, je echo waarde verminderen van 10 naar 1. Heb zelf ook de DJM-800 en gebruik dit effect ook vaak. Nog vetter is met de crush of filter als sound colour effect. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Forbidden Phobia schreef:
vraagje.... sinds kort heb ik mijn nieuwe set.. 2x pioneer cdj-850 en een reloop rmx 40 DSP.. maar nu krijg ik mijn set niet mooi afgesloten.. op mijn vorige set (cdj-200) had ik een effect waarbij is de set mooi kon afsluiten. (mooi weg halen) maar nu heb ik dat effect niet meer... iemand die mij kan vertellen ik met mijn nieuwe gear de set mooi kan afsluiten of weg faden..?? hoop dat jullie mijn vraag snappen :P

thanks :thumbsup:


Met de 850 kan dit goed, als je set afloopt, loopje zetten, out knop inhouden en dan je jogwheel linksom draaien, hierdoor wordt je loop kleiner, daarna kan je het geluid uit faden of langzamer zetten. Zelf gebruik ik altijd een echo.

Hoop dat dit is wat je bedoeld.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner