Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 22:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aangezien hier aardig wat DJ's actief zijn die ook regelmatig een mixje droppen ben ik wel is benieuwd waar jullie zowel op letten bij het maken van een tracklist.

Let je veel op de manier waarop je een mix opent of begin je maar gewoon met een willekeurige track? Of draai jij juist de platen met een vergelijkbare synth of sfeer achter elkaar zodat het net lijkt als of het één lang nummer is? Of maakt het je juist helemaal niks uit welke platen je draait en denk je dat elke plaat wel genoeg knalt om het publiek los te krijgen.

Of bereid je je helemaal niet voor op een mix en zie je ter plekke wel welke plaat je er in mixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 22:27 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Pfff

Als eerste denk ik aan de opbouw, dus niet gelijk knallen aan het begin.

Als tweede denk ik in Italiaans of non-italiaans, begin vaak met italiaanse nummertjes want die zijn over het algemeen minder hard, en dan de non-italiaanse knallers (Zany, NC, DR e.d.).

Als derde let ik op de lange breaks in sommige tracks. Dus dat er bijvoorbeeld geen 3 lange breaks achter elkaar komen, want dit remt enorm af. In mijn hoofd denk ik zo: Knallen -> Lange break (vaak vocals) -> knallen -> lange break etc. Of een afwisseling er van.

Als vierde let ik er op dat het niet te eentonig wordt, dus afwisseling van Artiesten en Labels moet er wel inzitten.

De eerste paar nummers zitten altijd al wel in mijn hoofd, daarna ga ik op mijn instinct af...

En dat was het denk wel ongeveer :p

Hoop dat het een beetje duidelijk is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 23:37 
 
Hardtraxxer

je haalt de woorden uit m'n mond :)
gewoon van rustig naar steeds meer bpm en eindigen met een lekkere digital punk & profyler-plaat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

gewoon lekker rustig opbouwen
en aan t eind van t setje gewoon lekker hard knalle

soms begin k wel is met hardtrance nummertje
daarna paar nummers die gewoon flex zijn en niet te hard (soms nog wel is een nummer uit de oude doos)
daarna rustig opbouwend naar wat snellers + harders
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 13:09 
 
Hardtraxx Veteran

Gewoon erop knallen wat in je opkomt wel rekening houden met de breaks net als jor-d dat zei :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik mix dan wel niet, maar wat ik vet vind is:

van melodieus naar rauw/duistere hardstyle. zoals noisecontrollers vaak met CD's doet (Hardbass chapter 16 en Defqon 1)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 14:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hangt er van af, is het voor een mix of voor een set voor een feestje. Is het voor een feestje dan wordt het bepaald door de tijd waarop je draait, eventuele wensen vanuit de organisatie en de headliners van zon avond kunnen sterk bepalend zijn op je set. Deze sets studeer ik in en op de avond zelf improviseer ik op die set aan de hand van het publiek of hoe ik me voel.

Mixjes maken, sjah, pak wat ik lekker vind om te draaien op het moment, mijn populaire platen en mijn stijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 16:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik zie gwn dat het goede nummers zijn die iedereen goed vind
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 16:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

@hierboven
jij vind alles goed man
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 16:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj C-Mind schreef:
@hierboven
jij vind alles goed man


nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 16:58 
 
Donateur

dat ik geen spelfouten maak in m`n tracklist. haha flouw ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 17:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sayenjumper schreef:
Dj C-Mind schreef:
@hierboven
jij vind alles goed man


nee


whaha nee?
Ik heb alleen nog maar bij jou als reacties gezien:
goed man,lekkere track ga zo maar door;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dit word ene goeie release xD

oke nu was het weer leuk,
verder ontopic
en c-mind
kijk nou eens naar dat forum van sets gezocht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 22:04 
 
Hardtraxxer

1: Weet welke DJ's er draaien op een avond en zorg ervoor dat je niet een productie van deze DJ in je zet neer zet.

2: Weet met welk nummer je wilt beginnen

3: Kijk hoe het publiek hierop reageert (moet je harder/moet je zachter) [Ligt ook aan de tijd van je boeking]

4: Zorg dat je niet allemaal nummers draait van een zelfde artiest. Of een nummer van hetzelfde label is boeit mij niet. En het publiek al helemaal niet...

5: Mix het lekker vlot door! Zorg dat je geen lange uitmixen moet doen. Het publiek wil immers vlammen en niet zitten wachten op het volgende nummertje!

Dat wassum weer!

[edit]fuckin' typo's[/edit]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2009 03:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben nog maar een beginnende dj dus heb nog niet op een feest ofzo gedraaid, wel voor vrienden. Maar als
ik thuis aan het draaien ben begin ik meestal met wat tekstyle, een paar tracks maar, daarna over op hardstyle
met eerst wat vrolijkere melodietjes, en van hieruit steeds harder natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 13:18 
 
Hardtraxx Veteran

En soms ook een commerciele plaat ertussen door gooien, die kennen vaak ook de niet hardstyle lovers! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 18:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zoals?
Puta Madre?
Ik kan niet echt een track verzinnen die kameraden van mij ook kennen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 18:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gewoon een lekker knal set neerzetten xd

en wat D'railed al zegt niet dezelfde artiest
hou er variatie in
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 19:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maar zo heeft elke DJ een eigen style'tje dus misschien ga je wel naar een bepaalde DJ om zijn unieke style'tje te aanschouwen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 20:15 
 
Donateur

Ten 1e wil ik alleen tracks die echte bombs zijn geweest, of die echt het dak er af knallen.
meestal hou ik wel catchy melodietjes, of het van zacht naar hard gaat etc daar let ik niet zo vaak op, als je gewoon in een tentje draait maakt dat ook niet zo veel uit, op een groot feest zal hier wel meer op gelet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2009 12:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ik ga meestal van wat softer naar hardere, en dat doe ik dan echt op t moment zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2009 22:03 
 
Hardtraxx Veteran

freddyadu8 schreef:
Ik ga meestal van wat softer naar hardere, en dat doe ik dan echt op t moment zelf.


Ik meestal ook,, begin met wat softy dutch hardstyle,,, dan iets harder! vlak voor het einde vind ik wat italian ook wel lekker, en dan een harde beuker. Let ook wel op de vocals,,, nummers met mooie en lange vocals verspreiden :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 16:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik open het liefst inderdaad met de hitjes, maar dan wel degene waar een hoop tempo in zit, en niet te lange breaks.
vervolgens het liefst een combi van oude tracks en persoonlijk favo trackjes. om daar na euforische nummers te spelen, mooie break, kippenvel melodie, je kent het wel.
Hierna de ruwe afsluiting :D
zo bouw ik mijn set meestal op :)

Vind het ook echt ''undone'' als je opent met tracks als Unleashed, Sanctus, en eindigt met bijvoorbeeld I Survived, MMA en Spacer
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Guide4U schreef:
Vind het ook echt ''undone'' als je opent met tracks als Unleashed, Sanctus, en eindigt met bijvoorbeeld I Survived, MMA en Spacer


Helemaal mee eens. De opbouw in de meeste mixen die ik hier tegenkom op hardtraxx vind ik echt waardeloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2009 15:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De opbouw moet wel een beetje kloppen inderdaad. Verder vind ik het ook belangrijk hoe de kicks e.d. zijn, anders wordt het echt 1 groot zooitje en dat heeft de luisteraar zelf snel door. Maar het moet ook niet te eentonig worden. Als je heel goed kan mixen is dat echter ook niet zo'n big issue.

Oh ja, een intro en outro met vocals over elkaar heenmixen, klinkt totaal niet...
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner