De mail van Ticketswap:
''Veelgestelde vragen rondom CRAFT
We hebben hier en daar wat vragen ontvangen over de oplossing voor CRAFT, daarom nog even een antwoord op de meest gestelde vragen.
Waarom lost TicketSwap het op deze manier op?
CRAFT Festival 2015 is door overmacht niet verder doorgegaan. Lose Your Mind (de organisatie van CRAFT) heeft in een eerder stadium besloten om op 1 maart 2016 alle kopers via ticketscript een nieuw ticket toe te sturen. Hier vallen de kopers via TicketSwap niet onder. CRAFT geeft geen geld terug aan hun kopers. Ondanks overleg met CRAFT is het niet gelukt om voor onze kopers een oplossing vanuit de organisatie te vinden. Helaas kunnen we daarom niets anders doen dan de kopers/verkopers met elkaar in contact te brengen door middel van een link.
Wat zijn de opties?
1. Koper en verkoper spreken met elkaar af dat het kaartje van 2016 bij de persoon komt die het kaartje op TicketSwap heeft gekocht. Deze tickets worden in maart 2016 naar de originele kopers verstuurd.
2. Koper en verkoper spreken af dat verkoper het bedrag overmaakt naar de koper en dat daardoor de verkoper in 2016 een nieuw kaartje krijgt wat hij/zij zelf kan houden.
Maar wat als een verkoper niet direct reageert op mijn mail?
We zitten op het moment middenin de vakantieperiode. Het kan zijn dat de verkoper een paar dagen op Texel aan het kamperen is, maar drie weken op yoga-retraite in India (zonder WiFi, help!) is natuurlijk ook niet ondenkbaar. Wacht het even rustig af, de verkoper is door ons op de hoogte gebracht per mail en sms.
De verkoper van mijn ticket zegt dat hij/zij het ticket ook gekocht heeft via TicketSwap. Wat nu?
Ticket doorverkocht of niet; iedereen heeft van ons een mail gekregen met een link om een gesprek te starten met de koper/verkoper. Iemand kan zijn ticket verkocht hebben voor €60, maar hem weer doorverkocht hebben voor €40 in verband met het slechte weer.
Omwille van de prijsverschillen en de overzichtelijkheid is het belangrijk dat je alleen geld overmaakt naar de persoon aan wie jij je ticket hebt verkocht. Je kan zien wie dit is via ‘mijn aangeboden tickets’:
www.ticketswap.nl/mijn-tickets/aangeboden en
www.ticketswap.nl/mijn-tickets/gekocht''