Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2015 18:50 
 
Hardtraxx Veteran

yowan schreef:
Vind eigenlijk niet dat ze daarvoor een oplossing moeten komen, een persoon bied iets te koop aan en een ander koopt het. Ticketswap maakt het alleen een stuk makkelijker en verdient hier iets aan. In mijn ogen niet anders als dat je bij iemand thuis een kaartje gaat afhalen of via marktplaats o.i.d.


Dat heeft niets te maken met de essentie van het probleem, namelijk het feit dat de betaler nu in feite geen ticket heeft en de verkoper juist wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2015 18:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Vind eigenlijk niet dat ze daarvoor een oplossing moeten komen, een persoon bied iets te koop aan en een ander koopt het. Ticketswap maakt het alleen een stuk makkelijker en verdient hier iets aan. In mijn ogen niet anders als dat je bij iemand thuis een kaartje gaat afhalen of via marktplaats o.i.d.


Dus je hebt liever dat mensen die van origine een kaartje hebben gekocht, die vervolgens het voor geld weer hebben verkocht, opnieuw een kaartje krijgen?
Dan verdienen hun geld aan hun kaartje, meer als ze deze ook nog eens verkopen. En hebben degenen die hem hebben overgekocht hun geld aan lucht uit gegeven.

Dat is net alsof je een Telefoon verkoopt aan iemand die kapot blijkt te wezen vervolgens weer een nieuwe krijgt van de winkel, ook al heb je hem niet meer.

De eerste en enige optie zou zijn dat de verkoper en koper het persoonlijk oplossen.

Maar gezien dat LYM er een optie voor heeft waardoor (waarschijnlijk) de genen die het kaartje over hebben gekocht ook gewoon een nieuw kaartje krijgen, omdat hun in feite ook gewoon voor een ticket hebben betaald, is toch juist een goed iets.

Of ben je nou echt zo dom :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2015 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iets met 'risico als je het niet via officiële verkoopkanalen koopt'.

Maar netjes dat er met Ticketswap iets wordt geregeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2015 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Of ben je nou echt zo dom :/

Ik vind het aan de ene kant niet eerlijk maar aan de andere kant wel doodnormaal als ze er niks aan doen. vind het allemaal wel goed dat ze via ticketswap wat willen regelen voor die mensen, maar dan zouden mensen die via marktplaats of via facebookcontact aan een kaartje gekomen zijn OOK gecompenseerd moeten worden, dit lijkt me allemaal vrij onmogelijk
en dit:
Citaat:
Iets met 'risico als je het niet via officiële verkoopkanalen koopt'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2015 21:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ticketswap heeft nog een soort van systeem en ticketswap associeert zich ook direct met die feesten, omdat het verkoopadressen zijn voor tickets voor feesten.

Marktplaats en Facebook zijn dat niet.
Dus een bedrijfje, met alle respect, als LYM moet maar even het grote Marktplaats en daarnaast het nog vele male grotere Facebook maar even contacten daarvoor? No way dat Facebook of Marktplaats daar aan meewerkt voor een beetje goodwill van een festival wat nog niet eens 1 procent van hun doelgroep is.

Ticketswap is nog klein en gericht waardoor het wel mogelijk is en het grootste percentage aan tickets wordt via dit medium doorverkocht tegenwoordig.

Nee het is niet eerlijk, maar komt dat door Lose Your Mind?
Nee dat komt door de mensen die het via Marktplaats en Facebook doorverkopen en opkopen.

Dat LYM het voor een deel van de bezoekers, en zo veel mogelijk als hun kunnen, compenseren. En dat ze ook daadwerkelijk hier de moeite voor nemen getuigt juist toch van een goed iets in ter plaats van een oneerlijk iets?

Dat is net zoals (gaat ie weer) zeggen bij een ramp: Oh we kunnen 90,000 van de 100,000 slachtoffers redden, maar dat doen we maar niet want dat is niet eerlijk voor die andere 10,000.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, dan ben je gewoon een beter mens dan ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 14:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hoezo dat, omdat ik de duidelijke logica er achter wil zien en jij niet?

Als jij een man over een brug ziet fietsen, fiets jij dan maar in de sloot? Omdat hij een "beter mens" is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Als jij een man over een brug ziet fietsen, fiets jij dan maar in de sloot? Omdat hij een "beter mens" is?

waar slaat dit nou weer op?
Ik vind gewoon dat mensen die een kaartje via een onofficieel kanaal kopen niet gecompenseerd hoeven te worden. Die mensen nemen een risico, en hebben in mijn ogen gewoon pech wanneer het misgaat. Allemaal leuk dat er nu wat voor hun geregeld gaat worden, tof van de organisatie, maar het had niet gehoeven.
Er zijn ergere dingen in het leven

Vraag me trouwens af hoe ze dat willen doen met bijvoorbeeld mensen die in een aankoop via loseyourmind 5 tickets gekocht hebben, deze 5 tickets in 1 pdf bestand gekregen hebben, en waarvan ze er bijvoorbeeld 2 te koop hebben aangeboden op ticketswap
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een kansloze vergelijkingen weer xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 14:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Citaat:
Als jij een man over een brug ziet fietsen, fiets jij dan maar in de sloot? Omdat hij een "beter mens" is?

waar slaat dit nou weer op?
Ik vind gewoon dat mensen die een kaartje via een onofficieel kanaal kopen niet gecompenseerd hoeven te worden. Die mensen nemen een risico, en hebben in mijn ogen gewoon pech wanneer het misgaat. Allemaal leuk dat er nu wat voor hun geregeld gaat worden, tof van de organisatie, maar het had niet gehoeven. Er zijn ergere dingen in het leven


Ik vind: Als jij je kaartje verkoopt aan iemand dmv Facebook/Marktplaats/Ticketswap, dat de verkoper in deze situatie het geld moet terugstorten aan de koper of gewoon het kaartje van 2016 doorgeven aan hem.
Via een onofficieel punt kopen vind ik niet gelijk een reden om geen compensatie proberen te krijgen, als verkoper zijnde vind ik het ook niet netjes als je dan de compensatie zelf in je zak steekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het ook allemaal niet netjes als dit zou gebeuren, maar dit is alsnog allemaal veranwoordelijkheid van de koper en verkoper, en niet van loseyourmind. Dat is het enige wat ik wilde zeggen een paar posts terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 14:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
yowan schreef:
Citaat:
Als jij een man over een brug ziet fietsen, fiets jij dan maar in de sloot? Omdat hij een "beter mens" is?

waar slaat dit nou weer op?
Ik vind gewoon dat mensen die een kaartje via een onofficieel kanaal kopen niet gecompenseerd hoeven te worden. Die mensen nemen een risico, en hebben in mijn ogen gewoon pech wanneer het misgaat. Allemaal leuk dat er nu wat voor hun geregeld gaat worden, tof van de organisatie, maar het had niet gehoeven. Er zijn ergere dingen in het leven


Ik vind: Als jij je kaartje verkoopt aan iemand dmv Facebook/Marktplaats/Ticketswap, dat de verkoper in deze situatie het geld moet terugstorten aan de koper of gewoon het kaartje van 2016 doorgeven aan hem.
Via een onofficieel punt kopen vind ik niet gelijk een reden om geen compensatie proberen te krijgen, als verkoper zijnde vind ik het ook niet netjes als je dan de compensatie zelf in je zak steekt.


Dit.
Dat LYM er iets aan kan doen voor de Ticketswap mensen is juist een goed iets.
Facebook en Marktplaats zijn onbereikbare mediums. Daar kan LYM niks aan doen en dat zullen de mensen onderling moeten oplossen. Maar ja sommige mensen zijn nou eenmaal zo egoïstisch.

Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de koper, in speciaal, maar dat LYM iets eerlijk kan laten verlopen zodat het allemaal netjes wordt afgehandeld is toch juist iets wat men dan moet doen. Zo komt iedereen in principe zijn verantwoordelijkheid na, op Ticketswap dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2015 17:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bij verkoop buiten de officiële kanalen ligt de verantwoordelijkheid bij degene die het kaartje koopt, niet bij LYM.
Dat ze zich alsnog inzetten om hiervoor een oplossing te vinden, vind ik juist alleen maar getuigen van hele grote klasse. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 09:42 
 
Hardtraxx Newbie

yowan schreef:
Vraag me trouwens af hoe ze dat willen doen met bijvoorbeeld mensen die in een aankoop via loseyourmind 5 tickets gekocht hebben, deze 5 tickets in 1 pdf bestand gekregen hebben, en waarvan ze er bijvoorbeeld 2 te koop hebben aangeboden op ticketswap


Volgens mij krijg je volgend jaar nieuwe tickets met andere barcodes erop. Daarnaast zal Ticketswap ongetwijfeld vastleggen hoeveel kaartjes er zijn verkocht van een bepaald e-mailadres naar het andere.
Door die informatie te delen met LYM kan ik me voorstellen dat het grootste deel van de verkopen via Ticketswap ook gecompenseerd kunnen worden.
Ik ken verder het systeem van Ticketswap niet maar ik kan me voorstellen dat zij ook gebruik maken van een bepaalde herkenningssoftware die het mogelijk maakt om uit te lezen welke barcodes zijn verkocht.

Als je die bovenstaande informatie hebt kun je volgens mij vrij simpel traceren waar de tickets heen zijn gegaan en dus iedereen die via Ticketswap gekocht heeft compenseren. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja maar de een heeft bijvoorbeeld het bestand naar een maat van hem gestuurd, die heeft het bestand uit elkaar gehaald en op zijn beurt weer een kaartje naar zn vriendin gestuurd(die helaas niet kon en hem op ticketswap gezet heeft). zo is het kaartje alweer bij 3 verschillende mensen geweest voordat iemand het kaartje via ticketswap overgenomen heeft.
Zo kan je toch niet achterhalen wie wat hoort te krijgen?

Ik vind het allemaal super vaag en onmogelijk, maar ik hoor het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Ja maar de een heeft bijvoorbeeld het bestand naar een maat van hem gestuurd, die heeft het bestand uit elkaar gehaald en op zijn beurt weer een kaartje naar zn vriendin gestuurd(die helaas niet kon en hem op ticketswap gezet heeft). zo is het kaartje alweer bij 3 verschillende mensen geweest voordat iemand het kaartje via ticketswap overgenomen heeft. Zo kan je toch niet achterhalen wie wat hoort te krijgen?

Gast, waar maak je nou heel de tijd een probleem van? >.<
Ze kunnen niet iedereen helpen, dat is onmogelijk. Maar of het nou de taak van LYM is of niet, het is toch alleen maar netjes dat ze proberen het voor de meeste mensen zo goed mogelijk te regelen?

(en om antwoord te geven op je vraag: Ticketswap controleert alle tickets op echtheid, waarschijnlijk via de barcode. Door de barcodes te koppelen aan de uiteindelijke kopers kunnen die in ieder geval al geholpen worden. Dat heeft verder niks te maken met eventuele tussenverkopers of wat dan ook, die moeten dat dan onderling maar regelen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik maak er geen probleem van, ik ben gewoon razend benieuwd hoe ze (en uberhaupt of ze) dit kunnen oplossen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 12:55 
 
Hardtraxxer

yowan schreef:
Ik maak er geen probleem van, ik ben gewoon razend benieuwd hoe ze (en uberhaupt of ze) dit kunnen oplossen.


Niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 13:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Casey schreef:
yowan schreef:
Ik maak er geen probleem van, ik ben gewoon razend benieuwd hoe ze (en uberhaupt of ze) dit kunnen oplossen.


Niet


Broken Balance schreef:
Maandag komen we met de oplossing voor Ticketswap!

Aldus Sijtsma


Klinkt alsof ze er al een hebben niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 17:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat maken jullie je toch altijd vreselijk druk om dit soort dingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bever schreef:
Wat maken jullie je toch altijd vreselijk druk om dit soort dingen

Pfohh ja zeg, 'jullie' en 'altijd', haattraxx in het kwadraat weer zeker?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2015 20:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

''Wij zijn op dit moment in overleg met Ticketswap naar een oplossing voor CRAFT Festival 2016. Wij adviseren iedereen in de tussentijd het geld van de ticket bij de verkoper terug te vragen. Ticketswap kan alle contactgegevens van de verkoper geven.

Stuur daarnaast een email met de transactiegegevens naar [email protected]. Wij hopen binnen 14 dagen een antwoord te kunnen geven.'' - Aldus de FB pagina van LYM
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2015 15:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
''Wij zijn op dit moment in overleg met Ticketswap naar een oplossing voor CRAFT Festival 2016. Wij adviseren iedereen in de tussentijd het geld van de ticket bij de verkoper terug te vragen. Ticketswap kan alle contactgegevens van de verkoper geven.

Stuur daarnaast een email met de transactiegegevens naar [email protected]. Wij hopen binnen 14 dagen een antwoord te kunnen geven.'' - Aldus de FB pagina van LYM


Edit: laat maar verkeerd gelezen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2015 20:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De mail van Ticketswap:

''Veelgestelde vragen rondom CRAFT

We hebben hier en daar wat vragen ontvangen over de oplossing voor CRAFT, daarom nog even een antwoord op de meest gestelde vragen.

Waarom lost TicketSwap het op deze manier op?
CRAFT Festival 2015 is door overmacht niet verder doorgegaan. Lose Your Mind (de organisatie van CRAFT) heeft in een eerder stadium besloten om op 1 maart 2016 alle kopers via ticketscript een nieuw ticket toe te sturen. Hier vallen de kopers via TicketSwap niet onder. CRAFT geeft geen geld terug aan hun kopers. Ondanks overleg met CRAFT is het niet gelukt om voor onze kopers een oplossing vanuit de organisatie te vinden. Helaas kunnen we daarom niets anders doen dan de kopers/verkopers met elkaar in contact te brengen door middel van een link.

Wat zijn de opties?
1. Koper en verkoper spreken met elkaar af dat het kaartje van 2016 bij de persoon komt die het kaartje op TicketSwap heeft gekocht. Deze tickets worden in maart 2016 naar de originele kopers verstuurd.
2. Koper en verkoper spreken af dat verkoper het bedrag overmaakt naar de koper en dat daardoor de verkoper in 2016 een nieuw kaartje krijgt wat hij/zij zelf kan houden.

Maar wat als een verkoper niet direct reageert op mijn mail?
We zitten op het moment middenin de vakantieperiode. Het kan zijn dat de verkoper een paar dagen op Texel aan het kamperen is, maar drie weken op yoga-retraite in India (zonder WiFi, help!) is natuurlijk ook niet ondenkbaar. Wacht het even rustig af, de verkoper is door ons op de hoogte gebracht per mail en sms.

De verkoper van mijn ticket zegt dat hij/zij het ticket ook gekocht heeft via TicketSwap. Wat nu?
Ticket doorverkocht of niet; iedereen heeft van ons een mail gekregen met een link om een gesprek te starten met de koper/verkoper. Iemand kan zijn ticket verkocht hebben voor €60, maar hem weer doorverkocht hebben voor €40 in verband met het slechte weer.

Omwille van de prijsverschillen en de overzichtelijkheid is het belangrijk dat je alleen geld overmaakt naar de persoon aan wie jij je ticket hebt verkocht. Je kan zien wie dit is via ‘mijn aangeboden tickets’: www.ticketswap.nl/mijn-tickets/aangeboden en www.ticketswap.nl/mijn-tickets/gekocht''
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2015 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In principe een goede oplossing, maar je gaat natuurlijk altijd zien dat er gierigaards zijn die het geld niet terugstorten maar wel het nieuwe kaartje zelf houden... :thumbdown:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten