Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 19:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe je het draait of keert. Of je het wil of niet. Hokjes worden gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
TSFH schreef:
Naar de knoppen is misschien een groot woord, maar de hardstyle wordt met het jaar gewoon slechter lijkt het. Acts als Rebelion en Unresolved worden steeds populairder en nemen steeds meer toe. Veel artiesten volgen dit voorbeeld en gaan zelfde soort muziek maken. Dat hebben we als het goed is de afgelopen jaren gewoon gezien? De muziek wordt zo identiek aan elkaar en de creativiteit en originaliteit neemt af. Het gevolg: de muziek wordt gewoon slechter. Dat gebeurt met hardstyle ook gewoon hoor. Er zijn gelukkig ook artiesten die wel proberen origineel te zijn en wat creativiteit in de hardstyle te gooien, maar die krijgen maar weinig aandacht lijkt het. Tja, dat vind ik gewoon jammer.


En dan geef je Rebelion en consorten de "schuld" ?

Dat hun iets produceren wat de mens leuk vind is hun goed recht, dat DJ's dat gaan na-apen is enigzins ook hun goed recht (op het succes van een ander mee teren) maar ook een beetje triest.

Dus als het jou niet bevalt klinkt het hard maar is het voor jou jammer maar helaas.

En natuurlijk gaan echt niet alle dj's dat na-apen, zelfs niet een groot deel er van. Misschien zal een Radical Redemption of dergelijke een keer zo'n soort track maken met een wat lompere kick of whatever.
Maar bijvoorbeeld een Cyber/Noisecontrollers, euforische dj's zullen dit echt niet gaan maken. Deze meeste Raw dj's niet eens.


Ik geef ze niet 'de schuld', maar ze dragen er wel aan bij. Ik forceer ook niemand om die artiesten niet leuk te vinden, maar vind het voor mezelf wel heel jammer. Waarmee ik een aantal jaren geleden nog goed zo wat met elke artiest door de beugel kan, merk ik bij mezelf dat tegenwoordig nog maar max 10 artiesten ofzoiets mij nog aanspreken. En tuurlijk zullen euforische artiesten het voorbeeld niet volgen, maar ook deze kant van de hardstyle mist tegenwoordig een hoop originaliteit en creativiteit naar mijn mening helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verslagje van mijn kant!

Rond half 3 kwamen we aan bij Fatality en hebben vervolgens op ons gemak even het terrein rondgelopen. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen bij het laatste gedeelte van de set van Blackburn, wat een prima inkomer was. Helaas voor Blackburn was het erg rustig tijdens zijn set, maar dat weerhield hem er niet van volledig los te gaan achter de DJ booth. Naarmate het einde van zijn set dichter in zicht kwam stroomde het publiek langzaam de tent in en begon het wat drukker te worden, ideaal voor de Gotta Catch ‘Em All Tool die Blackburn vervolgens inmixte, wat toch wel voor een erg toffe sfeer zorgde. :P De rest van de groep had zich inmiddels bij ons gevoegd voor de set van P&D. Aan het eind van Blackburn’s set kwam Prefix nog erbij staan om af te sluiten met hun collab The Future, leuk om deze weer eens langs te horen komen.

15:45-17:00 Prefix & Density
De sets van Prefix & Density staan uiteraard garant voor gevarieerde en gave platenkeuze, en ook deze set stelde daarin niet teleur. De laatste keer dat ik deze mannen heb mogen aanschouwen was de afgelopen editie van Loudness, dus ik keek hier ontzettend naar uit. De hoogtepunten van de set waren voor mij de Chandelier Bootleg en eindelijk Feel It live horen, dat was toch wel een partij genieten. Daarnaast was de Protect & Serve Remix een erg leuke verrassing. Heel gaaf ook dat P&D redelijk wat B-Front en Phuture Noize platen erbij pakten, waaronder One By One, Lost, The Worlds Beyond, The Bass God en de Never Come Close Remix.
Verder draaiden P&D nog o.a: Het Gevoel Van, Just A Memory, Fight Your Fears, Bass Bang Low, Search And Destroy, Headbanger, Hate en Protest Of Indignation.

17:00-18:00 Main Concern
Na de set van Prefix & Density was het even snel een sprint trekken naar de Outworld stage voor de set van Main Concern, die ik absoluut niet mocht missen. We kwamen precies op tijd aan om de Bring Them The Raw Formula mashup mee te krijgen, wat al meteen de toon zette voor de heerlijke set die Main Concern vervolgens neer zou gaan zetten. Erg vet dat ze ervoor kozen om naast deze mashup ook nog de Complete Fallen en de G.I.R mashup van Defqon 2015 te draaien, ontzettend genoten hiervan! Van opbouw in de set was nauwelijks sprake, maar dat vond ik eigenlijk persoonlijk wel tof bij deze set. Zo werd er al heel vroeg in de set een enorm gave Industrial plaat (?) gedraaid, en kwam Survive langs na Psychological Warfare. Verder draaide Main Concern nog o.a: Game Over, Red Storm, Pineapple 2012, Machinery 2014, Time Has Come, Absolute Terror, The Debt, Dark Universe Remix, Gravity Remix, Exist In The Dark en New World Order.

Aan het eind van de set kwam Rebelion samen met Main Concern hun Ultimate Reality Remix draaien. Zo gauw de eerste kick erin kwam begon -tot mijn grote verbazing- heel het publiek ineens keihard te juichen (en schijnbaar is dat de rest van Rebelion’s set zo doorgegaan), terwijl Main Concern naar mijn idee toch een tikje dikkere kicks heeft gedraaid gedurende de rest van hun set, waar dan weer nauwelijks reactie uit het publiek op kwam. Desalniettemin was dit een mooi moment om te vertrekken voordat de hele stage weer afgeladen vol zou staan, en richting de andere 2 stages te lopen.

18:00-19:30 Caine vs. Psyched
Het was bloedheet en al vrij druk gedurende de set van Main Concern, maar direct na hun set begon het zachtjes te regenen, wat zeer welkom was. Het plan was om naar de set van Caine en Psyched te gaan, maar niemand werd echt enthousiast van het Caine-gedeelte van deze combinatie, dus zijn we eerst wat eten gaan halen, rustig ergens gaan zitten en even bijkomen. Na een tijdje hebben we toch besloten om weer naar de Theracords tent te lopen.
Psyched was continu flink los aan het gaan achter de DJ booth, wat een genot was om naar te kijken. Vooral dat getrommel tijdens Let Us All Unite was geweldig. :P Verder kwamen helaas de verwachtingen die we hadden bij deze set volledig uit: Psyched mixt een toffe plaat in, waarna Caine er weer een Prepare For Glory kloon opgooit. Wederom verbaasde ik me over het gejuich tijdens iedere track die Caine erop legde. Wat mij betreft heeft deze man juist een nieuwe betekenis aan 13/12 platen gegeven. Er was naar mijn idee ook nauwelijks interactie of samenhang tussen de twee mannen op het podium, beide deden vooral hun eigen ding, en Caine was vaak al bezig met de volgende plaat inmixen op het moment dat Psyched net die van hem had ingestart.
Om dan toch maar met een positieve noot te eindigen, ik heb heel erg genoten van de platen die Psyched gedraaid heeft, waaronder Orgasmo en Annihilating. :D

19:30-20:30 Degos & Re-Done
Het was alweer een tijdje geleden dat ik D&R live heb mogen zien, maar juist daardoor kon ik erg genieten van de ‘gebruikelijke’ platen zoals Endless Path, This Mind en Connected. Ook veel pluspunten voor het draaien van Everything Changes en Gods. De platenkeuze buiten de meeste eigen tracks was helaas niet zo sterk als het ooit is geweest bij deze 2 heren, zo mag het gehalte aan standaard hitjes wel wat omlaag, maar desalniettemin heb ik me prima kunnen vermaken.
D&R draaiden verder o.a: Hele Meneer Bootleg, Die Slowly, Feedback, Night Falls, Stomping, Death Is Coming Remix(?), Rock Now en de Furious Remix.

20:30-21:00 DJ Thera Live
Uiteraard bleven we na de set van D&R staan voor de Liveset van Thera, die opende met zijn remix van Resurrection. Ik was buitengewoon tevreden met de platenkeuze van Thera: Starfleet, Citizens, Going Under en Meteorite kwamen langs, en naast Judgement zijn dat toch wel mijn favoriete tracks op zijn laatste album. Daarnaast werden ook nog Lightsaber, Bigger Bolder Better en The New Era gedraaid, en zijn nieuwe plaat Hyperspace, die ik heel erg vet vond klinken. Verder was het erg gaaf dat Thera ervoor koos om Ammunition en REM Sleep er weer eens bij te pakken. Thera sloot uiteindelijk af met een nieuwe hardcore plaat, wat later een ‘Core’ remix bleek te zijn van Beastie Boys - Intergalactic.

21:00-22:00 Project Exile
Tijdens Thera was de tent helemaal volgelopen, maar zo gauw zijn set was afgelopen stroomde deze ook vrijwel direct weer bijna helemaal leeg, en was het voor het eerst sinds Blackburn weer ontzettend rustig in de Theracords tent. We besloten te blijven staan, tevens omdat er niet echt een andere interessante artiest op dit tijdstip stond, en ons te laten verrassen. Helaas viel de set van PE ons dusdanig tegen dat we het na 20 minuten voor gezien hielden. Ik loop nu niet bepaald warm voor platen als I’m A Criminal, Click Clack en Brain Smacker, en het werd er maar niet beter op. Wel pluspunten voor het draaien van MPX 1 en Tchaikovsky On E (en toen we later buiten stonden nog Industrious en de Rings Of Fire edit) maar dit was niet genoeg om ons geboeid te houden tijdens deze set. We zijn dus ongeveer een halfuurtje gaan zitten, om vervolgens op tijd terug te lopen voor de set van Delete.

22:00-23:00 Delete
Naast de set van Main Concern keek ik het meest uit naar de set van Delete. Er zat ontzettend veel drive in deze set, en Delete mixte continu in een hoog tempo door waardoor er veel platen aan bod kwamen. Helaas draaide hij daardoor wel alleen de mid van Who I Really Am en alleen de climaxen van Aggressive Acts, maar die zouden we later bij Malice & Rooler in zijn geheel gaan horen. :P De grootste verrassing was in ieder geval ineens Bombs Away voorbij horen komen. Ik had niet het idee dat er veel mensen in het publiek stonden die deze plaat überhaupt zouden kenden of er veel mee hebben, maar grappig genoeg stonden we naast een groep Bombs Away enthousiastelingen die, evenals ons, keihard losgingen. Ook kwamen de 3 nieuwe remixen voor Delete voorbij en een aantal VIP edits: Just Do It, Environment, TILI en The End. Persoonlijk zie ik deze edits liever exclusief in Delete zijn VIP sets, zowel voor de exclusiviteit van de act als het feit dat je het origineel nog amper te horen krijgt. Desalniettemin was deze set ontzettend genieten en absoluut één van de gaafste sets van de dag.
Verder draaide Delete o.a: Embrace It, Robots to the System Remix, Genocide, Evolve, Game Over, Double Damage, Industrious, Live For This en Inhuman.

23:00-00:45 Gearbox Showcase ft. Malice & Rooler
Na de set van Delete besloten we richting de Outworld stage te lopen voor de Gearbox Showcase. Hoewel onze groep maar weinig heeft met de meeste namen die betrokken waren bij de Showcase, wilden we wel Malice & Rooler graag zien. Aangezien zij waarschijnlijk mochten afsluiten kwam dit perfect uit met onze timetable, en op het moment dat we bij de stage aankwamen werden beide artiesten inderdaad aangekondigd! Heel erg vet dat Destructive Acts, Aggressive Acts en de Mutants Remix allemaal achter elkaar voorbij kwamen. Ik heb verder enorm staan te genieten van die psytrance-achtige kicks in bepaalde tracks van Rooler, zoals in zijn nieuwe Number 23 edit. Ook heel gaaf dat Dictatorship weer eens voorbij kwam, maar het blijft toch erg jammer dat Malice dat soort kicks niet meer gebruikt in hun huidige tracks.
Malice & Rooler draaiden verder o.a: Damnation, Extinguish, Doom (Loudness Edit), Kiss My Feet, Rawphoric Experiment, Xtermination, Tormento, FTP, Formula 2012, Punishment, Abduction en Who I Really Am.

Hierna besloten we het voor gezien te houden en de drukte voor te zijn. Wat mij betreft een geslaagde editie van Fatality en een prima thuisfeestje! :)

De plus- en minpunten:
+++ Main Concern, Delete, Malice & Rooler
++ Prefix & Density, DJ Thera
+ Blackburn, Degos & Re-Done, Psyched
++ Goede sfeer overal
+ Prima barservice
- Enorme drukte op bepaalde momenten
-- Voorzieningen zoals toiletten en muntenbalies zeer slecht geregeld. Tevens betalen voor de WC’s.
--- Zeer matige sets/platenkeuze van Caine en Project Exile.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat Rebelion het paradepaardje gaat worden wat iedereen na gaat doen :P Dat zijn juist degenen die een graantje mee pikken van deze hype. Zo uniek is hun stijltje toch niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 20:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat Rebelion het paradepaardje gaat worden wat iedereen na gaat doen :P Dat zijn juist degenen die een graantje mee pikken van deze hype. Zo uniek is hun stijltje toch niet?


Oh nee hoor, die doen juist mee inderdaad, maar zijn al wel weer erg snel populair, zoals veel van dat dit soort artiesten worden. Ik hoop gewoon dat nieuwe artiesten deze hype niet zullen volgen om de reden populair te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dan te bedenken dat het gross van het publiek waarschijnlijk tijdens een Bombs Away oid niet eens beseft hoe hard die kicks gaan in tegenstelling tot de gemiddelde rebelion plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 00:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even een eervolle vermelding voor Radical Redemption, Re-Done en Thera die erg gewaagd en dik mixwerk hebben neergezet.
En ik wil graag Prefix & Density bedanken voor het draaien van To Protect And Serve (Digital Punk Remix), wou die altijd al eens live horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 11:06 
 
Artiest
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
En ik wil graag Prefix & Density bedanken voor het draaien van To Protect And Serve (Digital Punk Remix), wou die altijd al eens live horen.

Geen probleem, heerlijke plaat die wij ook wel eens live wilde horen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 11:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 02:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Main Concern schreef:
Fatality - "The Raw Outdoor Festival" this last weekend was insane in every way. The heat was killing us but we can only imagine how everyone in the the crowd was feeling. However, despite the crazy temperature you all went completely nuts! We'd like to give a huge thank you to everyone who made this day a memorable one: fans, friends, colleagues, drivers and organisation!

It was also great to have Outlaw HS joining us on stage to premiere his remix of "Dark Universe", hope you all like it as much as we do!

Here's the tracklist:
01. Warface & Sasha F vs. Delete - Bring Them The Raw Formula (Main Concern Mashup)
02. Main Concern - Pineapple 2012
03. Vazard & Delete - G.I.R (Main Concern Mashup)
04. Main Concern - Machinery (2014 Edit)
05. Main Concern - Game Over
06. Main Concern - X
07. Vazard - Complete Fall (Main Concern Mashup)
08. Main Concern - Red Storm
09. Hardstyle Mafia - Exist In The Dark
10. Vazard - The Debt
11. Main Concern - Pscyhological Warfare
12. Main Concern & Hardstyle Mafia - Survive
13. Vazard - My Jam
14. Main Concern - Gravity (Mind Dimension Remix)
15. Main Concern - Time Has Come
16. Vazard & Delete vs. Main Concern - Absolute Terror
17. Main Concern - Dark Universe (Outlaw Remix)
18. Vazard - Seeker of Fire
19. N-Vitral & Delete ft. MC Mike Redman - New World Order
20. Main Concern - Ultimate Reality (Rebelion Remix)

Main Concern - X is echt gruwelijk (die Industrial-achtige plaat). :worship: Seeker of Fire eveneens, My Jam kan ik me helaas zo niet voor de geest halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 09:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik dacht dat Pineapple de 3e remix van de EP was, ik wist niet dat er een 2012 versie was xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 10:50 
 
Hardtraxx Veteran

Godver, heb ik G.I.R. dus net gemist :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was gewoon een heel dikke set dit! Ik miste enkel Voyager 2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

main concern - X ergens te beluisteren?
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten