Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 00:26 
 
Hardtraxx Newbie

Uberhout schreef:
Waarom denken producers tegenwoordig dat het normaal is dat kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren? Zonde, want de melodie blijft wel geniaal.




Als je nou zelf zou produceren zou je zelf snappen dat de kick met de melodie mee moet ander krijg je toch een valse kick + zodra de kick op 1 pitch blijft haalt dat de drive uit te plaat omdat het te 1 tonig is :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 03:02 
 
Hardtraxxer

Altijd dat gezeur over pitch kicks.. bij 8/10 nrs horen ook gewoon pitch kicks, met name bij deze..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 09:18 
 
Hardtraxx Veteran

tropical1990 schreef:
Uberhout schreef:
Waarom denken producers tegenwoordig dat het normaal is dat kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren? Zonde, want de melodie blijft wel geniaal.




Als je nou zelf zou produceren zou je zelf snappen dat de kick met de melodie mee moet ander krijg je toch een valse kick + zodra de kick op 1 pitch blijft haalt dat de drive uit te plaat omdat het te 1 tonig is :aww:


Ik zeg toch ook niet dat ze helemaal niet hoeven te pitchen? Ik vind alleen dat ze tegenwoordig bij zo'n beetje alle melodieuze platen gewoon véél te hoog gaan, waardoor het (imo) voor geen meter klinkt.

Een voorbeeld van hoe het ook kan:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ofcourse schreef:
Altijd dat gezeur over pitch kicks.. bij 8/10 nrs horen ook gewoon pitch kicks, met name bij deze..

Dan hoeven ze nog niet 13 octaven de lucht in te schieten. Daar gaat het 'gezeur' om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 12:20 
 

Uberhout schreef:
kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren


Dat na al die pitchkicks kritiekjes er gewoon nog iemand creatief kan zijn. Chapeau! :clap:
Lekker trackje. Niet te ruig. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 12:25 
 
Hardtraxx Veteran

Die bij Nero gaat ook hoog hoor, alleen door de sound van de kicks van vroeger valt het minder op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 12:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jro_ schreef:
Uberhout schreef:
kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren


Dat na al die pitchkicks kritiekjes er gewoon nog iemand creatief kan zijn. Chapeau! :clap:
Lekker trackje. Niet te ruig. :)

Wat is er mis met ruig? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 12:45 
 
Hardtraxx Veteran

Qlown schreef:
Die bij Nero gaat ook hoog hoor, alleen door de sound van de kicks van vroeger valt het minder op.


Waardoor het (vind ik althans) beter klinkt. Als ik een goeie melodie hoor, vind ik het gewoon tergend om een constante 'poing poing' erdoor te moeten horen die zo overdreven aanwezig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
Ofcourse schreef:
Altijd dat gezeur over pitch kicks.. bij 8/10 nrs horen ook gewoon pitch kicks, met name bij deze..

Dan hoeven ze nog niet 13 octaven de lucht in te schieten. Daar gaat het 'gezeur' om.

Dat gaan ze ook niet, dus dan blijft het argument nog steeds staan. Het is door de nadruk op de kicks tegenwoordig misschien sneller hoorbaar, maar er zijn zat platen die wel leuk gevonden worden en waarbij dit net zo hard parte speelt. Twee maten wat mij betreft.

Prima om een plaat in deze vorm weer eens terug te horen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 13:13 
 

Elexz schreef:
Jro_ schreef:
Uberhout schreef:
kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren


Dat na al die pitchkicks kritiekjes er gewoon nog iemand creatief kan zijn. Chapeau! :clap:
Lekker trackje. Niet te ruig. :)

Wat is er mis met ruig? :P


Hou ik niet zo van. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 13:51 
 
Hardtraxxer

Kicks zijn gelinkt aan de bassline..
Als de bassline ophoog gaat moet de kick misschien ook omhoog?
Als je hem lager plaatst klinkt het niet meer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 14:13 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
BuzzLightyear schreef:
Ofcourse schreef:
Altijd dat gezeur over pitch kicks.. bij 8/10 nrs horen ook gewoon pitch kicks, met name bij deze..

Dan hoeven ze nog niet 13 octaven de lucht in te schieten. Daar gaat het 'gezeur' om.

Dat gaan ze ook niet, dus dan blijft het argument nog steeds staan. Het is door de nadruk op de kicks tegenwoordig misschien sneller hoorbaar, maar er zijn zat platen die wel leuk gevonden worden en waarbij dit net zo hard parte speelt. Twee maten wat mij betreft.

Prima om een plaat in deze vorm weer eens terug te horen :).


Misschien gaan ze niet eens zo gigantisch hoog, maar door de 'poing' kicks van tegenwoordig lijkt dit wel zo. Is misschien een smaakkwestie, maar ik vind die 'poings' van tegenwoordig gewoon afgrijselijk klinken. Vind het daarom ook jammer dat je steeds minder melodieuze platen hoort zonder die 'poing' kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 14:35 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

inderdaad de kicks klinken nu beetje bagger, maar toen deze track op XXlerator werd gedraaid ging t toch aardig hard hoor!

denk dat we maar moeten wachten op de HQ

:worship: helden track!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 14:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Misschien gaan ze niet eens zo gigantisch hoog, maar door de 'poing' kicks van tegenwoordig lijkt dit wel zo. Is misschien een smaakkwestie, maar ik vind die 'poings' van tegenwoordig gewoon afgrijselijk klinken. Vind het daarom ook jammer dat je steeds minder melodieuze platen hoort zonder die 'poing' kicks.

Je haalt de woorden uit mijn mond :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 15:21 
 

Khadber schreef:
Dat gaan ze ook niet, dus dan blijft het argument nog steeds staan. Het is door de nadruk op de kicks tegenwoordig misschien sneller hoorbaar, maar er zijn zat platen die wel leuk gevonden worden en waarbij dit net zo hard parte speelt. Twee maten wat mij betreft.

Prima om een plaat in deze vorm weer eens terug te horen :).


Wat zou ik graag Khadber willen zijn. Dan vind je zo goed als alles leuk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 18:04 
 
Hardtraxx Veteran



@52:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 20:13 
 
Hardtraxx Crew



:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 21:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Misschien gaan ze niet eens zo gigantisch hoog, maar door de 'poing' kicks van tegenwoordig lijkt dit wel zo. Is misschien een smaakkwestie, maar ik vind die 'poings' van tegenwoordig gewoon afgrijselijk klinken. Vind het daarom ook jammer dat je steeds minder melodieuze platen hoort zonder die 'poing' kicks.

Eens met deze man. De kicks zorgen er voor dat ik dit nummer niet meer hoef te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 21:36 
 
Hardtraxx Elite

Verschrikkelijke kicks, doe mij maar Cold Anger remix kicks..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:36 
 
Hardtraxx Veteran

Klonk in LQ toch vele malen beter helaas..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 23:11 
 
Hardtraxx Addict

Deze DJ Tool is echt in een half uur in elkaar gezet volgens mij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 23:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
tropical1990 schreef:
Uberhout schreef:
Waarom denken producers tegenwoordig dat het normaal is dat kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren? Zonde, want de melodie blijft wel geniaal.




Als je nou zelf zou produceren zou je zelf snappen dat de kick met de melodie mee moet ander krijg je toch een valse kick + zodra de kick op 1 pitch blijft haalt dat de drive uit te plaat omdat het te 1 tonig is :aww:


Ik zeg toch ook niet dat ze helemaal niet hoeven te pitchen? Ik vind alleen dat ze tegenwoordig bij zo'n beetje alle melodieuze platen gewoon véél te hoog gaan, waardoor het (imo) voor geen meter klinkt.

Een voorbeeld van hoe het ook kan:

Of deze pitchkicks:

:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 01:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tropical1990 schreef:
Uberhout schreef:
Waarom denken producers tegenwoordig dat het normaal is dat kicks bij elke melodie voorbij de 7e hemel stuiteren? Zonde, want de melodie blijft wel geniaal.




Als je nou zelf zou produceren zou je zelf snappen dat de kick met de melodie mee moet ander krijg je toch een valse kick + zodra de kick op 1 pitch blijft haalt dat de drive uit te plaat omdat het te 1 tonig is :aww:


Ahahahaha, dat ik dit nu pas lees, deze man :lol: elk ander genre, inclusief het door mij zo geliefde hardcore, bewijst dat pitchkicks echt niet nodig zijn om een melodie interessant te houden. Nee, dan zal het in de hardstyle anders zijn zeker :P Als je een pitchkick nodig hebt om je melodie interessant te houden of kick zuiver te houden, dan ligt dat toch echt aan je melodie of kick :P Enige geldige reden om een pitchkick in te voegen, is omdat je het zelf een artistieke waarde vindt hebben, wat bij bijvoorbeeld het bovengenoemde Mysterias goed is uitgevoerd, maar in 95% van de gevallen gewoon een brevet van onvermogen is, in ieder geval wat betreft het toepassen van die pitch, zo niet op meerdere vlakken. Het is al tekenend dat in de meeste gevallen het meest positieve wat er over een pitch gezegd wordt, is dat "hij niet stoort".
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 01:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwa. Toon gelijk houden past goed bij bepaalde soorten melodieën, vooral duistere, en creëert een heel ander gevoel dan wanneer je ze wel gebruikt. In hardstyle worden net wat meer 'powermelodieën' gebruikt en daaraan dragen pitchkicks (door de extra harmonie) veel bij. Dus het ligt inderdaad aan de melodie: niet aan de kwaliteit, maar aan het type melodie of het gevoel wat ermee gemaakt wil worden. Als het gaat om 'interessant houden', zijn die pitchkicks vaak niet nodig nee. Maar waarom zou je je willen beperken tot 'interessant houden' als je er veel meer gevoel uit kunt halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 03:23 
 
Hardtraxxer



@ 32:30
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Gratis tracks