Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2017 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jambekkiee schreef:
en toch stiekem Blackness

Je weet dat Blackness allang gereleased is toch? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 08:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tweede climax van The Enigma doet me enorm denken aan Blinded.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 09:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

EVP nu al TOTY. Gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 09:21 
 
Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Jambekkiee schreef:
en toch stiekem Blackness

Je weet dat Blackness allang gereleased is toch? xd


Ik had begrepen dat niet alles nieuw zou zijn op het album. Hopen mag altijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eindelijk tijd gevonden om het album eens rustig te beluisteren op Spotify!
Altijd al ontzettend fan van de B-Front-sound geweest, dus heb ook erg naar dit album uitgekeken.
Al met al een beetje een 50/50 gevoel.

Wat mij betreft had het album uit onderstaande tracks mogen bestaan.

Beat The Darkness
One By One
Silent Scream
Deepest Wave
Infinite
EVP
Eternal Voice

Vind in tegenstelling to vele andere hier One by One een van de vetste platen van het album. Die energie in die tweede climax is episch. Beat The Darkness is qua sfeer ongekend sterk en scoort daarom voor mij het hoogst van het album. B-Front = duistere/mysterieze en energieke sfeer en dat is ook de rede dat hij vaak met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Iets wat vroeger DR en Zany bezorgden, heeft hij enige tijd geleden al overgenomen. Silent Dream is qua verschillende sounds die erin zitten steeds weer een genot om naar te luisteren! Infinite is een toffe plaat, waar ook weer met vocals een heerlijke opbouw plaatsvindt. Geen uitschieter, maar dit soort tracks had ik meer op het album willen zien ipv een saaie collab met PN (ben die lange uithalen zo zat van PN), D&R (Endless Path was zo vet en daar valt Rought with the Wolves in het niet bij) of 13/12 remix van DP (die al een tijdje de weg volledig kwijt is eveneens als Ran-D en Adaro)

Snap de hype rond EVP en Eternal Voice niet zo. Vind het toffe platen die er flink hard op klappen, maar verder relatief saai. Dan is Deepest Wave met die synth zoveel vermakelijker om op te hebben staan :D Typisch B-Front anthem en dat is louter positief. Hopelijk dit jaar een Decibel anthem?

En toch nog even huilen, ik had ook erg op World Outside gehoopt. Die energiebom had wellicht mijn favoriet van het album geweest.

Kortom veel contrast op dit album, maar lang leve spotify! Pluk gewoon het interresante eruit, vul dit aan met andere sterke platen en mij hoor je niet klagen. Is immers nog nooit geluk dat een artiest het perfecte album heeft gemaakt imo. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 12:27 
 
Hardtraxx Veteran

Jambekkiee schreef:
Fuzzylogic schreef:
Jambekkiee schreef:
en toch stiekem Blackness

Je weet dat Blackness allang gereleased is toch? xd


Ik had begrepen dat niet alles nieuw zou zijn op het album. Hopen mag altijd :P


Sorry maar ik volg je echt niet :huh:

Je vind het album tegenvallen omdat er o.a. een plaat niet op staat die in 2015 al de reguliere release heeft gehad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 12:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Na gister die showcase te mogen ervaren kijk ik toch anders tegen bepaalde platen aan:

- One by one. Heb deze in tijden niet meer live gehoord. Vind dit momenteel misschien wel een van de beste, zo niet dé beste, van het 'album'.

- State of perfection rmx. Vind deze nog vetter dan het origineel. Kan ook zijn omdat ik 'm eveneens veel te lang niet meer live gehoord heb, maar vind de melo beter doorkomen ofzo.

- Eternal voice. Wauw. Die kick in de mid zeg, teeering. Vind deze vetter dan EVP.

Oja en Silent scream pakt me nog steeds niet haha. Ik weet dat dit voor sommigen de beste B-Front track aller tijden is, of in de buurt komt. Maar nee, ik weet niet wat het is :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 13:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gated kicks in EVP got me like shiiiiit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jambekkiee schreef:
Fuzzylogic schreef:
Jambekkiee schreef:
en toch stiekem Blackness

Je weet dat Blackness allang gereleased is toch? xd


Ik had begrepen dat niet alles nieuw zou zijn op het album. Hopen mag altijd :P

Maar wat zou de meerwaarde aan dit album zijn voor jou als er een plaat op komt die al gereleased is, sterker nog, waarom zou je daar op hopen? :P Je hebt toch liever allemaal nieuwe platen of niet haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij de 10 years noisecontrollers cd zat ook een cd vol met platen die allemaal al een release hebben gehad en die ik waarschijnlijk al wel ergens vandaan gepiraat had. Om ze nu op een legale manier in bezit te hebben voegt toch iets toe voor mij. Dat zou een reden kunnen zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2017 22:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb hem zojuist als verjaardagskado kregen en direct besteld. Ik heb expres nog niet alle nummers geluisterd op Spotify dus laat me verrassen.

Ondanks dat ik al wat jaren meedraai wordt het mijn eerste artiestenalbum dat ik aanschaf, maar gezien de recensies en de kwaliteit die B-front altijd neerzet kan het niet anders dan goed zijn :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Gated kicks in EVP got me like shiiiiit.

Die kwamen voor mijn gevoel niet lekker door. Eternal Voice kwamen de gated kicks veel, maar dan ook echt veel harder door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 08:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die kicks van Eternal Voice gingen echt bizar hard afgelopen zondag ja. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 09:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Die kicks van Eternal Voice gingen echt bizar hard afgelopen zondag ja. :loving:

Eens inderdaad. Eerst die stem die de overgang naar het laatste deel van zijn set aankondigt. En dan die Gated Kick die erin klapte. :surrender: Willen we meer of minder gated kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zooo. Dacht inderdaad dat het aan mij lag, maar de gated kicks van eternal voice kwamen veel beter door, terwijl als ik die thuis luister ik de gated kick van evp en stuk voller en krachtiger vind klinken dan bij eternal voice. Denk dat misschien het geluid niet helemaal perfect stond afgesteld. Verder gingen ze beide echt Kneiter hard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha dat was mooi ja. Ik zei nog tegen Ricardo (Zamble): benieuwd hoe die gated kicks van Eternal Voice live klinken. Toen die er op klapte keken we elkaar aan; 'ja deze klappen er live heel hard op' :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Haha dat was mooi ja. Ik zei nog tegen Ricardo (Zamble): benieuwd hoe die gated kicks van Eternal Voice live klinken. Toen die er op klapte keken we elkaar aan; 'ja deze klappen er live heel hard op' :lol: :lol:


Zulke momenten vind ik echt goud waard altijd. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Indy schreef:
Haha dat was mooi ja. Ik zei nog tegen Ricardo (Zamble): benieuwd hoe die gated kicks van Eternal Voice live klinken. Toen die er op klapte keken we elkaar aan; 'ja deze klappen er live heel hard op' :lol: :lol:


Zulke momenten vind ik echt goud waard altijd. :D


Haha een vriend van mij tikt bijna de twee meter an dus steekt overal bovenuit, altijd als er een nummer is "waar we op hoopten" hoef ik m'n hoofd maar ongeveer in zijn richting te draaien en we kijken elkaar al zo aan: :oh:

Altijd goud :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het vetste van afgelopen Qlimax by far vond ik de nieuwe platen van B-Front in première horen dus echt met alle discipline gewacht met doodluisteren tot rebirth (dit koste me meer moeite dan stoppen met roken) maar damn dat was het echt waard.

Had van te voren gemist dat het een echte audiovisuele ervaring zou worden dus toen die kleurrijke nogal vrolijke kerk ineens transformeerde tot een mega duistere plek met dat blauwe hoofd zat je gelijk echt perfect in de b-front sferen. Wat daarna gebeurde staat denk ik wel in mijn lijstje mooiste feestmomenten ooit.

Wat een genot om al de (voor mij) bekende platen als EVP en Beat the darkness weer live te horen maar wat me het meeste bijbleef waren de nieuwe. One by One en vooral Eternal Voice met die midintro kicks what the fuck wat goed. De immersie wat plaatsvond door de stage was echt op een niveau wat ik zelden ooit heb meegemaakt. Zelfs als stoere hipster technofan (blijkbaar? want meerdere mensen spraken me aan van "hey je gaat nog wel naar hardstyle feesten dus????") een traantje moeten wegpikken tijdens de break van Silent Scream. Wat. Inmens. Mooi.
Infinite volgens ene "wootum" geen idee hoever deze informatie klopt was ook mega ziek.

Ik ben nog steeds niet emotioneel in staat het album een goeie thuisluisterbeurt te geven dus ga deze comment nog wel editen voor wat meer inhoudelijke opmerkingen over elke track. ben nog druk met verwerken van zondag. Wou in ieder geval dit even van mij aftypen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 23:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Zelfs als stoere hipster technofan (blijkbaar? want meerdere mensen spraken me aan van "hey je gaat nog wel naar hardstyle feesten dus????")


Dax J had wel het setje van de dag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 23:36 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ben ik dan de enige die Silent Scream een beetje slaapverwekkend vind? Doe erg m'n best om de genialiteit te ontdekken die iedereen er in ziet, maar het is me niet gelukt. Moet het album nog eens goed helemaal luisteren, maar ben er vooralsnog niet echt kapot van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 23:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ben ik dan de enige die Silent Scream een beetje slaapverwekkend vind? Doe erg m'n best om de genialiteit te ontdekken die iedereen er in ziet, maar het is me niet gelukt. Moet het album nog eens goed helemaal luisteren, maar ben er vooralsnog niet echt kapot van.


Volgens mij heeft zowat iedereen dit met deze plaat, inclusief ik. Ik vond de track zelf eerst ook echt niks maar hij is echt gaan groeien bij mij, live doet hij het al helemaal geweldig. Wellicht dat dit bij jou ook nog gaat gebeuren. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2017 01:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg tof album! Eigenlijk is elke plaat goed. Sommige steken er wel boven uit. moet hem nog een paar keer luisteren voor een daadwerkelijke waardering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2017 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een geweldig album is dit toch! Vind persoonlijk dit toch leuker en vetter klinken als het album van Phuture Noize maar dat heeft natuurlijk weer meer persoonlijk te maken. Wat een genot! Beat The Darkness is voor mij echt het nummer en weet nu al zeker dat dit het nummertje voor mij is van het jaar. Dit gevoel had ik vorig jaar met het nummer Gravity. Voor de rest vind ik Freedom erg goed en heeft dit echt een Anthem sfeertje. De minste platen vind ik Techno & Rough With The Wolves. De overige nummers vind ik steengoed en wat hou ik van de sfeer die B-Front verwerkt in zijn platen. :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2017 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk album, alleen krijg ik er geen omin harde piemel van. BTD en EVP uitschieters. :thumbup:
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle