Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 15:46 
 
Hardtraxx Addict

Prima. Dan houden we er over op. Mijn comment was slechts adviserend bedoeld, niet aanvallend. Ik had verondersteld dat je dit dan ook zo zou opvatten. Even goeie vrienden :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Mijn comment was slechts adviserend bedoeld :thumbup:

Helemaal top :thumbsup: :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

FITTIE!

Matige plaat, en redenen noemen waarom mensen een plaat wel vet zouden moeten vinden is nog matiger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat ze bij Theracords het belangrijker vinden dat er 10.000 man met vlaggen en mondkapjes voor de dj staan met miljoenmiljard likes op #insta en een lovende lijst van ambassadeurs ipv een half gevulde dansvloer en een aantal autisten op een vaag forum die alle rare shit waarderen.

Wat maakt een persoon een liefhebber? Iemand die elke gig van je bezoekt en helemaal uit zijn plaat gaat met een Theracords vlag op de nek? Of iemand die ook gewoon met een kritisch oor durft te luisteren en horen dat dit gewoon geen kwaliteit of potentie bevat.
Je maakt graag zelf de vergelijking met voetbal, laat ik dat nu eens doen. Noem je een voetbalsupporter fanatiek als hij gewoon netjes elke keer op zijn stoel blijft wachten tot netjes een doelpunt komt of zie je ook gewoon emotie als het ff heel kut gaat?
Wie zit er in de hedendaagse scene nog op een Deen te wachten die een half crossbreed half hardstyle plaat maakt? Ja ikke. Maar hoe hoog kwam Done nou in de hs top 100? Want dat is de gewenste graadmeter blijkbaar. Als je fan bent koop je de track toch? Feit is wel dat 6 jaar na dato ik nog steeds meerdendeel van de fans hem foutloos zien meedrummen in de lucht. Ben benieuwd hoeveel mensen deze plaat nog herinneren in 2026. Ondanks dat ze hem hebben gekocht.

Ik respecteer jullie huidige koers met Theracords hoor en waardeer zeker wat jullie nog doen voor die ene paar forum autisten (ik dus onder andere) met TTC. Maar in die rare Deen tijd had je misschien hardtraxx als graadmeter kunnen gebruiken. Nu niet (meer).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Klopt, de scene verandert ook en Theracords ook. Van 2008 tm 2011 werkte ik er ook nog fulltime naast en was het een hobby die in 2011 uitgroeide tot iets wat ik juist als werk kon gaan doen ipv een andere baan ernaast.

Daarbij is in de afgelopen jaren natuurlijk ook de scene gigantisch verandert en niet meer te vergelijken met die pioneers tijd.

Om toch dat hobbymatige te blijven combineren met ook het professionele, heb ik ook gekozen om juist met een TCC label te komen en ook om kleinere feesten zelf te organiseren (Theracords Classics, maar ook mn Thera Solo avond) waar ik dan wél veel diverser kan draaien en produceren waar je dus ook eerder platen van die Deen voorbij zult horen komen.

Het zal altijd een balans blijven waarmee ik zelf tevreden ben, maar ik weet ook dat het onmogelijk is om iedereen altijd tevreden te houden. Gooi je het juist op moeilijkere diverse tracks, dan verliest t gros interesse en sta je uiteindelijk vrijwel nergens meer te draaien. Maak je meer wat makkelijkere tracks, dan krijg je dus veel meer negatief commentaar op een forum als deze, maar ben je ineens wel een stuk succesvoller.

Meerdere (niet TC related) artiesten (ik ga geen namen noemen) hebben gekscherend ook wel eens gezegd: als je op hardtraxx veel negatief commentaar op je tracks krijgt, dan ben je pas goed bezig want dan ben je dus populair
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wij schelden B-Front, Delete, Phuture Noize, Noisecontrollers en Wildstylez altijd helemaal de huid vol.

En he wat gek, die spannen over een breed spectrum van hardstyle. Neemt niet weg dat dit "populaire" wel kwalitatief een stuk minder is dan het vorige.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
Meerdere (niet TC related) artiesten (ik ga geen namen noemen) hebben gekscherend ook wel eens gezegd: als je op hardtraxx veel negatief commentaar op je tracks krijgt, dan ben je pas goed bezig want dan ben je dus populair


Ah, de "als niemand aanstoot heeft tegen je werk, ben je niks aan het veranderen" logica die Trump ook verkeerd heeft opgevat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou jongens jullie horen het. Tijd om B-Front, Phuture Noize, Myst, Prefix & Density, Thera, Geck-O, Sound Rush etc. af te zeiken. Dan worden eindelijk de door ons gewenste artiesten populair in de hardstyle scene. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 18:30 
 
Hardtraxx Addict

Los van dat ik het hier op Hardtraxx erg leuk heb (sterker nog, heb altijd een browser tab open).
Toont Hardtraxx wel vaak gigantisch omhooggevallen gedrag, en HT zodanig klein dat je als er als producer niet eens van op de hoogte bent, het nog steeds 0 invloed op je carriere heeft.

TiMOTHYb schreef:
TSFH schreef:
Hardtraxx is daarentegen wel een prima graadmeter om de toekomst van de scene te voorspellen. In 2010 wilden we harder, in 2013 wilden we classics, in 2015 wilden we melo. Vervolgens heeft de scene onze vooruitziende blik altijd gevolgd. Ik noem mezelf daarom graag een pioneer


Dit, maar om even nog verder te zeiken:

2010 Hardtraxx: "Alles moet harder! Blije (pitchkick) Hardstyle verpest de scene"
2015 Hardtraxx: "Alles is hersenloos rammen, maak maar "echte" (2010) Hardstyle" :lol:

Het is namelijk in de ogen van anderen nooit goed, iedereen heeft een andere mening, en niemand is het met elkaar eens. Gewoon lekker maken wat je zelf vet vind, en dat hoeft lang niet iedereen vet te vinden, maar ga niet tegen de artiesten lopen huilen van "maak maar iets anders, want dit is niet kwaliteit" (behalve als de artiest wel je smaak is, dan is het ineens wel arbitrair "kwaliteit").


PS. Thera elitair noemen slaat zover de plank mis, dat de plank zich niet eens op dezelfde planeet bevind.
PS.2 Kwaliteit is bijzonder relatief.
PS3: Afbeelding

(Bedoel dit trouwens niet naar specifieke mensen ofsow :P Behalve mijn PS. die is voor InfinI. :kiss: Edit* En sde, ik dacht dat die reactie ook InfinI was.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 18:35 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
PS3: Afbeelding

Netjes :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 18:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Los van dat ik het hier op Hardtraxx erg leuk heb (sterker nog, heb altijd een browser tab open).
Toont Hardtraxx wel vaak gigantisch omhooggevallen gedrag, en HT zodanig klein dat je als er als producer niet eens van op de hoogte bent, het nog steeds 0 invloed op je carriere heeft.

TiMOTHYb schreef:
TSFH schreef:
Hardtraxx is daarentegen wel een prima graadmeter om de toekomst van de scene te voorspellen. In 2010 wilden we harder, in 2013 wilden we classics, in 2015 wilden we melo. Vervolgens heeft de scene onze vooruitziende blik altijd gevolgd. Ik noem mezelf daarom graag een pioneer


Dit, maar om even nog verder te zeiken:

2010 Hardtraxx: "Alles moet harder! Blije (pitchkick) Hardstyle verpest de scene"
2015 Hardtraxx: "Alles is hersenloos rammen, maak maar "echte" (2010) Hardstyle" :lol:

Het is namelijk in de ogen van anderen nooit goed, iedereen heeft een andere mening, en niemand is het met elkaar eens. Gewoon lekker maken wat je zelf vet vind, en dat hoeft lang niet iedereen vet te vinden, maar ga niet tegen de artiesten lopen huilen van "maak maar iets anders, want dit is niet kwaliteit" (behalve als de artiest wel je smaak is, dan is het ineens wel arbitrair "kwaliteit").


PS. Thera elitair noemen slaat zover de plank mis, dat de plank zich niet eens op dezelfde planeet bevind.
PS.2 Kwaliteit is bijzonder relatief.
PS3: Afbeelding

(Bedoel dit trouwens niet naar specifieke mensen ofsow :P Behalve mijn PS. die is voor InfinI. :kiss: )


Echter is de echte "kwaliteit" als in productiekwaliteit wel degelijk omlaag gegaan in de laatste jaren.

Eveneens zijn degene die in 2010 dat riepen natuurlijk andere mensen dan degene die dit hier in 2017 roepen.

Eveneens neem je sommige comments sowieso veel te serieus. Mensen zien dit vaak als uit de hoogte gevallen maar veel leden hier geven oprechte kritiek puntjes waarom zij een plaat niet goed vinden en hebben vaak (als je kijkt naar productiekwaliteit) ook gelijk. Het dan gelijk uit de hoogte noemen en wegwerpen is juist hetgeen wat echt uit de hoogte doen is.

Zie B-Front, bijna iedereen vindt hem geweldig, echter je ziet niemand ontkennen dat hij zijn sounds heel vaak opnieuw gebruikt. Hardtraxx, zij het uit de hoogte van tijd tot tijd, kan je nog altijd een realistischer beeld van de scene schetsen dan de gemiddelde Facebook en YouTube comments.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over het kwaliteit gedeelte. Ik vind dat je daar wel iets over kan zeggen. Bijvoorbeeld bij veel caine platen of bij gearbox platen etc. hoor je gewoon vaak dat alle elementen van de plaat niet goed gemastered zijn of mooi in elkaar overlopen. Dat hoeft helemaal niks te maken te hebben met of je de elementen niks vind of niet. Ze klinken gewoon vaak niet af en dat zorgt ervoor dat een plaat simpel en een beetje amateuristisch overkomt.
Als je dan bijvoorbeeld een producer als Atmozfears of Coone neemt, van wie ik lang niet alle platen leuk vind, het zit allemaal wel gewoon goed in elkaar. Dat mis ik vaak bij caine's platen en ook veel bij gearbox platen. Om dat te horen moet je de platen echt niet eerst kut vinden ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 21:32 
 
Hardtraxx Addict

Jordi schreef:
Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat ze bij Theracords het belangrijker vinden dat er 10.000 man met vlaggen en mondkapjes voor de dj staan met miljoenmiljard likes op #insta en een lovende lijst van ambassadeurs ipv een half gevulde dansvloer en een aantal autisten op een vaag forum die alle rare shit waarderen.

Wat maakt een persoon een liefhebber? Iemand die elke gig van je bezoekt en helemaal uit zijn plaat gaat met een Theracords vlag op de nek? Of iemand die ook gewoon met een kritisch oor durft te luisteren en horen dat dit gewoon geen kwaliteit of potentie bevat.
Je maakt graag zelf de vergelijking met voetbal, laat ik dat nu eens doen. Noem je een voetbalsupporter fanatiek als hij gewoon netjes elke keer op zijn stoel blijft wachten tot netjes een doelpunt komt of zie je ook gewoon emotie als het ff heel kut gaat?
Wie zit er in de hedendaagse scene nog op een Deen te wachten die een half crossbreed half hardstyle plaat maakt? Ja ikke. Maar hoe hoog kwam Done nou in de hs top 100? Want dat is de gewenste graadmeter blijkbaar. Als je fan bent koop je de track toch? Feit is wel dat 6 jaar na dato ik nog steeds meerdendeel van de fans hem foutloos zien meedrummen in de lucht. Ben benieuwd hoeveel mensen deze plaat nog herinneren in 2026. Ondanks dat ze hem hebben gekocht.

Ik respecteer jullie huidige koers met Theracords hoor en waardeer zeker wat jullie nog doen voor die ene paar forum autisten (ik dus onder andere) met TTC. Maar in die rare Deen tijd had je misschien hardtraxx als graadmeter kunnen gebruiken. Nu niet (meer).

Je verwoordt hier precies mijn gedachtegang :yes: Alleen uitte ik het net effe anders xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 02:03 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben het er zo gigantisch niet mee eens dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. xd

Broken Balance schreef:
Echter is de echte "kwaliteit" als in productiekwaliteit wel degelijk omlaag gegaan in de laatste jaren.


Vind ik juist van niet, ik vind dat de kwaliteit enorm omhoog is geschoten de afgelopen jaren, met name door gasten als Phuture Noize, Intractable One, Geck-o etc. (ik hou de lijst even super kort anders word deze wel heeeeeeeel lang :P )

Er is altijd al bagger uitgekomen, maar niet iedereen is het ermee eens over wat wel en niet bagger is (want smaak), zie comment over Immeasurably een stukje naar beneden).

Ook is het zo dat de tracks die slecht in elkaar zitten van jaren geleden nu ondertussen gewoon grotendeels vergeten zijn. Waardoor het al sneller lijkt alsof er nu meer bagger uitkomt.

Broken Balance schreef:
Mensen zien dit vaak als uit de hoogte gevallen maar veel leden hier geven oprechte kritiek puntjes waarom zij een plaat niet goed vinden en hebben vaak (als je kijkt naar productiekwaliteit) ook gelijk.


Ben ik het totaal niet mee eens, wat geeft hun de kennis en ervaring om objectief te zeggen, de "kwaliteit is kut", ik vind bijvoorbeeld Donkey Rollers - Immeasurably, vooral in de climax absoluut dramatisch, ja productietechnisch gezien, en ja in de context van wanneer de track uitkwam, nu kies ik expres een track uit waar Hardtraxx lovend over is als voorbeeld, maar het is wel mijn daadwerklijke mening.

Nu kan ik zeggen, deze track is "kwalitatief kut", maar heb ik dan gelijk? En waarom, omdat ik ervaring heb met luisteren van tracks? het maken? Of omdat deze track gewoon niet is wat ik zoek.

Hetzelfde heb ik trouwens met Jack Overdose - Octavius Augustus, ik vind al jaren dat die track een goed idee heeft maar ontiegelijk slecht in elkaar gezet is. Is deze track nu kwalitatief kut? :P

Nu zit natuurlijk niet iedereen op hetzelfde productieniveau, en kan de een meer productietechnieken dan de ander, of beter maken wat diegene is z'n hoofd heeft.

Maar om bij een track als deze te zeggen dat deze objectief, kwalitatief, kut is, vind ik nergens op slaan.

Ik vind namelijk ook niet dat ik "gelijk" heb, als ik zeg dat ik Immeasurably dramatisch vind, want logischerwijs, als de mensen dat hier niet hebben, wat maakt het bij mij dan zo dat ik dat wel heb. Ik weet alleen heel zeker dat ik de track niet vet vind.

Als iets objectief slecht is, moet je daar wel een of andere maatstaf voor hebben, en niet, "ja maar artiest X en X zijn wel kwaliteit", want dan moet je wel kunnen uitleggen waarom, en waarom je daar genoeg verstand van hebt om dat te kunnen zeggen.

Ik vind niet dat je het (tracks maken) zelf moet kunnen om een mening te kunnen hebben over andere tracks (Het: "Doe het zelf" argument, daar heb ik juist een hekel aan).
Maar om de kwaliteit van een track te beoordelen, moet je wel kunnen bewijzen dat je weet waar je het over hebt, en ik heb nog geen tracks gezien hier, van mensen die er zogenaamd veel verstand van hebben.

Broken Balance schreef:
Het dan gelijk uit de hoogte noemen en wegwerpen is juist hetgeen wat echt uit de hoogte doen is.


Nee, want waarom zou je iemand serieus nemen, waarvan je 0 bewijs hebt dat diegene weet waar die het over heeft.

Broken Balance schreef:
Zie B-Front, bijna iedereen vindt hem geweldig, echter je ziet niemand ontkennen dat hij zijn sounds heel vaak opnieuw gebruikt. Hardtraxx, zij het uit de hoogte van tijd tot tijd, kan je nog altijd een realistischer beeld van de scene schetsen dan de gemiddelde Facebook en YouTube comments.


Als ik even snel Google, en wat B-Front topics van hier open, zie ik mensen voornamelijk lovend en respectvol, vooral in vergelijking met dit topic, nu hoeft niemand deze plaat vet te vinden, sterker nog, zet er maar neer dat je dit ontiegelijk kut vind als dat zo is. Ik vind deze reacties volkomen normaal:

Zamble schreef:
Mitzinator schreef:
Magnetron schreef:
Best een vette plaat, alleen het zijn nog steeds die holle kicks...

Dit, kicks verpesten het een klein beetje.


Vind ik niet meer dan normaal, deze kicks zijn niet wat je vet vind, niks mis mee. :thumbup:

Maar:
jeffrey2107 schreef:
die kicks blijven verschrikkelijk, hopelijk gaat hij eens leren fatsoenlijke te maken


Vind ik nergens op slaan, bewijs jij maar eens dat je weet waar je het over hebt dan. Wie weet is deze plaat wel precies zoals Caine hem bedoelt heeft (of niet, maar ik heb het hem niet gevraagd, jij wel?), wie ben jij om te zegen dat dit niet fatsoenlijk is.

TSFH schreef:
Bijvoorbeeld bij veel caine platen of bij gearbox platen etc. hoor je gewoon vaak dat alle elementen van de plaat niet goed gemastered zijn of mooi in elkaar overlopen.


Vertel eens wat masteren is dan, en waarom je het daarover hebt ipv. afmix/mixdown, en mocht je ipv. masteren, mixdown bedoelen, waarom de keuzes in de afmix, die Caine in deze track maakt, de track niet ten goede komen. Heel veel daarvan is namelijk ook smaak, of je de melodie flink op de voorgrond wil of niet, of dat je er veel hoog in wilt hebben, etc.


Broken Balance schreef:
Eveneens neem je sommige comments sowieso veel te serieus.


Blijkbaar wel, als ik zo'n achterlijk lange lap tekst als dit schrijf :lol: maar eenmaal begonnen wil ik het ook afmaken ook, een half bericht deleten is ook zo'n verspilling van tijd :P

wootum schreef:
Maximumraver schreef:
PS3: Afbeelding

Netjes :lol:


^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 02:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Maximumraver

Ja ik bedoelde de sounddesign en mixing gvd. Ik ben ook niet iemand die alles weet over produceren he xd . Enige wat ik vaak bij caine en gearbox platen heb is dat de elementen gewoon niet mooi op elkaar aansluiten waardoor nummers niet als 1 geheel klinken. Sounds klinken vaak ook niet helemaal af. Dat luistert voor mij gewoon niet lekker weg. Ik vind dat gewoon amateuristisch klinken. Kijkend naar producers als atmozfears, PH, Noisecontrollers, Wildstylez, Frequencerz blabla, daar zit het wel gewoon goed in elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 02:45 
 
Hardtraxx Addict

Maximumraver schreef:
maar niet iedereen is het ermee eens over wat wel en niet bagger is (want smaak)

Grappig dat je hier subjectiviteit (smaak) koppelt aan wat wel en niet bagger is, waarna je vervolgens haarfijn uitlegt dat je er wel degelijk een objectief oordeel aan kan koppelen, zo lang je het maar goed uitlegt en uitlegt waarom je daar genoeg verstand van hebt:

Maximumraver schreef:
Als iets objectief slecht is, moet je daar wel een of andere maatstaf voor hebben, en niet, "ja maar artiest X en X zijn wel kwaliteit", want dan moet je wel kunnen uitleggen waarom, en waarom je daar genoeg verstand van hebt om dat te kunnen zeggen.

Eens, en helaas zijn er daar genoeg van, maar ik denk dat ik voor veel anderen spreek als ik zeg dat als iemand hier zijn mening of oordeel post, dat er dan vanuit kan worden gegaan dat de rest veronderstelt dat je over voldoende kennis beschikt dat oordeel te vormen, of in ieder geval er met een kritisch oogpunt naar hebt gekeken.

Als iedereen, net als jij, dit als eis stelt voor iedereen die hier zijn mening post, creëer je een vertrouwenloze sfeer op een forum zoals deze. Beter om bij elke post een positief vooroordeel neer te leggen dan een negatief vooroodeel, lijkt me.

Laten we het daarom vooral volwassen houden en niet meteen negatief vooroordelen bij elke post :thumbup:

Trouwens:
Maximumraver schreef:
2010 Hardtraxx: "Alles moet harder! Blije (pitchkick) Hardstyle verpest de scene"
2015 Hardtraxx: "Alles is hersenloos rammen, maak maar "echte" (2010) Hardstyle" :lol:

Het is namelijk in de ogen van anderen nooit goed

Je snapt dat wat je over 2010 en 2015 roept beide door dezelfde groep mensen gedaan wordt toch? Niet iedereen behoort tot die groep. Waaronder ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 09:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Citaat:
Vind ik juist van niet, ik vind dat de kwaliteit enorm omhoog is geschoten de afgelopen jaren, met name door gasten als Phuture Noize, Intractable One, Geck-o etc.

Er is altijd al bagger uitgekomen, maar niet iedereen is het ermee eens over wat wel en niet bagger is (want smaak), zie comment over Immeasurably een stukje naar beneden).

Ook is het zo dat de tracks die slecht in elkaar zitten van jaren geleden nu ondertussen gewoon grotendeels vergeten zijn. Waardoor het al sneller lijkt alsof er nu meer bagger uitkomt.


Nu noem je ook namen die kwalitatief goede platen uitbrengen. Terwijl wij echt namen als Gearbox/Activa Raw/En nog wat losse artiesten, groot en klein, die heel veel mensen wel kunnen noemen. Dat is gewoon kwalitatief ondermaats, dat kan je proeven, daar is geen subjectiviteit of objectiviteit aan verbonden. Dat men het vet vindt staat hier compleet buiten. Ik hou ook van sommige smerige industrial hardcore platen, sommigen enorm slecht geproduceerd (Sandy Warez - We Are In The Dark (KRTM Remix) is bijvoorbeeld enorm slecht afgewerkt maar wel hard) en eveneens dat voorbeeld met B-Front wat ik noemde en wat TSFH ook zegt.

Citaat:
Ben ik het totaal niet mee eens, wat geeft hun de kennis en ervaring om objectief te zeggen, de "kwaliteit is kut", ik vind bijvoorbeeld Donkey Rollers - Immeasurably, vooral in de climax absoluut dramatisch, ja productietechnisch gezien, en ja in de context van wanneer de track uitkwam, nu kies ik expres een track uit waar Hardtraxx lovend over is als voorbeeld, maar het is wel mijn daadwerklijke mening.

Nu kan ik zeggen, deze track is "kwalitatief kut", maar heb ik dan gelijk? En waarom, omdat ik ervaring heb met luisteren van tracks? het maken? Of omdat deze track gewoon niet is wat ik zoek.

Hetzelfde heb ik trouwens met Jack Overdose - Octavius Augustus, ik vind al jaren dat die track een goed idee heeft maar ontiegelijk slecht in elkaar gezet is. Is deze track nu kwalitatief kut? :P

Nu zit natuurlijk niet iedereen op hetzelfde productieniveau, en kan de een meer productietechnieken dan de ander, of beter maken wat diegene is z'n hoofd heeft.

Maar om bij een track als deze te zeggen dat deze objectief, kwalitatief, kut is, vind ik nergens op slaan.

Ik vind namelijk ook niet dat ik "gelijk" heb, als ik zeg dat ik Immeasurably dramatisch vind, want logischerwijs, als de mensen dat hier niet hebben, wat maakt het bij mij dan zo dat ik dat wel heb. Ik weet alleen heel zeker dat ik de track niet vet vind.

Als iets objectief slecht is, moet je daar wel een of andere maatstaf voor hebben, en niet, "ja maar artiest X en X zijn wel kwaliteit", want dan moet je wel kunnen uitleggen waarom, en waarom je daar genoeg verstand van hebt om dat te kunnen zeggen.

Ik vind niet dat je het (tracks maken) zelf moet kunnen om een mening te kunnen hebben over andere tracks (Het: "Doe het zelf" argument, daar heb ik juist een hekel aan).
Maar om de kwaliteit van een track te beoordelen, moet je wel kunnen bewijzen dat je weet waar je het over hebt, en ik heb nog geen tracks gezien hier, van mensen die er zogenaamd veel verstand van hebben.


Immeasurably en Octavius Augustus zijn natuurlijk in een compleet andere tijd en stijl geproduceerd. Dit was een tijd waar de productiekwaliteit over het algemeen nog niet gigantisch hoog was. Dit komt omdat de tracks qua sounds nog niet zo ingewikkeld in elkaar zaten als hedendaags. Maar ingewikkeld betekent niet gelijk beter.

Hetzelfde is dat veel hardcore platen vroeger simpel in elkaar staken, maar dezer dagen juist moeilijk te maken. En zeker Immeasurably wat destijds een experiment was met die sounds en pitchkicks is natuurlijk niet perfect omdat het compleet iets anders was. Dit stijltje begon, net en als vele dingen die voor de eerste keer worden gemaakt, met een soort test, je kan de kwaliteit niet meten van iets wat destijds nog geen tegenhangers had. Achteraf kun je natuurlijk zeggen oh dit valt in het niks bij een Donkey Rollers - Innocent van 3 jaar later. Maar om het objectief te zien moet je het natuurlijk van die tijdsperiode bekijken.

En eerlijk gezegd komt het een beetje terug op dat zelfde punt. Vooral de Raw begint echt gemakkelijk te worden. En je merkt hierbij wel degelijk waar kwaliteit, tijd en moeite in is gestopt en waarin niet. Weeg dit nummer af tegen bijvoorbeeld MYST - The Ultimate Destination. Dan ligt de productie bij de laatste toch echt een stuk hoger. Of het Rebelion album tegenover het Phuture Noize album. Dan kan je toch een duidelijk kwaliteitsverschil zien.

De beste manier om kwaliteit te bepalen is om 1. wel te weten wat een kwalitatief (productiewijs, soundwijs, originaliteit) goede plaat is en mijn maatstaven zijn vaak Noisecontrollers, B-Front, Ran-D, Angerfist, Vazard, Ophidian en The Outside Agency, liggende aan welke plaat je het mee vergelijkt. Deze mensen maken kwalitatief goede platen, dat hoor je gewoon overal aan. Eigen sound, goed afgewerkte sounds, vernieuwende platen en verschillen in platen (sommigen hebben niet alle natuurlijk). Als je veel platen tegen het licht van hun platen houdt zie je duidelijk verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 09:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Nee, want waarom zou je iemand serieus nemen, waarvan je 0 bewijs hebt dat diegene weet waar die het over heeft.


En jij wou zeggen dat de alles verheerlijkende fanboys en de hersenloze YouTube en FB comments wel serieus te nemen zijn. Ik vertrouw eerder iemand die een kritisch oog heeft naar de wereld dan iemand die alles blindelings als geweldig omarmt.

Maximumraver schreef:
Als ik even snel Google, en wat B-Front topics van hier open, zie ik mensen voornamelijk lovend en respectvol, vooral in vergelijking met dit topic, nu hoeft niemand deze plaat vet te vinden, sterker nog, zet er maar neer dat je dit ontiegelijk kut vind als dat zo is. Ik vind deze reacties volkomen normaal:

Vind ik nergens op slaan, bewijs jij maar eens dat je weet waar je het over hebt dan. Wie weet is deze plaat wel precies zoals Caine hem bedoelt heeft (of niet, maar ik heb het hem niet gevraagd, jij wel?), wie ben jij om te zegen dat dit niet fatsoenlijk is.


Heb je wel een punt, echter kan ik mij in die snerende comment wel vinden. Het is ook hoe je je als artiest naar buiten brengt. Want die kick is gewoon net als vele van hem, in vergelijking met soortgelijke artiesten, slecht gemaakt/afgewerkt. Als je hem zo bedoelt, prima, maar dat maakt hem er niet beter op.

Dit is gewoon weer een kwestie van smaak vs hoe het is. Als je iets goed vindt maakt het het niet goed. Het tegenovergestelde is ook zo maar vergelijkend met ander materiaal sta ik achter degene die zegt dat deze kicks niet fatsoenlijk zijn. (hoewel ik het woord fatsoenlijk niet zou gebruiken want hij kan wel een kick maken maar als hij deze nou beter afwerkt dan zou ik het idd met je eens zijn)

Maximumraver schreef:
Vertel eens wat masteren is dan, en waarom je het daarover hebt ipv. afmix/mixdown, en mocht je ipv. masteren, mixdown bedoelen, waarom de keuzes in de afmix, die Caine in deze track maakt, de track niet ten goede komen. Heel veel daarvan is namelijk ook smaak, of je de melodie flink op de voorgrond wil of niet, of dat je er veel hoog in wilt hebben, etc.


Afmix is hoe je je sounds afmaakt en mastering is hoe je de plaat afmaakt om het even simpel te zeggen. En in het geval van deze plaat is beiden slecht. Sowieso ligt de kwaliteit van de afmix in veel platen in Hardstyle enorm laag maar dit valt nog meer op. Wil je goede voorbeelden van goede mastering met goede afmix, luister dan wat platen van Hidden, Eye-D, Sinister Souls e.d. dat is een goede afmix/mastering. Maar wederom, in vergelijking met de gemiddelde HS plaat zijn beiden bij deze plaat ook ondermaats.

Kern van het verhaal is je moet inderdaad wel wat verstand van zaken hebben echter kan je kwaliteit simpelweg wel meten door ze tegen andere kwalitatief goede platen, waarvan algemeen wordt geaccepteerd dat ze goed zijn, te leggen. En dan vallen veel platen door de mand. Dan gaat het niet meer om smaak maar tastbaar kwaliteitsverschil. En ik geef daarbij zelf van harte toe dat ik sommige slecht geproduceerde platen beter vindt dan de goed geproduceerde platen, zeker in hardcore. Maar je zal mij nooit horen claimen dat deze platen ook daadwerkelijk goed geproduceerd zijn en kwalitatief hoog. #daag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 12:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tl;DR.

Kwaliteit kan je met deze plaat en velen meten door ze tegen andere kwalitatief bewezen artiesten en platen aan het licht te houden. En wat in 2005 en 2010 kwaliteit was is natuurlijk anders dan wat hedendaags kwaliteit is door de verandering van de sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 13:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
PS3: Afbeelding


:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
verder oordelen wij voornamelijk als we ergens draaien. De mensen die voor ons staan, die naar de feesten gaan om ons daar te supporten. Die zijn wel echt ff 10000x belangrijker dan de zelf benoemde elite die zich 100x beter voelt dan de artiesten zelf en de andere 99,99% van het publiek. Wees uberhaupt blij dat ik reageer en tijd neem om dingen te verduidelijken.

Nou nou, beetje onnodig en generaliserend dit, toch? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 17:20 
 
Hardtraxx Addict

pim0412 schreef:
DjThera schreef:
verder oordelen wij voornamelijk als we ergens draaien. De mensen die voor ons staan, die naar de feesten gaan om ons daar te supporten. Die zijn wel echt ff 10000x belangrijker dan de zelf benoemde elite die zich 100x beter voelt dan de artiesten zelf en de andere 99,99% van het publiek. Wees uberhaupt blij dat ik reageer en tijd neem om dingen te verduidelijken.

Nou nou, beetje onnodig en generaliserend dit, toch? :whistle:

Wat ik vooral jammer vind is dat Theracords in zijn vroege jaren juist bekend stond om zijn diversiteit, juist omdat ze toen nog niet zo bekend waren. Juist als je je gaat richten op die (veel te hoog geschatte, trouwens) 99,9% richt je je dus op het gros van dagjesvolk dat juist geen verstand heeft van het genre (neem bijvoorbeeld een defqon van tegenwoordig waar het HEE-HOO gehalte inmiddels elke stage heeft bereikt). Juist door je te focussen op feestgangers zorg je er voor dat je diversiteit alleen maar achteruit gaat. Tracks zullen meer op elkaar gaan lijken, want ze moeten wel voldoen aan waar de crowd elke keer om schreeuwt, toch?

Juist als je je richt op wat kritische mensen, mensen met verstand, mensen met inzicht en ervaring, zoals op een forum zoals deze te zeggen hebben over je muziek, daarmee promoot je diversiteit en creativiteit. En inderdaad, dat groepje mensen is (even volgens Thera's post) maar 0,01% maar het is wel die 0,01% aan feedback die je producties echt ten goede doen. Dan ben je maar minder bekend, so what. Je muziek blijft dan in ieder geval kwalitatief goed. Het is niet voor niets zo dat de echt goeie hardstyle vaak afkomstig is van de meest ondergewaardeerde artiesten (niet alleen bij hardstyle overigens). Het is niet voor niets zo dat de hardstyle scene met zijn bekendheid over de jaren heen zwaar is afgezwakt (voor de 0,01% onder ons tenminste). Het is niet voor niets zo dat kwaliteit vaak ten koste gaat van fame. Wat Thera hier eigenlijk met andere woorden zegt is dat het oordeel van 10.000 mensen per definitie waardevoller is dan wat 10 mensen zeggen. En laat dat nou net het perfecte voorbeeld zijn van kwaliteit ten koste laten gaan van fame.

Maar ja, wie ben ik nou? Dit is uit het oogpunt van iemand die bij de 0,01% hoort, dus wat boeit het...

Edit: Overigens vind ik het inderdaad erg gegeneraliseerd om te zeggen dat de 0,01% zich meteen ook beter of superieur voelt ten opzichte van de artiesten. Wat een onzin zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 18:39 
 
Hardtraxx Veteran

InfinI schreef:
pim0412 schreef:
DjThera schreef:
verder oordelen wij voornamelijk als we ergens draaien. De mensen die voor ons staan, die naar de feesten gaan om ons daar te supporten. Die zijn wel echt ff 10000x belangrijker dan de zelf benoemde elite die zich 100x beter voelt dan de artiesten zelf en de andere 99,99% van het publiek. Wees uberhaupt blij dat ik reageer en tijd neem om dingen te verduidelijken.

Nou nou, beetje onnodig en generaliserend dit, toch? :whistle:

Wat ik vooral jammer vind is dat Theracords in zijn vroege jaren juist bekend stond om zijn diversiteit, juist omdat ze toen nog niet zo bekend waren. Juist als je je gaat richten op die (veel te hoog geschatte, trouwens) 99,9% richt je je dus op het gros van dagjesvolk dat juist geen verstand heeft van het genre (neem bijvoorbeeld een defqon van tegenwoordig waar het HEE-HOO gehalte inmiddels elke stage heeft bereikt). Juist door je te focussen op feestgangers zorg je er voor dat je diversiteit alleen maar achteruit gaat. Tracks zullen meer op elkaar gaan lijken, want ze moeten wel voldoen aan waar de crowd elke keer om schreeuwt, toch?

Juist als je je richt op wat kritische mensen, mensen met verstand, mensen met inzicht en ervaring, zoals op een forum zoals deze te zeggen hebben over je muziek, daarmee promoot je diversiteit en creativiteit. En inderdaad, dat groepje mensen is (even volgens Thera's post) maar 0,01% maar het is wel die 0,01% aan feedback die je producties echt ten goede doen. Dan ben je maar minder bekend, so what. Je muziek blijft dan in ieder geval kwalitatief goed. Het is niet voor niets zo dat de echt goeie hardstyle vaak afkomstig is van de meest ondergewaardeerde artiesten (niet alleen bij hardstyle overigens). Het is niet voor niets zo dat de hardstyle scene met zijn bekendheid over de jaren heen zwaar is afgezwakt (voor de 0,01% onder ons tenminste). Het is niet voor niets zo dat kwaliteit vaak ten koste gaat van fame. Wat Thera hier eigenlijk met andere woorden zegt is dat het oordeel van 10.000 mensen per definitie waardevoller is dan wat 10 mensen zeggen. En laat dat nou net het perfecte voorbeeld zijn van kwaliteit ten koste laten gaan van fame.

Maar ja, wie ben ik nou? Dit is uit het oogpunt van iemand die bij de 0,01% hoort, dus wat boeit het...

Edit: Overigens vind ik het inderdaad erg gegeneraliseerd om te zeggen dat de 0,01% zich meteen ook beter of superieur voelt ten opzichte van de artiesten. Wat een onzin zeg.


Dit is toch precies wat Thera bedoelt met zelfbenoemde elite xd

Overigens, zoals Thera al zei; met TCC en de Classics feesten / Thera solo is er ruim voldoende aanbod voor diezelfde 'elite'. Ze kunnen bij TC wel alleen heel superingewikkeldinnovatiefgeweldigsoppende platen gaan maken die gericht zijn op die 0,01%, maar daar verdienen ze geen reet mee. Dan zou ik als artiest er ook voor kiezen om het allebei te doen. Ik kan me daarnaast ook niet voorstellen dat Thera muziek uitbrengt of uit laat brengen waar hij niet voor de volle 100% achter staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 19:03 
 
Hardtraxx Addict

Je snapt overduidelijk mijn punt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 19:42 
 
Hardtraxx Addict

TFSH schreef:
Ja ik bedoelde de sounddesign en mixing gvd. Ik ben ook niet iemand die alles weet over produceren he


Letterlijk dit! Dat maakt o.a. dit:

TFSH schreef:
Enige wat ik vaak bij caine en gearbox platen heb is dat de elementen gewoon niet mooi op elkaar aansluiten waardoor nummers niet als 1 geheel klinken. Sounds klinken vaak ook niet helemaal af. Dat luistert voor mij gewoon niet lekker weg. Ik vind dat gewoon amateuristisch klinken. Kijkend naar producers als atmozfears, PH, Noisecontrollers, Wildstylez, Frequencerz blabla, daar zit het wel gewoon goed in elkaar.


Een mening, en geen feit, want jij "vind" het zo klinken (en dat mag!). Maar doe niet alsof je vanuit een positie van autoriteit spreekt.

Broken Balance schreef:
Immeasurably en Octavius Augustus zijn natuurlijk in een compleet andere tijd en stijl geproduceerd. Dit was een tijd waar de productiekwaliteit over het algemeen nog niet gigantisch hoog was. Dit komt omdat de tracks qua sounds nog niet zo ingewikkeld in elkaar zaten als hedendaags. Maar ingewikkeld betekent niet gelijk beter.


Ik vegelijk Immeasurably in mijn geval met Ruff (2004), niet met Innocent, zelfde type kicks, alleen pitchen ze niet, die track vind ik strak in elkaar zitten, Immeasurably niet. Maar zoals ik al zei, ik heb niet per definitie "gelijk", ik weet alleen dat ik Immeasurably ontiegelijk kut vind.

Broken Balance schreef:
En zeker Immeasurably wat destijds een experiment was met die sounds en pitchkicks is natuurlijk niet perfect omdat het compleet iets anders was.


En op welke manier is Immeasurably dat wel, en deze track niet? Deze stijl kicks (hevige nadruk op de "tok" en de subbass, maar niet zo zeer de mids van de tail) zijn relatief recent wat dat betref, dus je "kan" dit ook als experiment zien.

Broken Balance schreef:
Weeg dit nummer af tegen bijvoorbeeld MYST - The Ultimate Destination. Dan ligt de productie bij de laatste toch echt een stuk hoger. Of het Rebelion album tegenover het Phuture Noize album. Dan kan je toch een duidelijk kwaliteitsverschil zien.


Los van dat ik die Myst track supervet vind, vergelijk je een track waarvan in de climax de focus ligt op een screech, ten opzichte van een track die meer gebaseerd is op een (harde/smerige) supersaw stijl melodie (die door die smerigheid, wel wat weg heeft van een screech, maar het imo niet is).

Rebelion vs Phuture Noize is ook compleet wat anders, en ja, ik vind Phuture Noize oneindig veel beter/vetter, maar dat wil niet zeggen, dat ik in Rebelion threads, hun/hem? ga vertellen wat hij allemaal wel en niet moet doen. En daarover ook objectief gelijk heb.

Broken Balance schreef:
De beste manier om kwaliteit te bepalen is om 1. wel te weten wat een kwalitatief (productiewijs, soundwijs, originaliteit) goede plaat is en mijn maatstaven zijn vaak Noisecontrollers, B-Front, Ran-D, Angerfist, Vazard, Ophidian en The Outside Agency, liggende aan welke plaat je het mee vergelijkt. Deze mensen maken kwalitatief goede platen, dat hoor je gewoon overal aan. Eigen sound, goed afgewerkte sounds, vernieuwende platen en verschillen in platen (sommigen hebben niet alle natuurlijk). Als je veel platen tegen het licht van hun platen houdt zie je duidelijk verschil.


Maar wat maakt hun "kwaliteit"? (wederom, for the record, ik vind Ophidian een absolute held, een veel uit je lijst ook gewoon erg, erg goed)

Zoals jij zegt:

Eigen sound: deze is vrij makkelijk te defineren, iets wat alleen die persoon, of weinig anderen doen. Caine heeft wat mij betreft een vrij "eigen" sound.
Goed afgewerkte sounds: Deze vind ik dan weer heel moeilijk te defineren, je hebt het over bijvoorbeeld over Sandy Warez - We Are In The Dark (KRTM Remix), ik zie nergens in wat die track slecht afgewerkt maakt, die doe exact wat die moet doen, die hoeft niet clean te zijn, omdat, dat totaal niet de bedoeling is van die track (neem ik even voor het gemakt aan)
Vernieuwende platen en verschillen in platen: Heeft meer met originaliteit te maken dan kwaliteit.


Broken Balance schreef:
Maximumraver schreef:
Nee, want waarom zou je iemand serieus nemen, waarvan je 0 bewijs hebt dat diegene weet waar die het over heeft.


En jij wou zeggen dat de alles verheerlijkende fanboys en de hersenloze YouTube en FB comments wel serieus te nemen zijn. Ik vertrouw eerder iemand die een kritisch oog heeft naar de wereld dan iemand die alles blindelings als geweldig omarmt.


Nee, dat maak jij ervan, je legt me woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat mensen het daar wel weten, of waar dan ook.
Op productietechnisch niveau, hoef je niemand serieus te nemen die zelf niet produceert, of in de buurt zit van je eigen niveau.

En dat iemand kritisch is, wil niet zeggen dat die persoon het automatisch beter weet.
Harstylboy (was dat zijn naam?), is toch ook kritisch op alles wat blij is? Dit is dan even een overdreven voorbeeld maar goed, kritisch zijn wil op zichzelf niks zeggen.

Broken Balance schreef:
Afmix is hoe je je sounds afmaakt en mastering is hoe je de plaat afmaakt om het even simpel te zeggen. En in het geval van deze plaat is beiden slecht.


Afmix, is de balans tussen de verschillende elementen van je track, zowel in volumes als frequenties. (Als iemand hier commentaar op heeft, dat dit niet klopt o.i.d. voel je dan vrij om hier wat van te zeggen)

Mastering is in de praktijk: je track zo hard mogelijk zetten, met een "perfecte" afmix, hoef je in theorie je track niet eens te masteren, maar dat is een ander verhaal.

Broken Balance schreef:
En in het geval van deze plaat is beiden slecht.


Bullshit, waar zijn jou tracks, om te bewijzen dat je weet waar je het over hebt? Zat je erbij in de studio, toen hij je alle faders en EQ settings liet zien? Wat kan er beter dan?

Als ik nu zeg, vergelijk Blutonium Boy - Drop That Shit met Geck-o - Sweet Sweet Love, en ik zeg je, Drop That Shit zit beter in elkaar (dat ik dit niet daadwerklijk vind, moet even vrij logisch zijn).
Zou je dan niet zoiets hebben van, dit kan toch niet, leg uit waarom dan?

Ik vind dat je voorbij een bepaald punt, best wel kan spreken van "dit is kut want kwaliteit", maar dan moet het wel echt op dramatisch niveau zitten, iets wat hier niet van toepassing is.


Broken Balance schreef:
Sowieso ligt de kwaliteit van de afmix in veel platen in Hardstyle enorm laag.


Dit slaat echt totaal nergens op :lol: Als je gaat lopen zoeken naar kut tracks, ga je dat in elk genre vinden.

Broken Balance schreef:
Wil je goede voorbeelden van goede mastering met goede afmix, luister dan wat platen van Hidden, Eye-D, Sinister Souls e.d. dat is een goede afmix/mastering.


Ik ben bekend met TOA (etc.) platen, maar ik zie geen reden dat die platen, beter zijn afgemixt dan bijv. track van: Atmozfears, Geck-o, Da Tweekaz, Audiofreq, Code Black (etc.)

De Industrial = betere kwaliteit cirkeltrek, die hier wel vaker geheerst heeft (met name een paar jaar terug), ben ik het totaal niet mee eens.

Broken Balance schreef:
Kern van het verhaal is je moet inderdaad wel wat verstand van zaken hebben echter kan je kwaliteit simpelweg wel meten door ze tegen andere kwalitatief goede platen, waarvan algemeen wordt geaccepteerd dat ze goed zijn, te leggen.


Door wie? Hardtraxx? "Het algemene publiek"?

Afbeelding

Want met zoveel reacties, kan ik aannemen dat dit goed in de smaak valt.
Dat er op Hardtraxx zo word gedaan, wil gewoon zeggen dat de algemene smaak (of de vocale minderheid hier) van Hardtraxx, anders is, dan die van de rest van Hardstyle land. (Wat Thera dus al zegt over een verwachtingspatroon)

Broken Balance schreef:
En ik geef daarbij zelf van harte toe dat ik sommige slecht geproduceerde platen beter vindt dan de goed geproduceerde platen, zeker in hardcore. Maar je zal mij nooit horen claimen dat deze platen ook daadwerkelijk goed geproduceerd zijn en kwalitatief hoog. #daag.


Maar als je (een aantal van) die slecht geproduceerde platen beter vind, is kwaliteit uiteindelijk toch arbitrair, want als kwaliteit die tracks in de weg zou zitten, zou je ze niet luisteren. En voor de beleving van een track, maakt het niet uit of iets "objectief kwaliteit" is, alleen de eigen beleving die je bij de track hebt, vanuit jou perspectief. Daarom zeg ik, voor iedereen die loopt te huilen, van de artiest moet meer zo of zo doen/maken/zijn, dat ze daarmee eens moeten ophouden, en lekker zelf muziek gaan maken, in plaats van de tijd en moeite van iemand anders te hijack-en.

Caine, of wie dan ook, hoef zich niet aan te passen aan wat jij vind (niet jij Broken Balance, algemeen dit :P ) je gaat namelijk toch niet tegen iemand zeggen, "dit is niet mijn smaak, dus doe het maar zo", dat zou belachelijk zijn, maar op een of andere magische manier, mag je wel zeggen "dit is niet kwaliteit, kwaliteit = (insert smaak van die persoon), dus doe het maar zo", alsof dat de "kritiek" ineens wel legitiem maakt.


@BB, het leuke is nu, dat ik hier eigenlijk helemaal niet kwam voor deze discussie :P maar eenmaal begonnen moet ik het natuurlijk wel afmaken :P Zo vet vind ik deze track trouwens niet eens, ik kwam hier om te zeggen dat o.a. InifnI, kant noch wal raakt met zijn opmerkingen, maar daar ga ik in de volgende reactie wel op verder.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle