DL22 schreef:
Hoe kan je anders uit het niets met een monsterplaat komen? (Colleteral Damage)
Snap jij wel hoe het wereldje in elkaar steekt?
Als jij een plaat op een label uit wil brengen, gaat daar (zeker op het begin) een heel proces aan van finetuning van de plaat vooraf. Een label als Fusion brengt een plaat op het begin echt niet meteen zomaar uit zoals jij hem goed vind klinken.
Wanneer je als noemenswaardig label een nieuwe artiest presenteert, zullen de
eerste releases van ijzersterk niveau moeten zijn om de merkwaarde van de artiest en het label te versterken. Dan ga je echt niet eerst 5 zaadplaten laten uitbrengen als label, daar heb je niks aan.
Kleine aanpassingen -> opnieuw insturen -> feedback -> kleine aanpassingen -> opnieuw insturen enz, enz.
Requiem heeft dit zelf destijds ook al gewoon aangegeven dat hij hulp, tips & tricks krijgt bij dat productieproces. Dat dat op het begin misschien veel meer hulp zal zijn dan op een later moment is dan ook helemaal niet zo gek
Snap dan ook niet echt dat je daar nog zo'n discussiepunt van kan maken, als het gewoon open gecommuniceerd is.
Snap jij wel hoe het wereldje in elkaar steekt? Hoe kan het in godsnaam zijn dat je 1ste releases beter zijn dan de andere? Normaal gezien maak je progressie door de jaren heen. Geef mij eens Reqiuem tracks voor Scream, Killa Hilla en Colleteral Damage? Die gozer komt ineens met 'topplaten' aanzetten, wordt gepusht door alles en iedereen en jij geloofd dat hij dit grotendeels zelf doet?
En daarbij Fusion stelt niets meer voor man. Producers als Regain, Jason Payne, Deetox,... Die maken stappen de laatste maanden/jaren in hun producties en dat hoor je. Die kerel komt ineens met een paar dikke platen zonder meuk tracks van te vore te maken. Denk gewoon logisch na.