Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Infirium - The Underpinning EP [SPOON090]

Label: Spoontech
WEB release: 13/06/2016

Tracks:
01. Infirium - The Impending
02. Infirium - Arcs On Gliese 581 c
03. Infirium - Then Before Once More

Samples:



Bron: Spoontech Facebook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 16:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klinkt fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 16:33 
 

Poging tot sfeer neerzetten gefaald imo.. Daarnaast ook erg saai in het geheel! Hopelijk is de rest interessanter
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

EIN-DE-LIJK zeg! Het mocht even duren, maar er staan in ieder geval al 2 tracks op deze EP waar de kwaliteit vanaf druipt.

The Underpinning is echt een unieke track, het lijkt wel of hij een stukje filmmuziek in elkaar wilde zetten. Wat een heerlijke frisse kijk op de huidige hardstyle. Ik heb niet zoveel verstand van rock-genres, maar volgens mij hoor ik een hoop hardrock invloeden in de break met die gitaar en drums. In ieder geval echt ontzettend gaaf gedaan, alleen is de break daardoor wel ellenlang. Ik zou het eerder een luisterplaatje noemen, ware het niet dat de energie compleet afspat van de climax die daarna volgt. Fijne melodie, dikke kicks en een fantastische sfeer door de track heen.

Then Before Once More is alweer van november 2014, en hoewel deze een stuk eerder had mogen komen ben ik erg blij dat deze nu eindelijk uitkomt. Zoveel gevoel in de melodie, en opnieuw fijne, stevige kicks eronder. Wat een absolute dijk van een plaat.


Verder heel benieuwd naar Arcs On Gliese 581 c. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mocht even anderhalf jaar duren, maar gvd wat blijft dat een zieke track idd !

Then Before Once More bedoel ik dan :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 18:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Then Before Once More is technisch behoorlijk geüpdatet, klinkt tegenwoordig nog een stukje beter dan die SoundCloud clip :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Darycka schreef:
Then Before Once More is technisch behoorlijk geüpdatet, klinkt tegenwoordig nog een stukje beter dan die SoundCloud clip :)

Dit maakt me nog meer benieuwd, aangezien dit al een heel sterke productie was (in mijn ogen). Die melodie + gated kicks is voor mij zo'n gave combinatie :drool:
Vind The Impending ook dik, alleen de wat lange break haalt wel een beetje de drive eruit vind ik. Toch zit ook dat wel weer goed in elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 20:14 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Never mind
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 17:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Luister al een tijdje geen hardstyle meer, maar die Then Before Once More track, damn. :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff wat heeft ie Then Before Once More geweldig afgemaakt, jezus wat een track :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 18:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Luister al een tijdje geen hardstyle meer, maar die Then Before Once More track, damn. :love:

Heb hem erin gezet. Echt een belachelijk vet nummer naar mijn mening.
Dikke krachtige kicks, mooie 'zweverige' melodie. Veruit de beste van deze release als het aan mij ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dat er ook nog op deze manier hardstyle gemaakt wordt maar dit is niet mijn cup of tea. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 19:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alle 3 mooie sfeer en goede luistermuziek. Then Before Once More zal live ook nog wel lekker gaan, die andere zijn leuk voor thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2016 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Then Before Once More zal live ook nog wel lekker gaan, die andere zijn leuk voor thuis.

Van The Impending snap ik het, maar hoezo zou Arcs On Gliese 581c een luisterplaat zijn? Het duurt inderdaad even voordat de midintro erin komt (wat ik overigens zeker vind bijdragen aan de sfeer van de track), maar vanaf dat punt vind ik juist dat er gigantisch veel drive in die track zit.
Deze plaat is een stuk duisterder vergeleken met de andere 2 tracks van de release, wat ik zeker kan waarderen en imo een mooi contrast vormt op deze EP. Ook pluspunten voor die ontzettend gave synth in de climax, en om het af te maken zitten er echt gruwelijk lekkere gated kicks onder. :loving: Het geheel doet me daarom eigenlijk enorm denken aan een Vazard plaat, maar wel met een duidelijke Infirium handdruk. Graag meer van dit!

Verder is de nieuwere versie van Then Before Once More inderdaad heel erg gaaf. Om mezelf toch nog maar even te citeren van een paar posts hierboven: Wat een absolute dijk van een plaat. :worship:

Al met al dus een enorm toffe en gevarieerde EP! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2016 16:49 
 
Hardtraxx Veteran

die then before once , ooit een keer op loudness gehoord en wat was die dik. Was hem alweer vergeten maar krijg meteen weer kippevel als ik hem luister. wat een dijk van een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2016 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Then Before Once More :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2016 18:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heerlijk anders, wat een EP :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alle drie top plaatjes. Infirium is echt goed bezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

arnhemcity schreef:
Alle drie top plaatjes. Infirium is echt goed bezig.

Eens! Hopen dat hij wat vaker geboekt gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
arnhemcity schreef:
Alle drie top plaatjes. Infirium is echt goed bezig.

Eens! Hopen dat hij wat vaker geboekt gaat worden.


Is wel enorm wazige muziek, maar hee we leven in een wereld waar Mind Dimension in de Q-base Hangar staat, dan is er vast wel ergens een plekje voor zo'n groot talent als Infirium.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2016 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
corneelwr schreef:
arnhemcity schreef:
Alle drie top plaatjes. Infirium is echt goed bezig.

Eens! Hopen dat hij wat vaker geboekt gaat worden.


Is wel enorm wazige muziek, maar hee we leven in een wereld waar Mind Dimension in de Q-base Hangar staat, dan is er vast wel ergens een plekje voor zo'n groot talent als Infirium.

Het is niet toegankelijk inderdaad. Maar hopen mag altijd. Aan z'n talent ligt het niet, want de beste man kan goed produceren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2016 15:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:worship: Prachtige muziek! Erg tof om te zien hoezeer Infirium gewoon lekker zijn eigen gang gaat, behoorlijk experimenteel, maar supertof vind ik.
Live kan ik er waarschijnlijk niet heel veel mee, de drang om te willen beuken ontbreekt me tijdens het luisteren van deze muziek. Toch vind ik het wel heel erg lekker wegluisteren :cool: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2016 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim0412 over Arcs On Gliese 581c schreef:
Het geheel doet me daarom eigenlijk enorm denken aan een Vazard plaat, maar wel met een duidelijke Infirium handdruk.

Blijkbaar had Vazard dat ook door, erg vet dat ie 'm draaide op Defqon! Ook heel gaaf dat HSM de twee andere platen van deze EP erbij pakten tijdens hun set, niet snel verwacht The Impending live te horen. :)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle