SVB schreef:
Duruz schreef:
Ga die hele lap tekst niet lezen. Haakte ook al af bij het lezen van dat ervaren oor nodig hebben en dat het echt niet kan met deze kickrolls.. Wat een bullshit. Blijft gewoon een kwestie van smaak.
Als ik jou was zou ik het toch maar even doorlezen, best interessant namelijk
Denk zeker dat er een kern van waarheid in zit in wat hij zegt!
Ben het alleen met de opmerking over SZP en Sub Sonik niet eens. Deze mannen hebben heel duidelijk een identieke sound in hun tracks waardoor je een plaat van desbetreffende heren meteen herkend. Of je er van houd is een kwestie van smaak. Kwalitatief is het mss ook niet geweldig maar qua sounds voegen ze (imo) wel degelijk iets toe aan de scene.
Om hier even op in te haken. Ze hebben zeker een identieke sound, maar ik zet nooit een plaat van die gasten op omdat elke plaat hetzelfde is. Al hun platen hebben dan wel die identieke sound, maar het is feitelijk hetzelfde als bij de oude rotten die maar goedkoop proberen te scoren. Anti hier, anti daar, geforceerde kick en een screech en dan heb je een samenvatting van de collectie van SZP/Sub Sonik. Met die unieke sounds valt zoveel meer creativiteit in een plaat te behalen, zo zonde. Naast hun genoeg andere namen, zowel nieuwkomers als oud gedienden die tegenwoordig ook hetzelfde recept hanteren.
Veel nieuwe gastjes worden te vroeg gehyped na die ene plaat waarmee ze 'doorbreken'. Of misschien moet je het zo zien, waarmee anderen hun (te vroeg) laten doorbreken. Daarna merk je gewoon direct dat ze eigenlijk nog lang niet klaar zijn voor die grote stap, maar toch door moeten, want je hebt een label. Dan krijg je dat ze direct maar plaatjes gaan remixen voor 'grote' artiesten. Hoeveel solo's hebben ze gemaakt en hoeveel solo's zijn er daadwerkelijk van kwaliteit dat je echt denkt: "Wauw, deze gasten gaan groot worden."
Sub Sonik: Sandstorm remix = goedkoop scoren, daarna Bass Face edit, helemaal om te janken. Steek die tijd in een eigen plaat, dwing jezelf een hoger niveau te gaan produceren. Zelfde voor Frequencerz - Rockstar remix van SZP. Met alle respect voor de gasten, heel tof dat je zo een plaat mag remixen, maar ook hier is het wederom echt beneden niveau. We hebben het nu over die gasten en het lijkt of ik ze helemaal platbrandt, maar het zijn de mensen van bovenaf die hun dit aandoen, laat ze eerst eens een X aantal platen zelf maken, hun eigen soundbank/sound ontwikkelen en stel een bepaalde quotum aan kwaliteit voordat een plaat door mag. Daarnaast zijn er echt ontelbaar van dit soort voorbeelden maar deze kwamen zo gauw even in me op als duidelijke voorbeelden.
Regain kende ik persoonlijk nog niet, brak daadwerkelijk door met For the Streets remix, maar daarna heeft hij laten zien dat hij ook zelf plaatjes kan maken, mét identieke sounds én kwaliteit. Je ziet ook dat hij die 'dedication' wel heeft om te streven naar iets unieks. Ook hij heeft anti's en screeches, maar zoals iemand dat hier al eerder zei, hij geeft iets mee in die platen van hem wat het gewoon geweldig maakt.
Wat dit betreft is de hardstyle wereld nogal scheef. Phuture Noize, waarom is hij nog steeds niet overal en nergens te zien op feesten en staat Sub Sonik overal maar zijn goedkope Sandstorm remix door de boxen te knallen?
(als er voor dit soort discussies een ander forum aangewezen is, laat het me even weten, aangezien dit over nieuwe plaatjes gaat en dit misschien nogal afwijkt van de gang van zaken hier in dit topic, bij voorbaat dank en evt excuses voor de mensen die hier niet op zitten te wachten
)