Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Pitcher - Symphony (FUSION306)

Label: Fusion Records
WEB release: 08/08/2016

Tracks:
The Pitcher - Symphony

Samples:


Bron: Fusion

Oude versie:
https://www.facebook.com/ThePitcherDJ/v ... 919303505/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 22:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik word er zelfs een beetje kwaad van, hoe kun je die kickrolls maken en dan denken 'ja dat is vet!'? :nono:
Eeuwig zonde. Deze plaat heeft potentie, maar is voor mij dankzij die kickrolls niet te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 22:33 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:

De belachelijke kick rolls verneuken echt een waanzinnige plaat

Hier ben ik het wel mee eens. Die sounds zijn zo ontzettend vet, maar die kutkicks verpesten het helemaal. Lijkt ook geen geheel zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 23:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zo wat een vette sounds zeg! maar ik ben het met jullie eens, kickrols zijn spuuglelijk. Ik zou echt willen horen hoe die plaat zou klinken met normale kickrolls.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 09:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer weer. Ik kan ook gewoon niet langs die kicks heen luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wauw! Gelukkig weet the Pitcher zichzelf te onderscheiden, wereldplaat idd!

Kickrolls zijn een beetje overdreven idd... :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 11:17 
 
Hardtraxx Veteran

Ik stoor me er lekker niet aan. Vind het wel meevallen. Heerlijk plaatje weer van The Pitcher.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 13:14 
 
Hardtraxx Addict

Voor mij halen die kickrolls de drive er enorm uit. Volgens mij klinkt dit zoveel beter met een constante bassline + Fxkicks. Want de rest is erg vet. Dikke sounds! Had ik ook niet anders verwacht van The Pitcher.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 14:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heel het sounddesign en de sfeer lijkt gewoon gemaakt voor een duistere melodieuze plaat zoals hij ze al zoveel gemaakt heeft. Je zou denken dat men daar wel een goed ervaren oor heeft en zelf wel kan horen dat dit echt niet kan met die kickrolls. Those Summer Nights was daarentegen een prima plaat, het was iets nieuws wat in mijn ogen best gaaf klonk, maar dat was in die plaat prima, niet overal. Toch leuk dat producers/dj's tegenwoordig elk trucje tot op het bot uitwonen zonder zelf kritisch te luisteren en te horen dat het echt belachelijk kut klinkt.

Het komt steeds vaker voor dat producers maar lui worden, misschien komt het door de leeftijd of de lange periode die ze al meedraaien, maar een hele berg van goede oude helden kunnen niet meer echt vernieuwende/interessante plaatjes produceren.. Digital Punk, Zatox, TnT (zowel samen als individueel saai), Brennan Heart, The Prophet, Frontliner, Ran-D, Psyko Punks en vast nog wel wat meer. Ik weet niet wat het is, maar platen klinken identiek, synths/kicks en sounds blijven maar hetzelfde. Misschien teveel side-projectjes die te veel tijd opeisen? Unleashed episodes, Gunz for Hire platen/tours, eigen labels, talentjes supporten. Dat gaat overduidelijk ten koste van de kwaliteit van eigen plaatjes, maar ook van de kwaliteit van de gemiddelde nieuwkomer. Met alle respect, ik doe het ze niet na, maar namen als Unresolved, Sub Sonik, Sub Zero Project vind ik persoonlijk weinig toevoegen qua muzikale kwaliteit.

Om even een naam te noemen, Noisecontrollers. Weinig die er aan kunnen tippen natuurlijk, maar ik heb die documentaire gezien over 10 jaar. Deze man spendeert tijd aan het maken van muziek, duwt zichzelf tot het randje, over het randje. Het resultaat? Ik denk dat we daar kort over kunnen zijn. Ongelooflijk veel platen met een super kwaliteit. Dat komt puur door inzet, hard werken, jezelf willen overtreffen en kritisch zijn op jezelf en de muziek die je maakt. Phuture Noize, zelfde verhaal. Eigen sound, eigen visie en ook de wil om iets goeds te maken. Zo zijn er wel meer namen die echt gedreven zijn om creatief te zijn en kwaliteit af te leveren.

Je ziet wel weer waar het tegenwoordig met plaatjes maken om draait.. Dat Fusion dit doorlaat is toch ook van de zotte of niet? Wordt eens wakker joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 15:17 
 

Hardstylistic schreef:
Heel het sounddesign en de sfeer lijkt gewoon gemaakt voor een duistere melodieuze plaat zoals hij ze al zoveel gemaakt heeft. Je zou denken dat men daar wel een goed ervaren oor heeft en zelf wel kan horen dat dit echt niet kan met die kickrolls. Those Summer Nights was daarentegen een prima plaat, het was iets nieuws wat in mijn ogen best gaaf klonk, maar dat was in die plaat prima, niet overal. Toch leuk dat producers/dj's tegenwoordig elk trucje tot op het bot uitwonen zonder zelf kritisch te luisteren en te horen dat het echt belachelijk kut klinkt.

Het komt steeds vaker voor dat producers maar lui worden, misschien komt het door de leeftijd of de lange periode die ze al meedraaien, maar een hele berg van goede oude helden kunnen niet meer echt vernieuwende/interessante plaatjes produceren.. Digital Punk, Zatox, TnT (zowel samen als individueel saai), Brennan Heart, The Prophet, Frontliner, Ran-D, Psyko Punks en vast nog wel wat meer. Ik weet niet wat het is, maar platen klinken identiek, synths/kicks en sounds blijven maar hetzelfde. Misschien teveel side-projectjes die te veel tijd opeisen? Unleashed episodes, Gunz for Hire platen/tours, eigen labels, talentjes supporten. Dat gaat overduidelijk ten koste van de kwaliteit van eigen plaatjes, maar ook van de kwaliteit van de gemiddelde nieuwkomer. Met alle respect, ik doe het ze niet na, maar namen als Unresolved, Sub Sonik, Sub Zero Project vind ik persoonlijk weinig toevoegen qua muzikale kwaliteit.

Om even een naam te noemen, Noisecontrollers. Weinig die er aan kunnen tippen natuurlijk, maar ik heb die documentaire gezien over 10 jaar. Deze man spendeert tijd aan het maken van muziek, duwt zichzelf tot het randje, over het randje. Het resultaat? Ik denk dat we daar kort over kunnen zijn. Ongelooflijk veel platen met een super kwaliteit. Dat komt puur door inzet, hard werken, jezelf willen overtreffen en kritisch zijn op jezelf en de muziek die je maakt. Phuture Noize, zelfde verhaal. Eigen sound, eigen visie en ook de wil om iets goeds te maken. Zo zijn er wel meer namen die echt gedreven zijn om creatief te zijn en kwaliteit af te leveren.

Je ziet wel weer waar het tegenwoordig met plaatjes maken om draait.. Dat Fusion dit doorlaat is toch ook van de zotte of niet? Wordt eens wakker joh.


Amen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 20:11 
 
Hardtraxx Veteran

Ga die hele lap tekst niet lezen. Haakte ook al af bij het lezen van dat ervaren oor nodig hebben en dat het echt niet kan met deze kickrolls.. Wat een bullshit. Blijft gewoon een kwestie van smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 20:33 
 

Duruz schreef:
Ga die hele lap tekst niet lezen. Haakte ook al af bij het lezen van dat ervaren oor nodig hebben en dat het echt niet kan met deze kickrolls.. Wat een bullshit. Blijft gewoon een kwestie van smaak.

Als ik jou was zou ik het toch maar even doorlezen, best interessant namelijk :P

Denk zeker dat er een kern van waarheid in zit in wat hij zegt!
Ben het alleen met de opmerking over SZP en Sub Sonik niet eens. Deze mannen hebben heel duidelijk een identieke sound in hun tracks waardoor je een plaat van desbetreffende heren meteen herkend. Of je er van houd is een kwestie van smaak. Kwalitatief is het mss ook niet geweldig maar qua sounds voegen ze (imo) wel degelijk iets toe aan de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 15:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SVB schreef:
Duruz schreef:
Ga die hele lap tekst niet lezen. Haakte ook al af bij het lezen van dat ervaren oor nodig hebben en dat het echt niet kan met deze kickrolls.. Wat een bullshit. Blijft gewoon een kwestie van smaak.

Als ik jou was zou ik het toch maar even doorlezen, best interessant namelijk :P

Denk zeker dat er een kern van waarheid in zit in wat hij zegt!
Ben het alleen met de opmerking over SZP en Sub Sonik niet eens. Deze mannen hebben heel duidelijk een identieke sound in hun tracks waardoor je een plaat van desbetreffende heren meteen herkend. Of je er van houd is een kwestie van smaak. Kwalitatief is het mss ook niet geweldig maar qua sounds voegen ze (imo) wel degelijk iets toe aan de scene.


Om hier even op in te haken. Ze hebben zeker een identieke sound, maar ik zet nooit een plaat van die gasten op omdat elke plaat hetzelfde is. Al hun platen hebben dan wel die identieke sound, maar het is feitelijk hetzelfde als bij de oude rotten die maar goedkoop proberen te scoren. Anti hier, anti daar, geforceerde kick en een screech en dan heb je een samenvatting van de collectie van SZP/Sub Sonik. Met die unieke sounds valt zoveel meer creativiteit in een plaat te behalen, zo zonde. Naast hun genoeg andere namen, zowel nieuwkomers als oud gedienden die tegenwoordig ook hetzelfde recept hanteren.

Veel nieuwe gastjes worden te vroeg gehyped na die ene plaat waarmee ze 'doorbreken'. Of misschien moet je het zo zien, waarmee anderen hun (te vroeg) laten doorbreken. Daarna merk je gewoon direct dat ze eigenlijk nog lang niet klaar zijn voor die grote stap, maar toch door moeten, want je hebt een label. Dan krijg je dat ze direct maar plaatjes gaan remixen voor 'grote' artiesten. Hoeveel solo's hebben ze gemaakt en hoeveel solo's zijn er daadwerkelijk van kwaliteit dat je echt denkt: "Wauw, deze gasten gaan groot worden."

Sub Sonik: Sandstorm remix = goedkoop scoren, daarna Bass Face edit, helemaal om te janken. Steek die tijd in een eigen plaat, dwing jezelf een hoger niveau te gaan produceren. Zelfde voor Frequencerz - Rockstar remix van SZP. Met alle respect voor de gasten, heel tof dat je zo een plaat mag remixen, maar ook hier is het wederom echt beneden niveau. We hebben het nu over die gasten en het lijkt of ik ze helemaal platbrandt, maar het zijn de mensen van bovenaf die hun dit aandoen, laat ze eerst eens een X aantal platen zelf maken, hun eigen soundbank/sound ontwikkelen en stel een bepaalde quotum aan kwaliteit voordat een plaat door mag. Daarnaast zijn er echt ontelbaar van dit soort voorbeelden maar deze kwamen zo gauw even in me op als duidelijke voorbeelden.

Regain kende ik persoonlijk nog niet, brak daadwerkelijk door met For the Streets remix, maar daarna heeft hij laten zien dat hij ook zelf plaatjes kan maken, mét identieke sounds én kwaliteit. Je ziet ook dat hij die 'dedication' wel heeft om te streven naar iets unieks. Ook hij heeft anti's en screeches, maar zoals iemand dat hier al eerder zei, hij geeft iets mee in die platen van hem wat het gewoon geweldig maakt.

Wat dit betreft is de hardstyle wereld nogal scheef. Phuture Noize, waarom is hij nog steeds niet overal en nergens te zien op feesten en staat Sub Sonik overal maar zijn goedkope Sandstorm remix door de boxen te knallen?

(als er voor dit soort discussies een ander forum aangewezen is, laat het me even weten, aangezien dit over nieuwe plaatjes gaat en dit misschien nogal afwijkt van de gang van zaken hier in dit topic, bij voorbaat dank en evt excuses voor de mensen die hier niet op zitten te wachten :kiss: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Reactie hierboven, spijker op de kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 16:42 
 

@Hardstylistic, Hmm ja als je het zo uitlegt/onderbouwd kan ik wel begrijpen wat je bedoeld haha.

Over de plaat zelf zelf: Ten eerste het gebruik van die vocalen. Wat ontzettend vet weer! Kickrolls zijn imo ook totaal over de top. Een kickroll kan zo veel toevoegen in een plaat maar dit is gewoon niet meer te volgen...
Wil ik bij dit nummer een beetje kickrolls mee trommelen moet ik er eerst 3 weken op oefenen.

Plaat heeft erg veel potentie maar hopen dat hij er hier en daar toch nog een kickrolletje weglaat, zou de track erg ten goede komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 17:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Overkill aan slecht getimede kickrolls helaas, anders is dit echt een plaat die in mijn top 5 dit jaar komt :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 18:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hardstylistic schreef:
Wat dit betreft is de hardstyle wereld nogal scheef.


Niet alleen de hardstyle wereld. De wereld. :)
Zo werkt het gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben ook wel benieuwd hoe the pitcher hier zelf overdenkt. ik kan me haast niet voorstellen dat hij bij die kickrolls zelf denkt van, ja dit is echt vet! moet ook haast wel ingespeeld zijn op die kickroll hype van tegenwoordig.
ik erger me er gewoon aan, ze voegen gewoon helemaal niks toe. maar dan ook echt helemaal niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Overdreven veel niks toevoegende kickrolls en plastic-bestek-snares. Top man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2016 07:54 
 
Hardtraxx Elite

Dit had zo'n belachelijk vette plaat kunnen zijn maar die kickrolls.. Kom op man dit slaat echt helemaal nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2016 08:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardstylistic schreef:
SVB schreef:
Duruz schreef:
Ga die hele lap tekst niet lezen. Haakte ook al af bij het lezen van dat ervaren oor nodig hebben en dat het echt niet kan met deze kickrolls.. Wat een bullshit. Blijft gewoon een kwestie van smaak.

Als ik jou was zou ik het toch maar even doorlezen, best interessant namelijk :P

Denk zeker dat er een kern van waarheid in zit in wat hij zegt!
Ben het alleen met de opmerking over SZP en Sub Sonik niet eens. Deze mannen hebben heel duidelijk een identieke sound in hun tracks waardoor je een plaat van desbetreffende heren meteen herkend. Of je er van houd is een kwestie van smaak. Kwalitatief is het mss ook niet geweldig maar qua sounds voegen ze (imo) wel degelijk iets toe aan de scene.


Om hier even op in te haken. Ze hebben zeker een identieke sound, maar ik zet nooit een plaat van die gasten op omdat elke plaat hetzelfde is. Al hun platen hebben dan wel die identieke sound, maar het is feitelijk hetzelfde als bij de oude rotten die maar goedkoop proberen te scoren. Anti hier, anti daar, geforceerde kick en een screech en dan heb je een samenvatting van de collectie van SZP/Sub Sonik. Met die unieke sounds valt zoveel meer creativiteit in een plaat te behalen, zo zonde. Naast hun genoeg andere namen, zowel nieuwkomers als oud gedienden die tegenwoordig ook hetzelfde recept hanteren.

Veel nieuwe gastjes worden te vroeg gehyped na die ene plaat waarmee ze 'doorbreken'. Of misschien moet je het zo zien, waarmee anderen hun (te vroeg) laten doorbreken. Daarna merk je gewoon direct dat ze eigenlijk nog lang niet klaar zijn voor die grote stap, maar toch door moeten, want je hebt een label. Dan krijg je dat ze direct maar plaatjes gaan remixen voor 'grote' artiesten. Hoeveel solo's hebben ze gemaakt en hoeveel solo's zijn er daadwerkelijk van kwaliteit dat je echt denkt: "Wauw, deze gasten gaan groot worden."

Sub Sonik: Sandstorm remix = goedkoop scoren, daarna Bass Face edit, helemaal om te janken. Steek die tijd in een eigen plaat, dwing jezelf een hoger niveau te gaan produceren. Zelfde voor Frequencerz - Rockstar remix van SZP. Met alle respect voor de gasten, heel tof dat je zo een plaat mag remixen, maar ook hier is het wederom echt beneden niveau. We hebben het nu over die gasten en het lijkt of ik ze helemaal platbrandt, maar het zijn de mensen van bovenaf die hun dit aandoen, laat ze eerst eens een X aantal platen zelf maken, hun eigen soundbank/sound ontwikkelen en stel een bepaalde quotum aan kwaliteit voordat een plaat door mag. Daarnaast zijn er echt ontelbaar van dit soort voorbeelden maar deze kwamen zo gauw even in me op als duidelijke voorbeelden.

Regain kende ik persoonlijk nog niet, brak daadwerkelijk door met For the Streets remix, maar daarna heeft hij laten zien dat hij ook zelf plaatjes kan maken, mét identieke sounds én kwaliteit. Je ziet ook dat hij die 'dedication' wel heeft om te streven naar iets unieks. Ook hij heeft anti's en screeches, maar zoals iemand dat hier al eerder zei, hij geeft iets mee in die platen van hem wat het gewoon geweldig maakt.

Wat dit betreft is de hardstyle wereld nogal scheef. Phuture Noize, waarom is hij nog steeds niet overal en nergens te zien op feesten en staat Sub Sonik overal maar zijn goedkope Sandstorm remix door de boxen te knallen?

(als er voor dit soort discussies een ander forum aangewezen is, laat het me even weten, aangezien dit over nieuwe plaatjes gaat en dit misschien nogal afwijkt van de gang van zaken hier in dit topic, bij voorbaat dank en evt excuses voor de mensen die hier niet op zitten te wachten :kiss: )


Ben het gedeeltelijk met je eens. We zouden deze discussie kunnen voeren in een nieuwe topic :) is wel degelijk interessant ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2016 10:35 
 
Hardtraxx Veteran

Het klinkt alsof deze plaat speciaal gemaakt is voor een heel specifieke doelgroep binnen de Raw scene: de bekende trommelaars.

Daar waar in mijn ogen de plaat het best tot zijn recht zou komen als de focus op de vocals en sfeer zou liggen ligt de focus juist op de (geforceerde) kickrolls, die trekken alle aandacht waardoor deze plaat in mijn gedachte weer erg snel zal verdwijnen wat erg zonde is qua potentie
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2016 10:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben een wereldberoemde trommelaar, maar vind dit niet zo lekker heur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2016 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na het lezen van de kritiek was ik het best eens met de comments hierboven, maar na nog eens objectief en open minded de plaat te luisteren vind ik toch dat het er goed bij past en dat het een erg lekkere plaat is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2016 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godver die kicks op de voorgrond verpesten egt heel de track, voor de rest had dit een heerlijke plaat kunnen zijn!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle