Daveytl schreef:
Chroman schreef:
Het huidige niveau van (de meeste) nieuwe platen wordt steeds pijnlijker.
Mee eens. In de raw hardstyle scene lijkt het een wedstrijd te zijn wie de gekste kickrolls, 'hardste' kicks en smerigste screeches kan maken. Het begint een parodie op zichzelf te worden. Die nieuwe Jack of Sound plaat bijvoorbeeld, daar lusten de honden toch geen brood van?
Waarom ze elkaar allemaal volgen met die gekke trends zoals de veel te overdreven kickrolls, kan ik ook met de kop niet bij. Klinkt mijns inziens helemaal nergens naar, maar blijkbaar vinden producers en andere fans het wel leuk.
Ik mis variatie, originaliteit, kwaliteit, creativiteit, goeie melodieën, goeie kicks en sfeer in de huidige raw hardstyle
Je hebt gewoon gelijk, zo is het helaas tegenwoordig. Om nog even op dat laatste in te haken, plus hetgeen wat DP zelf gezegd heeft en hierboven ergens gequote is. Een naam die er voor mij echt bovenuit springt is Phuture Noize. Deze gozer heeft al die dingen die jij net opnoemt. Hij is uniek en hij maakt echt rauwe maar sfeervolle plaatjes met zijn eigen sound. Als DP zelf zegt dat hij het belangrijk vindt als producers een eigen sound hebben, waarom zie ik dan geen enkele plaat van Phuture Noize in deze podcast? Waarom support hij nog steeds die kneus Kronos die echt aan creativiteit, goede kicks en kwaliteit nu niet echt veel waarde hecht. Wat doen platen als Hard Driver - Welcome, EZG - Rellen In De Hel (Adaro Remix) en Jack Of Sound - Surprise MF in deze podcast. Deze gasten produceren de laatste tijd echt gewoon bizar slechte platen. Het mogen dan goede vrienden zijn of misschien iemand die samenwerkt met je, maar deze platen voldoen echt niet aan de strekking die DP claimt m.b.t. zijn podcast.
Waar zijn Phuture Noize, Regain, Artifact, Requiem, Project Exile, D-Sturb? Misschien nog best meer namen, maar dit zijn, in mijn ogen, toch wel namen die je niet kan en mag missen als je even kijkt naar welke eisen DP zelf stelt. Niet dat je deze dan elke week mee moet nemen, maar ik vind wel dat ze echt te weinig voorkomen terwijl dit groeiende namen zijn qua 'raw' hardstyle. Te vaak weer die troep van Kronos, een zaadplaat van Zatox, inspiratieloze meuk van JoS, Hard Driver of Adaro en eigenlijk ook DP's eigen platen, maargoed, dat is niet raar dat je die promote in je eigen podcast.. In ieder geval mag hij in mijn ogen best een keertje wat van die namen meenemen om de variatie wat groter te maken, daarmee ook de podcast wat interessanter te maken en ook de kwaliteit omhoog te brengen.
Wat al eerder gezegd is, er zitten altijd wel wat goede platen tussen. Maar ik ben op den duur echt niet meer uit gaan kijken zoals ik dat het 1e jaar deed. Puur omdat ik die 2-3 goede tracks die hij er nog in duwt wel ergens anders kan horen zonder tenenkrommende vocalen, kutkicks en saaie rawhardstylekickrollboystyle te moeten luisteren tussendoor.