Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2017 16:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Download Bionicle | Hard News Talent Contest


Tracklist:
01. Prefix & Density - Search And Destroy
02. B-Front - Neophobia
03. Crypsis - Trapped
04. E-Force & Frequencerz - Men Of Steel
05. Alphaverb & The Machine - Smokemachine
06. Noisecontrollers - Surge Of Power
07. Deetox - Lower Level
08. Solutio & The I's - Mistress
09. Digital Punk & Profyler - Dark Symphony
10. Warface & Delete - The Truth
11. Deetox - Still Here (Delete Remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2017 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vette lijst Tom! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks :D Iemand nog feedback?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ga hem vanavond eens luisteren. Tracklist dikke prima iniedergeval. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 20:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit zijn de lijstjes :D

Edit: Die overgang van Smokemachine naar Surge of Power trouwens :worship:

Toch opvallend dat de lijstjes die op Hardtraxx verschijnen vaak tien keer interessanter zijn dan sets van 'grote(re)' artiesten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 12:46 
 
Hardtraxx Veteran

Interessanter voor ons ja, niet voor het grote publiek (en dus voor de grotere artiesten). Al vind ik wel dat veel van de artiesten best wat gevarieerder mogen draaien. Natuurlijk snap ik dat ze het publiek mee willen krijgen door een paar hitjes te draaien, maar het is heus niet zo dat het publiek massaal weg loopt als er een paar vergeten plaatjes tussendoor gedraaid worden.

Ga hem overigens ook eens een luisterbeurt geven, meeste setjes van der Tommy bevallen me wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow die abrupte overgang van Smokemachine naar Surge of Power is netjes gedaan :thumbsup: . Verder leuk lijstje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks heren :D

Uberhout schreef:
Interessanter voor ons ja, niet voor het grote publiek (en dus voor de grotere artiesten). Al vind ik wel dat veel van de artiesten best wat gevarieerder mogen draaien. Natuurlijk snap ik dat ze het publiek mee willen krijgen door een paar hitjes te draaien, maar het is heus niet zo dat het publiek massaal weg loopt als er een paar vergeten plaatjes tussendoor gedraaid worden.

Ik kies zelf graag voor een mix van nieuwer/populair en ouder/vergeten, zoals hierboven. Een lijstje als deze zou het denk ik prima doen op een feest :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Ik kies zelf graag voor een mix van nieuwer/populair en ouder/vergeten, zoals hierboven. Een lijstje als deze zou het denk ik prima doen op een feest :)


Aah je was me voor, precies wat ik wou reageren. Dit is juist een mengelmoes die het goed doet bij publiek en ook nog eens wat verrassends doet. Ik vind helemaal mooi :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zouden ze elke artiest moeten verplichten bij een boeking! :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 15:07 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Fuzzylogic schreef:
Ik kies zelf graag voor een mix van nieuwer/populair en ouder/vergeten, zoals hierboven. Een lijstje als deze zou het denk ik prima doen op een feest :)


Aah je was me voor, precies wat ik wou reageren. Dit is juist een mengelmoes die het goed doet bij publiek en ook nog eens wat verrassends doet. Ik vind helemaal mooi :thumbsup:


Ik denk dat het gros van het publiek alleen Men of Steel herkent, en wellicht één of twee andere plaatjes zoals Smokemachine en/of The Truth. Vrienden van mij zou ik wel kunnen bestempelen als de 'doorsnee feestgangers' (ca. 15-20 feesten per jaar), die de muziek tof vinden, maar zich buiten het luisteren van zo nu en dan een enkel setje zich niet verdiepen. Die zouden hooguit een paar platen herkennen. Ik denk dat dat de reden is dat de grotere djs niet zulk soort lijsten neerzetten. Zou het van harte toejuichen als ze dit wel zouden proberen :D .

Luisterde trouwens weer prima weg hoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet je alle tracks kennen om het te kunnen waarderen dan? :$

Misschien schat ik het wel totaal verkeerd in hoor, maar ik probeer met mijn (onze) mixjes altijd ook wel een beetje hetzelfde idee voor me te houden als wat dit setje heeft. in mijn ogen is dit iets wat een "liefhebber" of een doorsnee feestganger wel tof moet vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 15:52 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Moet je alle tracks kennen om het te kunnen waarderen dan? :$

Misschien schat ik het wel totaal verkeerd in hoor, maar ik probeer met mijn (onze) mixjes altijd ook wel een beetje hetzelfde idee voor me te houden als wat dit setje heeft. in mijn ogen is dit iets wat een "liefhebber" of een doorsnee feestganger wel tof moet vinden.


Nee tuurlijk niet, maar als veel mensen een track herkennen en meezingen / los gaan o.i.d. dan kan dit voor de dj een reden zijn om een dergelijke track te draaien. Een track die de mensen niet kennen, maar wel waarderen, zal allicht ook tot losgaande mensen leiden. Voor de dj's zal het waarschijnlijk als gok gezien worden om relatief veel onbekendere tracks te draaien in een set.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat een doorsnee feestganger zich prima zou kunnen vermaken op een setje als deze. Ik probeer alleen een beetje te verwoorden wat de argumentatie zou zijn van de djs om lekker hun eigen ding te blijven doen.
Met 'eigen ding' bedoel ik de formule die veel djs naar mijn idee hanteren: promo's, hitjes, recentere tracks van collega's die zij vet vinden en een enkel onbekender/ouder plaatje of plaatje van een talent. Die formule blijkt nagenoeg altijd te werken, dus zullen zij er niet zo snel van afstappen lijkt me.
Doordat setjes vrijwel nooit meer langer zijn dan 1uur, blijft er binnen die formule bijzonder weinig ruimte voor meer onbekendere plaatjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2017 21:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het wel leuk om deze discussie te zien terwijl ik juist omdat dit een contest voor een feest is bewust wat platen heb gepakt waarvan ik zelf dacht dat bijna iedereen ze wel zou (her)kennen maar die veel mensen gewoon vergeten zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2017 11:27 
 
Hardtraxx Veteran

Naar mijn idee worden platen die geen grote hit waren en meer dan +/- 3 jaar oud zijn nauwelijks meer herkend door feestgangers. Om maar weer even m'n vrienden te nemen als voorbeeld te nemen voor de gemiddelde feestganger: Die zijn nu 22 en zijn vanaf 2013 begonnen met het regelmatig bezoeken van feesten (op 18 jarige leeftijd dus). Natuurlijk was het eerst vooral de mainstages afstruinen en de bekende plaatjes zoals Dragonborn en Lose My Mind waren de hoogtepuntjes. De bekendere plaatjes van HHZ, WS etc waren zij wel bekend mee, maar veel verder dan dat ging hun kennis qua hardstyle niet.

Nadat er wat vaker feesten bezocht werden, gingen ze ook wat meer open staan voor de hardere kant (eind 2013, begin 2014). Toentertijd kwamen platen als Neophobia, Trapped (behalve bij Crypsis), Surge of Power, Mistress en Dark Symphony (behalve bij DP) niet of nauwelijks meer voorbij, dus zouden zij die tracks ook niet herkennen en hebben die tracks voor hen dus geen meerwaarde.

Tuurlijk luisteren zij ook in hun vrij tijd wel eens hardstyle, maar dat zijn dan toch vaak de setjes / cd compilaties van 2013-nu, waar die tracks ook niet bij zitten. Ik denk dat je met zulke tracks vooral de liefhebber die zich verdiept heeft in het genre en de wat oudere feestganger (24+) aanspreekt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik de platenkennis van de gemiddelde feestganger verschrikkelijk onderschat, of dat mijn vrienden totaal niet representatief zijn, en dat ik er helemaal naast zit xd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2017 20:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
verhaal


Ik denk dat je er niet zo gek naast zit. Hier in de regio (West-Friesland) heb je vrij veel mensen die (al langere tijd) wat feestjes pakken, maar dat zijn vaak de grotere feesten en worden dus vaak de mainstages opgezocht. Zomers heb je hier veel kermissen (vergelijkbaar met een feestweek) waar de nodige hardstyle wordt gedraaid, maar daar hoor je ook altijd dezelfde hitjes. Het is zelfs zo dat ze eerder een Scooter boeken dan een kwalitatieve dj, spijtig genoeg.
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle