Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 21:36 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Artiest: Catscan & Predator

Track(s): Liberate

Sample/video:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toffe track! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 18:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Catscan stond ruim 10 jaar geleden bekend om zijn dikke kicks, maar moet je nu eens horen zeg :( Bah
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 03:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dave schreef:
Catscan stond ruim 10 jaar geleden bekend om zijn dikke kicks, maar moet je nu eens horen zeg :( Bah


Je weet dat dat niet Catscan zijn originele stijl was he? Was vooral met invloed van Promo. Catscan wou juist meer dit maken, daarom is hij ook weggegaan bij TT3RDM
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:08 
 
Hardtraxxer

Vind het helemaal niet zo'n verkeerd idee voor een track maar de kick is vreselijk naar mijn mening. Ze klinken als kleine stootjes terwijl ik gewoon liever fatsoenlijke dreunen wil horen. Melodie is duidelijk van Predator maar daar hoort dan ook een oude kick onder vind ik. De kick, sfeer en de drive zijn nog altijd het belangrijkste en daardoor scoort de track niet heel hoog. Deze componenten geef ik een 2, 7 en 2. Dus dat wordt een 3,7. Niet heel hoog maar daarmee neem ik hardcore wel serieus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
dave schreef:
Catscan stond ruim 10 jaar geleden bekend om zijn dikke kicks, maar moet je nu eens horen zeg :( Bah


Je weet dat dat niet Catscan zijn originele stijl was he? Was vooral met invloed van Promo. Catscan wou juist meer dit maken, daarom is hij ook weggegaan bij TT3RDM


Tot 2004 maakte hij meer 'dit' onder de naam Korsakoff bij TT3RDM dus ik denk juist wel dat het Catscan zijn stijl was met die dikke kicks.. Meer duister onder de naam Catscan en 'Happy' onder de naam Korsakoff.
Ik heb wel eens gelezen dat promo bang was dat Catscan hem voorbij streefde en dat het niet om de stijl ging.
Maar goed, Neemt niet weg dat Catscan tot 2006 zeer goed was maar nu maar niet echt de verf wil komen met zijn nieuwere tracks. Athans dat is mijn mening...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 13:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Fout.

Het verhaal is dat Catscan eerst al die hardere dingen maakte, waar hij een beetje door gepusht werd door Promo, een beetje hetzelfde idee als Rude Awakening.
Tot het punt waar Promo een nieuwe aanwinst voor het label had, Lindsay/Korsakoff. Ze kon wel draaien, alleen nog niet goed produceren. Daarom hielp Catscan haar mee.
Daardoor vond Catscan meer wat hij echt wou maken. En deed dit dus met Lindsay en ook met zn eigen alias.
Promo die wou echter niet dat Catscan deze richting zou opgaan, omdat hij dan te commercieel zou worden.
Daardoor liepen spanningen op tussen de twee, waar Promo zelfs Catscan een keer door de beveiliging uit het pand heeft laten zetten. Op dat moment koos Catscan om weg te gaan, samen met Korsakoff. En Outblast kende Catscan al en bood hem aan om op MOH te komen met Lindsay om zijn eigen stijl te produceren.

Dus om te zeggen dat hij weer zijn oude dingen moet produceren zou tegen zijn wil zijn. Plus zijn spul had veel gemeen met Rude Awakening spul dus als je zo iets wil horen...

Weet er naast trouwens dat Catscan soms wat tragere melodieuze tracks had (Met X-Ess) vroeger toen hij ook dat ruige spul had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha man man. Ik heb echt wel respect voor Promo's visie op hardcore en hoe hij zich uitlaat over dingen die hem niet aanstaan, maar als ik dit dan weer lees lijkt ie toch niet helemaal wijs te zijn xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 16:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zeg niet dat hij weer zijn oudere spul moet produceren, ik zeg alleen dat de kick een stuk beter kan dan dit. daarom de vergelijking met 10-14 jaar gelden.
Catscan LTD 1 2 en 3 vind ik trouwens totaal niet op Rude Awakening lijken. wat daarna komt, komt wel in de buurt. zeker op zijn Pro artist label. Wat jij zegt is dat hij eigenlijk graag de Korsakoff kant wilde laten zien maar dat zag ik juist niet terug op zijn eigen label onder de naam Catscan....Dat was meer het rauwere werk. daarom vind ik het verhaal een beetje tegenstrijdig; Hij gaat weg bij T3RDM omdat hij commercieel wilt gaan maar zodra hij weg was gegaan maakt hij juist rauwere tracks op zijn eigen label....

Het verhaal wat je verteld Dennis zal wel zo zijn maar wat ik schreef over het voorbij strefen heb ik zeker gelezen en is ook 1 van de redenen.

Ook wilde hij gewoon een lekker wijf met grote tieten achter de draaitafels. dat was ook 1 van de redenen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 18:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Catscan heeft altijd een donker tintje gehad inderdaad. Niet bij al zijn tracks, maar wel het grotere deel inderdaad. Maar is bij lange na geen Industrial, zoals het eerst was, wat Catscan dus niet zag zitten. Repartition, Bad Beat, The Design, Midnight Impact, Be Unforgettable, The World Is Mine, Secret Valley en nog wel wat zijn allemaal voorbeelden dat Catscan altijd ook gewone mainstream maakte.

Catscan maakte onder Korsakoff ook meer euforische hardcore maar dat was wat Lindsay ook wou. Het is niet dat zij niks te zeggen had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 19:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als ik eerlijk ben dan zijn WOIII , Catscan LTD 1 , 2 en 3 de beste voor mij. Daarbij heeft hij nog een aantal dik geslaagde remixen; Sub Seven RMX en How Much can you take en Atmos Fear bijvoorbeeld...En de kicks zijn :love: Deze zijn niet gereleased op T3RDM ;)

Onder de naam Korsakoff vind ik bv Separated World echt een super track en ook gewoon met een dikke kick!
Daarom zeg ik ook dat Catscan tot 2006 :thumbsup: en daarna :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 20:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Future Is Mine EP, Design The Future, My First Response EP en Repartition zijn nog best vet imo. Sowieso is zijn spul nog steeds beter dan het gemiddelde.

En zoals gewoonlijk bijna alle mainstream van eerder gaat harder dan nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2014 16:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Catscan en Korsakoff zaten eerst bij het label van X-Ess die ook weg was gegaan bij T3RDM, pas 2 jaar daarna richitng MoH.

Ik geef Dave wel gelijk. Als ik naar mijn collectie kijk, dan begint er na 2005 echt een enorme leegte met slechts wat random nummers die leuk zijn om tussendoor te draaien. Een echt bepalende hardcore plaat heeft Catscan sindsdien ook nooit meer gemaakt, dat eindigt een beetje bij het tijdperk Mindfull Candy/Still Wasted...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2014 18:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Catscan en Korsakoff zaten eerst bij het label van X-Ess die ook weg was gegaan bij T3RDM, pas 2 jaar daarna richitng MoH.

Ik geef Dave wel gelijk. Als ik naar mijn collectie kijk, dan begint er na 2005 echt een enorme leegte met slechts wat random nummers die leuk zijn om tussendoor te draaien. Een echt bepalende hardcore plaat heeft Catscan sindsdien ook nooit meer gemaakt, dat eindigt een beetje bij het tijdperk Mindfull Candy/Still Wasted...


Rond de tijd van zijn MOH Anthem stak hij er wel een beetje uit maar is sindsdien ook wat ingezakt idd.
Ik vond een deel van zijn Industrial nummers wel vet maar veel stelden niet gek veel voor vergeleken met wat Rude Awakening, Peaky Pounder en D-Passion uithaalde.

Ik vind het nog steeds wel aardig wat hij doet, doet wel zijn eigen ding, of het hem bekend maakt of niet. En dat is :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2014 15:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik vind het nog steeds wel aardig wat hij doet, doet wel zijn eigen ding, of het hem bekend maakt of niet. En dat is :thumbup:

Daar ben ik het wel mee eens ja :)
Zeker op MoH vind ik dat wel het vermelden waard haha.
Forumoverzicht » Releases » Hardcore » Nieuwe tracks